میرنیوز

اهالی شهرک اندیشه قزوین سرگردان اخذ جواز ساخت/تنها امید مالکان دیدار با «رئیسی» است + نقشه شهرک

 اهالی شهرک اندیشه قزوین سرگردان اخذ جواز ساخت/تنها امید مالکان دیدار با «رئیسی» است + نقشه شهرک 2021-03-06T14:03:12+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، این روزها یکی از بحث‌های پرچالش و حاشیه‌برانگیز استان مشکل اراضی شهرک اندیشه است. شهرکی که در 5 کیلومتری مرکز شهر قزوین قرار گرفته و متشکل از 1000 هزار قطعه زمین از اراضی تعاون مسکن ناجا است. شهرکی که 20 سال از به وجود آمدن می‌گذرد و بعد از اعطای سند تک‌برگ محضری به قطعات مختلف این شهرک بسیاری از مالکان که 2 دهه قبل زمین‌های خود را از تعاونی مسکن ناجا خریده بودند، منتظر ماندند که شهرداری منطقه 3 قزوین نسبت به آماده‌سازی زمین‌ها و ایجاد تجهیزات مختلف زندگی در این شهرک اقدام کند؛ اما در حالی که با افزایش یک‌باره قیمت مسکن در سال 1398 که ناشی از جهش وحشتناک قیمت ارز بود، بسیاری از مالکان اراضی یادشده برای گرفتن جواز ساخت و احداث مسکن به شهرداری مراجعه کردند؛ اما از آذرماه سال قبل به آنها اعلام شد که به دلیل برخی مشکلات فعلاً به آنها پروانه یا جواز ساخت داده نمی‌شود. این روزها اهالی شهرک اندیشه قزوین که با جواب‌های سربالای مسئولان راه و شهرسازی از گرفتن جواز ساخت زمین‌هایشان محروم شده‌اند، هیچ امیدی برای حل مشکل خود به جز دیدار با رئیس قوه قضائیه ندارند.

شهرک اندیشه چگونه شکل گرفت؟

شهرک اندیشه به مساحت اولیه 42 هکتار در سال 1376 (23 سال پیش) توسط تعاونی مسکن ناجا و در قالب یک هیئت امنا از مالکان وقت یعنی کشاورزان برای اختصاص زمین مسکونی به کارکنان نیروی انتظامی خریداری شد. زمینی که تحویل آن به هیئت امنای یادشده تمامی تاییدیه‌های اداره کل راه و شهرسازی (مسکن و شهرسازی وقت)، شهرداری قزوین و سازمان ثبت اسناد و املاک را گرفته و در نهایت با رفع اختلافات صورت‌گرفته سند تک‌برگ مالکیت از سال 1394 هم برای مالکان آن صادر شده است. با این حال از 16 ماه پیش که جلوی صدور جواز ساخت این شهرک گرفته شده، مالکان آن بسیار کلافه و سرخورده شده‌اند که چرا مالکانی که بالاترین سند مالکیتی نظام جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دارند، اجازه ساخت در مایملک خود را ندارند.

افراد متخلف باید پاسخگو باشند؛ نه مالکان امروز

یکی از مالکان شهرک اندیشه که بیش از یک سال است مشکل عدم اعطای مجوز ساخت را پیگیری می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: بعد از پیگیری‌های نمایندگان و اهالی شهرک اندیشه و تشکیل پرونده در شعبه 3 دادگستری  در نهایت به نیمی از قطعات مجوز ساخت داده شد و امور اراضی نقشه آن را در اختیار شهرداری قرار داد.

مهدیخانی افزود: ولی بعد از یک ماه شهرداری منطقه 3 به مالکانی که برای گرفتن جواز ساخت مراجعه می کردند، اعلام کرد که به دستور اداره کل راه و شهرسازی نمی‌توانیم مجوز ساخت بدهیم و دوباره اجازه ساخت از کلیه مالکان شهرک سلب شد که با مراجعه به اداره راه شهرسازی جواب درستی به ما داده نشده و هنوز نمی‌دانیم به چه دلیل مجوز ساخت داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که اکثر مالکان سند تک‌برگ دارند و این زمین‌ها را قشر کارگر که مستاجر هستند، خریده‌اند. به امید اینکه بتوانند سرپناهی بسازند و صاحب خانه شوند؛ ولی تا به امروز به رغم پیگیری‌های گسترده ادارات مختلف این مهم به سرانجام نرسیده است.

مهدیخانی با تاکید بر اینکه اگر شخص یا اشخاصی در گذشته تخلفی انجام داده‌اند باید آنها پاسخگو باشند، گفت: در صورتی که از آنها خبری نیست و مالکان دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده‌اند و هیچ‌کس پاسخ درست نمی‌دهد که چرا اجازه آبادانی و پیشرفت به شهرک داده نمی‌شود.

شهرکی که همه زیرساخت‌ها را دارد؛ اما مجوز ساخت نمی‌گیرد

این ادامه داد: شهرک اندیشه در حال حاضر امکانات اولیه  از جمله آب، برق و گاز، شهرداری و مرکز آتش‌نشانی دارد و فضای سبز و ورزشگاه آن در حال ساخت است و خیابان‌های آن آسفالت و 17 مجتمع مسکونی چندخانواری در آن ساخته شده و تعدادی هم در آنها ساکن هستند.

وقتی همه چیز یک شهرک آماده است، چرا به مردم اجازه ساخت نمی‌دهند و از طرف دیگری طرح اقدام ملی مسکن را علم می‌کنند که زمین‌های آن در بیابان قرار دارد و هنوز یک قطره آب هم به آنها رسیده است.

مهدیخانی تاکید کرد: با حل مشکلات این شهرک که مهمترین آن جواز ساخت است، تعداد زیادی از مستاجران صاحب خانه می‌شوند و رونق و آبادانی این شهرک کمک به آبادانی 3 ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد، نجف‌آباد و وثوق‌آباد می‌کند.

امور اراضی هیچ مدرکی برای تعیین محدوده مجاز تغییر کاربری ارائه نمی‌کند

نمایندگان مالکان شهرک اندیشه هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه 70 تا 80 درصد زمین‌های شهرک اندیشه از مالکان اولیه و هیئت امنای آن به مردم فروخته و واگذار شده است، گفت: خریداران این زمین‌ها که به خاطر داشتن سند تک‌برگ زمین را خریده‌اند تا در آن برای خود خانه‌ای ساخته و از بی‌سرپناهی رها شوند، از تخلف تعاونی مسکن و مالکان اولیه اطلاعی نداشتند.

امین رامین‌زاده با اشاره به پیگیری مشکل جواز ساخت این زمین در 16 ماه اخیر افزود: بعد از پیگیری‌های فراوان از نهادهای مختلف دولتی که به جایی نرسید، در نهایت با نظر مساعد دادستان مشکل جواز ساخت 21 هکتار از زمین‌های اندیشه در اواخر دی‌ماه حل شد که این دستور هم بر اساس نظر مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه مدیریت امور اراضی شهرستان قزوین اعلام می‌کند که فقط 21 هکتار از زمین‌های اندیشه مجوز تغییر کاربری کمیسیون ماده یک را دارند، اما در نهایت هیچ مدرک یا صورت‌جلسه‌ای در این خصوص ارائه نمی‌دهد و معلوم نیست که مبنای این نظر کارشناسی کجاست؟

این مالک با بیان اینکه دوباره از یک ماه قبل جلوی اعطای جواز ساخت به مالکان همین 21 هکتار بدون مشکل را هم گرفتند، گفت: متاسفانه بعد از آن به شهرداری منطقه 3 قزوین به مالکانی که برای اخذ مجوز مراجعه کرده بودند، اعلام کرد که با نامه دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه عمران و شهری وزارت راه و شهرسازی دوباره جلوی صدور جواز ساخت گرفته شده است.

رامین‌زاده اضافه کرد: وقتی هم به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کردیم، به ما گفتند به دلایل امنیتی نمی‌توانند اطلاعاتی به مالکان بدهند و حتی مدیرکل راه و شهرسازی دستور داده که نامه‌های مالکان اندیشه را در خصوص شهرک اندیشه ثبت نکنند. از طرفی شهرداری قزوین هم می‌گوید که مشکلی برای صدور جواز ساخت ندارد و تازه به نفع آنهاست که مشکل شهرک حل شده و از بابت صدور جواز ساخت درآمدزایی کند.

شورای عالی شهرسازی 2 مصوبه برای الحاق شهرک به ناحیه شهری دارد

نماینده اهالی شهرک اندیشه با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری در 2 مصوبه خود که آخرین آنها در تاریخ 17 مهر 1397 صادر شده بر الحاق شهرک اندیشه به عنوان یک ناحیه شهری تاکید کرده، گفت: با وجود اینکه در بند 5 مصوبه اخیر این شورا به شماره 94349/300 بر تعیین تکلیف الحاق این شهرک به شهر قزوین توسط استانداری تاکید شده، اما معلوم نیست که چرا استانداری تاکنون هیچ‌ کاری در این حوزه نکرده است.

رامین‌زاده با ذکر اینکه متاسفانه یکی از اعضای شورای شهر سنگ‌اندازی‌های زیادی در رفع مشکل اهالی شهرک اندیشه انجام داده است، تصریح کرد: فقط مشکل را از این عضو شورا جویا شدیم، او به ما گفت که او موضوع مالکیت زمین‌ها را مطرح نکرده، بلکه این موضوع را متذکر شده که چرا سهم شهرداری قزوین از شهرک اندیشه تسویه نشده است.

وی افزود: اما وقتی به سراغ شهردار قزوین رفتیم، ایشان گفت که شهرداری همه حق و حقوقش را از اندیشه گرفته و هیچ سهمی از زمین‌های اندیشه ندارد. ضمن اینکه در تجمع اخیر هم جلوی استانداری به ما اجازه ملاقات با استاندار را ندادند و در حال حاضر هیچ امیدی به جز ملاقات با آیت‌الله رئیسی برای رفع مشکل زمین‌هایمان نداریم.

مشکل‌تراشی علی‌رغم مصوبه مجلس

اما در حالی جلوی جواز ساخت اراضی شهرک اندیشه گرفته شده که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 بهمن) با تصویب اده 11 طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی سازمان ملی زمین و مسکن را مکلف کردند که زمین‌های مستعد توسعه شهری را شناسایی و مقدمات الحاق آنها به شهرها را فراهم کند. با این وجود به نظر می‌رسد که باید نیمی از زمین‌های شهرک اندیشه که از نظر امور اراضی مشکلی ندارند، به سرعت جوازدار شوند و با توجه به اینکه بقیه زمین‌ها هم متعلق به اقشار آسیب‌پذیر است، تعیین تکلیف شوند تا مردم بتوانند در این اراضی خانه‌سازی کرده و از اجاره‌نشینی و هزینه‌های کمرشکن آن رها شوند.

در نقشه زیر 4 محدوده مجاز و قانونی برای اخذ جواز ساخت طبق نظر اداره کل مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی ارائه شده است.

استانداری قزوین , شورای اسلامی استان قزوین , قوه قضائیه ,

انتهای پیام/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)