میرنیوز

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت 2021-03-03T11:59:41+03:30

به گزارش ایسنا، با وجود اعمال محدودیت‌های نسبتا گسترده در خوزستان، به نظر می‌رسد محدودیت‌ها به صورت نیم‌بند اجرا می‌شوند و برخی واحدهای صنفی زیر بار تعطیلی نرفته‌اند. به عنوان مثال یک پاساژ لوازم خرازی در بازار هسته مرکزی شهر همچنان باز است و فروشگاه‌ها و برندهای مختلف هم برای مشتریان‌شان پیامک امکان خرید حضوری می‌فرستند.

همه اینها در شرایطی است که به گفته سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بار مراجعه به بیمارستان‌ها همچنان افزایشی است. در این وضعیت، استاندار خوزستان مطرح کرده که اگر روند فعلی بیماری ادامه یابد باز هم از ستاد ملی، تعطیلی و قرنطینه خوزستان را درخواست می‌کند.

چرا زور کسی به بازارهای شب و بازارچه‌های اهواز نمی‌رسد؟

دبیر شورای سلامت اهواز نسبت به فعالیت بازارهای شب و جمعه بازارها و بازارچه‌های مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز در شرایط قرمز کرونا هشدار داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای قرمز تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و پس از ساعت ۲۱ نیز محدودیت‌های تردد باید اجرا شود اما در گشت‌ها و بازرسی‌های مشترک، مشاهده می‌شود که برخی از اصناف همکاری لازم را ندارند و هنوز در بازار حضور دارند که جلوگیری از فعالیت این اصناف، مطالبه ما است.

وی افزود: ما نگرانی‌های‌مان در خصوص فعالیت بازارهای شب و جمعه بازارهای اهواز و وضعیت بازارچه‌های کیان، پردیس و مناطق حاشیه‌ای شهر به ستاد مدیریت کرونا اعلام کرده‌ایم.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: وضعیت فعالیت بازارهای شب و جمعه بازارها در ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و مقرر شد که دستگاه‌های متولی، قبل از شروع فعالیت بازارها در محل حضور داشته باشند و از فعال شدن این بازارها جلوگیری کنند.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: در شرایط فعلی، دستگاه‌های ذی‌ربط باید جدی‌تر در این زمینه ورود کنند و در صورت لزوم از قوه قهریه استفاده کنند تا این بازارها کنترل شوند.

وی افزود: در این خصوص زیاد کار شده است اما نمی‌دانم کجای کار مشکل دارد که تاکنون آنچه مورد انتظار ما است، محقق نشده است.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

معاون سازمان صمت استان:

بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت کرونا است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: برای سلامت خود اصناف و مردم، همگی باید تلاش کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود و در این زمینه، اصنافی که تمکین نکنند با تذکر و پلمب با آن‌ها برخورد می‌شود.

بهرام جباری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نظارت بر اصناف در شرایط قرمز شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها اظهار کرد: با روسای اتحادیه‌ها و هیات رئیسه اتاق اصناف جلسه‌ای برگزار و تذکرات لازم و خطرات در شرایط کنونی بیماری به آن‌ها گوشزد شد.

وی افزود: گشت‌های مشترک نظارتی بر اصناف در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در حال انجام است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای سلامت خود اصناف و مردم، همگی باید تلاش کنیم تا زنجیره بیماری قطع شود و در این زمینه، اصنافی که تمکین نکنند با تذکر و پلمب با آن‌ها برخورد می‌شود.

جباری تصریح کرد: ادامه حضور یافتن مردم در بازارها در شرایط قرمز، موضوعی فرهنگی است؛ مردم باید رعایت کنند تا باری از دوش کادر درمان برداشته شود.

وی در خصوص تمدید تعطیلی اصناف بیان کرد: این تمدید به شرایط بیماری کرونا بستگی دارد؛ تا زمانی که وضعیت کرونا در اهواز و سایر شهرها قرمز است، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و بازگشایی اصناف در شهرهای قرمز خوزستان، منوط به بهبود وضعیت کرونا است.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قرار است ستاد ملی کرونا اختیاراتی برای تصمیم‌گیری به خوزستان بدهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید امکانات بیشتری برای پشتیبانی از خوزستان در مبارزه با این ویروس ارسال کند و اجازه دهد تصمیمات در درون استان خوزستان و متناسب با شیوع ویروس اتخاذ شوند.

شبیب جویجری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: قرار است ستاد ملی مقابله با کرونا اختیاراتی در اختیار ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان قرار دهد تا این ستاد، آخرین وضعیت استان را در خصوص شیوع کرونا بررسی و متناسب با شرایط بهداشتی و درمانی، شیوع کرونا و همچنین متناسب با وضعیت ضرر و زیان اصناف، برای استان خوزستان تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های انجام‌شده، قرار است در یکی دو روز آینده بررسی‌های کارشناسی این کار انجام شود تا استان خوزستان متناسب با شرایط برای استان تصمیم بگیرد نه اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا، فی‌البداهه کارهایی انجام دهد.

نماینده اهواز تصریح کرد: باید برای خوزستان متناسب با حجم بیماری و شیوع آن، در خوزستان تصمیم‌گیری و اقداماتی انجام شود تا جان و مال مردم از این بیماری محفوظ بماند.

جویجری افزود: امکانات در خوزستان متناسب با وضعیت شیوع ویروس کرونا در این استان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید امکانات بیشتری برای پشتیبانی از خوزستان در مبارزه با این ویروس ارسال کند و اجازه دهد تصمیمات در درون استان خوزستان و متناسب با شیوع ویروس اتخاذ شوند.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / تخلیه تخت‌ها برای بستری بیماران کووید

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر روند شیوع کرونا در خوزستان همچنان به همین شکل ادامه داشته باشد، بیماران غیر کووید از جمله بیماران قلبی عروقی و سرطانی مراکز درمانی دانشگاهی را به بیمارستان‌های بخش خصوصی منتقل خواهیم کرد و تخت‌های بیشتری را برای بیماران کووید در نظر خواهیم گرفت.

دکتر فرهاد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیک جدید کرونا در خوزستان از حدود ۲۰ روز پیش آغاز شده و سرایت و شدت آن نسبت به سوش قبلی به شدت بیشتر است.

وی افزود: با توجه به این مساله در فاصله زمانی بسیار کوتاهی، شاهد تعداد بالای مراجعات به مراکز درمانی هستیم هر چند که ظرفیت بیمارستانی استان خوزستان محدود و مشخص است اما تعداد بیماران، بیشتر از ظرفیت بیمارستانی و پرستاری استان است. در این زمینه با هماهنگی‌های انجام‌شده با روسای بیمارستان‌ها و هیات رئیسه دانشگاه جندی شاپور اهواز، توانسته‌ایم این مساله را مدیریت کنیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با شروع این پیک، مجددا همه بخش‌های بیمارستان رازی اهواز به صورت کامل در اختیار بیماران کووید قرار گرفت و پس از گذشت چند روز مجبور شدیم سایر بیمارستان‌ها را نیز به مرور وارد مدار بستری بیماران کرونایی کنیم. در این راستا، بیمارستان امیرالمومنین اهواز نیز به صورت کامل در اختیار بیماران کووید قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر دو بیمارستان در اهواز به صورت کامل در حال ارائه خدمات به بیماران کووید هستند و شش بیمارستان نیز هم بیماران کووید و هم بیماران در بخش‌های دیگر را پذیرش می‌کنند.

سلطانی گفت: مشکل اصلی ما در ارتباط با تخت‌های مراقبت ویژه است؛ در زمینه تخت‌های عادی، مشکل حاد نیست و می‌توانیم شرایط را با وضعیت موجود مدیریت کنیم اما در خصوص بیماران بدحال و پذیرش این بیماران مشکلاتی داریم.

وی افزود: ویروس کرونا در حال حاضر بیشتر بخش‌های جنوب خوزستان از جمله شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، اهواز و ماهشهر را به شدت درگیر کرده است و شهرهای شمالی خوزستان با وضعیت پایدارتری مواجه هستند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت مراجعه به بیمارستان‌ها گفت: در پیک جدید کرونا در خوزستان آمار مراجعات به بیمارستان‌ها بسیار بالا بوده است و مجبور شدیم نسبت به آزادسازی تخت‌های بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کووید اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: ابطال اعمال جراحی الکتیو و به ویژه عمل‌های زیبایی، یکی از اقداماتی بود که در راستای آزادسازی تخت‌های بستری انجام شد.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

سلطانی ادامه داد: جابه‌جایی‌هایی نیز در برخی بیمارستان‌ها انجام شده است تا تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کووید اختصاص یابد. برای مثال تعدادی از بیماران روانپزشکی بیمارستان سینا را به بیمارستان سلامت منتقل کردیم و تخت‌های بیمارستان سینا را به بیماران کووید اختصاص دادیم و کار را مدیریت کردیم.

وی افزود: با مدیریت تخت و مدیریت تامین نیروی انسانی، شرایط را در بیمارستان‌ها مدیریت کرده‌ایم. اگر روند شیوع کرونا در خوزستان همچنان به همین شکل ادامه داشته باشد، بیماران غیر کووید از جمله بیماران قلبی عروقی و سرطانی مراکز درمانی دانشگاهی را به بیمارستان‌های بخش خصوصی منتقل خواهیم کرد و تخت‌های بیشتری را برای بیماران کووید در نظر خواهیم گرفت.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تمایل و ترجیح این است که بیماران کووید زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مراقبت و درمان شوند زیرا امکانات و داروهایی در اختیار دانشگاه قرار دارد که می‌توانیم به کمک آن‌ها بیماران را درمان کنیم.

وی در خصوص کمبود پرستار در بیمارستان‌ها نیز افزود: کمبود پرستار معضلی است که در کل کشور وجود داشت اما در پیک‌های کرونا این مساله به صورت بارز مشهود است. این مساله به ویژه برای بخش‌های مراقبت ویژه بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد زیرا تعداد پرستارهای آموزش‌دیده برای بخش‌های ویژه محدود هستند اما در بیمارستان‌ها تعداد تخت‌های ویژه را افزایش داده‌ایم.

سلطانی افزود: به مرکز فراخوان داده‌ایم تا در صورت ادامه پیک کرونا در خوزستان، در بحث کمبود پرستار به ما کمک شود زیرا وضعیت در استان خوزستان حاد است اما در سایر استان‌ها به این شدت نیست.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص قرنطینه و تعطیلی خوزستان بیان کرد: قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها، مراحل و قواعد مشخصی دارد که موافق آن هستم. باید شکلی از محدودیت در استان ایجاد شود و حتی برای افرادی که قوانین و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جرایمی در نظر گرفته شود که البته بازدارنده باشد.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر کرونا در خوزستان در مقایسه با پیک‌های قبلی افزایش داشته است، افزود: آنچه که به عنوان محدودیت برای جلوگیری از شیوع کرونا مطرح می‌شود تا حدودی در خوزستان رعایت نشد و این مساله باعث شد که با شرایط فعلی مواجه شویم. مردم باید خودشان همت کنند و وضعیت را درک کنند.

سلطانی گفت: نمی‌توان این ویروس و روند آن را برای آینده پیش‌بینی کرد و با قاطعیت گفت که در ادامه راه، با پیک جدیدی مواجه می‌شویم یا خیر اما باید تا اطلاع ثانوی مراعات و همه موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کرد.

وی بیان کرد: گاه تخلفاتی در خصوص انجام عمل‌های غیرضروری از جمله عمل‌های زیبایی در برخی از بیمارستان‌ها در این شرایط سخت کرونایی انجام شده است که با متخلفان در این زمینه بر اساس اهرم‌هایی که در اختیار داریم برخورد و جرایمی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. کسی که بخواهد با سلامت مردم بازی کند باید منتظر جریمه باشد و با کسی در این زمینه شوخی نداریم.

به دلیل عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی؛

برج تجاری کیانپارس اهواز پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از پلمب ۱۰۰ مکان تجاری در غرب اهواز از جمله برج کیانپارس خبر داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی گفت: با اعلام وضعیت قرمز در استان خوزستان، محدودیت‌ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا شدت گرفت و طبق محدودیت‌های تعیین شده توسط ستاد ملی کرونا برای استان خوزستان، فعالیت اصناف غیرضروری تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز بهداشت غرب اهواز، وی افزود: تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت غرب اهواز در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا با همراهی بسیج و انتظامات، بازدیدهای مداومی در سطح شهر اهواز دارند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: در هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰ واحد شامل رستوران، تاکسی سرویس، پوشاک، مشاور املاک، آشپزخانه، تالار و سایر محل‌های برگزاری عروسی شناسایی و پلمب شدند.

وی افزود: همچنین برج کیانپارس اهواز به دلیل بی‌توجهی به مصوبات ستاد مدیریت کرونا و عدم رعایت محدودیت‌های تعیین‌شده، ۱۲ اسفندماه پلمب شد.

احمدی‌بلوطکی تصریح کرد: وضعیت استان خوزستان ویژه اعلام شد. مردم باید همراه و هم‌قدم با بهداشت باشند زیرا تجمعات، گاه عواقب جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

استاندار عنوان کرد

ارائه مجدد پیشنهاد تعطیلی خوزستان در صورت تداوم وضعیت فعلی

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیت خوزستان در شیوع کرونا، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد برای هفته آینده مجددا پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه خوزستان را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهیم کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا خوب نیست و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به دستورات ستاد مدیریت کرونا توجه جدی داشته باشند.

وی در خصوص احتمال طرح مجدد پیشنهاد تعطیلی در خوزستان افزود: با توجه به وضعیت خوزستان در شیوع کرونا، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد برای هفته آینده مجددا پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه خوزستان را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهیم کرد.

استاندار خوزستان گفت: در صورت ادامه وضعیت فعلی در خوزستان تا اواخر هفته، پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه استان خوزستان برای تصمیم گیری در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

رئیس مجمع نمایندگان استان:

دولت در "وضعیت ویژه کرونایی" کمک‌های بیشتری به خوزستان بفرستد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تاکنون در هیچکدام از شهرها و استان‌های کشور وضعیت ویژه نداشته‌ایم و اکنون که در خوزستان وضعیت ویژه کرونا اعلام شده است باید شاهد بسیج همه امکانات برای حفظ سلامت مردم در خوزستان باشیم.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام "وضعیت ویژه کرونایی" در خوزستان از سوی وزیر کشور اظهار کرد: اقدامات و تصمیماتی که برای خوزستان اتخاذ می‌شود باید با هدف کمک به استان باشد و اعلام وضعیت ویژه کرونایی در خوزستان نیز باید در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان در وضعیت ویژه کرونایی امکانات بیشتری نیاز دارد، افزود: دولت و وزارتخانه‌های تابعه باید کمک‌های خود به خوزستان را افزایش دهند؛ این کمک‌ها باید در بخش‌های مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی، کادر درمان خوزستان، تجهیزات ضروری مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و واکسیناسیون اقشار آسیب‌پذیر، به سمت خوزستان روانه شوند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: اگر اختصاص این کمک‌ها به بخش‌های مختلف خوزستان در وضعیت ویژه کرونایی که برای خوزستان در نظر گرفته‌شده تعریف شود، خوب است و ما نیز از گذشته طالب و پیگیر آن بوده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه باید از محدودیت‌هایی که باعث زحمت و مشکلات برای مردم می‌شوند، اجتناب کرد؛ گفت: برخی از محدودیت‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند و حتما باید اجرایی شوند و مردم نیز قطعا این مساله را درک می‌کنند و می‌پذیرند. باید شرایطی در خوزستان حاکم شود تا شاهد افزایش مرگ و میر و آمار بستری‌ها نباشیم.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر کشور در خصوص اعلام  "وضعیت ویژه کرونایی"  در خوزستان  و لزوم روانه شدن امکانات دستگاه‌ها به سمت استان خوزستان افزود: وزیر کشور مسئول قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا کشور است و صحبت‌های ایشان برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است. باید شاهد عمل به دستورات وزیر کشور باشیم و امکانات به سمت خوزستان روانه شوند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تاکنون در هیچکدام از شهرها و استان‌های کشور وضعیت ویژه نداشته‌ایم و اکنون که در خوزستان وضعیت ویژه کرونا اعلام شده است باید شاهد بسیج همه امکانات برای حفظ سلامت مردم در خوزستان باشیم.

کمبود پرستار در بیمارستان‌های اهواز / بازگشایی اصناف خوزستان، منوط به بهبود وضعیت

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان مطرح کرد

بار زیاد مراجعه به بیمارستان‌های خوزستان / سهمیه واکسن خوزستان افزایش می‌یابد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش هستند که کمبودهای استان خوزستان را رفع کنند ولی بار مراجعه به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است و از مردم خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: تغییر رنگ‌بندی جدیدی در استان خوزستان نداشته‌ایم و کماکان ۱۱ شهر قرمز هستند و عدد ۱۲ شهر که اعلام شده بود را اصلاح می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص اعلام شرایط ویژه در خوزستان از سوی وزارت کشور افزود: عصر سه‌شنبه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی خوزستان و قرارگاه مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با وزیر کشور و معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد. با توجه به اینکه وضعیت استان خوزستان در شهرهایی قرمز است و تعداد بیماران زیاد است، نیازمند بودیم که از ستاد ملی نگاه ویژه‌ای به خوزستان شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: در تامین واکسن از آقای وزیر خواستم و ایشان تاکید کردند که سهمیه استان خوزستان در توزیع اخیر بیشتر می‌شود؛ با توجه به اینکه بیماران خاص و پرسنل درمانی خوزستان در خطرناک‌ترین حالت هستند.

وی افزود: دومین مورد، تشدید محدودیت‌ها بود. تشدید محدودیت‌هایی که در سه هفته گذشته انجام شد شاخص RT را از ۱.۵۹ به ۱.۲۳ رسانده است یعنی سه هفته پیش به ازای هر ۱۰۰ بیمار، ۱۵۹ بیمار تولید می‌شد و اکنون به ازای هر ۱۰۰ بیمار ۱۲۳ بیمار تولید می‌شود. هر چند آهنگ انتشار بیماری کمتر شده اما تا زمانی که به عدد یک نرسیم این پیک شکسته نمی‌شود و باید این محدودیت‌ها و همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها و ماسک زدن ادامه یابد.

ابول‌نژادیان در خصوص تامین تجهیزات و امکانات نیز تصریح کرد: تجهیزات تست و کیت‌های تشخیصی روزانه برای ما ارسال می‌شود و نیاز ما تامین می‌شود و وزیر بهداشت در این زمینه حمایت ویژه‌ای دارد. در خصوص دستگاه‌های اکسیژن‌ساز کمبود داشتیم که در همین هفته، سه دستگاه بزرگ اکسیژن‌ساز وارد بیمارستان‌ها شد و دو دستگاه نیز که برای تعمیر اساسی داده بودیم، اورهال شدند.

وی افزود: دستگاه‌های ونتیلاتور نیز برای ICU بزرگ بیمارستان امام اهواز نیاز بود که بخش زیادی از آن تامین شد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: همه عوامل اجرایی دولت در تلاش هستند که کمبودهای استان خوزستان را رفع کنند ولی بار مراجعه به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است و از مردم خواهش می‌کنیم بیشتر همکاری کنند. در حال حاضر سطح رعایت پروتکل‌ها در استان خوزستان از ۵۰ درصد قبل به ۸۲ درصد رسیده است و تا ۹۵ درصد فاصله است که افزایش یابد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌ها برای بیماران ترومایی، تصادفی و اعمال جراحی با کمبود خون مواجه هستند؛ مراکز انتقال خون با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و شرایط ایمن آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند و از مردم می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به این بیماران داشته باشند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا مشکلی در تامین خون استان خوزستان پیدا نکنیم.

این خبر تکمیل می‌شود

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)