میرنیوز

قلع‌وقمع ۹۰۰ باغ ویلای غیر مجاز در گلبهار/قوانین خانواده باید اصلاح شود

قلع‌وقمع ۹۰۰ باغ ویلای غیر مجاز در گلبهار/قوانین خانواده باید اصلاح شود 2021-02-24T17:47:55+03:30

غلامعلی صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلی دستگاه قضایی و تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین تأکید ویژه ریاست محترم قوه قضائیه و دستورات قاطع صادر شده در زمینه صیانت، حفظ و احیاء حقوق عامه و پیشگیری از گسترش پدیده زمین‌خواری، تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، از همین رو در ۱۰ماهه سال جاری، ۳۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی در حدود ۹۲۴ قطعه که در حال تبدیل به باغ ویلا بوده در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، با حضور دادستان محل و مسئولان اداره جهاد کشاورزی قلع و قمع و با تخریب مستحدثات ایجاد شده و اعاده به وضع سابق به حالت اولیه و کشاورزی برگشته و از ورود قریب به ۱۰۰۰ پرونده قضایی تغییر کاربری غیرمجازی به دادگستری جلوگیری شد.

وی افزود: عملیات با حضور نماینده دادستان و مأمورین نیروی انتظامی و بدون هیچ‌گونه تبعات اجتماعی به پایان رسید و مقرر شد دستگاه‌های مسئول به طور مستمر به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا که موجب سوء‌استفاده برخی افراد زمین‌خوار گردیده این موضوع را مورد پیگیری قرار داده و نتیجه آن را به دستگاه قضایی گزارش شود تا ضمن ترغیب و تشویق مردم بر رعایت قوانین، شاهد حفظ هرچه بهتر حقوق عامه و برخورد با افراد متخلف و متجاوز در حوزه اراضی کشاورزی، اراضی ملی و منابع طبیعی باشیم.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی همچنین در جلسه شورای مشورتی خانواده با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از حقوق زنان و کودکان در مجموعه قضایی استان گفت: بهترین راه حمایت از حقوق زنان و کودکان در جامعه، تلاش در جهت استحکام بنیان خانواده است و در این زمینه نیازمند یک عزم همگانی از سوی همه نهادها و سازمان‌ها و همچنین آحاد شهروندان هستیم.

وی افزود: مجموعه قضایی استان با رویکرد حمایت از خانواده و پیشگیری از وقوع طلاق تلاش‌های زیادی انجام داده و معتقدیم باید در این زمینه، هم فرهنگ‌سازی کنیم و هم نهادهای متولی حوزه آموزش، پرورش و رسانه‌ها از طریق ارتقاء آگاهی‌های عمومی به وظیفه خود به درستی عمل کنند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر آسیب‌های اجتماعی، اختلافات خانوادگی و انواع طلاق باشیم.

 قوانین حوزه خانواده باید به‌روزرسانی شود

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وجود نواقص در حوزه قوانین گفت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که به عنوان نمونه سند ازدواج که یک سند رسمی است، مربوط به سال‌های پیش است در حالی که شرایط کنونی به روزرسانی آن را گوشزد می‌کند؛ بنابراین نیازمند قانون کامل با یک نگرش متفاوت به حوزه مسائل خانواده با تأکید بر مصالح جامعه، خانواده، زوجین و فرزندان هستیم.

افزایش درخواست طلاق یک‌طرفه از سوی زنان

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به برخی آمارها در زمینه طلاق افزود: متأسفانه در مدت اخیر با افزایش درخواست طلاق یک‌طرفه از سوی زوجه به دلیل اعطاء وکالت در طلاق از سوی زوج به زوجه هنگام ازدواج هستیم؛ به عبارت دیگر به دلیل اعطاء وکالت در طلاق از سوی مرد به زن هنگام ثبت ازدواج شاهد افزایش اینگونه طلاق هستیم که نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی است.

 صادقی افزود: باوجود تمامی مشکلات موجود از سال ۱۳۹۳ تاکنون شاهد کاهش پرونده‌های طلاق هستیم به این معنی که در سال ۹۳ حدود ۲۷۰ پرونده در شعب خانواده وجود داشت و این میزان با تلاش‌های صورت پذیرفته به حدود ۱۳۰ فقره پرونده رسیده و بر اساس اقدامات مشاوره به زوجین شاهد میانگین ۱۷ درصدی سازش در انواع طلاق در طول این مدت هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم بزرگان، فرهیختگان، نخبگان، نهادهای آموزشی و رسانه‌ها در تحکیم بنیان خانواده گفت: تمامی تلاش‌ها از حوزه قانون‌گذاری گرفته تا حوزه اجرایی باید در راستای ارتقاء آگاهی‌های عمومی و تحکیم بنیان خانواده باشد.

اقدامات باید مبتنی بر سند تحول قضایی ساماندهی شود

وی همچنین در جمع مقامات قضایی و رؤسای سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان در اداره کل بازرسی و با اشاره به ظرفیت‌های قابل تأمل سند تحول قضایی اظهار کرد: از راهبردهای اصلی این سند ارتقاء شاخص‌های ارائه خدمات حقوقی و قضایی به شهروندا است و در این مسیر اعمال نظارت‌های دقیق، مؤثر و مستمر می‌تواند بسیار اثربخش باشد و سازمان بازرسی نقش مهمی در این فرایند دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در خراسان رضوی گفت: گزارش‌های ارائه شده توسط مدیر کل بازرسی استان نشان‌دهنده اهتمام این مجموعه با هدف آسیب‌شناسی و حل مسائل و مشکلات موجود و اعمال نظارت بر حُسن اجرای قوانین است و امیدواریم در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف شاهد ارتقاء این عملکرد در سال آتی باشیم.

صادقی افزود: تلاش مجموعه شورای قضایی باید این باشد که در سایه همدلی و تعامل هرچه بیشتر ابتدا به درستی به وظایف خود عمل کرده و پس از آن طبق وظایف قانونی بر سایر عملکردها در زمینه حُسن اجرای قانون با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی و دفاع از حقوق مردم نیز نظارت مؤثر و مستمری اعمال کند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: با حضور آیت‌الله رئیسی در رأس دستگاه قضایی و ارائه سند تحول قضایی، مردم به بهبود شرایط امیدوار شده‌اند و این احساس خوب، وظیفه ما را بسیار سنگین می‌کند و بر همین اساس باید با کار جهادی و تلاش مضاعف و مخلصانه به این احساس امیدواری پاسخ مطلوب و در شأن داد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم برنامه محور بودن سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان گفت: تمامی اقدامات باید هدفمند و منطبق با برنامه باشد و از این مجموعه می‌خواهیم یک ارزیابی کامل از نحوه عملکرد خود مبتنی بر برنامه‌های مصوب داشته باشد تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، وی افزود: نظارت‌ها باید شفاف بوده و به سمت هوشمند شدن حرکت کند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نگاه‌ها باید نسبت به مجموعه قضایی تغییر کند به این معنی که باید فرهنگ‌سازی شود تا همه دستگاه‌ها و مدیران به درستی به وظیفه خود عمل کنند تا نیاز نباشد دستگاه قضایی به مسائل مختلف که اصولاً وظیفه ذاتی آن نیز نیست مجبور به ورود شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)