میرنیوز

فوت ۱۲ مادر باردار مبتلا به کووید در یک سال گذشته در اصفهان

فوت ۱۲ مادر باردار مبتلا به کووید در یک سال گذشته در اصفهان 2021-02-20T11:41:53+03:30

بهروز کلیدری امروز (شنبه_۲بهمن ماه) در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ ماه است درگیر ویروس کرونا هستیم و برخلاف کشور که ۳ موج کرونا تجربه کرد، در استان اصفهان ۲ موج سنگین را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه تا آذرماه شرایط سختی داشتیم و موج دوم کرونا موج سنگینی بود، گفت: در آبان و آذر روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار بستری کووید داشتیم، در آن مقطع به ورودی روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار رسیدیم و تا ۲ هزار بیمار مثبت شناسایی می شد که مجبور به بستری یک چهارم این بیماران می شدیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طی این ۱۲ ماه ۷۵ هزار بیمار کووید در گروه های سنی مختلف در بیمارستان های استان بستری کردیم، افزود: طی این ۱۲ ماه حدود ۴ هزار و ۳۰۰ بیمار زیر ۱۸ سال، ۷۰ هزار بیمار بالای ۱۸ سال و ۷۳۰ مادر باردار مبتلا به کووید بستری شدند و متاسفانه طی این مدت تعدادی از این بیماران را از دست دادیم.

فوت ۸ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید در استان 

وی با اعلام اینکه ۴ هزار بیمار قطعی با تست مثبت کووید طی ۱۲ ماه گذشته در استان فوت کردند، گفت: اگر بیماران مشکوک با علائم کرونا را نیز درنظر بگیریم که تست پی سی آر آنها منفی بود، این عدد ۲ برابر و ۸ هزار و ۷۰۰ نفر می شود.

کلیدری با بیان اینکه متاسفانه طی این مدت ۱۲ مادر باردار مبتلا به کووید فوت کردند یعنی هر ماه یک مادر باردار را از دست دادیم، ‌تصریح کرد: عمدتا نوزادان این مادران را از دست دادیم و فقط توانستیم ۳ نوزاد را نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان اضافه کرد: از گروه سنی زیر ۱۸ سال نیز از کل بستری ها، ۱۹۴ نفر را از دست دادیم.  

وی با یادآوری اینکه از لحاظ توان تشخیصی و اقداماتی که باید انجام می دادیم تمام توان خود را به کار گرفتیم و آزمایشگاه های دولتی و خصوصی درحال دریافت نمونه بیماران هستند، تصریح کرد: طی این مدت ۴۲۰ هزار نمونه گیری انجام شد که ۱۵۱ هزار مورد مثبت بود.

کلیدری با بیان اینکه اگر نسبت آمار مرگ کووید مثبت را به کل بیماران محاسبه کنیم، ۲.۶۶ درصد بیماران کووید مثبت قطعی از دست رفتند، گفت: با درنظر گرفتن تمام بیماران مثبت و مشکوک کووید، نسبت فوتی ها بین ۹ تا ۱۰ درصد در مراکز مختلف در نوسان بوده است.

وی با بیان اینکه از اواخر آذر تا دی ماه شرایط آرام تر شد، توصیح داد: تعداد بیماران بستری که در روزهای سخت آبان و آذر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده بود ریزش و در دی ماه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار رسید. مرگ و میر بیماران نیز از ۷۰ نفر در روز به تعداد انگشتان دست رسید و به همین ترتیب تعداد بیماران سرپایی نیز کاهش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: در موج دوم تا ۲ هزار بیمار سرپایی تشخیص می دادیم درحالی که این تعداد در دی و بهمن به ۵۰ تا ۱۰۰ نفر رسید و به همین ترتیب تعداد بیماران بستری نیز کاهش یافت.

شرایط امروز مشابه تیر ماه است
وی با بیان اینکه متاسفانه طی روزهای گذشته افزایش موارد ابتلا به بیماری و بستری در استان داریم، تصریح کرد: به نظر می رسد شرایط مشابه تیر ماه است و به تدریج تعداد بیماران سرپایی و بستری درحال افزایش است.  

به گفته وی، در دی ماه و بهمن ماه امسال تعداد بیماران سرپایی به زیر ۱۰۰ نفر رسیده بود، درحالی که اکنون به ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار رسیده است و همانطور که بارها اعلام کرده ام همیشه تا ۳ هفته بعد از سرپایی ها، تعداد بستری ها نیز افزایش می یابد.

کلیدری با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری داریم که به آرامی در حال افزایش است، گفت: نگرانی که وجود دارد این است که دچار ساده انگاری در استان شده ایم، ابتلا به بیماری کم اهمیت شده، ضمن اینکه دغدغه و نگرانی از موتاسیون های جدید ویروس داریم، همانطور که استان خوزستان با موتاسیون انگلیسی مواجه شده و در شهرهای دیگر نیز شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه نگرانی که وجود دارد این است که سرعت گسترش ویروس جهش یافته بیشتر شده است، افزود: در تیر ماه دغدغه ها و نگرانی ها اعلام و در شهریور با موج سنگینی مواجه شدیم. به نظر می رسد اگر این موتاسیون استان را گرفتار کند با سرعت خیلی بیشتری گرفتار خواهیم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: دغدغه دیگری که وجود دارد این است که سرعت پیشرفت بیماری در افراد در موتاسیون افزایش یافته، به طوری که قبلا وقتی فردی مبتلا می شد و دوره نهفتگی را تجربه می کرد، علائم به تدریج پیشرفت می کرد و یا متوقف می شد و ظرف ۲ تا ۴ هفته تکلیف بیمار مشخص می شد اما به نظر می آید باتوجه به اطلاعات استان های مختلف، سرعت بیماری بیشتر شده و بیمار بعد از ابتلا، ظرف چند روز دچار علایم شدید می شود. این موضوع می تواند خدمات رسانی به بیماران را در استان دچار چالش کند و منجر به افزایش مرگ و میر در موج احتمالی جدید شود.  

وی با یادآوری اینکه در موج دوم روزهای سختی تجربه کردیم و گاهی بیماران پشت خط ماندند تا بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند، تصریج کرد: تمام خدمات غیر کووید را در آن زمان متوقف کردیم و بسیار نگرانیم شرایط جدید بار دیگر منتهی به آسیب دیدن خدمات غیر کووید درمانی به بیماران شود و مجبور شویم فقط خدمات کووید ارائه دهیم.

نقشه راهی برای موج چهارم کرونا 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در استان داشته ایم و نقشه راهی تهیه کرده ایم تا مشخص باشد طی اسفند و فروردین اگر با موج جدی مواجه شدیم، مراکز درمانی به چه شکل ارائه خدمت دهند. قطعا تعدادی از بیمارستان ها از زنجیره خدمت خارج می شوند و باید فقط خدمات کووید ارائه دهیم. این موضوع باعث می شود هم بیماران آسیب بینند و هم بیمارستان ها به شدت متضرر شوند چون همه خدمات متوقف می شود.  

کلیدری در مورد تشخیص ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی نیز توضیح داد: برای تشخیص ویروس جهش یافته نیاز به این داریم که از لحاظ ژنتیکی دقیقا موتاسیون را بررسی کنیم که هم گران قیمت و هم محدود است. یک تست عادی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد درحالی که در شرایط حاضر تشخیص ژنوم ویروس حدود ۸ میلیون تومان هزینه دارد. از این جهت نگاه سیاست گذاران کلان در دنیا و ایران این نیست که تمام موارد را از لحاظ ژنتیکی بررسی کنیم. بنا بر این است که اگر در منطقه ای چند مورد شناسایی شد موارد مشکوک را به عنوان موتاسیون جدی تلقی کنند.  

ارسال نمونه های موارد خاص و جدید کرونا

وی با اشاره به اینکه مرتب هشدار داده ایم اگر مراکز درمانی با بیماری مواجه شده اند که روند بیماری با موارد قبلی سازگاری ندارد به سرعت اعلام کنند تا نمونه گیری و برای تهران ارسال کنیم تا اگر گونه جدید است شناسایی شود، ‌گفت: تا این لحظه مواردی شناسایی نکرده ایم، اما بعید نیست در استان اصفهان هم مواردی داشته باشیم. ‌در این راستا بر آگاه سازی تیم درمان و مردم تاکید داریم تا اگر با هر مورد خاص و جدید مواجه می شوند اعلام کنند اما سیر مراقبت بیماران تفاوتی ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با یادآوری اینکه در استان از لحاظ آی سی یو وضعیت خوبی داریم، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد بیماران آی سی یو در استان فوت کردند درحالی که میانگین بهداشت جهانی ۷۰ درصد بود، همچنین ۲۰ درصد بیمارانی که زیر دستگاه می رفتند هم زنده ماندند.

وی با تاکید براینکه چه موتاسیون انگلیسی شناسایی و چه نکنیم، زمانی که ویروس بین افراد مختلف چرخش و شروع به تکثیر می کنند حتما موتاسیون اتفاق می افتد، تصریح کرد: اگر همه درهای کشور و استان را هم ببندیم اما اجازه دهیم ویروس به صورت مکرر داخل جمعیت تکثیر و از فردی به فرد دیگر منتقل شود، حتما منجر به موتاسیون های جدی می شود که ممکن است ضعیف یا قوی تر باشند.  

کلیدری ادامه داد: در اپیدمی های قبلی، گسترش ویروس در جمعیت در قالب اوقات منجر به ضعیف شدن ویروس می شد، ولی متاسفانه درخصوص ویروس جدید این اتفاق نیفتاد و خیلی از موتاسیون ها قدرت تهاجمی ویروس را افزایش می دهد. این موضوع به این معنا است که اگر در استان چرخش ویروس را کندتر کنیم موتاسیون ها اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که واکسیناسیون شکل گرفته این است که افراد را به صورتی ایمن کنیم که ویروس نتواند گردش پیدا کند و موتاسیون کمتری اتفاق افتد وگرنه با چرخش ویروس حتما موتاسیون اتفاق می افتد و ممکن است چالش های زیادی ایجاد کند.

واکسیناسیون ۸۰ درصد کارکنان آی سی یو بیمارستان های کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شروع واکسیناسیون کرونا از هفته گذشته در کشور، گفت: داخل استان گروه هدف تعیین  شده یعنی کارکنان ای سی بیمارستان های کرونایی بیش از ۸۰ درصد واکسینه شدند. برنامه ریزی فاز دوم را انجام دادیم و کارکنان بخش های کووید بیمارستان ها را شناسایی کرده و اسامی مشخص شده و منتظر رسیدن محموله دوم واکسن در این هفته هستیم تا این گروه از کادر درمان نیز واکسیناسیون شوند.

وی با اعلام اینکه از هفته دوم اسفندماه شروع به واکسینه بقیه کارکنان بیمارستان ها که در بخش کووید کار نمی کنند خواهیم کرد، افزود: برنامه ما این است که تا پایان اسفند کل کادر درمان را از نظر واکسن پوشش دهیم، بعد از آن گروه های پرخطر را واکسینه می کنیم که پیش بینی می کنیم از ابتدای فروردین واکسیناسیون جمعیت عادی شروع شود. در حوزه کادر درمان مسئولیت مستقیم واکسیناسیون با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است و بعد از آن که وارد جمعیت عادی می شویم مسئولیت با معاونت بهداشتی دانشگاه است. چشم انداز وزارت بهداشت این است که تا دی ماه سال آینده عمده جمعیت کشور واکسینه شوند.

بیمارستان الزهرا(س) در آخرین مرحله وارد چرخه می شود

کلیدری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره نقشه راه بیمارستان ها در موج چهارم کرونا گفت: در حال حاضر بیمارستان عیسی بن مریم به طور کامل و برخی بیمارستان ها نیز قسمتی درگیر است. در شهرستان های دارای دو بیمارستان، یکی از بیمارستان ها به کووید اختصاص می یابد و در شهرستان های تک بیمارستانی، یک بخش درگیر کووید است، بنابراین در مورد شهرستان ها وضعیت روشن است. در شهر اصفهان هنوز تصمیم جدی گرفته نشده و کمیته واکنش سریع این هفته به تصمیم نهایی خواهد رسید ولی قطعا بیمارستان های ما محدود هستند. ترتیب فعال شدن این بیمارستان ها را تا پایان هفته مشخص می کنیم اما آنچه مشخص است بیمارستان الزهرا(س) را برای آخرین مرحله قرار می دهیم و سعی می کنیم، خدمات غیر کووید را حداقل در یکی دو مرکز حفظ کنیم تا بیماران آسیب نبینند. اگر از ۲ هزار بیمار بستری در استان بگذریم مجبوریم بیمارستان الزهرا(س) را هم وارد چرخه کنیم.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا، در مورد بازگشایی ها و عادی انگاری ها در جامعه گفت: بازگشایی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد ولی متاسفانه خیلی از مراکز این پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. در همین چند هفته با مدارسی مواجه شدیم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند، اردو و امتحان حضوری برگزار کردند، تا جایی که حوزه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی توان داشت مقابله کرد و حتی در یک روز ۱۰ مدرسه را پلمب کرد.

اطلاع رسانی به مردم پیش از ورود به موج چهارم

وی با اشاره به اینکه مطالبه ای از سمت مردم وجود دارد و جامعه کاملا خسته شده و واکنش هایی به خودی خود نشان می دهد، افزود: فکر می کنیم در این مرحله که هنوز وارد موج جدید نشده ایم آنچه کمک می کند اطلاع رسانی جدی است، اما اگر سیر به سمت پیش رونده باشد دستورالعمل های محدودسازی با قاطعیت بیشتری انجام خواهد شد و با محدودیت های بیشتری مواجه خواهیم شد. موج چهارم جدی است و همه باید دستورالعمل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند وگرنه دچار وضعیتی می شویم که تا چند ماه ممکن است ادامه داشته باشد.

کلیدری در مورد افرادی که تاکنون در استان واکسینه شده اند، گفت: ۱۷۵ نفر از افرادی که واکسن تزریق کردند بدن درد، ۸۶ نفر تب و برخی نیز ضعف و بی حالی داشتند. حدود ۳۰ علامت یادآوری کردیم که فقط ۳ نفر از افرادی علائمی داشتند که تشخیص دادیم ۲۴ ساعت بستری شوند، به عنوان نمونه یکی از این افراد سابقه آسم داشت و واکسن باعث شد حمله آسم تشدید شود اما خوشبختانه همه ۳ نفر مرخص شدند و وضعیت خوبی دارند. خودم هم واکسن تزریق کردم و تنها ۲۴ ساعت بدن درد خفیف داشتم اما بعد از آن عملا مشکلی نداشتم.

وی با بیان اینکه در مورد واکسن روسی همه چیز مبتنی بر مستندات علمی است، گفت: براساس آخرین جمع بندی واکسن روسی ۹۲ درصد موثر است، درحالی که برای واکسن چینی عدد پایین تری اعلام شده است. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست واکسن تا چه مدت ایمنی ایجاد می کند، ولی گفته می شود واکسن برای دوره ۳ تا ۶ ماهه ایمنی ایجاد می کند اما باید اطلاعات تکمیل شود و سیاست گذاران کشور براساس آن تصمیم گیری کنند.  

نمره قابل قبولی برای بخش خصوصی و سرپایی قائل نیستیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با قدردانی از کادر درمان استان طی یک سال همه گیری کرونا، گفت: عملکرد کادر درمان استان بسیار خوب بوده و میانگین مرگ و میر در استان نسبت به استان های دیگر خیلی خوب بوده است. تلاش کردیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم، البته مشکلات زیادی داشتیم اما اجازه ندادیم در هیچ نقطه استان خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود. سعی کردیم کادر درمان را هماهنگ کنیم و استان منحصر به فردی بودیم که تقریبا عملکرد تمام بیمارستان های اصلی را آنالیز کردیم و بازخورد این آنالیز را اعلام کردیم.

کلیدری خاطرنشان کرد: نمره قابل قبولی برای بخش خصوصی و سرپایی قائل نیستیم و به همین خاطر جلسه ای با فعالان این بخس داریم و برنامه هایی تعیین کردیم تا در موج جدید کرونا متحدتر و هماهنگ تر پیش روند تا چالش های موج قبلی را نداشته باشیم.  
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)