میرنیوز

طرح شهید احمدی روشن راهی برای حل مشکلات صنعت

طرح شهید احمدی روشن راهی برای حل مشکلات صنعت 2021-02-15T10:53:24+03:30

طرح شهید احمدی روشن اوایل سال ۹۶ به‌صورت آزمایشی اجرا شد و در پایان همان سال دوره دوم این طرح با حضور ۱۴ گروه آغاز به‌کار کرد و اکنون در سال ۹۹ پنجمین دوره این طرح در حال برگزاری است و استان قزوین برای اولین بار در این طرح حضور پیدا کرده است.

علی رجب‌پور، رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در خصوص طرح شهید احمدی‌روشن به ایسنا می‌گوید: پنجمین دوره طرح شهید احمدی روشن به‌صورت سراسری و با فعالیت ۲۷۴ هسته در حال برگزاری است و استان قزوین برای اولین بار با حضور سه هسته در این طرح شرکت دارد که در تلاش هستیم در سال‌های آینده این هسته‌ها افزایش پیدا کنند.

وی در خصوص شروط حضور در این طرح بیان می‌کند: امسال هر دانشجویی که در مقطع کارشناسی معدل بالای ۱۷ و در کارشناسی ارشد معدل بالای ۱۸ را داشت می‌توانست از طرح احمدی روشن استفاده کند البته تنها معدل ملاک نبوده و نیست و امتیازات دیگر در حوزه‌های فرهنگی و پژوهشی نیز ملاک قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین تشریح می‌کند: فراخوان پنجمین دوره طرح شهیداحمدی روشن اردیبهشت ماه اعلام شد و از استان قزوین تعداد کمی از اساتید در آن شرکت کردند و البته اساتید صنعتی نیز می‌توانستند در این طرح شرکت کنند؛ حدود ۶ طرح اولیه از استان قزوین به پنجمین دوره طرح شهید احمدی روشن ارسال شد که در نهایت سه طرح پذیرش شدند؛ گروه‌ها از آبان مشغول به فعالیت شدند، زمان این پروژه‌ها ۹ ماه است و انتظار می‌رود در تابستان ۱۴۰۰ به نتیجه برسند.

وی عنوان می‌کند: موضوعات این سه پروژه شامل طراحی شیرهای برقی، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی به‌ویژه انگور و کاهش آلودگی‌های صوتی در صنعت است که تیم‌ها با حضور از دانشگاه‌های مختلف استان در این سه طرح مشغول به فعالیت هستند.

رجب‌پور در خصوص اهداف این بنیاد در سال ۱۴۰۰ بیان می‌کند: برای سال آینده افزایش تعداد پروژه‌ها را هدف‌گذاری کردیم و مسائل تعریف شده باید دارای بازار و مشتری باشند، گروه‌ها علاوه بر حل مشکل صنعت باید بتوانند ایده خود را در قالب شرکت‌های نوپا ادامه دهند.

پالایش طرح‌ها در سال ۱۴۰۰

وی بر رفع نیاز صنایع در این طرح تأکید و خاطرنشان می‌کند: باید طرحی را مصوب کنیم که بازار داشته باشد بنابراین در سال آینده طرح‌ها پالایش خواهند شد؛ همچنین میزان واردات بررسی می‌شود تا نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به تولید محصول اقدام کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین متذکر می‌شود: هدف از اجرای طرح این است که دانشجویان در کنار اساتید با حل مسئله کاربردی توانمندی‌های خود را در همه ابعاد علمی، آشنایی با صنعت، مدیریتی و همکاری‌های گروهی تقویت کنند و تحت نظر یک استاد به حل مسئله بپردازند.

طرح ساخت شیر کنترل جهت هیدرولیک برقی

علی فضلی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) که مدیریت یکی از پروژه‌های طرح احمدی‌روشن را بر عهده دارد، در خصوص طرح خود می‌گوید: طرح ساخت شیر کنترل جهت هیدرولیک برقی را در تابستان ۹۹ به بنیاد نخبگان استان ارائه دادیم و پس از پذیرش از ابتدای آذرماه وارد مرحله مطالعاتی شدیم و اکنون در حال تهیه نمونه اولیه محصول هستیم که امیدواریم نمونه اولیه تیر ۱۴۰۰ ارائه شود.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: تیم ما ۹ نفره است که دانشجویان مکانیک، برق، مواد و مهندسی صنایع عضو آن هستند.

استفاده از پوشش‌های جدید برای نگه‌داری انگور

عباسعلی جنتی‌زاده، عضو هیئت علمی گروه مهندسی علوم باغبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز در خصوص طرحش عنوان می‌کند: طرح ما در خصوص استفاده از پوشش‌های جدید برای نگه‌داری انگور است و البته این موضوع در خصوص تمامی محصولات کشاورزی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه انگوری که با گوگرد نگه‌داری می‌شود مضرات زیادی به همراه دارد، ادامه می‌دهد: انگور محصول صادراتی است و کشورهای هدف، استانداردهای سلامتی خود را ارتقا داده‌اند و قطعاً این روند مشکل‌ساز خواهد بود؛ در حال نیز بسیاری از کشورها حاضر نیستند که انگور دارای گوگرد را پذیرش کنند بنابراین ضرورت دارد روش جدیدی برای محصولات کشاورزی داشته باشیم.

جنتی‌زاده متذکر می‌شود: تجربیات موفقی در خصوص برخی از محصولات مانند زرآلو و هلو وجود دارد که امیدواریم در مورد محصول انگور نیز موفق باشیم.

اساتید برای حل مشکلات ورود پیدا ‌کنند

علیرضا کشاورز قاسمی، عضو کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی قزوین با بیان اینکه بر نحوه کار ایراد وارد است، می‌گوید: در دنیا اساتید برای حل مشکلات و مسائل ورود پیدا می‌کنند بنابراین در ابتدا باید تعریف مشخصی از مشکل داشته باشیم تا با ارائه راه‌حل بتوانیم بخش خصوصی را جذب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر طرح اقتصادی باشد قطعاً بخش خصوصی طالب و خریدار آن خواهند بود، اضافه می‌کند: برای مثال ذغال‌اخته محصول قزوین است و ماندگاری سه هفته‌ای دارد که روش انجماد کیفیت محصول را کاهش می‌دهد اگر اساتید دانشگاهی روشی برای نگه‌داری آن ارائه دهند قطعاً بخش خصوصی از آن استقبال خواهد کرد.

کشاورز قاسمی اظهار می‌کند: هیچ‌گاه صنعتگر قیمت تمام شده محصول را بالا نمی‌برد مگر اینکه مجبور باشد بنابراین پروژه‌های مطرح شده در طرح شهید احمدی روشن باید جنبه کاربردی داشته باشند و علاوه بر آن تجاری‌سازی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی متذکر می‌شود: به واسطه اینکه ۹ سال عضو شورای مرکز رشد بودم به راحتی می‌توانم نقاط صعف و قوت را احصا کنم. ایده به تنهایی نقش بسیار کوچکی از فرآیند تجاری‌سازی دارد بنابراین باید در طراحی حلقه‌هایی ایجاد شود و اگر یکی از آن‌ها به خوبی عمل نکند محصول به نتیجه نخواهد رسید.

زمان تولید و ورود به بازار بسیار تعیین‌کننده است

عضو کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی قزوین بیان می‌کند: هر کس فکر می‌کند ایده‌اش منحصر به فرد است در صورتی که امروزه زمان تولید و ورود به بازار بسیار تعیین‌کننده است. اگر ایده‌ای دارید و می‌توانید سریع به بازار عرضه کنید چون سرعت عمل در سایه کار تیمی است و دنیا منتظر شما نخواهد ماند.

وی تأکید می‌کند: فرآیند ایده تا محصول مهم است بنابراین باید تیم‌سازی شده و در بخش‌هایی که ضعف وجود دارد برون‌سپاری انجام شود. ارزش ایده وقتی مشخص است ‌که به محصول تبدیل شود.

ویژگی ایده...

کشاورز قاسمی در خصوص ایده می‌گوید: هنگام انتخاب ایده باید حجم بازار را سنجید و علاوه بر آن مطالعات اقتصادی و واردات بررسی شود چون واردات ارزبری دارد و اگر محصولی داخلی تولید کنید که جایگزین کالای وارداتی باشد قطعاً بازار خواهد داشت.

وی عنوان می‌کند: گاهی شاید محصول پرمصرفی را برای تولید انتخاب می‌کنید ولی ممکن است به‌دلیل رقبای زیاد توان رقابت نداشته باشید به همین جهت درتولید یک محصول باید تمام جوانب سنجیده شود؛ اغلب شرکت‌های تولیدی که محصولات میان فرآیندی را برای شرکت‌های دیگر تولید می‌کنند بازار خوبی دارند.

و اما مشکلات...

عضو کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی قزوین با بیان اینکه حجاب علم، کار تیمی و استفاده از وقت و زمان مهم‌ترین مشکلات تیم‌های دارای ایده است، ادامه می‌دهد: متأسفانه اغلب صاحبان ایده خود را ملزم به تولید محصول می‌کنند، بنده توصیه می‌کنم‌ اگر مشتری خریدار دانش شماست مقاومت نکنید و واحد تحقیق و توسعه آن واحد تولیدی شوید.

وی با تأکید بر اینکه وجود اسپانسر برای تبدیل یک ایده به محصول ضرورت دارد، تصریح می‌کند: به‌دلیل بی‌دقتی خیلی ایده‌های نوآورانه خروجی موفقی نداشتند بنابراین شرکت‌هایی موفق بودند که از بازار وارد چرخه دانش شدند مثلاً ماشین یا محصولی از خارج وارد کرده و سپس خودشان برای تولید آن اقدام کردند.

عدم استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان به علت سود در واردات

عضو کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی قزوین درپایان سخنانش متذکر می‌شود: شرکت شهرک‌ها از صنایع برای نیازشان استعلام تهیه کرده است، همچنین برای یافتن مسئله و مشکل باید آمار قاچاق و گمرک را داشته باشید و کلیه اقلام وارداتی و بزرگ را احصا و مطالعه کنید، البته برخی از افراد انگیزه‌ای برای استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان ندارند چون سودشان در واردات است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین در پایان عنوان می‌کند: بنیاد نخبگان طرح‌هایی همچون شهید بابایی را اجرایی می‌کند که به‌صورت کشوری با عنوان طرح ره‌نشان در حال برگزاری است و دانشجویانی از استان در این طرح شرکت دارند اما تیمی از استان قزوین در این طرح حاضر نیست.

وی می‌گوید: تسهیلاتی که بنیاد نخبگان به دانشجویان و اعضای هیئت علمی ارائه می‌کند در قالب تسهیلات نظام وظیفه، دوران دانشجویی و طلبگی، دانش آموختگی و جذب آنان در نهادهای فناورانه است.

رجب‌پور یادآور می‌شود: از تمامی افرادی که احساس می‌کنند می‌توانند مخاطب بنیاد نخبگان باشند می‌خواهم در سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا در صورتی که امتیازات لازم را داشته باشند مشمول تسهیلات بنیاد نخبگان شوند و در طرح‌های و برنامه‌های بنیاد نخبگان شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، تجربه فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته‌های نخبگانی، همکاری در مراحل اجرای پروژه‌ای واقعی، استفاده از راهنمایی‌های استاد طرح، هم‌افزایی بین «دانشجو و استاد» و بین «صنعت و دانشگاه»، کسب مهارت‌های اجتماعی، افزایش خودباوری، مسئولیت‌پذیری و تحرک اجتماعی، ایجاد انگیزه برای ادامۀ کار، شروع کارهای مشابه یا راه‌اندازی و رونق بخشیدن به کسب و کاری مفید و افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان از مزایای طرح شهید احمدی روشن است.

امید می‌رود با اجرای طراح‌های مختلفی همچون شهید احمدی روشن پیوند صنعت و دانشگاه اتفاق بیفتد تا بدین‌طریق شاهد رشد و شکوفایی در صنعت و رفع نیازهای این بخش مهم و اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)