میرنیوز

فرایند تصویب طرح تفصیلی بافت اطراف حرم قانونی نبوده است

فرایند تصویب طرح تفصیلی بافت اطراف حرم قانونی نبوده است 2021-02-13T13:48:11+03:30

 احمد نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تصویب طرح تفصیلی بافت اطراف حرم در کمیسیون ماده ۵ استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در بازنگری طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) توسط شورای عالی شهرسازی و معماری که از آن به طرح ویژه یاد می‌شود، فرایندها به طور قانونی طی نشده است و هر اقدامی در این طرح خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی تجربه تهیه طرح تفصیلی را ندارد، ادامه داد: تهیه طرح‌های تفصیلی چارچوب و مبانی و اصولی دارد که وزارت راه و شهرسازی در تهیه این طرح‌ها فاقد هرگونه تجربه و تبحر است و نگاه این وزارتخانه به طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) یک نگاه آرمانی و به دور از واقعیات است.

به گفته نوروزی، وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری در بازنگری طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر که از آن به عنوان طرح ویژه یاد می‌کنند رینگ دور اطراف حرم مطهر را کم عرض در نظر گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه طرح ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر به شورای شهر و شهرداری نرسیده است، بیان کرد: آنچه که از این طرح در فضای مجازی منتشر شده است جز یک اسناد بی‌کیفیت و غیرقابل رسیدگی، سند دیگری نیست.

نوروزی با تاکید بر اینکه یک طرح تفصیلی باید دارای دو مشخصه کاربردی و مالی باشد، عنوان کرد: منظور از مشخصه کاربردی آن است که معابر و کاربری‌ها و تراکم‌ها باید چگونه در طرح اجرا شود. در مشخصه مالی هم باید درآمد و هزینه‌های طرح مشخص شود که در طرح ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر این دو مشخصه را در نظر نگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه طرحی به شورای شهر مشهد ارائه نشده و نسخه  GIS طرح  را نداریم، نمی توانیم اظهار نظری در خصوص طرح ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) از ابتدا با محوریت وزارت مسکن و شهرسازی تهیه شده است، ادامه داد: در این طرح وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری بنا دارند با دور زدن شورا و شهرداری مشهد مقدس این طرح را اجرا نمایند.

نوروزی عنوان کرد: زمانی که طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر ابلاغ شد، آقای بختیاری، قائم مقام وقت تولیت آستان قدس رضوی در نشستی با دست‌اندرکاران و کارشناسان، این طرح را رد نمودند؛ چراکه آستان قدس رضوی بر احداث ره‌باغ و شارستان در اطراف حرم مطهر تاکید دارد.

وی به پیشینه تهیه طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع)  اشاره و اظهار کرد: آغاز این طرح به درخواست مرحوم کازرونی، وزیر وقت مسکن و شهرسازی و موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفت و تهیه این طرح نیز بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی بود که یک سری از مسائل این طرح در سال ۷۴ به تصویب رسید.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر مشهد به دلیل برخی از اختلاف‌نظرها، طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) تا سال ۷۸ به تصویب نرسید به طوری که در زمان تصدی‌ام در شهرداری مردم منطقه بافت پیرامونی حرم مطهر در بلاتکلیفی به سر می‌بردند.

نوروزی گفت: در این راستا شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن تشکیل و اوراق مشارکت منتشر کرده و زمین‌های بافت پیرامون حرم مطهر را به صورت پراکنده خریداری و رها کردند و در این شرایط شورای اول شهر مشهد شروع به کار نمود و در گام نخست به دلیل اختلاف نظرها، کاری که انجام دادیم  این بود که طرح را به وزارت مسکن تفویض اختیار کردیم.

وی یادآور شد: در ادامه کار دو قطاع سمت شرق حرم مطهر در خیابان امام رضا(ع) را با تمام اختیارات به وزارت مسکن واگذار کردیم و قرار شد کل حقوق شهرداری را به حساب طرح واریز کنیم و هزینه‌های بازگشایی معابر و تامین خدمات شهر از آن محل داده شود و اگر کسری برای اجرای طرح در این دو قطاع وجود داشت، خود وزارت مسکن تامین اعتبار کند.

وی اظهار کرد: همزمان شهرداری اجرای دو قطاع دیگر را شروع نمود و با وزارت مسکن و شهرسازی قرار شد که اگر شهرداری توان بیشتری برای پیشبرد کار داشت، دو قطاع وزارت مسکن را هم انجام دهد و در غیر این صورت وزارت مسکن قطاع های شهرداری را هم اجرا کند.

 عضو کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد تصریح کرد:  جناب آقای عباس آخوندی، وزیر وقت راه و شهرسازی،  اجرای طرح بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) را بیانگر هویت ملی و مذهبی ایران برشمردند اما بعدها ایشان نسبت به این طرح که آن را به عنوان یک ارزش می‌دانستند، منتقد شدند.

وی با اشاره به اینکه وزارت وقت مسکن و شهرسازی ۴۳ پروژه برای بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) تعریف نمود و بر اساس آن اقدام به تملک زمین نمودند و زمین‌ها را ارزان خریدند و گران هم فروختند و بر همین اساس هم این وزارتخانه بیشترین سود را از این طرح برد.

نوروزی با بیان اینکه بعد از سال ۷۸ تصمیم گرفته می‌شود که این طرح در سال ۹۳ که یک امر بدیهی هم است بازنگری شود، گفت: امروزه آن کسانی که در گذشته مجری طرح بودند و در تهیه کنندگی آن مشارکت داشتند به عنوان فاجعه یاد می‌کنند.

وی به نامه آقای محمدجواد محمدی‌زاده، استاندار وقت خراسان رضوی که به نقل از مقام معظم رهبری در سال ۸۶ منعکس شده است، اشاره کرد و افزود: بر اساس این نامه، وقتی می‌خواهید طرحی را اجرا نمائید باید فضای خدماتی را هم در نظر گرفت و در آن نامه گفته نشده است که فضای خدماتی را کاهش داد و یا در طرح، زمینه حداکثری مشارکت مردم فراهم شود و یا در طرح از قانون تملک کمتر استفاده شود و اگر هم می‌خواهید از این قانون استفاده شود باید رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد.

نوروزی گفت: بافت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) به دلیل فرسودگی بیش از حدش، از ساکنین اصلی خودش تخلیه شده بود و جای گروه‌های مهاجر، مهاجرین خاراجی و افراد بزهکار شده بود؛ به طوری که آمارها نشان می‌داد که بیشترین بزهکاری در این بافت صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در بافت پیرامونی حرم مطهر، بافت گل و بلبلی نداشتیم؛ نه فضای سبزی و نه درختی و ... ؛ به طوری که در برخی از کوچه‌های این بافت که هنوز هم وجود دارد نمی‌توان یک دوچرخه را جابه‌جا نمود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی جمعیت ۳۰ تا ۴۰ میلیونی زائر در مشهد و براساس دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل می‌بایستی ره‌باغ‌ها و شارستان‌هایی در رینگ اطراف حرم مطهر پیش‌بینی شود نه اینکه در طرح ویژه از عرض شارستان‌ها کم نمود.

وی یادآور شد: در سال ۹۳، در شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم‌گیری می‌شود که طرح تفصیلی ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر بازنگری شود و در یک زمان کوتاه مشاوری گرفته می‌شود که طرح راهبردی بافت پیرامونی حرم مطهر را تهیه نماید که در نهایت این طرح با شکایت شورای چهارم متوقف می‌شود.

وی عنوان کرد: امروزه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح ویژه‌ای را روی میز می‌گذارد که هنوز به شورای شهر و شهرداری مشهد نرسیده است و فرایندهای آن هم طی نشده است و به همین دلیل ما نمی‌توانیم با شکایت از این طرح در دیوان عدالت اداری کشور، آن را متوقف کنیم.

نوروزی گفت: جزو بدیهی‌ترین اصول یک طرح تفصیلی این است که حقوق مکتسبه افراد رعایت شود و در قانون حمایت از ساختمان‌های فرهنگی و تاریخی که در سال ۹۸ به تصویب رسیده، بر این موضوع نیز تاکید شده است و حال اینکه پس از ۲۰ سال در طرح تفصیلی ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر این حقوق را نادیده بگیرند، به همین دلیل این طرح محکوم به شکست خواهد بود؛ چراکه در صورت ‌اجرا شاهد سیل شکایات مردم در سیستم قضایی از طرح خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون وزارت راه و شهرسازی  کمک ارزشمندی به طرح بافت پیرامونی حرم مطهر نکرده است، اظهار کرد: آنچه که در این طرح هزینه شده از محل منابع شهرداری مشهد بوده است و وزارت راه و شهرسازی فقط منابع مالی خود را از این طرح، بزرگ کرده است و امروزه از قبال این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان  گردش مالی دارند در صورتی که این وزارتخانه تعهد داده است که هزینه‌های اجرایی طرح را پرداخت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: سازمان بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی در این طرح زمین‌های مردم را خریداری نموده و پروژه‌هایی را تعریف نموده و برخی از این زمین‌ها را هم فروخته است حال آنکه در طرح تفصیلی جدید به کاربرانی که این زمین‌ها را فروخته است اجازه حق ساخت نمی‌دهد.

نوروزی تاکید کرد: طرح تفصیلی ویژه بافت پیرامونی حرم مطهر هزینه فوق‌العاده سنگینی را روی دوش شهر مشهد تحمیل خواهد کرد که شهرداری توان تامین هزینه‌های آن را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن مربوط به شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن سازان ثامن در این طرح ۹۰ میلیارد تومان سود انباشته دارد. این سود انباشته باید صرف پروژه‌های خدمات شهری شوند نه اینکه به سهامدارانش اختصاص دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد  خاطرنشان کرد: قرار بود در طرح بافت پیرامونی حرم مطهر، وزارت راه و شهرسازی از محل زمین‌هایش، زمین به ساکنین این بافت بدهد و شهرداری هم نسبت به صدور پروانه اقدام نماید در صورتی که شرکت بازآفرینی شهر هنوز این اقدام را انجام نداده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)