میرنیوز

بیش از ۱۶۵ هزار سرپرست خانوار روستایی در خراسان رضوی بیمه اجتماعی‌ ندارند

بیش از ۱۶۵ هزار سرپرست خانوار روستایی در خراسان رضوی بیمه اجتماعی‌ ندارند 2021-02-09T12:00:28+03:30

محمود کاظمی، در نشست خبری اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب توجه و نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی، عشایری و اقشار ضعیف آسیب‌‍پذیر همواره وجود داشته است. تاسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، یکی از خدمات ارزنده‌ای است که بعد از پیروزی انقلاب در این حوزه انجام گرفته است. بعد از پیروزی انقلاب، خدمات بسیار خوبی در حوزه روستا اتفاق افتاد. تشکیل نهادهای مختلف از جمله جهاد سازندگی، نهادهای حمایتی و در حوزه امور زیربنایی و زیرساخت‌ها، اتفاقات خیلی خوبی رقم خورده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: شاید چیزی که مغفول مانده بود، خدمات تامین اجتماعی است که این موضوع در قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری و برنامه‌های پنج ساله به طور مکرر تاکید شده بود. به طور مشخص در اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف شده که امکان برخورداری از مزایای تامین اجتماعی را برای همه افراد جامعه فراهم کند. در حوزه کارکنان دولت مانند کارگران، کارکنان لشکری و کشوری بیش از چندین سال است که این خدمات برای آنها ارائه می‌شود اما در مورد روستاییان و عشایر شاید کمی با تاخیر اتفاق افتاده بود.

کاظمی بیان کرد: خوشبختانه با تصویب قانون جامعه رفاه و تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۳ که در مجلس تصویب شد، در آنجا دولت مکلف به ارائه خدمات تامین اجتماعی برای روستاییان و عشایر شد، طی دوسال است که ابلاغ این قانون، امکان برخورداری مزایای بلندمدت تامین اجتماعی را برای گروه‌های هدفش که روستاییان و عشایر هستند، فراهم می‌کند. این صندوق یک سال بعد یعنی در سال ۱۳۸۴ رسما شروع به کار کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی درباره خدمات تامین اجتماعی بیان کرد: خدمات تامین اجتماعی به دو حوزه درمان و خدمات بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود. در حوزه درمان با توجه به سیاست‌هایی که دنبال می‌شد، همزمان با تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوقی در سازمان بیمه خدمات درمانی یا سازمان بیمه سلامت فعلی تحت عنوان «صندوق بیمه روستایی» تشکیل شد که در همان سال ۸۴  خدمات بهداشتی و درمانی در قالب نظام ارجاع و در سطح دو و سه به گروه‌های هدفش ارائه می‌دهد. در واقع آن تکلیف از دوش صندوق ما برداشته شد و به بیمه سلامت فعلی یا بیمه خدمات درمانی واگذار شد.

وی ادامه داد: در واقع ما آن تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت تامین اجتماعی را پوشش می‌دهیم. اگر هم بخواهیم به حوزه خدمات نگاهی بیندازیم، ما در سطح کشور چهار صندوق بیمه اجتماعی پایه داریم که می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد کل افراد جامعه با این چهار صندوق ارتباط دارند.

کاظمی درخصوص سازمان بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: بزرگترین سازمان بیمه‌ای، سازمان تامین اجتماعی است که گروه‌های هدف آن مشخص است و هرجا رابطه کارگر و کارفرمایی باشد و مشمول قانون کار شوند، افراد از سازمان تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند. کارکنان دولت را در واقع سازمان بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه اجتماعی پایه پوشش می‌دهد و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در حوزه نیروهای مسلح است.

وی افزود: چهارمین صندوق بیمه اجتماعی پایه که جوان‌ترین صندوق بیمه است، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است که گروه‌های هدف متعددی را پوشش می‌دهد. یکی از سیاست‌هایی که صندوق به ویژه در سال‌های اخیر دنبال کرده است، گسترش شمولیت بیمه است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی در خصوص صندوق‌های اختصاصی گفت: ما حدود ۲۰ صندوق اختصاصی هم داریم که آنها گروه‌های هدف محدودی را پوشش می‌دهند؛ مانند صندوق بازنشستگی فولاد، صندوق بازنشستگی شهرداری، بیمه مرکزی و ... که گروه‌های هدف خیلی محدودی را پوشش می‌دهند.

کاظمی درمورد وجه تمایز بین صندوق‌ها عنوان کرد: دو وجه تمایز عمده بین صندوق بیمه روستاییان و عشایر و آن سه صندوق بیمه اجتماعی پایه وجود دارد؛ اولین‌ مورد اختیاری بودن عضویت در این صندوق است. دومین مورد این است که دولت نگاه ویژه‌ای به صندوق دارد و حمایت همه جانبه‌ای دارد و تجلی آن در نقش کارفرما است که در این صندوق ایفا می‌کند؛ یعنی به عنوان کارفرما دو سوم یا حدود ۷۰ درصد حق بیمه دریافتی، توسط صندوق ما را دولت تقبل کرده و این خودش یک حمایت ویژه‌ای است.

کاظمی در رابطه با برخی گروه‌های هدف صندوق گفت: همانطور که از اسم صندوق مشخص است، گروه‌های هدف ما یا بر مبنای محل سکونت یا بر مبنای اشتغال‌ است؛ یعنی کلیه کسانی که در روستا سکونت داشته باشند، صرف اینکه ساکن در روستا باشند، خود مشمول عضویت در این صندوق می‌شود یا عشایری که در مناطق عشایری زندگی می‌کنند، اما یک سری گروه‌های هدف داریم که بر مبنای اشتغال‌شان به گروه‌های هدف‌مان اضافه شدند. این گروه‌های هدف عبارتند از رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، کارکنان سازمان‌های نظام مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی در شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر و به طور کلی می‌توان گفت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کلیه افرادی که هیچ بیمه اجتماعی پایه ندارند، می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند البته به شرط اینکه شرایط سنی را هم داشته باشند. شرایط سنی در این صندوق، از سن ۱۸ تا ۵۰ سال است.

وی درمورد گروه‌های هدف عنوان کرد: کسانی که در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی ساکن در کلیه شهرها کار می‌کنند، آنها یکسری از گروه‌های هدف دیگر ما هستند. قالیبافان یکی از گروه‌های دیگری هستند که در کلیه شهرها می‌توانند تحت پوشش خدمات این صندوق قرار بگیرند و مشروط به اینکه شرایط سنی هم داشته باشند. با توجه به آخرین تغییراتی که داشتیم، شرط سنی بین ۱۸تا ۵۰ سال است که می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند. با توجه به روزهای پایانی سال ۹۹ ، متولدین سال ۱۳۴۹ تا پایان همین سال ۹۹ فرصت دارند و برای سال آینده امکان عضویت‌شان و برخورداری از تعهدات صندوق وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی در خصوص تعهدات بلندمدت بازنشستگی بیان کرد: سه تعهد عمده یا بلند مدت هم در این حوزه داریم. یکی موضوع بازنشستگی یا پیری است که طبق ضوابط و مقررات صندوق، بیمه شدگان ما با داشتن ۱۵سال سابقه پرداخت و ۶۵ سال سن می‌توانند درخواست بازنشستگی بدهند و حداقل دو سوم آخرین سطح درآمد انتخابی‌شان یعنی معادل ۲۰ روز حقوق براساس آخرین حق بیمه‌ای که براساس سطوح درآمدی پرداخت کردند ، از خدمات صندوق بهره‌مند بشوند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق که ۷۰ سال سن دارند با ۱۰سال می‌توانند درخواست بازنشستگی پیش از موعد بدهند و متناسب با سنواتی که حق بیمه پرداخت کردند، حقوق بازنشستگی دریافت کنند. درحال حاضر در استان‌مان شاید بیش از ۵۰۰۰  نفر بازنشسته پیش از موعد داریم که از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.  

کاظمی درباره تعهدات از کار افتادگی گفت: یکی دیگر از تعهدات ما حوزه از کار افتادگی کلی است. طبق ضوابط و مقررات، بیمه شدگانی که مشمول این تعهد هستند، بعد از طی دوره درمان و تایید کمیسیون‌های پزشکی، سازمان تامین اجتماعی هم پرونده این افراد را بررسی می‌کند وپس از بررسی‌های انجام شده، این افراد می‌توانند از مزایای بلندمدت ازکارافتادگی کلی استفاده کنند.

وی در مورد تعهدات بازماندگان بیان کرد: مستمری بازماندگان یا فوت یکی دیگر از خدمات صندوق است که درصورت فوت سرپرست خانوار یا بیمه شده، افراد تحت تکفل آن می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند، نقل و انتقال سوابق هم یکی دیگر از تعهدات صندوق است. دوسالی می‌شد که انتقال سوابق را از صندوق ما به سازمان تامین اجتماعی متوقف کرده بودند اما با پیگیری‌های متعدد امسال از سر گیری این انتقال سوابق مجددا اجرایی شد.

کاظمی عنوان کرد:  یکی از طرح‌هایی که صندوق امسال شروع کرد، طرح بورسیه تحصیلی فرزندان ممتاز بیمه شدگان است. کسانی که در کنکور سراسری، در رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی رتبه زیر هزار  آورده باشند یا در رشته هنر و زبان رتبه زیر ۵۰۰ را کسب کرده باشند و پدر یا مادرشان تحت پوشش بیمه باشند، می توانند از این خدمات صندوق استفاده کنند.

 وجود بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی در خراسان رضوی

وی در رابطه با جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵  خراسان رضوی بیشترین جمعیت روستایی را در بین استان‌های کشور دارد، در استان بیش از ۵۱۶ هزار خانوار روستایی داریم. در بخش کشاورزی هم از نظر تعداد، خراسان رضوی بیشترین به‍ره‌بردار بخش کشاورزی را دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی اظهارنظر کرد: جمعیت مشمول ما جمعیت بالایی است و بیشترین جمعیت مشمول در سطح کشور را دارد. با توجه به محدودیت سنی که ایجاد شده نمی‌توان گفت که تمام آن ۵۱۶ هزار خانوار روستایی مشمول صندوق ما هستند. اغلب سرپرست‌های خانوار تا الان بیمه شدند اما هیچ منعی برای پوشش بیمه کلیه اعضاء خانواده وجود ندارد؛ یعنی کل اعضاء یک خانواده‌ای که حالا چه روستایی باشند یا جزو گروه های هدف ما اگر شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال دارند می‌توانند به عضویت صندوق دربیایند.

۱۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

کاظمی ادامه داد: بیش از ۷۰۰هزار نفر از یک میلیون ۷۰۰هزار نفر روستایی‌مان، سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال دارند. آخرین آماری که ما در حوزه‌ پوشش بیمه‌ای این افراد در استان خراسان رضوی داریم، حدود ۱۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر  هستند که بیمه قطعی شده‌اند. خراسان رضوی بعد از آذربایجان شرقی رتبه دوم را در تعداد نفرات بیمه شده دارد. اما با توجه به بالا بودن جمعیت مشمول‌مان، ممکن است رتبه مناسبی را از نظر ضریب پوششی در سطح کشور نداشته باشیم که نیاز به کار بیشتری دارد.

کاظمی ذکر کرد: در حال حاضر ۵۶ شهر زیر۲۰هزارنفر در استان داریم. بیش از ۳۵۸هزار نفر جمعیت در این ۵۶ شهر زیر ۲۰ هزار نفر در استان سکونت دارند که کم‌جمعیت‌ترین شهر باجگیران و پرجمعیت‌ترین شهر فیض‌آباد است.

وی در رابطه با کسانی که فاقد بیمه هستند، عنوان کرد: یکی از اولویت‌هایی هم که همواره صندوق دنبال کرده است، پایشی را در حوزه روستا انجام دادیم؛ به این صورت که با توجه به بانک اطلاعاتی چهار صندوق بیمه اجتماعی پایه و بانک اطلاعاتی که سازمان هدف‍مندی در اختیار ما گذاشت، کلیه سرپرستان خانوار روستایی که هیچ بیمه اجتماعی پایه ندارند را شناسایی کردیم. این شاید یک هدف ملموس‌تر است و یکی از دغدغه‌ها در حوزه مباحث آسیب‌های اجتماعی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: در استان، درحال حاضر حدود ۱۶۵ هزار و ۶۸۶ سرپرست خانوار روستایی داریم که هیچ بیمه اجتماعی پایه ندارند و شرط سنی عضویت در این صندوق را هم دارند. بر روی این موضوع هدف گزاری کردیم که بحث پوشش بیمه‌ای این افراد را در اولویت داشته باشیم.

وی ذکر کرد: در این سال برنامه‌ای ابلاغ شده که امیدواریم حدود ۲۳ هزار و ۳۳۵  نفر بیمه شده جدید به این عدد اضافه شود. امسال با توجه به شرایطی که بعد از شیوع  بیماری کرونا اتفاق افتاد، قطعا این تاثیر در حوزه روستاییان و عشایر هم وجود داشت و ماهم از این حوزه بی نصیب نبودیم. مشکلات اقتصادی که وجود دارد بی تاثیر در این حوزه نیست اما ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود همین تنگناها، در این حوزه رشد جذب داشتیم.

وی عنوان کرد: یکی از بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی، بالارفتن تعهدات و عدم تعادل منابع‌شان است. ۱۵سال از عمر صندوق می‌گذرد اما شرایط سال‌های گذشته باعث شده که میانگین سنی بیمه شده‌های ما بالا باشد و این موضوع مخاطراتی هم دارد. با اینکه بحث درآمدزایی در صندوق‌های بیمه اجتماعی پایه، هدف نیست، اما تکلیف این است که ما بتوانیم تعهدات‌مان را به درستی ایفا کنیم و سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه انجام بشود.  

کاظمی در رابطه با وضع صندوق گفت: خوشبختانه درحال حاضر صندوق از این حیث وضعیت مطلوبی را دارد، سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داده است و اخیرا یک بررسی در حوزه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد که بین حدود ۲۳ دستگاه و سازمانی که زیرمجموعه وزارتخانه هستند، در سامانه شفافیت، صندوق رتبه اول را با اختلاف خیلی زیاد نسبت به رتبه دوم به دست آورد. رتبه دوم «شستا» بود که شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است و بعد آن بهزیستی و بانک رفاه بود.

کاظمی درباره سیاست‌های صندوق عنوان کرد: یکی از سیاست‌هایی که صندوق دنبال کرد، این بود که همواره بنا را بر اعتماد و شفافیت گذاشته بود و می‌توان گفت، شفاف‌ترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است. در مباحث و صورت‌های مالی و سرمایه گذاری‌هایی که انجام دادیم، کاملا در سایت صندوق قابل دسترسی برای عموم آزاد است و شفاف‌سازی شده است.

بازنشستگی پیش از موعد، برای صندوق‌های بازنشستگی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند

وی بیان کرد: یکی از اتفاق‌هایی که به صندوق‌های بازنشستگی صدمه می‌زند، تصمیماتی است که گاهی گرفته می‌شود و بار مالی‌اش پیش بینی نشده است. نمونه این اقدام بحث بازنشستگی پیش از موعد است که برای صندوق‌های بازنشستگی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: امسال در حوزه پرداخت تعهدات‌مان و وصول حق بیمه، حدود ۴۱ میلیارد تومان وصول حق بیمه  ۹ ماهه در استان داشتیم. بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فقط پرداخت تعهدات داشتیم، یعنی همین الان تعهدات‌مان بیش از وصول حق بیمه‌مان است.

کاظمی در مورد اینکه نباید نگرانی‌ای برای بیمه شدگان ایجاد شود، عنوان کرد: البته این موضوع را که عرض می‌کنم نباید نگرانی‌ای برای بیمه شدگان داشته باشد. در صندوق‌های بازنشستگی کشوری شاید کل خسارت‌هایی که دریافت می‌کنند کفاف ۱۰ درصد پرداختی ماهانه‌شان را نمی‌کند، این قطعا تعهد دولت است اگر چندین برابر این هم پرداخت تعهدات داشته باشیم، تعهد ما است که بایستی انجام بدهیم اما این نگاه وجود دارد که ما بتوانیم ورودی‌ها را افزایش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که باعث شده گروه‌های هدف و جدید را اضافه کنیم، به این دلیل است که می‌توانیم با سیاست‌هایی که صندوق دنبال می‌کند، تسهیل ضوابط و مقرراتی که  انجام می‌دهد، بازنگری که در ضوابط و مقررات صندوق اتفاق میفتد، میانگین سنی‌مان را کاهش دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: آیین نامه‌ جدید صندوق، پیش بینی تعهدات کوتاه مدت را دارد. که این موضوع شاید بتواند میل و رغبتی را برای جوانان ایجاد کند.

کاظمی درمورد حوزه بانوان ذکر کرد:  حدود ۱۳درصد بیمه شدگان ما در استان را بانوان تشکیل می‌دهند در صورتی که در حوزه فعالیت کشاورزی روستا نقش زنان، نقش خیلی پررنگ‌تری در مباحث تولید و فعالیت‌های کشاورزی است که بایستی کار بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی در خصوص حق بیمه‌ها بیان کرد: در این صندوق با توجه به داده‌های آماری که از میانگین درآمد و هزینه‌های خانوار را که مرکز آمار ایران اعلام می‌کند، همه ساله ۸ سطح درآمد فرضی مشخص می‌شود که آنها مبنای پرداخت حق بیمه می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی درمورد مزیت‌های صندوق عنوان کرد: یکی از مزیت‌های صندوق، حق بیمه‌های پایینی است که پرداخت می‌شود. مستمری‌های پرداختی هم به نسبت حق بیمه‌های دریافتی است که یک نوع کمک هزینه حساب می‌شود. شاید با این مبالغ و شرایط اقتصادی فعلی کفاف این زندگی را نکند اما با توجه به نوع فعالیت و نوع کاری که عزیزان ما در روستا دارند و بسیاری از هزینه‌هایشان را خودشان تامین و تولید می‌کنند، یک کمک هزینه بسیار خوبی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاق‌های خیلی خوبی که در این حوزه افتاد که در سایر صندوق‌ها هم اعلام شد طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است از جمله در صندوق عمومی روستاییان و عشایر هم این اتفاق در سال جاری افتاد و ما در آبان ماه همزمان با پرداخت حقوق  آبان ماه این را در مورد همه‌ بازنشسته‌های استان‌مان اعمال کردیم.

وی عنوان کرد: ما ۱۲ هزار و ۶۴۳ خانوار مستمری بگیر در سه حوزه‌ مستمره فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی داریم که حقوق بگیر صندوق هستند. میانگین افزایش حقوق این افراد ۵۳.۷ درصد بود که از میانگین کشوری هم این عدد بالاتر بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی بیان کرد: یکی از دستگاه هایی که به خوبی اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرا کرده است، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است. تشکیلات اداری‌مان فقط در مرکز استان مستقر است، و در سطح شهرستان‌ها هیچ تشکیلات اداری یا نیرو نداریم. اجرای کار هم برعهده همکاران‌ و کارگزاران شرکت های تعاونی تولیدی روستایی، دهیاران، تشکلات عشایری و موسسات صندوق بود. در ۳۲ شهرستان استان ۱۰۴ پایه‌گذار هستند که در خط مقدم فعالیت می‌کنند و بار اصلی را بر دوش می‌کشند.

وی عنوان کرد: یکی از اتفاق‌های خوب دیگری که امسال همزمان با روز روستا که از طرف ریاست جمهوری برای اولین بار اعلام شد، بیمه یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از مشمولین صندوق است که در دهک‌های پایین درآمدی‌اند. این موضوع درحال اجرا است و به سازمان‌های مختلف ابلاغ شده که افراد شناسایی بشوند، عمدتا مشمولینی که جزو این طرح قرار می‌گیرند، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی یعنی کمیته امداد، بهزیستی و بخشی هم از قالیبافان و حوزه صنایع دستی با اولویت زنان سرپرست خانوار و... هستند.

کاظمی درمورد اجرای طرح خاطرنشان کرد: اجرای طرح به این صورت است که با اینکه حق بیمه ۱۵درصد است و ۵درصد را بیمه پرداخت می‌کند، این ۵درصد هم به عهده دولت است یعنی عملا بدون پرداخت وجه در سال اول. و برای سال‌های بعد هرسال یک درصد فرد مشارکت می‌کند یعنی سال دوم اجرای طرح یک درصد از آن ۵درصد را خودش می‌دهد و سال سوم ۲ درصد که طی بازه زمانی ۵ساله عملا مثل بیمه‌شده‌های عادی می‌شود که آن ۵درصد را بایستی پرداخت کنند.

وی گفت: تمام افراد کد یک درآمدی یعنی پایین‌ترین سطح درآمدی برای این افراد انتخاب می‌شود. ما درحال پیگیری هستیم که بتوانند مابه‌تفاوتی را پرداخت کنند و به سطوح بالاتری برسند که بتوانند خدمات بیشتری هم متناسب با آن دریافت کنند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی اشاره ای به وضعیت شهرستان‌ها داشت و ذکر کرد: ۳۲ شهرستان ما قطعا شرایط یکسانی را ندارند، ولی در مجموع اگر همان جمعیت روستایی را ملاک قرار بدهیم، بین ۳۲ تا ۳۳ درصد ضریب پوشش بیمه‌ای استان در حوزه صرفا روستایی است. شهرستان‌های سبزوار، بجستان و فیروزه رتبه اول تا سوم را در بحث ضریب پوشش بیمه‌ای دارند.

کاظمی ادامه داد: شهرستان‌هایی که ضریب پوششی بیمه ای بسیار پایین‌تر از میانگین استان را دارند؛ شهرستان‌های زاوه، صالح آباد، باخرز و سرخس است که شاید ضریب پوششی بیمه‌ای‌مان حدود ۱۸، ۱۹ درصد است که نیاز به کار بیشتری در این شهرستان‌ها دارد، که امیدواریم بتوانیم یک توازنی در حوزه ارائه خدماتمان داشته باشیم.

وی گفـت: پایین‌ترین میانگین سنی را در شهرستان تایباد داریم که ۴۱ سال است. بالاترین میانگین سنی را در شهرستان ششتمد و گناباد داریم که ۵۸ سال است و شهرستان داورزن که ۵۷ سال سن است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)