میرنیوز

انقلابی واقعی برای مردم ارزش قائل است

انقلابی واقعی برای مردم ارزش قائل است 2021-01-31T18:01:11+03:30

عنایت‌الله رحیمی در همایش معاونین سیاسی فرمانداران بخشداران فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: این جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند « انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست» همواره در اذهان همه ما نقش بسته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رحیمی با اشاره به شعارهای انقلابی مردم ایران همچون «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خاطرنشان کرد: بار معنایی هر کدام از این شعارها بار معنایی و مفهومی بلندی دارد و به عنوان خواسته های مردم از زمان انقلاب مشروطه مطرح بوده است.

او ادامه داد: مردم ایران همواره در پی این بودند که حاکمان را به قانون مقید کنند تا هیچ کس از روی اراده شخصی خود عمل نکند و برای سرنوشت جامعه تصمیم نگیرد.

رحیمی میراث بزرگ حضرت امام و دستاورد انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی را خواست آحاد مردم  دانست و افزود: این دستاوردها در قالب قانون اساسی و در طول عمر پر برکت انقلاب در این چهل و دو سال گذشته پیگیری شده و تلاش‌های زیادی برای تحقق آن اهداف انجام شده است.

استاندار فارس افزود: هر چند مدعی این نیستیم که همه آن خواسته‌ها محقق شده ولی قطعاً مدعی این هستیم که در این مسیر گام‌های بلند و اساسی برداشته شده است.

رحیمی بیان کرد: امروز که به این مرحله رسیدیم و مقام معظم رهبری مبحث گام دوم انقلاب را در قالب واژه‌های پر معنا و مفهومی همچون خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی مطرح فرموده‌اند؛ قطعاً رسالت امروز همه دولتمردان سیاستمداران و تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان و آحاد مردم است که در این زمینه نقش آفرینی کنند و ما نیز حتماً نیازمند آن هستیم که بسترسازی لازم در این راستا انجام دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه این روزها با واژه‌هایی همچون «انقلابی» و «انقلابی‌گری» مواجه هستیم، اضافه کرد: بی تردید تعریف کسانی که دلسوز این نظام و انقلاب هستند، از این واژه‌ها باید چنین باشد که انقلابی کسی است که اهداف انقلاب اسلامی را عملیاتی کرده و می‌کند.

او خاطرنشان کرد: انقلابی فردی است که به قانون اساسی وفادار باشد و از حقوق مردم و حاکمیت در عمل پاسداری کند چرا که حاکمیت بدون ملت و ملت بدون دولت معنا پیدا نمی‌کند کسانی که یک بعد از این موضوع را می‌بینند به بیراهه می‌روند.

استاندار فارس از تلاش‌های مجموعه وزارت کشور در رفع بحران‌ها قدردانی و اضافه کرد: زحمات همه شما در کنترل و پیشگیری پیش‌بینی و حل این بحران ها قطعاً نقش موثری ایفا کرده‌اید.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل انتخابات، این رویداد را از این بابت که در تعیین سرنوشت مردم نقش بسزایی ایفا می‌کند، بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: همه ما را به عنوان نیروهای وزارت کشور که رسالت سازمانی خود را خوب می‌دانیم و وظیفه داریم یک انتخابات سالم، ایمن، رقابتی و قانونی را برگزار کنیم.

او ضمن تاکید بر اهمیت تقویت مشارکت مردمی در انتخابات، عنوان کرد: مشارکت بالا از این لحاظ مهم است که انتخابات و حضور مردم تضمین کننده منافع مردم و بالا رفتن اقتدار نظام در داخل و در صحنه بین‌الملل خواهد بود.

استاندار فارس تاکید کرد: برای استمرار اقتدار نظام جمهوری اسلامی باید مسیر را به گونه‌ای هموار شود که مشارکت مردم حداکثری باشد و این مشارکت حداکثری رخ نمی‌دهد مگر اینکه آحاد مردم روش‌های فکری که به آن اعتقاد دارند و در زیر چتر نظام جمهوری اسلامی فعالیت میکنند  را در صحنه انتخابات و در قامت کاندیداهای حاضر در انتخابات ببیند.

رحیمی افزود: تحریم‌ها، سیاه نمایی‌ها و تخریب‌هایی نیز از سوی معاندان  که انجام می‌شود که نباید اجازه دهیم بر مشارکت در انتخابات اثر بگذارد.

استاندار فارس یکی از وظایف معاونان سیاسی فرمانداری‌ها را بیان واقعیت‌ها دانست، این که در چه شرایط سختی این دولت توانست سکانداری قوه مجریه را به گونه ای انجام دهد که امروز آن را به سرمنزل مقصود برساند.

رحیمی با تاکید بر اینکه این دولت اقداماتی انجام داد که در طول این ۴۲ سال بی نظیر بود، افزود:  این که با از دست دادن ۶۰ درصد از درآمد کشور بتوان دستگاههای مختلف اجرایی نظام اقتصادی و امنیتی کشور را اداره کرد کار کوچکی نیست.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود بیشترین فشار ناشی از اعمال تحریم‌ها در طول تاریخ این کشور را به مردم و دولت وارد دانست و گفت: دولت اما در این خصوص پایمردی و استقامت کرده و با تمام توان تلاش شده که مشکلات رفع شود و در گام بعدی با برداشتن این این موانع از پیش راه ، بسیاری خدمات ماندگار در قالب خدمات و امور زیربنایی و عمرانی توسعه اقتصادی تحولات اجتماعی و پایداری امنیتی و سیاسی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

رحیمی ادامه داد: در زمینه اقتصادی در سطح استان فارس اقداماتی انجام شده که در طول تاریخ کشور بی‌نظیر بوده، تحولات صنعتی عظیمی که فارس را که پیشتر به حوزه کشاورزی مشهور بود را به عنوان یک استان صنعتی معرفی کرد.

او اضافه کرد: ایجاد مجموعه بزرگ کارخانه تولید آلومینیوم جنوب استان در شهرستان لامرد موجب شد کشور از جایگاه بین‌المللی هجدهم در تولید شمش آلومینیوم به رتبه ۱۴ برسد.

استاندار فارس با بیان اینکه فارس در حوزه صنایع پایین دستی و فرادستی و در زمینه معدن و برداشت‌های بهینه از معادن تلاش‌های خوبی انجام شده، افزود: در سالیان اخیر با وجود فشارهای اقتصادی موجود تلاش شده در تولید مواد غذایی ، شیلات و گوشت قرمز کمافی سابق جایگاه استان حفظ شود.

رحیمی به موضوع گردشگری و افول آن به واسطه شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری فعالیت‌های اثرگذاری در سالیان گذشته فارس انجام شد به گونه‌ای که در ابتدای دولت فعلی تعداد اقامتگاه های بوم‌گردی این استان صفر بوده اما امروز بیش از ۱۶۰ اقامتگاه از این نوع در استان ایجاد شده و تعداد هتل ها و تخت‌های اقامتی فارس به نوع چشمگیری افزایش پیدا کرده و در کنار آن خدمات ایرلاین‌ها نیز افزایش پیدا کرده و دامنه فعالیت‌های این استان در حوزه جذب توریسم، اکوتوریسم و توریست درمانی در داخل و خارج از کشور گسترش یافته است.

او با بیان اینکه در آینده نزدیک با اقدامات برنامه ریزی شده وضعیت صنعت گردشگری فارس که اکنون تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار دارد جانی تازه خواهد یافت، عنوان کرد: در گوشه گوشه این استان مباحثی در قالب احداث توسعه و بهسازی راه‌ها، آزادراه، مسیرهای اصلی و فرعی روستایی در دست اجراست و این اقدامات درحالی انجام می شود که جیب دولت خالی است و ۵۰ تا ۶۰ درصد از درآمدهای کشور اکنون به دست ما نمی‌رسد.

استاندار فارس به ایجاد سدهایی در استان اشاره کرد که سالیان درازی فعالیت‌های اجرایی آن متوقف و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در این دولت انجام شده است.

او به خدمات ۴۲ سال گذشته و در دوران انقلاب اسلامی در این استان اشاره و اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه تامین آب روستایی پایدار و آب شرب شهری اقدامات ممتازی انجام شده که در طول تاریخ این کشور نمونه نداشته است که آبرسانی به شیراز از خط دوم درودزن با حدود ۷۷ کیلومتر لوله گذاری، پمپاژ مخازن مرتفع و تصفیه خانه هایی که بر روی آن احداث شده و آبرسانی به جهرم به عنوان یک خواست عمومی مردم می توان اشاره کرد.

استاندار فارس ادامه داد: آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان نیز اکنون در دست اجرا است و پروژه آبرسانی به استهبان و فسا نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحیمی بیان کرد: در ابتدای این دولت به کمتر از ۶۰۰ روستا گاز رسانی شده بود که امروز بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ روستا از نعمت گاز بهره‌مند.

استاندار فارس به اقدامات انجام شده در حوزه‌های رفاهی، راه‌آهن، آزادراه و پروژه راه و شهرسازی این خطه اشاره و اضافه کرد: ابر پروژه ای تحت عنوان آزاد راه شیراز-اصفهان در این استان در حال اجراست که امیدواریم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد و همچنین با ایجاد راه آهن اقلید-یزد که مراحل پایانی تکمیل را طی می‌کند نیز بین ۳ تا ۴ ساعت طول زمان دسترسی به مشهد مقدس کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)