میرنیوز

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در خراسان رضوی ۲۰ درصد است

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در خراسان رضوی ۲۰ درصد است 2021-01-30T17:34:27+03:30

سیده طاهره طهماسبی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته زن در دفتر امور بانوان ساختمان شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زنان اولین گروه‌هایی بودند علیه رژیم استبدادی قیام کردند.

وی افزود: امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب بارها ذکر کردند زنان می‌توانند باحفظ حجاب اسلامی در تمام عرصه‌های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشند. پس از انقلاب تحصیلات دختران و حضور آن‌ها در بازارهای کار به عنوان کارآفرین و همچنین مدیران شایسته افزایش پیدا کرد. در دفتر زنان و خانواده یکی از ماموریت‌های اصلی ما ساماندهی، راهوری و نظارت بر امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امور زنان از طریق دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بر مبنای سیاست‌های کلی ناظم است. مهم‌ترین رسالتی که بر دوش ما است این است که از زنان در تمام بخش‌هایی که حضور دارند حمایت کنیم و کمک کنیم تا در هر جایگاهی هستند یک قدم بیشتر پیشرفت کنند.

زنان ۵۰ درصد جامعه هستند و رشد و توسعه بدون نیمی از جامعه ممکن نیست

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای این حمایت به دو باور نیاز داریم؛ ما در ابتدا به باور جامعه، مدیران و مردان و سپس به باور خود زنان نیازمندیم. افراد باید باور کنند که زنان ۵۰ درصد جامعه هستند و رشد و توسعه بدون حضور این ۵۰ درصد جامعه بسیار کند است. برای به‌ دست آوردن رشد و توسعه باید به این ۵۰ درصد جامعه توجه کرد. زنان باید نشان دهند که علاوه‎بر اینکه مادران بسیار خوبی هستند، در سایر عرصه‌ها نیز توانستند عملکرد خوبی داشته باشند. زنان خودشان هم باید پشت یکدیگر و حامی هم باشند و زمینه رشد را برای هم فراهم کنند.

۲۷ درصد زنان خراسان رضوی در روستا زندگی‌ می‌کنند

طهماسبی خاطرنشان کرد: در دفتر زنان در راستای ماموریت ساماندهی، راهوری و نظارت بر امور فرهنگی زنان هفت محور آماده کردیم که بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب قرار داده شده است. برای این هفت محور ۴۸ برنامه آماده شده است که در ۴ سطح ستاد استانداری، دستگاه‌های اجرایی، شهرستان‌ها و بخش های مردمی و خصوصی دسته‌بندی شده است. جمعیت زنان استان نزدیک به ۳ میلیون و ۲۰۰‪هزار نفر است که ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. از این تعداد ۷۳ درصد ساکن شهر و ۲۷ درصد در روستاها زندگی می‌کنند. مهم‌ترین برنامه عملیاتی که ما در دفتر پیگیری می‌کنیم افزایش‌ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در زنان است که در راستای این هدف مهم چند کار انجام شده است. اشتغال یک فرآیند است که از سه بخش آموزش، تسهیلات و امکانات و بازار تقسیم شده است. در صورتی که بین این سه بخش وجه اشتراک وجود داشته باشد ما می‌توانیم اشتغالی ثابت ایجاد کنیم.

وی تشریح کرد: در راستای رسیدن به این هدف آموزش‌های مرتبط با بازارکار را به صورت رسمی از طریق دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های غیر رسمی را توسط سازمان‌های مردم نهاد توسعه داده‌ایم. در بخش آموزش بالغ بر ۲۰۰۰ پادکست، بروشور و کلیپ را در اختیار جامعه مخاطب قرار دادیم. در بخش تسهیلات و امکانات یکسری اعتبارات ملی داشته‌ایم و تفاهم‌نامه‌هایی را با معاون زنان ریاست جمهوری منعقد کردیم. در سال جاری نزدیک به ۶ میلیارد تومان در اختیار زنان قرار دادیم که حدودا ۲۰۰۰ نفر توانستند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. بخشی از این تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون ریالی، مخصوص زنان کارآفرین روستاها و تعدادی نیز برای تعاونی‌های بانوان بوده است. در بخش دیگری که در آن نیز به ارائه تسهیلات می‌پردازیم تکلیفی است که برای همه دستگاه‌های اجرایی تعیین شده است، مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از اعتبارات در شهرستان‌ها به حوزه زنان اختصاص داده شود.

اجرای ۲۹۴ نمایشگاه ویژه بانوان کارآفرین در سطح استان

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در ماه گذشته توافق‌نامه‌ای تحت عنوان خیر ماندگار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، بانک رسالت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر زنان و خانواده منعقد شد. این توافق در این راستا است که بتوانیم از وقف امور خیر و کسانی که وقف دارند به سمت و سوی اشتغال بهره‌ ببریم؛ به این معنی که به‌جای ارائه مبلغی به صورت مستقیم برای نیازمندان برای آن‌ها توسط کارآفرین‌ها کار ایجاد کنند. امیدواریم باتوجه به تعداد واقفین و خیرین بسیاری که در مشهد حضور دارند بتوانیم به نحو احسن از این فرصت استفاده کنیم. در سال جاری ۲۹۴ نمایشگاه مجازی برای زنان برگزار کردیم. همچنین در ۲۵ شهرستان استان بازارچه‌هایی قرار داده شده است که اگر وضعیت به سمت آبی و سفید پیش رود بازگشایی خواهند شد.

حمایت از ۵۰۰ بانوی کارآفرین از آموزش تا بازار کار

طهماسبی گفت: طرحی با جهاد دانشگاهی اجرا شد که طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار نام داشت. این طرح با رویکرد نوین الگوی مشاغل خانگی عمل کرد. در این طرح نزدیک به ۵۰۰ نفر از بانوان از آموزش تا بازار کار حمایت شدند. طرح دیگری که در دفتر زنان مورد توجه قرار دارد تهیه بسته‌های ویژه سوغات از محصولات و صنایع خانگی مخصوص استان است. این محصولات توسط زنانی که تولیدکننده هستند و بر اساس محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و سوغات مختلف آماده شده است. پس از کاهش کرونا و حضور زائران در مشهد این بسته‌ها با کمک مسئولین در بازار ارائه خواهند شد.

وی اظهار کرد: یک شبکه با هدف فروش محصولات در فضای مجازی ایجاد شد. این شبکه نمایشگاه‌های متعددی را در سطح ملی برگزار می‌کند. سومین نمایشگاه مجازی این‌ شبکه تحت عنوان نمایشگاه ارغوان دیروز افتتاح شد و تا پایان هفته زن ادامه دارد. باتوجه به شیوع کرونا به صورت دوره‌ای و با کمک فعالین بخش خصوصی نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصولات تهیه شده توسط زنان را به صورت مستقیم راه‌اندازی کردیم. در فضای مجازی محصول معرفی و میان فروشنده و تولیدکننده ارتباط برقرار می‌شود. 

طهماسبی ادامه داد: واحدهای مشکل‌دار و حل مشکلات روبه‌روی آنها مورد دیگری است که تحت پیگیری دفتر زنان قرار دارد. بسیاری از واحدهای اقتصادی که دارای مشکلاتی در عرصه کار بودند و نیمه کاره رها شدند شناسایی شدند. برای این ۷۰ واحد شناسایی شده جلساتی به صورت هفتگی با فرماندار و بازدیدهایی مستمر در نظر گرفته شده است تا مشکلاتشان در جلسات مطرح شود. احصاء قوانین مخل کسب و کار در حوزه زنان نیز فعالیت دیگری است که در دست داریم و توسط مراجع قانونی ذی‌ربط ارائه شده است. اتفاق دیگری که در استان رخ داده است صندوق‌های خرد زنان روستایی است که با همیاری خود زنان روستایی شکل می‌گیرد و به میزانی که آورده داشته باشند به همان میزان صندوق کارآفرینی امید، اعتبار به آن صندوق تخصیص می‌دهد تا در مواقع خاص به کسانی که عضو صندوق هستند کمک‌رسانی کنند. تا ابتدای بهمن سال ۹۹ حدودا ۳۰۱ صندوق خرد برای زنان روستایی راه‌اندازی کردیم که ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتند. مجموع اعضاء این  ۳۰۱ صندوق۸۱۶۳ نفر هستند. این صندوق در ۲۱۶ روستا اجرا شده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: طرح‌ها و ایده‌های نو را در ایام کرونا حمایت کرده‌ایم. همچنین ایده‌ها و طرح‌های جدیدی برای افرادی که به دلیل شیوع کرونا فعالیت اقتصادی آن‌ها دچار مشکل شده بود، در نظر گرفته شد که اجرایی خواهد شد. اقدام دیگر این دفتر این بود که نزدیک به ۱۱۰۰ بانوی کارآفرین استان را شناسایی کردیم. نزدیک به ۳۲ درصد این افراد در حوزه صنعت، ۹ درصد در حوزه کشاورزی، حدود ۱۴ درصد در صنایع دستی و ۴۵ درصد در حوزه خدمات به فعالیت می‌پردازند. این شناسایی به این دلیل صورت گرفت تا بتوانیم ارتباطی میان زنان کار آفرین و کسانی که در ابتدای فرایند اشتغال هستند برقرار کنیم تا شبکه‌ای از تولید ایجاد شود.

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی

وی تشریح کرد: ماحصل این اتفاقات کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در پاییز امسال بوده است. این کاهش نرخ بیکاری درحالی است که نرخ بیکاری کشور ۱۶ درصد بوده. نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان بیشتر از زنان کشور است. نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۱۴ درصد و در استان خراسان رضوی ۲۰ درصد است. زمانی که نرخ مشارکت اقتصادی بیشتر و نرخ بیکاری کمتر باشد نشان‌دهنده این موضوع است که افراد بیشتری که تمایل به کار داشتند از اشتغال برخوردار شدند. تعامل بسیار خوبی که میان دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی وجود دارد یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان است. زمانی که مشکلات یک واحد تولیدی طرح و حل و فصل می‌شود بنابراین افرادی که در مشاغل حضور دارند بیشتر می‌شوند. نرخ بیکاری در زنان روستایی استان ۲.۴ درصد و بین زنان شهری استان ۹.۴ بوده است. نرخ بیکاری زنان روستایی در  کشور ۹.۳ و نرخ بیکاری زمان شهری کشور ۱۸.۲ است. تعداد زنان روستایی و عشایر ما که بیمه هستند در سال گذشته ۱۳ درصد بوده است که امیدارم تا پایان سال جاری به ۲۰ درصد برسد.

کسب ۲۳ درصد پست‌های مدیریتی توسط زنان در خراسان رضوی

وی گفت: افزایش زنان در پست‌های مدیریتی یکی دیگر از اهداف ما است که محور اصلی فعالیت‌های ما را شامل می‌شود. این مصوبه در ابتدای سال ۹۷ صورت گرفت که بر اساس آن هرساله باید ۵ درصد از تعداد مدیران زن افزایش پیدا کند و در نهایت در سال۱۴۰۰‪ باید تعداد مدیران زن حداقل ۳۰ درصد از موقعیت‌های کل مدیریتی را به خود اختصاص دهند. برای آموزش زنان تا به این باور برسند که می‌توانند علاوه‌‍بر یک مادر خوب یک مدیر خوب نیز باشند برنامه‌هایی داشته‌ایم. پست‌های مدیریتی منتسب به زنان در انتهای سال گذشته ۱۷ درصد بوده که در سال جاری به ۲۳ درصد رسیده و تا پایان سال ۹۹ به ۲۵ درصد خواهد رسید. این رشد در انتصابات استانداری بسیار چشمگیر بوده است. تا به امروز پست مدیریتی عالی توسط زنان نداشته‌ایم که در سال جاری با انتصاب معاون استاندار، بخشداران و معاون فرماندار محقق شده است. تمام پست‌های مدیریتی که زنان می‌توانند به آن‌ها تصدی پیدا کنند ۴۴۳۸ پست در استان است که ۹۹۵ پست آن در اختیار زنان و مابقی در میان مردان قرار دارد.

برگزاری ۲۷۰ دوره تاب‌آوری برای ۱۰ هزار نفر از بانوان حاشیه شهر

طهماسبی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما آموزش تاب‌آوری است. در راستای این دوره‌های تاب‌آوری سه تفاهم‌نامه با معاونت خانواده ریاست جمهوری به امضا رساندیم و نزدیک به ۲۷۰ دوره برای ۱۰ هزار نفر برگزار کردیم. اکثرا تلاش کردیم که این دوره‌ها در مناطق حاشیه شهر و روستاها انجام شود. بخشی از آموزش‌ها به دلیل حضور ویروس کرونا به تاخیر افتاد اما در شهرهای با وضعیت سفید و آبی این آموزش‌ها انجام شده است. همچنین کلینیک حقوق کودک را باهدف پیگیری برخی از مشکلات کودکان راه‌اندازی کرده‌ایم. کنوانسیون حقوق کودک در قوه قضاییه شکل گرفته است که مسئول پیگیری مسائل آموزشی کودکان است و برای پیگیری راحت‌تر این مسائل کلینیک حقوق کودکان راه‌اندازی شد. این کلینیک ابتدا آموزش‌های متعدد را به عهده دارد و سپس دستگاه‌های اجرایی تکالیف خود را انجام خواهند داد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تشریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان به آن به عنوان یک طرح بین المللی نگاه کرد، ایجاد مرکز شوق زندگی است که توسط دادگستری برای ایجاد نگاهی جدید به حوزه حقوق کودکان ایجاد شده است. در این مرکز گروه‌های حامی کودکان و سازمان‌های مردم نهاد برای کمک به کودکان حضور دارند. طرح سایبان مهر در راستای شناسایی کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست‌ یا بد سرپرست فعالیت می‌کند. این مرکز درحال تلاش برای حمایت از کودکان و خانواده‌های آن‌ها است و آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد. همچنین با تسهیل در شرایط سرپرستی و فرزندخواندگی تلاش می‌کنیم تا این کودکان بتوانند در خانواده‌های خوبی عضو شوند. در راستای این طرح تعداد کودکان کار پراکنده در سطح شهر کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی بر دو موضوع طلاق و اعتیاد ورود پیدا کردیم. در بحث طلاق طرحی با عنوان صاحبان امید داریم. این طرح برای زنانی است که به هر دلیلی دچار واقعه طلاق شدند و نیاز به حمایت در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، سلامت و مهارت‌آفرینی دارند. در بحث اعتیاد نیز در بخش پیشگیری، درمان و صیانت ورود پیدا کردیم. در بخش پیشگیری آموزش‌هایی را بالغ بر ۵۷۰ دوره در سطح استان در حوزه سلامت و به صورت آشنایی جامعه با آثار اعتیاد در زندگی داشته‌ایم. در بخش درمان و در بحث ماده ۱۶ ظرفیت نگهداری 150 نفر را داشتیم که به 250 نفر افزایش یافته است.

اعتیاد رنگ‌ورویی زنانه گرفته است

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: درحال حاضر تقریبا برای ۴۰۰ نفر از معتادان فضای نگهداری داریم اما کفایت نمی‌کند و در دستور کار خود ایجاد یک فضای بزرگتر را در نظر داریم. مهم‌ترین آسیبی که در بررسی‌های انجام شده مورد توجه قرار گرفت بحث اعتیاد است. اعتیاد رنگ‌ورویی زنانه پیدا کرده و سن آن کاهش پیدا کرده است. زمانی که در یک خانواده مرد مبتلا به اعتیاد می‌شود شکل کلی خانواده حفظ می‌شود. اما با معتاد شدن زنان ما نه تنها زن‌ها بلکه خانواده‌های جامعه را از دست می‌دهیم.

ایجاد ۳۴ پارک بانوان در سراسر استان

طهماسبی خاطرنشان کرد: برای کسانی که در این مراکز نگهداری می‌شود دو برنامه تحت عنوان کسب مهارت‌های شغلی مناسب داریم تا بعد از ترخیص از این مراکز اشتغال مناسبی را داشته باشند. همچنین آموزش‌های مختلف را برای اینکه بتوانند با مشکلات خود مبارزه کنند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. در راستای سلامت جامعه نیز برنامه دیگری با عنوان توسعه پارک‌های بانوان و خانواده در استان داریم. با تلاش‌های صورت گرفته درحال حاضر ۳۴ پارک بانوان در استان داریم که حدودا ۱۰ پارک در مشهد و مابقی در سایر شهرستان‌های استان ایجاد شده است. قرار شده است که در هر شهرستان یک پارک بانوان ایجاد شود تا بانوان بتوانند با آرامش خاطر در آن‌ها حضور پیدا کنند.

کاهش ۲.۹ درصدی طلاق و افزایش ۲.۹ درصدی ازدواج در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲.۹ درصد رشد ازدواج را داشته‌ایم و طلاق نیز ۲.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)