میرنیوز

ترفندهای زیرآبی رفتن در امتحانات مجازی

ترفندهای زیرآبی رفتن در امتحانات مجازی 2021-01-18T08:01:20+03:30

به گزارش ایسنا، ایام امتحانات پایان ترم برای دانشجویان و دانش‌آموزان همواره پر از دغدغه و استرس بوده است، برگزاری آزمون در ایام کرونا برای این قشر به شیوه مجازی موجب شد تا آن‌ها راهکارهای متعددی را برای دور زدن اساتید و معلمان امتحان کنند و قطعا این مسئله موجب شد تا اساتید و معلمان نیز برای جلوگیری از این کار روش‌های مطمئن‌تری را برای برگزاری آزمون مجازی در پیش بگیرند.

دانشجویان و دانش‌آموزان باید بدانند که برگزاری آزمون تنها یک راه برای سنجش میزان یادگیری دروس است، قطعا تقلب شیوه صحیحی برای پاسخ به سوالات آزمون نیست، زیرا در این شیوه نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که آیا مطالب ارائه شده از سوی معلمان و اساتید موجب افزایش معلومات در بین این قشر شده است یا نه!

قطعا اساتید و معلمان بر شیطنت‌های دانشجویان در امتحانات مجازی واقف هستند و به همین دلیل سعی می‌کنند خود را با شرایط وفق دهند و جلوی تقلب را بگیرند هرچند که شاید در برخی مواقع در این امر موفق نباشند.

به اشتراک‌گذاری پاسخ سوالات امتحان در گروه‌های دوستانه

راضیه یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آموزش مجازی و برگزاری امتحان به این شیوه، اظهار کرد: آموزش مجازی کارایی چندان بالایی در یادگیری ندارد و در حال حاضر به‌علت بیماری کرونا مجبور هستیم این شیوه را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: قطعا تقلب در امتحان از دیرباز تاکنون وجود داشته است، اما برگزاری امتحانات به شیوه مجازی این امر را تسهیل کرده است و نمی‌توان صرفا این آزمون مجازی را برای سنجش دانشجو یا دانش‌آموز مبنا قرار داد.

این دانشجو بیان کرد: برای جلوگیری از تقلب در فرآیند امتحانات امکان بازگشت به سوال قبلی برای اصلاح از دانشجو گرفته شده است، خوب این موضوع مشکلاتی را برای دانشجو ایجاد می‌کند، زیرا تمام دانشجویان که نمی‌خواهند تقلب کنند.

راضیه یادآوری کرد: تعدادی از دانشجویان در یکی از شبکه‌های مجازی گروهی را تشکیل داده‌اند و در موقع امتحان بلافاصله جواب سوالات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، قطعا برگزاری امتحان به این شیوه نمی‌تواند ملاکی برای سنجش یادگیری باشد.

تقلب در امتحانات مجازی کار سختی نیست

پریسا یکی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه شرکت در آزمون مجازی، اظهار کرد: من و دوستانم برای اینکه بتوانیم در آزمون به یکدیگر کمک کنیم، برای هر امتحان در خانه یکی از دوستان جمع می‌شدیم و سوالات را با همکاری یکدیگر جواب می‌دادیم.

این دانش‌آموز گفت: قطعا تقلب در امتحانات مجازی خیلی سخت نیست، چون راحت می‌توانید برای پاسخ به سوالات به کتب و جزوات مراجعه کنید، اما برخی از دانش‌آموزان در این ایام حتی به خود زحمت نمی‌دادند که قبل از امتحان مروری بر کتاب داشته باشند.

وی بیان کرد: در آزمون ریاضی من پاسخ سوالات را برای سایر همکلاسی‌هایم فرستادم، پس از پایان آزمون معلم متوجه شد و مجدد آزمون را برگزار کرد.

مسئولان دانشگاه به‌جای ضدتقلب کردن سامانه به فکر رفع مشکلات سامانه باشند

فاطمه یکی دیگر از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در سامانه آزمون این دانشگاه زمان و تعداد سوالات امتحان توسط اساتید تعیین می‌شود، اظهار کرد: برای یک آزمون با تعداد 30 سوال تستی و دو سوال تشریحی حدود 90 دقیقه زمان تعیین شده بود، امتحان به شدت سخت بود و زمان برای پاسخگویی به سوالات کم بود.

وی ادامه داد: امکان بازگشت به سوال قبلی وجود ندارد و باید برای امتحان زمان را مدیریت کنید، این کار فرآیند آزمون را سخت می‌کند.

این دانشجو گفت: سوالات تستی برای هر دانشجو متفاوت است و امکان تقلب در امتحان خیلی سخت است، سامانه ایرادات زیادی دارد، مسئولان دانشگاه به‌جای ضدتقلب کردن سامانه به فکر رفع مشکلات سامانه باشند، مشکلات سامانه باعث اجحاف در حق تعداد زیادی از دانشجویان در آزمون می‌شود.

فاطمه یادآور شد: در برخی از امتحانات امکان تقلب برای دانشجو وجود دارد، اما زمانی که سامانه ضدتقلب نباشد، اساتید با سخت و غیرمتعارف کردن امتحان درصدد جبران این نقص هستند که اصلا کار جالبی نیست و در این مورد تر و خشک باهم می‌سوزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من در روستا زندگی می‌کنم، به‌علت ضعف زیرساخت‌های ارتباطی در روستا، مرتب با مشکل قطعی اینترنت مواجه بودم و نمی‌توانستم در کلاس‌های آنلاین شرکت کنم، اکنون طبق گفته مسئولان دانشگاه پنج نمره از آزمون پایان ترم مربوط به حضور در کلاس آنلاین است و من که نتوانستم در این کلاس‌ها به‌طور کامل شرکت کنم، نمره من از 15 حساب می‌شود.

در این بین نیز دانشجویان و دانش‌آموزانی نیز هستند که در این ایام برخلاف سایر تقلب‌کنندگان، بدون اینکه از شرایط سوءاستفاده کنند، مانند امتحانات حضوری در آزمون حاضر و با تکیه بر معلومات خود پاسخ سوالات را می‌دهند، اما به‌نظر می‌رسد در این ایام تفاوت چندانی بین این افراد وجود ندارد.

شخصی‌سازی سوالات برای جلوگیری از تقلب در آزمون مجازی

فیروز عسگری، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آموزش مجازی دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات به شیوه مجازی برای سنجش یادگیری در دانش‌آموزان، اظهار کرد: بر اساس یک تحقیق علمی اگر تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در بحث آموزش مجازی فراهم باشد، تنها 50 درصد به اهداف دست پیدا می‌کنیم، اما در استان ضعف‌های زیرساختی در این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کادر آموزشی مدارس برگزاری امتحانات با صحت و راستی‌آزمایی در شیوه مجازی است، خاطرنشان کرد: قبل و بعد از برگزاری امتحانات معلمان فرآیند را صورتجلسه و تعدادی از معلمان سوألات را در مدارس بارگذاری می‌کنند.

عسگری بیان کرد: معلمان برای جلوگیری از تقلب در امتحانات مجازی، سوالات را شخصی‌سازی می‌کنند، یعنی سوالات امتحان هر دانش‌آموز با همکلاسی خود متفاوت است و این مسئله امکان کمک گرفتن از یکدیگر را در طول امتحان کم می‌کند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین زمان پاسخگویی به سوالات امتحان معقول است و دانش‌آموز فرصت زیادی برای مراجعه به کتاب و دیگران برای پاسخ به سوالات ندارد و زمان هم آن‌قدر کم نیست که دانش‌آموز دچار استرس شود.

وی با بیان اینکه به هر صورت نمی‌توان در آزمون مجازی تقلب را به صفر رساند، عنوان کرد: مبنای سیستم آموزش اعتماد به دانش‌آموزان است، دانش‌آموز باید بداند هدف از برگزاری آزمون مچ‌گیری نیست، بلکه هدف بهبود مسیر حرکت آموزش است.

عسگری تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت صحت روند برگزاری آزمون در شیوه مجازی را به‌طور کامل موفق ارزیابی کرد، باید پس از اتمام آزمون‌های مجازی یک آسیب‌شناسی کامل در این حوزه انجام داد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تلاش شده آزمون مجازی به‌جای دانش‌محور بودن، استدلالی و تحلیلی باشند، همچنین به معلمان این اجازه داده شده است که اگر نسبت به صحت سنجش در آزمون مجازی شک داشتند، مجددا آزمون را برگزار کنند، همچنین تمام نمره پایان ترم مربوط به آزمون نیست و فعالیت دانش‌آموزان در طول مدت تحصیل در نمره لحاظ می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه آزمون تحصیلی دی‌ماه در مناطقی که زیرساخت آموزش مجازی وجود نداشت،گفت: امتحانات در این مناطق به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در فرآیند برگزاری آزمون به‌صورت مجازی خواه ناخواه امکان تقلب توسط دانشجویان نیز وجود دارد

حمدالله مشتاقی، معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در خصوص فرآیند برگزاری آزمون‌های ارزیابی پایان ترم دانشجویان، اظهار کرد: وزارت علوم یکسری اقدامات برای برگزاری آزمون‌ها و سنجش علمی در دانشجویان درنظر گرفته است که آزمون و ارزیابی دانشجویان بر این اساس انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آزمون تنها 20 درصد نمره پایان ترم دانشجویان را شامل می‌شود و مابقی نمره مربوط به فعالیت دانشجویان در طول ترم تحصیلی است.

مشتاقی با اشاره به اینکه در فرآیند برگزاری آزمون به‌صورت مجازی خواه ناخواه امکان تقلب توسط دانشجویان نیز وجود دارد، گفت: اساتید نیز برای جلوگیری از این مسئله اقداماتی از جمله یکسان نبودن سوالات انجام می‌دهند، همچنین هر دانشجو یک IP برای ورود و خروج برای آزمون دارد و این IP توسط استاد چک می‌شود تا فرد دیگری نتواند به جای دانشجو در آزمون شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در خصوص گلایه برخی از دانشجویان برای کاهش زمان آزمون مجازی نسبت به حضوری، بیان کرد: معمولا این گلایه و اعتراض مربوط به دانشجویانی است که آمادگی لازم را برای مطالعه نداشتند، زمان آزمون معقول است و دانشجو را در این خصوص تحت فشار قرار نمی‌دهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)