میرنیوز

حسرت و آرزو در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی 2021-01-13T08:13:32+03:30

به گزارش ایسنا، بارها و بارها اخباری مبنی بر برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور از سوی رسانه‌های مختلف اعلام شد، حتی مقرر شد جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی در کشور در سال گذشته برگزار شود، اما این امر تاکنون محقق نشده است و در بسیاری از روستاها هم‌چنان دانش‌آموزان در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

دهدلی، بادره، شترخوس، دهستان دیناران، سر قلعه، سرتنگ و ...از جمله روستاهای محروم در شهرستان اردل هستند که دانش‌آموزان این روستاها از امکانات اولیه در مدارس از جمله سرویس بهداشتی، امکانات زیرساختی نظیر اینترنت، گازکشی و ... محرومند.

در ایام شیوع کرونا نیز به‌علت فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی برای دسترسی این دانش‌آموزان به شبکه شاد، کلاس‌های درس  به‌صورت حضوری برگزار شد و معلمان این مدارس به‌علت مشکل جاده دسترسی حدود شش ماه از سال را بیتوته دارند و برای بحث اسکان و رفت و آمد به محل زندگی خود با مشکلات متعدد روبرو هستند.

جاده‌های خاکی و پر پیچ و خم این روستاها با اولین بارش برف و باران مسدود می‌شود و عملا دسترسی به این روستاها به سختی و تنها با خودروهای کمک‌دار امکانپذیر است، قطعا اگر ایثار معلمان این خطه نبود دانش‌آموزان در این مناطق از تحصیل محروم می‌شدند.

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

آسمان، سقف کلاس درسشان است، محصلانی که برای فراگیری علم و دانش سختی را به جان می‌خرند، امید و آرزو در سایه حسرت در دل این دانش‌اموزان زنده است، این قشر آینده‌سازان این کشور هستند و عدالت حکم می‌کند تمامی دانش‌آموزان کشور به یک اندازه از امکانات آموزشی بهره‌مند باشند.

مسیر سخت بود و دشوار، برای رسیدن به روستاهای منطقه میانکوه و دهستان دیناران در شهرستان اردل باید مسیری طولانی را طی کنید، شاید حتی برای یکبار هم تحمل سختی راه برای خیلی از افراد سخت باشد، اما معلمان این منطقه باید در طول سال بارها و بارها این مسیر سخت را طی کنند تا بتوانند به وظیفه خود که همان آموزش دانش‌آموزان در مناطق محروم است، عمل کنند.

برخی از معلمان حاضر در این منطقه حدود شش ماه از سال را به دور از خانواده در محل تحصیل دانش‌آموزان بیتوته دارند، در برخی از مدارس محل اسکان معلم و کلاس درس یکی است و معلمان در شرایط سختی به‌سر می‌برند.

۳۰ درصد مدارس در شهرستان اردل فاقد زیرساخت ارتباطی هستند

محمود کیانی فرماندار اردل در خصوص مشکلات آموزشی در این شهرستان و اینکه به‌علت صعب‌العبور بودن منطقه حدود ۳۰ درصد مدارس در این شهرستان فاقد زیرساخت ارتباطی هستند، اظهار کرد: اقداماتی در این حوزه انجام شده است، اما ناکافی است و مردم به‌شدت گله‌مند هستند.

فرماندار اردل ادامه داد: شش روستا در بخش مرکزی این شهرستان فاقد مدرسه هستند، همچنین مقرر شد برای احداث مدرسه در روستای دهدلی با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس و بنیاد علوی مدرسه احداث و برای این مسئله با فوریت در سایر مناطق چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه عمر حدود ۱۸ واحد آموزشی در بخش مرکزی شهرستان اردل بالای ۳۵ سال است، بیان کرد: همچنین در بخش میانکوه ۲۰ مدرسه فاقد حصار هستند و مسائلی برای معلمان و دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

کیانی کمبود نیروی انسانی، کمبود تجهیزات در مدارس و جاده دسترسی را از دیگر مشکلات در بخش میانکوه و مرکزیدر حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰۰ نیرو در این حوزه وجود دارد، معلمان در این منطقه حدود شش ماه بیتوته دارند.

فرماندار اردل در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال حدود ۴۱ اعزام بیمار از مناطق صعب‌العبور انجام شده است که نیاز است امکانات درمانی و جاده دسترسی پیگیری شود.

 تعدادی از مدارس در منطقه دیناران فاقد سرویس بهداشتی هستند

در ادامه فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۸۱۵۲ دانش‌آموز در شهرستان اردل در ۱۷۱ مدرسه مشغول به تحصیل هستند که در این شهرستان مشکلاتی برای زیرساخت‌های آموزش مجازی وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات آموزشی در شهرستان اردل کمبود نیروی انسانی است، مقرر شد در اولین آزمون استخدامی سهمیه بیش‌تری به این شهرستان اختصاص پیدا کند، با پیگیری‌های صورت گرفته این سهمیه در آزمون استخدامی سال آینده لحاظ می‌شود.

قائدامینی با بیان اینکه در مناطق محروم شهرستان اردل به دانش‌آموزان پوشاک، لوازم‌التحریر و اقلام کمک آموزشی اختصاص یافته است، گفت: در تلاش هستیم دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش و پرورش عشایری قرار دهیم تا خدمات بهتری دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۰ نفر در روستای دهدلی بی‌سوادهستند، یادآور شد: مقرر شد معاونت سوادآموزی در این منطقه فعال و یک مرکز یادگیری در این منطقه تاسیس شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس در منطقه دیناران فاقد سرویس بهداشتی هستند، باتوجه به شیوع کرونا و نامعلوم بودن آینده نیاز است اعتبار برای احداث سرویس بهداشتی در این مدارس در اولویت قرار گیرد.

برای هزینه اسکان معلمان هزینه‌ای اختصاص داده شود

محمد محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۵۴ مدرسه ابتدایی زیر ۱۰ دانش‌آموز و ۲۱۷ مدرسه زیر ۱۵ نفر در استان وجود دارد، گفت: مدیریت مدارس کوچک در مناطق محروم کار دشواری است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۹ کلاس پنج و شش پایه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ۹۹.۱۲ درصد است.

محمدی تاکید کرد: بیتوته معلمان، رفت‌وآمد و نبود امکانات ارتباطی از عمده مشکلات آموزشی در این منطقه است و باید برای هزینه اسکان معلمان اعتباری اختصاص داده شود.

آموزش مجازی غریبه‌ای در بین دانش‌آموزان مناطق محروم در چهارمحال و بختیاری است، این دانش‌آموزان از امکانات اولیه زیرساختی برای دسترسی به شبکه شاد و آموزش مجازی بی‌بهره هستند، بنابراین در ایام کرونا کلاس‌های درس در این مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

برای احداث سایت BTS در روستای دهدلی مشکل تامین برق وجود دارد

مرتضی بلالی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت ارتباطی در روستاهای محروم شهرستان اردل با بیان اینکه از ۱۷۱ مدرسه در شهرستان اردل ۱۰۲ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات وصل هستند، اظهار کرد: سایر مدارس در فاز بعدی به این شبکه متصل می‌شوند، لیست مدارس که از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات محروم هستند در حال جمع‌آوری است.

وی یادآور شد: توسعه ارتباطی و ارتقای شبکه به اینترنت پرسرعت و اتصال مدارس به اینترنت نسل چهارم در ۳۵ روستای شهرستان اردل در دستور کار قرار دارد، تنها مشکل برای این موضوع بحث تحریم برخی شرکت‌ها و ورود تجهیزات موردنظر است، به محض ورود تجهیزات این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بلالی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری به طول ۵۰ کیلومتر از روستای بوگر لردگان تا دوپلان شهرستان اردل در حال اجرا است، عنوان کرد: این شبکه تا سه‌راهی سرخون و از شلیل تا گل‌شور اجرا شده است و مابقی تا یک‌ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری افزود: شش دستگاه تلفن ماهواره‌ای در روستاهای زردلیمه، دهدلی، بادره، سرتنگ و سرقلعه به صورت رایگان نصب شده است و تا پنج سال پشتیبانی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برای احداث سایت BTS در روستای دهدلی مشکل تامین برق وجود دارد، در صورت حل مشکل برق‌رسانی این سایت توسط همراه اول احداث می‌شود.

۹۰ درصد مدارس منطقه دیناران چهارمحال‌وبختیاری به آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید میدانی از مشکلات آموزشی در شهرستان اردل، اظهار کرد: در بازدید میدانی از منطقه دیناران و دهدلی مسائل و مشکلات مدارس این مناطق مورد بررسی میدانی قرار گرفت، از مهم‌ترین مشکلات این مدارس کمبود کلاس درس، نداشتن حصار و نبود سرویس بهداشتی در برخی از این مدارس بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مقرر شد با همکاری خیرین، اعتبارات دولتی و بنیاد علوی بحث احداث مدرسه، حصارکشی، تجهیز و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد، همچنین مشکلات مدارس احصا و برای تامین اعتبار در جلسه آتی شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷۱ مدرسه منطقه دیناران در شهرستان اردل تنها ۱۰۲ مدرسه زیرساخت لازم برای آموزش مجازی را دارند و مابقی از این امکان محروم هستند، عنوان کرد: مقرر شد اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تا سه ماه آینده اقدام به ایجاد زیرساخت در این حوزه را پیگیری کند، با ایجاد این زیرساخت‌ها بیش از ۹۰ درصد مدارس به امکانات آموزش مجازی دسترسی پیدا می‌کنند و پوشش ارتباطی به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

عباسی افزود: یکی از مشکلات مردم منطقه دیناران کمبود مرکز بهداشت است، مقرر شد یک قطعه زمین توسط اهالی برای ایجاد مرکز بهداشت اختصاص یابد و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مقدمات استقرار یک کانکس و تجهیز آن را در این منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پیگیری کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص احداث جاده ارتباطی در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای احداث جاده نیازمند اخذ مجوز از ادارات منابع‌طبیعی، محیط‌زیست و ... هستیم، باتوجه به هزینه‌بر بودن احداث جاده نیازمند تخصیص اعتبار ملی به این پروژه هستیم، بنابراین تا زمان اخذ مجوز اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازگشایی، تعمیر و نگهداری محور اقدام کند، لازم به ذکر است به‌علت پوشش جنگلی منطقه امکان احداث جاده در برخی مناطق وجود ندارد.

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

متاسفانه بسیاری از روستاهای بخش میانکوه شهرستان اردل و دهستان دیناران از دسترسی به جاده ارتباطی مناسب محروم هستند و جاده‌های پر پیچ و خم خاکی این روستاها پس از بارش اولین برف یا باران مسدود می‌شود و عملا دسترسی به این روستاها به راحتی امکانپذیر نیست، بارها وعده‌هایی از سوی مسئولان برای احداث جاده داده شده است، اما تاکنون این امر به بهانه کمبود اعتبارات و ... محقق نشده است.

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

حسرت و آرزو  در چشمان محصلان مدارس خشت و گلی

احداث پل دهدلی نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است

یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعت احداث ایلراه‌های عشایری در شهرستان اردل، اظهار کرد: معمولا برای احداث ایلراه بودجه ملی اختصاص پیدا نمی‌کند و با بودجه اندک استانی جوابگوی نیازها در این حوزه نیستیم.

وی در خصوص احداث پل بر روی رودخانه کارون به طول ۹۰ متر برای تردد اهالی روستای دهدلی، افزود: برای احداث این پل نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار هستیم، در حال حاضر اهالی برای عبور از رودخانه و انتقال دام‌ها از جره استفاده می‌کنند که هر ساله خسارات مالی و جانی فروانی به آن‌ها وارد می‌شود.

۸ مدرسه خیری در شهرستان اردل در دست احداث است

کامران رهی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در خصوص احداث مدرسه در شهرستان اردل، گفت: مقرر شد با همکاری بنیاد علوی ۱۲ مدرسه دو و سه کلاسه در این شهرستان احداث شود، در تلاش هستیم از ظرفیت خیرین برای بازسازی مدارسی که در اولویت تخریب و بازسازی نیستند، استفاده کنیم.

وی افزود: در کشور پویش‌های مختلفی از جمله آجر به آجر برای جذب کمک‌های مردمی برای احداث و بازسازی مدارس راه‌اندازی شد، اما متاسفانه در این استان استقبال چندانی از این طرح نشد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت، اپلیکشن و شماره *۲۴# اقدام به شرکت در این طرح کنند، هزینه هر آجر هزار تومان است.

رهی در پایان بیان کرد: ۵۷ مدرسه نیمه‌تمام خیری در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است که از این تعداد هشت پروژه مختص شهرستان اردل است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)