میرنیوز

نمی‌توان تنها از توانایی‌های یک جنسیت برای اداره کشور استفاده کرد

نمی‌توان تنها از توانایی‌های یک جنسیت برای اداره کشور استفاده کرد 2021-01-10T09:21:16+03:30

شهناز رمارم در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص موانع حضور زنان در عرصه‌هایی همچون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در زمستان ۹۵ شورای نگهبان به دفاتر هیئت نظارت استانی این شورا ماموریت داد تا جلساتی را در خصوص تعریف رجل سیاسی و مذهبی برگزار کنند که این جلسات در خود شورای نگهبان در تهران نیز برگزار می‌شد. ما در مشهد نیز به طور مفصل در خصوص این قضیه صحبت کردیم. جمع‌بندی کلی این بود که واژه رجل سیاسی و مذهبی الزاما به آقایان اطلاق نمی‌شود.

وی افرود: در زمستان سال ۹۶ یک سری تعاریف برای مشخص شدن تعریف رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن به تصویب شورای نگهبان رسید. طبق آن مصوبه، رجال مذهبی، رجالی هستند که آگاهی لازم به دین اسلام و مذهب تشیع را داشته و تدین و تقیدشان به انجام شعائر و مناسک دینی از برجستگی ویژه‌ای برخوردار است، به گونه‌ای که در میان مردم به این ویژگی شناخته شوند. همچنین رجال سیاسی، رجالی هستند که قدرت تحلیل و درک آنان از مسائل و پدیده‌های سیاسی به جهت آگاهی دقیق‌شان از مسائل سیاسی و اجتماعی اعم از داخلی و بین‌المللی و حضورشان در صحنه‌های سیاسی به نحوی باشد که همواره مصالح نظام اسلامی و معیارهای اصیل انقلابی در عملکردشان لحاظ شده باشد.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین طبق این مصوبه مدیر شخصی است که از شایستگی‌های ذاتی و اکتسابی لازم از نظر دانش، مهارت و تجربه برخوردار باشد و توانایی استفاده بهینه از منابع مادی کشور، با رعایت حداکثر بهره‌وری را داشته باشد و مدبر هم شخصی است که از توانایی پیش‌بینی و عاقبت‌اندیشی برخوردار باشد.

زنان زیادی در کشور صفت رجل سیاسی و مذهبی را دارند

رمارم با تاکید بر اینکه در هیچ کدام از این مصوبات به جنسیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اشاره‌ نشده است، خاطرنشان کرد: هر فردی، چه زن و چه مرد، که این ویژگی‌های ذکر شده را دارا باشد، می‌تواند رجل سیاسی و مذهبی باشد. ما مصادیق زیادی را از بین زنان کشور پیدا می‌کنیم که دارای صفت رجل سیاسی و مذهبی بودن هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه این مصوبه ذکر شده که داوطلبین حضور در انتخابات باید سوابق کافی و قابل ارزیابی داشته باشند. در این خصوص نیز ما زنانی را می‌توانیم نام ببریم که حائز این ویژگی هستند، ما تا به حال وزیر خانم هم در کشور داشته‌ایم. در حال حاضر ما در کشور خانم‌هایی را داریم که معاون رئیس جمهور هستند و یا بانوانی که در سمت معاونت استانداری مشغول‌ به کارند.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب خراسان رضوی ادامه داد: همچنین از نظر دارا بودن صلاحیت علمی که در این مصوبه به آن اشاره شده است نیز ما بانوان بسیاری را داریم که از تحصیلات و توانایی‌های علمی بالایی برخوردار هستند. بنابراین این مصوبه نوعی امیدواری را در خصوص به کارگیری زنان توانمند در عرصه‌های اجرایی به وجود آورده است.

واژه رجل، نه به جنسیت که به شخصیت کاندیداها تاکید دارد

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: به عقیده من واژه رجل سیاسی و مذهبی نه به جنسیت بلکه به شخصیت سیاسی و مذهبی تاکید دارد. در تاریخ عرب هم می‌بینیم که رجل به شخصیت‌های برجسته گفته می‌شد و ربطی به جنسیت نداشت و به همین خاطر هم در مجلس خبرگان اول هنگام نوشتن قانون اساسی، به جای بیان ویژگی مرد یا زن بودن، از کلمه رجل استفاده شد. در حال حاضر هم جامعه زنان نسبت به حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجرایی نگاهی رو به جلو دارد و با توجه به ویژگی‌های اکتسابی که در طی این سال‌ها بانوان به دست آورده‌اند، جامعه زنان امیدوار است در سطح مدیریت کلان جامعه و حتی عرصه انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور بانوان باشد.

رمارم با تاکید بر اینکه جامعه زنان باید بتواند صدای رساتری داشته باشد، افزود: حالا که بانوان پس از ۴۲ سال از نظر توانمندی‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی به بلوغ رسیده‌اند، نباید دچار رخوت و ناامیدی شوند. باید همچنان مطالبات خود را شفاف و واضح و امیدوارانه مطرح کنند. همچنین زنان به خصوص زنان جوان باید در عرصه انتخابات شرکت کنند. چون ما تنها عرصه‌ای که برای تعیین سرنوشتمان و حضور در عرصه‌های اجرایی داریم، صندوق‌های انتخابات است.

آیت‌الله هاشمی بر حضور زنان در انتخابات تاکید داشت

وی عنوان کرد: در زمان حیات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هر موقع که ما نزد ایشان می‌رفتیم و درخواست می‌کردیم با توجه به رابطه نزدیکی که با آقای روحانی دارند از ایشان بخواهند در عرصه‌های اجرایی از زنان استفاده‌های بیشتری شود، آیت‌الله هاشمی جواب می‌دادند شما نیمی از جامعه هستید، بروید و از طریق انتخابات کرسی‌های نمایندگی را در اختیار بگیرید. وقتی تعداد شما در مجلس زیاد باشد، شما به راحتی می‌توانید وزیر را تعیین و نقش‌آفرینی کنید.

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: در نتیجه همین توصیه‌های آیت‌الله هاشمی بود که ما در سال ۹۴ کمپین رای به زنان را راه انداختیم. پس از آن سهمیه ۳۰ درصد زنان برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجرایی و تغییر چهره مردانه مجلس مطرح شد. این‌ها حرکت‌هایی رو به جلو و امیدوارکننده است. تبعیض‌های آشکاری که بین مردان و زنان وجود دارد، بانوان را نسبت به حضور و فعالیت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مصر کرده است که البته در این راستا بعضی از بانوان هم ناامید شده‌اند. من به همه جوانان توصیه می‌کنم ناامید نشوند، چون حق گرفتنی است و تلاش می‌خواهد.

نمی‌توان تنها از توانایی‌های یک جنسیت برای اداره کشور استفاده کرد

رمارم اضافه کرد: ما باید جامعه را به این سمت و سو ببربم که نمی‌توان فقط از توانایی‌های یک جنسیت برای اداره کشور استفاده کرد. وقتی کشور تک‌بعدی است و فقط توسط یک‌ جنس اداره می‌شود، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. وقتی به نصف جامعه و توانایی‌های آنان توجه نمی‌شود، کشور با چالش‌های این چنینی مواجه می‌شود. ما باید توانایی‌ها و شایستگی‌های زنان را ببینیم و از آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجرایی استفاده کنیم. نخبگان سیاسی نیز بعضا بیان می‌کنند که آینده ایران از آن زنان است و من فکر می‌کنم بهترین فرصت در این خصوص ثبت نام زنان شایسته در انتخابات ریاست جمهوری است و امروزه تعداد زنان شایسته اگر بیشتر از مردان شایسته نباشد، کمتر نیست.

وی با بیان اینکه باید دموکراسی را تمرین کرد، گفت: بالاخره باید از یک‌جایی حضور زنان شروع می‌شود. من این را قبول ندارم که شورای نگهبان صرفا به صورت نمایشی یک خانمی را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تایید صلاحیت کند تا درصد مشارکت مردم را بالا ببرد. در حال حاضر نوعی بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولین ایجاد شده است چون گاها مردم اثر انتخابات را مستقیم در زندگیشان حس نمی‌کنند. لذا ممکن است تا حدی نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد شده باشند.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت است، ادامه داد: اما برخی از مسئولین می‌خواهند همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط دهند و مردم هم این مسئله را به خوبی متوجه شده‌اند و نسبت به انتخابات دلسرد شده‌اند. اما من می‌خواهم از مردم بپرسم مگر چه راه دیگری به جز انتخابات برای برون‌رفت از مشکلات وجود دارد؟

شورای نگهبان نماینده‌ای از زنان را تایید صلاحیت کند میزان مشارکت در انتخابات افزایش می‌یابد

رمارم تصریح کرد: حتی اگر شورای نگهبان خانمی را به صورت نمایشی و برای افزایش مشارکت مردم تایید صلاحیت کند، باز هم نسبت به این اقدام خوش‌بین هستم. ما بانوان کوچک‌ترین پنجره‌هایی که برایمان باز شود را تبدیل به دروازه‌ای بزرگ می‌کنیم. حتما یکی از راه‌های پرشور کردن انتخابات، اجازه به زنان برای حضور در این عرصه است. اگر شورای نگهبان نماینده‌ای از جامعه زنان را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت کند، قطعا میزان مشارکت مردم افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص میزان احتمالی استقبال مردم از یک کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری 1400، عنوان کرد: ما تا زمانی که یک خانم را در معرض رای قرار ندهیم، نمی‌توانیم از میزان استقبال مردم از او صحبت کنیم. اما به عنوان مثال جامعه مشهد در انتخابات شورای شهر سال ۹۶ نشان داد که از نامزدهای زن حمایت می‌کند. حالا باید عملکرد ما بانوان شورای شهر مشهد نسبت به آقایان عضو این شورا سنجیده شود. قطعا کارنامه ما باعث اعتمادسازی به دیگر بانوان می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به دیگر مشکلاتی که در این خصوص برای بانوان وجود دارد، بیان کرد: بخشی از انتخابات نیاز به تامین مالی و همچنین لابی‌گری‌های پشت پرده دارد. شاید در این خصوص زنان خیلی نتوانند مانند مردان حمایت جذب کنند. اما اگر خانمی تایید صلاحیت شود، این دیگر به ما بانوان برمی‌گردد که چگونه از او حمایت کنیم.

حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک می‌کند

رمارم با تاکید بر اینکه حضور یک زن در لیست انتخابات، به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در زمینه حضور زنان نقش پررنگی دارند. اگر رسانه در این خصوص فرهنگ‌سازی کند، مسلما تا حدی میان مردم تغییر نگرش نسبت به حضور زنان در عرصه‌های اجرایی به وجود می‌آید. همچنین بخش زیادی از فرهنگ‌سازی به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مربوط می‌شود.

وی با اشاره به بانوانی که تا کنون توانسته‌اند در عرصه‌های سیاسی کشور حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر این زنان از مردان بهتر نبوده باشند، هم‌تراز آنان بوده‌اند. اینکه تعداد بانوانی که در حال حاضر در هیئت دولت و یا در مجلس حضور دارند نسبت به گذشته افزایش داشته است، نشان از عملکرد خوب بانوان در عرصه‌های اجرایی دارد.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب خراسان رضوی بیان کرد: من به اکثر بانوانی که تا به حال در رده‌های مدیریتی کشور حضور داشته‌اند، نمره قابل قبول می‌دهم و فکر می‌کنم تاثیرگذاری این بانوان از سطح ملی به بین‌المللی افزایش یافته است‌. به صورت مصداقی نیز خانم‌ها زهرا شجاعی، معصومه ابتکار و مرضیه وحید دستجردی و همچنین بانوانی که در دوره‌های پیشین مجلس نماینده ملت بوده‌اند، از جمله افردای هستند که می‌توانند در در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت نام کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)