میرنیوز

۱۴۰ روستای بحرانی در حوزه مشهد

۱۴۰ روستای بحرانی در حوزه مشهد 2020-12-23T15:40:01+03:30

حسین اسماعیلیان امروز، ۳ دی ماه، در نشست خبری شرکت آب و فاضلاب مشهد با موضوع ارائه گزارش و اقدامات انجام شده جهت گذر از تابستان ۹۹ که در محل این شرکت برگزار شد، در خصوص آمار منابع آبی مشهد اظهار ‌کرد: کلان‌شهر مشهد، دومین شهر پرجمعیت کشور است و قریب به ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه‌های آب‌رسانی و توزیع آب کشور در این کلان‌شهر قرار دارد. بخش زیادی از آب مورد نیاز شهر از طریق چاه تامین می‌شود و نزدیک به ۵۰۰ حلقه چاه و سه سد دوستی، طرق، کارده، دو رشته قنات و یک دهنه چشمه، تامین‌کننده آب این کلان‌شهر هستند.

وی افزود: مخازن ذخیره این شهر حدود ۷۲۰ هزار مترمکعب است و ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوشش از آب بهداشتی و سالم برخوردارند و در بخش فاضلاب با اجرای حدود ۳۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب، ۷۹درصد از مشترکان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند.در حال حاضر پنج تصفیه‌خانه در حال بهره‌برداری در مشهد داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص تاثیر یکپارچگی آب شهری و روستایی گفت: اتفاقی در سال ۹۹ رخ داد و آن یکپارچگی آب و فاضلاب شهری و روستایی بود. براساس تقسیم‌بندی انجام ‌شده، از ابتداء سال ۹۹ مسئولیت تمام نقاط شهری و روستایی در حوزه شهرستان مشهد برعهده شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفت و هدف اصلی از این یکپارچه‌سازی، تجمیع منابع و امکانات و ارتقاء خدمات به ویژه در حوزه روستایی بود.

اسماعیلیان تصریح‌ کرد: در حوزه شهرستان مشهد ۳۵۳ روستا وجود دارد که از این تعداد، ۲۲۲ روستا پیش از این توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب می‌شدند و مسئولیت انجام این کار برعهده این همکاران بود. جمعیت کل روستاهای شهرستان مشهد، بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر بوده که ۲۲۲ روستای بیان شده، حدود ۲۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

وی اضافه‌کرد: ۲۲۵۰ کیلومتر شبکه آب روستاها و دو شهر ملک‌آباد و بینالود بوده و مجموع منابع آب روستایی، ۱۷۱حلقه چاه، ۱۰ دهنه چشمه و ۱۴ رشته قنات است، همچنین از گذشته بخشی از آب این مناطق توسط شبکه آب شهری به ویژه خط انتقال دوستی تامین می‌شود.

شیوع کرونا و روستاهای مشهد دو چالش مهم سال ۹۹

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان ‌کرد: امسال ما با دو چالش مواجه بودیم. چالش اول شیوع ویروس کرونا بود که بر میزان مصرف آب تاثیر زیادی گذاشت و چالش دوم روستاهای شهرستان مشهد بود که متاسفانه عمده این روستاها که غالبا در حاشیه شهر مشهد قرار دارند، با چالش‌های جدی تامین کیفی آب مواجه هستند.

اسماعیلیان با اشاره به افزایش مصرف آب با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در طی ۹ ماه گذشته، میزان مصرف آب نزدیک به ۱۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که قطعا علت این افزایش مصرف، متاثر از شیوع ویروس کرونا است. این افزایش در حالی‌ اتفاق افتاده که  تقریبا در بخش‌های غیر خانگی، با توجه به تعطیلی ناشی از شیوع این ویروس، با کاهش مصرف مواجه بودیم، بنابراین در بخش مسکونی، با افزایش قابل ملاحظه مصرف آب مواجه شدیم.

افزایش چشمگیر مصرف آب بخش مسکونی

وی ادامه ‌داد: در بخش غیر خانگی ۳۲ درصد کاهش و در بخش کلان، ۱۰درصد افزایش مصرف آب داشته‌ایم که این موضوع، نشان‌دهنده افزایش چشمگیر مصرف آب بخش مسکونی‌ است. این ۱۰ درصد افزایش مصرف، مربوط به میانگین مصرف در ۹ ماهه اخیر است و در برخی از ایام با ۳۰درصد افزایش مصرف آب نیز مواجه بودیم که باعث ایجاد تنش‌های زیادی در تامین آب در این ایام شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی در دو سال گذشته اتفاق افتاد. ما در سال ۹۷ با وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای در تامین منابع شرب مشهد مواجه بودیم. حدود ۵۰ درصد آب مصرفی مشهد توسط سدها تامین می‌شود و با توجه به کاهش بارندگی‌ها در دهه گذشته، ما بدترین وضعیت ذخیره‌سازی آب را در سال ۹۷به ویژه در سد دوستی شاهد بودیم که حجم آب کل سد ۱۴۰میلیون متر مکعب بود و اصطلاحا حجم مرده سد محسوب می‌شد.

وی افزود: با این وضعیت ما در حال نزدیک شدن به میزانی بودیم که امکان برداشت آب وجود نداشت، بنابراین برای اولین بار در سال ۹۷ ناچار شدیم تا از حجم تحتانی سددوستی با ظرفیت محدود برداشت کنیم.  ما در دو سال گذشته بارندگی‌های خوبی داشتیم و  وضعیت ذخیره سدها نسبتا خوب ‌است.

تامین آب مشهد از چاه‌ها در سال ۹۹ به ۴۲ درصد رسیده است

اسماعیلیان در خصوص تلاش برای افزایش تمرکز بر استفاده از منابع سدی در مشهد خاطرنشان کرد: ما توانستیم بار آبی مشهد را از چاه‌ها به منابع سدی متمرکز کنیم. در سال ۹۷، ۷۰ درصد تامین آب از چاه‌ها  و ۳۰ درصد از منابع سدی بود. در سال ۹۸، این اتکا به ۵۲ درصد در تامین آب از چاه‌ها و ۴۸ درصد در استفاده از منابع سدی رسید و در سال ۹۹، نیز وضعیت بهتر شده و سطح اتکا به ۴۲ درصد در تامین آب از چاه‌ها رسیده که این موضوع به بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی کمک بسیاری می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموع این موضوع که حدود ۵۰ درصد آب کلان‌شهر متکی به آب‌های زیرزمینی بوده، همواره یک نقطه چالشی و تحلیلی برای آب کلان‌شهر مشهد است. راهبردهای آب و فاضلاب مشهد، به ویژه در چند سال گذشته این بوده‌ که این میزان مصرف را تا حد ممکن تعدیل کند و این آمادگی را داشته ‌باشد حتی اگر اتفاق سال ۹۷ تکرار شود، این وابستگی ۵۰ درصدی کاهش یابد.

پروژه جمع‌آوری چاه‌های آب شرب‌ داخل شهر مشهد پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان ‌کرد: تکمیل پروژه جمع‌آوری چاه‌های آب شرب‌ داخل شهر مشهد، امکان افزایش تامین آب به میزان حدود ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه را اضافه خواهد کرد. این پروژه تاکنون پیشرفت ۶۰ درصدی داشته‌ و به طور جدی پیگیر تامین اعتبار این پروژه هستیم تا بتوانیم آن را تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل کنیم. با تکمیل این پروژه، از ظرفیت بالقوه منابع آبی که در اختیار داریم، در شرایط بحران استفاده ‌خواهیم کرد تا آن را به‌ صورت بالفعل در بیاوریم.

اسماعیلیان افزود: این پروژه بسیار بزرگ است و ما به محدوده‌ای رسیده‌ایم که خطوط شمال غرب و شمال شرق اجرا شده و بخش بزرگ و قابل توجهی از آب به مخازن جنوبی شهر حرکت می‌کند. این پروژه‌ها با وجود شرایط اقتصادی سخت اما به دلیل اهمیت کار، نه‌تنها تعطیل نشد، بلکه فعال‌تر از گذشته نیز شد.

حفر چاه جدید موجب افزایش ظرفیت تامین آب مشهد شد

وی در خصوص حفر حلقه‌های چاه جدید بیان ‌کرد: پروژه بعدی، حفر چاه در داخل شهر مشهد بوده که حدود ۸۷ حلقه چاه در داخل بازه زمانی یک ‌سال جابه‌‎جا و حفر جدید انجام شد که حدود ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش ظرفیت تامین آب از این محل را داشتیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر مشهد باوجود دو چالش ایجادشده، تامین آب خود را مدیریت کرد و با تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران، مشاورین و همکاران و از طرفی همراهی و همکاری مردم مشهد، باز هم با وجود اینکه شرایط قرمز کرونایی بیشتری نسبت به سایر کلان‌شهرها داشتیم اما مصرف آب در این شهر به اندازه سایر کلان‌شهرها نبود. خط قرمز ما این است که نه تنها آب قطع نشود، بلکه کیفیت و کمیت آب با یک فشار مناسب تامین شود.  

اسماعیلیان در خصوص تاثیر رسانه بر مدیریت آب روستا گفت: در حوزه تامین آب روستایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه در مدیریت آب روستا نقش زیادی داشتند و اگر پلی بین مردم و همکاران نبود، قطعا مشکلات عدیده‌ای در این زمینه داشتیم، البته در روستاها مشکلاتی وجود داشت اما مردم صبوری کردند و مدیریت شد تا تابستان امسال با کمترین مشکل نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشته ‌شود.

سطح آب سفره‌های زیرزمینی در روستاها افت داشته است

وی تصریح‌ کرد: بارندگی‌ها در مشهد واقعا موثر بود اما در حوزه روستایی تقریبا ۱۰۰درصد آب مصرفی از چاه و منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و باوجود بارندگی‌های اخیر، شاهد افت سفره‌های زیرزمینی بودیم. امسال ما در چندین روستا منابع آب قبلی که چشمه و یا چاه بوده‌ را از دست داده‌ایم. همان‌طور که سال‌ها طول کشیده‌ تا وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی نابسامان شود، همان‌قدر نیز طول خواهد کشید تا بارندگی‌های سالیانه فراوانی داشته ‌باشیم و مشکل این منابع آبی حل شود.

۱۴۰ روستای بحرانی در حوزه شهرستان مشهد داریم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص اولویت‌بندی حل مشکلات آب روستایی عنوان ‌کرد: ما ۱۴۰ روستای بحرانی در حوزه شهرستان مشهد داریم که مشکلاتی از قبیل کمبود آب، مشکل کیفیت آب، توزیع آب و... دارند. اولویت‌بندی برای این روستاها انجام شده‌ و در اولویت اول، اقداماتی اضطراری برای برخی از روستاها در نظر گرفته ‌شده ‌است.

اسماعیلیان خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص حفر ۲۲ حلقه چاه و تاکنون حفر ۱۹حلقه چاه انجام شده ‌است. در سال ۹۸، تنها یک حلقه چاه در حوزه روستایی شهرستان مشهد حفر شد و ۱۸۰۰ درصد پیشرفت در حوزه مهم تامین آب روستاییان را در سال ۹۹ داشتیم.

وی افزود: همچنین برای روستاهای بحرانی برنامه‌ریزی شده‌ بود که بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه ایجاد و اصلاح شده و توسعه داده شود که تاکنون ۵۵ کیلومتر از این میزان انجام شده، در حالی ‌که در سال ۹۸، تنها ۱۴ کیلومتر شبکه ایجاد شد. امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تعهد خود را به ‌طور کامل اجرایی کنیم.

افزایش ۵۰۰ درصدی ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ در ۹ ماهه ابتداء سال

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح ‌کرد: ۱۵حلقه چاه تحت بهسازی قرار گرفته، درحالی‌که در سال گذشته تنها دو حلقه چاه بهسازی شد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده‌ تا شاهد احداث ۹ ایستگاه پمپاژ باشیم که تاکنون ۶ ایستگاه پمپاژ راه‌اندازی شدند. در سال گذشته تنها یک دستگاه پمپاژ احداث شده ‌بود که این بدان معنی‌ است که ۵۰۰ درصد افزایش ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ در ۹ ماهه ابتداء سال داشتیم.  

اسماعیلیان در خصوص استانداردسازی انشعابات آب بیان ‌کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا ۲۳۰۰ فقره انشعاب بازسازی شود که تاکنون ۲۱۲۸ فقره بازسازی شده‌ است. در کل سال ۹۸، ۱۶۴۵ فقره استانداردسازی انشعابات داشته‌ایم.  

وی ادامه ‌داد: اقدام بسیار خوبی در حوزه انشعابات غیر مجاز انجام شد و بیش از ۲۴۸۲ انشعاب غیر مجاز را شناسایی کردیم و با اولویت، ۹۲۷ فقره انشعاب را قطع نمودیم که بیشتر انشعابات قطع‌شده، پرمصرف بودند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان‌کرد: در حوزه لایروبی چشمه‌ها و قنات‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که تا پایان سال ۶ منبع مورد لایروبی و بازسازی قرار گیرد. تاکنون چهار مورد انجام شده که در سال گذشته دو مورد لایروبی انجام شده ‌بود.

۲۵۰۰ تانکر آب برای تامین آب تانکری روستاهای با مشکل کمبود آب در نظر گرفته شده است

اسماعیلیان گفت: در حوزه تامین آب تانکری، سعی شده تا با ساماندهی و نظم‌دهی، آب به‌ صورت تانکری برای روستاهایی که با مشکل کمبود آب مواجه بوده‌اند، فرستاده ‌شود که در این راستا ۲۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب یعنی ۲۵۰۰ سرویس و تانکر برای این اقدام در نظر گرفته ‌شده است.

وی اضافه ‌کرد: اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و کنترل کیفیت آب روستایی صورت گرفت و اولویت اول ما اطمینان خاطر کافی از کیفیت آبی است که در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و روند رو به ‌بهبودی نسبت به گذشته داریم.

۳۰ مورد سیستم کلرزنی تا پایان سال ۹۹ احداث خواهد شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص آمار احداث سیستم‌های کلرزنی در سال ۹۹ تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که تا پایان سال ۹۹، ۳۰ مورد سیستم‌های کلرزنی احداث شوند که تاکنون ۱۹ مورد احداث شده ‌است. در زمینه جایگزینی سیستم‌های کلرزنی با اب ژاول، برنامه‌ریزی شده تا هشت مورد انجام شود که این تعداد به طور کامل انجام شده‌ است.  

اسماعیلیان ادامه ‌داد: در زمینه نصب سیستم‌های کلرزنی آنلاین برای اینکه بتوانیم در لحظه و به‌ صورت مانیتورینگ در زمان نیاز کلرزنی سیستم را انجام دهیم، ۱۰ مورد پیش‌بینی شده‌ که تاکنون چهار مورد اتفاق افتاده ‌است.

وی خاطرنشان‌ کرد: سعی شده تا بخش قابل توجهی از روستاهای حاشیه شهر مشهد با اتصال به شبکه آب مشهد و یا افزایش ظرفیت آب پوشش داده شوند. روستای شهرآباد و جلالیه مشکلات چندین ساله‌ای در این زمینه داشتند که خوشبختانه حل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص حل مشکلات روستایی گفت: مشکل روستای کورده و مشکلات روستاهای مجتمع کریم‌آباد که پنج روستا بودند، حل شد. روستاهای کاظم‌آباد، خرم‌آباد، حسن‌شهاب، کلات‌غازی، هندل‌آباد، خور و... نیز روستاهای پرمشکلی بودند که با حفر چاه‌های بهره‌برداری‌شده مشکلات آن‌ها مرتفع شد. همچنین روستاهایی مانند چنارک مشکلات عدیده‌ای در حوزه تامین آب داشتند که بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شد.

اسماعیلیان ادامه ‌داد: ۴۴ تُن مواد گندزدا برای روستاها و شهرها تامین شده تا مشکلی برای گندزدایی و کلرزنی روستاها به ‌وجود نیاید. بخشی برای روستاهایی بود که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار نداشتند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)