میرنیوز

مشهد به ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد 

مشهد به ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد  2020-12-22T16:40:06+03:30

خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز دوم دیماه در نشست خبری خود که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، در پاسخ به ایسنا درخصوص برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: حمل‌ونقل برقی جزء اولویت ماست. دولت مصوبه‌ای برای خرید اتوبوس‌های برقی داشت که براساس آن ۱۴۲ هزار دلار به شهرداری‌ها اعتبار بدهد. به دلیل تحریم‌ها و عدم مبادله کالا قیمت اتوبوس‌های برقی از ۴ میلیارد به ۸ میلیاردتومان رسید.

وی با اشاره به اینکه «شورای شهر مشهد خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را تصویب کرد که ما هم با شرکت مبنا قرارداد بستیم»، افزود: مطالعات برقی‌سازی خط سه قطارشهری نیز در حال انجام است. همچنین برای بومی‌سازی اتوبوس‌های برقی‌ نیز با مبنا قرارداد بسته‌ایم. شاسی یکی از اتوبوس‌ها را به این شرکت داده تا براساس آن اولین اتوبوس برقی داخلی‌ساز ساخته شود. قرار است تا پایان بهار سال آینده اتوبوس برقی تحویل بدهند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه «بالغ بر ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در سطح شهر داریم که هر موتورسیکلت بنزینی پنج برابر یک خودرو آلودگی تولید می‌کند»، عنوان کرد: براساس مصوبه شورا و تایید اعضا، طرح جایگزینی موتورهای بنزینی به موتورهای برقی کلید خورد. در اوایل مطالعات این طرح، این موتورها ۲۴ میلیون تومان قیمت داشت که درحال حاضر به  ۳۶ میلیون تومان رسیده است. قرار است به متقاضیان وام ۴ درصد که ۹۰ درصد هزینه این موتورها را پوشش می‌دهد، ارائه کنیم.

کاظمی افزود: براین اساس ۲۰ هزار موتور برقی با تامین ۹۰ درصد از هزینه خرید موتور به صورت تسهیلات بانکی با نرخ ۴درصد برای پیک های موتوری تخصیص داده خواهد شد. در کنار ارائه این تسهیلات موتورهای فرسوده با پرداخت یک میلیون تومان اسقاط خواهند شد.

وی درخصوص تعطیلی پنجشنبه ها اظهار کرد: به نظر مجموعه شهرداری، اگر مشهد پنجشنبه‌ها تعطیل شود به کاهش آلودگی هوا کمک شده و کاهش پیدا خواهد کرد.   

کاظمی در خصوص دومین راه دسترسی چهار ایستگاه خط دو قطار شهری مشهد، تشریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی تا پایان این هفته، ایستگاه شهید کاوه اواسط دی ماه، میدان سعدی اسفندماه و الندشت تا ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: خط سه قطار شهری از انتهای الهیه تا سیدی است. دولت تنها ۵۰۰ میلیون تومان برای اوراق خط سه قطار شهری داده است. به همین خاطر ۵.۲ کیلومتر مهم این خط را برای انجام پروژه انتخاب کردیم. این مسیر از میدان شهدا تا ترمینال مسافربری است. اخیرا نیز  ۱۷۰ دستگاه مینی‌بوس و ۳۰ دستگاه اتوبوس رونمایی شد. همچنین قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را نیز بسته‌ایم. شهر مشهد نیاز به ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس دارد که به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های داخلی نتوانسته‌اند آن را تولید کنند. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درخصوص دوچرخه‌های همگانی، بیان کرد: پروژه دوچرخه‌های همگانی که از سال ۸۹ آغاز شده بود را به سختی از سطح شهر جمع‌آوری کردیم که امروزه هیچ یک از ایستگاه‌های دوچرخه سابق در سطح شهر نیست. به عبارتی ۱۳۶ ایستگاه جمع‌آوری شده‌اند. ایستگاه‌های جدید دوچرخه در سطح شهر نصب شده است. تا ۱۵ اسفندماه قرار است این دوچرخه‌ها به صورت آزمایشی فعالیت کنند. اجرای این پروژه تنها برای تاکید بر اجرای محل‌های اتصال حمل ‌و نقل است. در فاز اول ۲۰۰ دستگاه توسط کارخانه آساک دوچرخ تولید شده است. این دوچرخه‌ها با قفل الکترونیک از طریق گوشی تلفن همراه قابلیت بازگشایی دارد و اواسط اسفندماه دراختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. در فاز دوم آن نیز ۲۰۰ دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «در معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، اداره عمران و حمل و نقل برای کارهای عمرانی و حمل و نقل مناطق ایجاد شده است»، خاطرنشان کرد: ما در برنامه‌ریزی‌ها حمل و نقل عمومی را اولویت قرار دادیم.تنها یک رینگ صد متری در مشهد وجود دارد که همیشه مشکل ترافیک سنگین داشته و جوابگوی ‌خواسته‌های مردم نیست. با احداث تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها به بخشی از این نیازها پاسخ داده شده است. در حال حاضر در مشهد چهار پروژه تقاطع‌ اجرا شده و پنج پروژه دیگر نیز در حال اجرا است. با ساخت تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها و... شهروندان سریع‌تر به هسته مرکزی شهر رسیده و از آن‌جا با تغییر مد حمل و نقلی به مقصد خود خواهند رفت.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه« تغییر مد حمل‌ونقلی سیاست ماست»، عنوان کرد: هدف ما این است که مسیر تردد شهروندان به حرم را با اجرای پروژه‌های مهم مانند تقاطع‌ها آسان کنیم تا شهروندان بتوانند تا هسته مرکزی شهر با خودرو خود و بعد از آن با حمل و نقل عمومی به حرم بروند. براساس مطالعاتی که دانشگاه صنعتی شریف تهران انجام داده است با احداث تقاطع در اطراف حرم مشکل تنها به صورت مقطعی حل و در بلندمدت مشکلات دیگر را ایجاد می‌کند. در سال گذشته ۶۰ اصلاح هندسی در سطح شهر صورت گرفته است. هدف از اصلاح هندسی کاهش ترافیک در سطح شهر بوده است. با این اصلاحات ترافیک در بسیاری از نقاط شهر کاهش پیدا کرد. 

کاظمی با بیان اینکه « ما نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی و به خصوص پیاده محوری و پیاده‌روسازی داریم»، عنوان کرد: سیستم دوچرخه اشتراکی جدید را راه‌اندازی کردیم. همچنین با احداث ۵۰ کیلومتر دیگر مسیر دوچرخه آنچه در برنامه ۹۷ تا ۱۴۰۰ ترسیم شده بود، محقق می‌شود. باید بخشی از خیابان به عابرپیاده، خطوط دوچرخه و بخشی خودرو اختصاص پیدا کند. 

وی در خصوص نقاط آب‌گرفتگی مشهد، تاکید کرد: ۲۹۳ نقطه آب‌گرفتگی در سال ۹۸ در مشهد داشتیم که ۲۱۳ از این نقاط رفع  شده است. بخش زیادی از نقاط باقی‌مانده باید تملک شوند که در حال انجام کارهای آن هستیم. در سال ۹۹ ، ۴۸۰۰ میلیاردتومان برای پروژه‌های سطح شهر درنظر گرفته شده است. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک درخصوص پروژه حق تقدم، گفت: در سال ۹۷ در شهر مشهد آمار فوتیان بر اثر تصادفات شهری ۲۴۱ نفر بود که در سال ۹۸ به ۲۲۴ نفر رسید. در سال ۹۸، تعداد خودروها در سطح مشهد به ۹۸۰ هزار دستگاه رسیده است اما آمار فوتیان بر اثر تصادفات رانندگی در سطح شهر به ۲۲۳ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۳۱ نفر از متوفی‌ها عابران پیاده بر سر تقاطع‌ها بودند. در کمیته‌ای که برای تصادفات رانندگی تشکیل شد، شهرداری مشهد  به عنوان مسئول باید در جهت کاهش تصادفات برنامه‌ریزی انجام می‌داد. طرح‌های زیادی برای گذرگاه‌های عابر پیاده در سر تقاطع‌ها پیشنهاد شد. کم‌هزینه‌ترین و پربازخوردترین این پیشنهادها، تایل‌ها بودند. در زمان انجام و ساخت آن‌ها مقدار زیادی در سر چهارراه‌ها و سطح شهر دچار ترافیک شدیم. 

کاظمی با بیان اینکه «قول داده‌ بودیم که تا اول دی‌ماه پروژه حق تقدم به اتمام برسد»، ادامه داد:  بالغ بر ۹۵ درصد از نقاط این پروژه در سطح شهر انجام شده است. در این طرح خودروها پشت تایل‌ها توقف می‌کنند. این خطوط عابر برای افراد توان‌یاب نیز مناسب‌سازی شده تا امکان تردد داشته باشند. تا قبل از آن امکان استفاده توسط افراد توان‌یاب با ولیچر یا افراد نابینا نبود. این پروژه بالغ بر ۹۰ درصد نتیجه خوبی داشته است. این پروژه در ۶۷ نقطه از سطح شهر انجام شده است. حدود ۵۰ نقطه دیگر آن باقی مانده که تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید. برآورد پلیس راهور در ۸ ماهه اول سال ۹۹ درخصوص تصادفات در سرچهارراه این است که تصادفات در سرچهارراه‌ها ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. 

وی درخصوص خیابان کوهسنگی، تاکید کرد: قبل از انجام پروژه تعریض سازی خیابان کوهسنگی، امکان تردد یک خانواده در ضلع شرقی آن در شب نبود. یکی از مدهای حمل‌ونقلی دوچرخه است که برای این راه در نظر گرفته‌ایم. آب‌هایی که از دریاچه مصنوعی کوهسنگی به داخل خیابان می‌آید که در کنار آن سنگ و فضای سبز اختصاص دادیم تا فضای زیبا برای شهروندان داشته باشد. اگر نگاهی به این خیابان بیندازیم، تغییر در آن کاملا محسوس است. قبل از انجام هر پروژه نیازسنجی و کارشناسی می‌شود. بعد از آن طرح به شورا و بعد از بررسی‌های مجدد در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود. همه مردم که نمی‌توانند طرقبه و شاندیز بروند. اعتقاد ما بر این است که خیابان کوهسنگی به خیابان تفریحی و گردشگری تبدیل شود. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: اکثر نقاط آب‌گرفتگی در حاشیه شهر بودند. یک میلیون و ۳۱۸ هزار مترمربع داشتیم که ۹۹ درصد آن در حاشیه شهر مشهد بود. ۳۵۰ هزارمترمربع از آن آسفالت شده که امسال نیز ۴۰۰ هزارمترمربع از آن آسفالت خواهد شد. از شورا اجازه گرفتیم که خیابان‌هایی که طرح تفصیلی ندارند را آسفالت کنیم. هر زمان که بارندگی رخ می‌داد، شورای تامین اعلام می‌کرد که کال اسماعیل‌آباد تخلیه شود. ۱۴۷ خانواده در کال اسماعیل‌آباد زندگی می‌کردند که تاکنون ۸۰ خانه از این کال تملک شده است. همچنین جداره‌سازی و فضای سبز در این کال انجام خواهد شد. از هفته گذشته بازسازی و بهسازی کال امیرآباد شروع شده است. 

کاظمی افزود: بالغ بر ۶۰ درصد مبالغ پیاده‌روسازی‌ها در مناطق حاشیه شهر است. پروژه‌های زیادی در حاشیه شهر در حال انجام و یا انجام شده است. شهرک شهید رجایی و باهنر را در دست نوسازی داریم. در شهرک شهید رجایی پارک ۵۰۰۰ هکتاری افتتاح خواهد شد. همچنین پارک ۷۰ هکتاری در بلوار مصلی احداث خواهیم کرد. خط چهار قطارشهری از انتهای بلوار مهرمادر در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی و باهنر است. تا پایان سال جاری عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد. دلیل تاخیر عملیات حفاری این است که نتوانستیم با آستان قدس بر سر محلی که برای شروع در نظر گرفته بودیم، به توافق برسیم. برای همین از انتهای مهر مادر یک کیلومتر عقب‌تر رفته و زمین چهار هکتاری را خریداری کردیم. انجام این کار زمان‌بر بود. باید TBM به آن‌جا بیاید اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات نتوانستیم یک TBM برای خط چهار تهیه کنیم برای همین TBM خط سه قطارشهری را قرار است به آنجا ببریم. حفاری خط سه قطار شهری را می‌توان به صورت دستی انجام داد اما امکان حفاری خط چهار به این صورت نیست. همچنین سر خط‌های مینی‌بوس‌ها را طوری تنظیم کردیم که شهروندان را از حاشیه به پایانه‌های اتوبوسرانی اصلی شهر بیاورند.  

وی در خصوص پیاده‌روها، گفت: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع پیاده‌رو در سطح شهر مشهد داریم. می‌خواهیم پیاده‌روهای میدان شهدا تا حرم را در شأن زائران امام رضا درست کنیم. همچنین فضاهای مناسب برای توان‌یابان را در نظر گرفته‌ایم. همه حفاری‌ها و کنده‌کاری‌ها مربوط به شهرداری نیست. برخی از مواقع لوله آب و گاز نیاز به تعمیر دارد که کنده کاری آن به نام شهرداری تمام می‌شود.  تعریض، بهسازی و بازسازی پیاده‌روها را مبنا قرار دادیم تا به شهروندان بگوییم که تغییر مد حمل و نقلی داشته باشند. قبل از این امکان تردد توان‌یابان و نابینایان از پیاده‌روها نبود. با کارهای انجام شده بخشی از پیاده‌روها بهسازی شدند.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه «اعتبارات عمرانی برای سال ۱۴۰۰، بالای ۶ و یا ۷هزار میلیارد پیش‌بینی می‌شود»، اظهار کرد: در ادوار مختلف شهرداری کدام مجموعه مدیریت شهری برای پروژه‌های عمرانی خود روزشمار روشن می‌کرد؟ این اقدام کار سختی است. معارضات پروژه آزادی به اندازه خود پروژه بود. معارضاتی که در حل جابه‌جایی در تقاطع آزادگان داشت بیشتر از حجم عمرانی آن بود. با این وجود برای همه پروژه‌ها روزشمار روشن کردیم و به هرمیزان که افتتاح پروژه به تاخیر بیفتد، روزشمار منفی می‌شود. در پروژه چهارسطحی آزادگان بزرگترین دکل کشور با ۵۲ متر طول را نصب کردیم. برخی از پروژه‌ها به دلیل تحریم و نرسیدن به موقع دستگاه‌ها به تاخیر خورده است. در اعلام تاخیر پروژه‌ها با مردم صادق هستیم و از آن‌ها بابت تاخیر عذرخواهی می‌کنیم. همکاران ما در حوزه عمران به صورت سه شیفت در سطح شهر درحال انجام کارها هستند. اصلاحات هندسی در ابتدا سبب ترافیک و اذیت شهروندان شد اما در حال حاضر ترافیک همیشگی این مناطق برطرف شد. 

کاظمی در خصوص احداث پایانه‌های جدید اتوبوسرانی، عنوان کرد: پایانه خواجه ربیع در پارکینگ مقابل آرامگاه خواجه ربیع و پایانه جوان در میدان جوان در حال احداث است که ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین پایانه معراج نیز به زودی ساماندهی خواهد شد.

وی درخصوص پروژه‌های عمرانی اجرا شده و درحال اجرای ساخت، خاطرنشان کرد: دوربرگردان غیر همسطح آیت الله هاشمی رفسنجانی، چپ گرد غیر همسطح شهر ناصری، پل شهید ناصری، جاده محمد آباد و حسن آباد، جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر دسترسی به کهن دژ تاکنون به بهره برداری رسیده است. همچنین جاده مشهد به چناران نیز آغاز شده است. 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: پروژه تقاطع غیر همسطح ابوطالب، زیرگذر شهید برونسی، فاز اول تقاطع چند سطحی آزادگان، بازگشایی مسیر کوشش به خلج تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. پروژه پارکینگ آزادی تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری و  مرکز ساماندهی معتادان متجاهر حسن آباد تا ماه آینده افتتاح می‌شود. 

کاظمی با بیان اینکه «پروژه تئاتر شهر با ۱۲ هزار متر مربع تا اواخر مرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید»، افزود: همچنین پروژه‌های تقاطع غیر همسطح مصلی، ، فاز دوم تقاطع غیر همسطح آزادگان، فاز اول خط سه قطار شهری مشهد، تقاطع غیر همسطح خلیج فارس و.. نیز در بهار و یا نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی تشریح کرد: پروژه احداث رودپارک نیز به طول ۳۸ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان نیز از پل نمایشگاه تا پل شهید ستاری در حال احداث است که فاز اول آن اوایل سال ۱۴۰۰ و فاز دوم آن نیز اواسط سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون عمران،حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد درخصوص عضویت خود در سازمان همیاری‌ها، گفت: در مجموعه شهرداری سازمان‌هایی هستند که اساسا معاون شهردار عضو هیأت مدیره آن است. ۱۰۰ درصد سهام سازمان همیاری‌ها برای شهرداری است. براساس اساسنامه سازمان معاون عضو هیأت مدیره سازمان است. در شوراهای گذشته شهرداران نیز عضو آنجا بودند. در دوره قبلی شهردار عضو هیأت مدیره آن بود. ابلاغ هیأت مدیره این سازمان به دستور استاندار است و نه مجموعه یا شخصی. 

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)