میرنیوز

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی 2020-12-21T16:30:05+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد رهدار در میزگرد «بررسی سبک زندگی اقتصادی مسلمانان» که در دفتر خبرگزاری مهر استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت اقتصاد در نگاه اسلامی گفت: در اغلب کتاب‌های دینی ما اعم از کتاب‌های فقهی کلامی و فلسفی، اقتصاد جزئی از جامعه مسلمان است ولی به نظر بنده اقتصاد بعد است و جزئی از اجزا سبک زندگی نداریم که حیث اقتصادی بر آن مترتب نباشد.

وی با اشاره به تأثیر آموزه‌های تصوف بر چارچوب دین پژوهی اسلامی و کمک‌های عوامل غیر معرفتی در طول شش تا هفت قرن است: جریان تصوف نوعی دین پژوهی و دین شناسی را برای ما به ارث گذاشته که دنیای دین نیست و از آموزه‌های دینی گرفته نشده است و دنیای صوفیانه است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به تولید ثروت و سرمایه در سال‌های اخیر گفت: دنیای دین آباد است و به مزرعه تشبیه می‌شود و جغرافیایی است که در آن آب، نیروی کار و نشاط محصول داریم.

ضعف طلاب در کنش جهانی به دلیل مشکلات اقتصادی

وی افزود: پس این دین که به شما می‌گوید دنیا مزرعه آخرت است نمی‌تواند به شما بگوید برای این مزرعه من شما بذر نمی‌دهم. پس اسلام برای اینکه شما به محرومان کمک کنید امکان فعالیت اقتصادی را هم فراهم کرده است.

رهدار با اشاره به اینکه باور ما این است که اسلام دین جهانی است یعنی باید کنش بین‌المللی داشته باشیم و اگر بخواهم از دریافت‌های دینی برای اصلاح سبک زندگی استفاده کنیم باید جهانی عمل کنیم و جهان را در قامت مناسب آن توصیف کنیم.

وی افزود: اما برای اینکه در سطح جهانی رفتار کنیم باید دنیا را ببینیم، پس باید به نقاط مختلف سفر کنیم بسیار از علما ما برای تبلیغ دین گوشه گوشه این دنیا را دیده بودند اما آیا با این شهریه‌ای که برای یک طلبه تعریف کرده‌اند که حتی نمی‌تواند برود امر واجب صله‌رحم برای والدینش را بجا بیاورد انتظار کنش بین‌المللی داشته باشیم درست است؟

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی

نفوذ اخلاق یونانی در اخلاق اسلامی

این استاد سطوح عالی حوزه با انتقاد از این تفکر که اهل حقیقت در این دنیا باید بدبخت باشد تا در انتهای تاریخ وارث این عالم شود گفت: ثروت عالم برای صالحان درست شده است اما در این تفکر که تمام تاریخ اهل حق و حقیقت بدبخت باشد چون در انتهای تاریخ آنها وارث عالم می‌شوند یک تضاد درونی وجود دارد که اساساً قبل از پایان تاریخ اهالی حقیقت چه‌کاره هستند؟

وی در ادامه افزود: ما خدا را رب هستی می‌دانیم و اینکه اهل حقش بدبخت باشند با حکمت خدا همخوانی ندارد و آن را زیر سوال می‌برد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ضمن بیان تفاوت‌های زهد اسلامی با رهبانیت مسیحی گفت: در اسلام مبنا بر خضوع است نه بر زهد چون در خضوع مبنا بر گرفتن ثروت اما بر جهت و هدفی که اسلام آن را تعریف کرده است پس اینکه در تاریخ برخی با ثروت زیاد اخلاقشان عوض شده مشکل از تربیت نادرست است.

وی افزود: علم اخلاق ما متأثر شده از علم اخلاق یونانی است و خروجی آن انسان‌هایی با افق دید کوتاه و کوتوله است در حالی که اخلاق اسلامی سلمان، ملاعلی کنی و ملأ احمد نراقی و یا مرحوم کمپانی با چنان ثروت عظیمی را تربیت می‌کند که در عین دارایی بسیار زیاد زاهد نیز بوده‌اند.

غارت ثروت دنیا توسط گروهی از یهودیان منحرف

این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به نشست سال گذشته در خبرگزاری حوزه و سو استفاده برخی افراد از یک فیلم میکس شده از آن جلسه گفت: برخی با دیدن آن فیلم میکس شده تصور کردند که من می‌گویم آخوندها باید کل ثروت این مملکت را در اختیار داشته باشند در حالی که اصلاً منظور من آخوندها و یا حتی شیعیان نبود بلکه من معتقد هستم باید ثروت عالم در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

وی با ابراز نگرانی از غارت ثروت دنیا به دست گروهی از یهودیان منحرف گفت: دین ما می‌گوید ظلم نکن، ظلم نپذیر و به محروم رسیدگی و زمین خدا را آباد کن اما امروز ثروت عالم دست این گروه غارتگر است که بر خلاف تمام این آموزه‌ها عمل می‌کند.

رهدار با تاکید بر اینکه مسلمانان باید سبک زندگی اقتصادی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که میراث دار نعمت خدا برای اقامه حق و آباد کردن دنیای خدا باشند گفت: علم اخلاق امروزی که متأثر از یونانی‌هاست با قواعدی تربیت می‌کند که تا پولدار می‌شود خودش را گم می‌کند.

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی

بقا، افق نگاه نظریه پردازان شیعه

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به جانب‌دارانه بودن برخی از گزارش‌های تاریخی گفت: شیعه همواره در حال تقیه بوده و تمام افق نظریه پردازی آن محدود به بقا بوده است نه توسعه و پیشرفت و حتی به توسعه فکر هم نمی‌کردیم ولی متأسفانه امروز هم داریم به همان نظریات اکتفا می‌کنیم که یک فاجعه روشی است.

وی تصریح کرد: این گزارشی تطبیقی تاریخی که از دین داده می‌شود به لحاظ نظری غلط و به لحاظ تاریخی جانب‌دارانه است؛ چراکه در تاریخ افرادی داریم که ثروتمند بوده اما زاهد، مؤمن و پارسا بوده‌اند.

رهدار در ادامه با اشاره به اینکه ما در عرصه نظامی در دنیا کم نمی‌آوریم بطوری که حداقل ابرقدرت‌ها و ناتو که بسیار پیشرفته هستند نمی‌توانند به ما زور بگویند گفت: دلیل این موضوع ورود نیروهای متدین و انقلابی در وسط میدان دفاع نظامی بود.

وی افزود: ما برای امنیت این سرزمین شهید و اسیر دادیم و یاد گرفتیم و تجربه به دست آوریم چگونه می‌توانیم دفاع کنیم، اما آیا الان در بحث اقتصاد این گونه است؟ چرا نمی‌توانیم یک انقلاب اقتصادی رقم بزنیم؟ چون فعالیت اقتصادی نداشتیم!

فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه‌های اقتصاد اسلامی

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت کسب تجربه عملی از فعالیت اقتصادی برای تولید نظریه اقتصادی گفت: اقتصاددانان بر اساس نیاز نظریه داده‌اند و بعد نهادسازی کرده‌اند برای کشف نیاز باید در میدان فعالیت اقتصادی باشیم ما در عرصه اقتصاد ورود نکردیم و نمی‌دانیم چه کسی راست می‌گوید؟ برای اینکه فقر را از بین ببریم باید معنی فقر را درک کنیم و تا وارد بانک نشویم و عملیات بانکی را تجربه نکنیم نمی‌فهمیم که در بانک ربا هست.

وی افزود: حالا برای اینکه نظریه اقتصاد اسلامی تولید شود به طلبه گفته‌اند در قم زندگی کن و نظریه اقتصاد اسلامی تولید کن؛ طلبه‌ای که کل حقوقش در ماه دو میلیون بوده چگونه می‌تواند نظریه اقتصادی تولید کند؟ طلبه‌ای که فعالیت اقتصادی نداشته چگونه می‌تواند نظریه کارآمد تولید کند.

رهدار با تاکید بر اینکه می‌خواهد ثروت را برای عموم مسلمانان تئوریزه کنند گفت: نباید درباره چنین مباحث مهمی از نسبت دادن آن بنام سرمایه داری بترسیم و عقب نشینی کنیم.

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی

انسان عمیق غیر مفید محصول نظام آموزشی فعلی

وی افزود: مسیر حرکت از «موقف به افق» نیاز به حرکت دارد و اهداف دین مانند عدالت، صلح و تقرب مشخص است و مشکل بر سر مبانی هم نداریم و باید برای مدل دادن وارد عمل شویم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به تکلیف مسلمانان در ورود به مسائل اجتماعی گفت: اصل بر این است که انسانی تربیت کنیم که وقتی با این ثروت مواجه می‌شود خود را گم نکند.

این استاد حوزه با انتقاد از رویکرد دانشی صرف در حوزه گفت: ما در حوزه باید آموزش را به سمت تلفیق دانش و مهارت ببریم چراکه در نظام آموزشی صرفاً دانشی در بهترین شرایط انسان عمیق غیر مفید تربیت می‌شود در حالی که ما به طلبه عمیق مفید نیازمندیم یعنی طلبه‌ای که کتاب می‌نویسد باید مهارت فروش آن کتاب را نیز به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه امامان ما صاحب علم لدنی بودند پس نیازی به کسب دانش نداشتند گفت: طلبه‌های ما باید علم را کسب کنند پس برای کسب دانش طلاب نباید مشکل مالی داشته باشند و اینکه بخشی از وجوهات به طلاب می‌رسد به همین منظور است که البته بسیار ناچیز است.

زهد اسلامی رهبانیت مسیحی نیست/ فقدان تجربه دلیل ناکارآمدی نظریه های اقتصاد اسلامی

«حامی و بانی» نیاز فعالیت‌های اجتماعی

در ادامه این میزگرد مصطفی مولایی هم با اشاره به تفکر «حامی و بانی» گفت: برای تقویت اسلام حامی و بانی داشته‌ایم اگر این حامی و بانی در اسلام وجود نداشت بسیاری از اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی افزود: حضرت حمزه و حضرت ابوطالب حامی و حضرت خدیجه سلام الله علیها بانی بوده‌اند و سالی که پیامبر (ص) آن دو بزرگوار را از دست دادند «عام الحزن» نامیده شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه برای پیشرفت نظام و تحقق اهداف نظام و اسلام نیازمند این دو پایگاه هستیم گفت: امام خمینی (ره) برای پیروزی در انقلاب هم حامی و هم بانی داشتند که حامی امام مردم و بانی اصناف و بازاریان بودند.

وی با اشاره به اینکه هر فعالیتی در نظام ارزشی ما نیازمند حامی و بانی است، ابراز داشت: موضوع حامی و بانی می‌تواند در رسیدن آن مجموعه به اهداف خود تأثیر بسزایی داشته باشد.

ملایی کار و کارآفرینی را برای پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: در اسلام هم نگاه ویژه ای به موضوع کار و کارگر وجود دارد؛ اسلام کار کردن را جهاد می‌داند و در سنت و سیره اهل‌بیت علیهم السلام نگاه ویژه‌ای به کار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام اهمیت زیادی برای کار و اشتغال قائل است، گفت: در نظام ارزشی ما بهترین عبادت را کار دانسته‌اند و یا کار کردن را جهاد می‌دانند. به طوری که در نماز جمعه می‌گوید که بعد از نماز به کسب و کار خود برگردید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)