میرنیوز

پژوهش‌هایی با رنگ و بوی کرونا

پژوهش‌هایی با رنگ و بوی کرونا 2020-12-20T10:53:36+03:30

انسان از ابتدای تاریخ همواره با پرسش‌هایی روبه‌رو بوده که برای به‌دست آوردن پاسخ جستجو آن کرده است. اما پژوهش در ۲ بُعد، «یافتن پرسش پژوهش» و «پاسخ دادن به آن» انجام می‌گیرد.

پژوهش در روند توسعه علمی دانشگاه‌ها نقش بسزایی دارد و ارتقای جایگاه علمی موجب توسعه بخش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی خواهد شد. برای همین امر است که در چشم‌انداز ۲۰ ساله ایران جایگاه نخست علمی و فناوری منطقه هدف‌گذاری شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز‪ ۲۵ ‬آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نام‌گذاری شد؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ ‬چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری کرده است.‬‬‬‬

هفته پژوهش بهانه‌ای شد تا از فعالیت‌های پژوهشی در دوران تعطیلی دانشگاه‌ها جویا شویم. استان قزوین یک شهر دانشگاهی است و هر ساله بالغ بر ۱۰۰ هزار دانشجو تربیت می‌کند. دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به‌عنوان دانشگاه مادر نقش مهمی در پژوهش دارد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز از سالیان گذشته با تیم‌های رباتیک در کشور شناخته شده است، دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز از دیگر دانشگاه‌های مهم استان به شمار می‌رود که نقش اساسی در پرورش کادر درمانی استان دارد.

آیا با تعطیل شدن آموزش حضوری پژوهش هم تعطیل شده است؟

مهدی زندیه، معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به ایسنا می‌گوید: دانشگاه‌ها تعطیل نیست بلکه آموزش حضوری در دانشگاه‌ها تبدیل به آموزش مجازی شده است؛ اما با این وجود کارهای پژوهشی در دانشگاه انجام می‌شود که ثمره آن در هفته پژوهش قابل ملاحظه است.

معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حضور در مشارکت اثرگذار است، تصریح می‌کند: وقتی دانشجو حضور فیزیکی در دانشگاه نداشته باشد نمی‌توانیم بگوییم به‌مانند قبل کرونا فعال بودند. بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اجبار کارهای خود را در منزل یا محل دفتر با سیستم‌های مجازی انجام می‌دادند.

وی خاطرنشان می‌کند: برخی از رشته‌ها در دوران ارشد و دکترا نیاز به تردد در دانشگاه دارند، برای مثال دانشجویان رشته‌های بیولوژیک نیاز به کشت و فضای آزمایشگاه دارند که ناچار به رفت و آمد هستند.
 
اسماعیل مهدی‌زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نیز با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی در دوران کرونا به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، تصریح می‌کند: دسته اول فعالیت‌هایی مانند نگارش مقاله، تألیف و ترجمه کتاب، آموزش‌های مرتبط با حوزه‌های پژوهش هستند که کرونا تأثیری در میزان و کیفیت آن‌ها ندارد بلکه به‌عنوان یک فرصت برای پژوهشگران محسوب می‌شود.

وی اضافه می‌کند: دسته دوم فعالیت‌هایی هستند که لازم است به‌صورت حضوری پیگیری و انجام شوند. به‌عنوان مثال فعالیت‌هایی که در مراکز تحقیقاتی و یا مرکز رشد و یا آزمایشگاه‌ها باید انجام شوند که این نوع فعالیت‌ها براساس قوانین ستاد ملی کرونا و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در داخل دانشگاه پیگیری و اجرا شده‌اند. به‌عنوان نمونه برگزاری بیش از ۱۰ رویداد فناورانه، هماهنگی حضور واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه در نمایشگاه‌های ملی به‌صورت مجازی از جمله این موارد بوده است.

محمد مهدی امام جمعه، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز تصریح می‌کند: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم حضور دانشجو در دانشگاه، فعالیت پژوهشی دانشجویان روند کاهشی داشته است. با این وجود برخی دانشجویان در طرح‌های مرتبط با کرونا ویروس فعالیت دارند.

وی اضافه می‌کند: بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی مانند برگزاری کارگاه‌ها، صدور درخواست‌ها و انجام فعالیت‌های پژوهشی به‌صورت آنلاین و مجازی انجام شده است.

دانشگاه‌ها در یک سال چه پژوهش‌هایی انجام دادند؟

زندیه با اعلام اینکه طی یک سال اخیر در دانشکده کشاورزی، علوم پایه و شیمی پروژه‌های شاخصی ارائه شده است، اضافه می‌کند: پروژه‌های عام و شاخصی هم در ارتباط با شهرداری و مسائل عمومی کشور داشتیم علاوه بر آن پروژه دکتر مازندرانی‌زاده در خصوص پسماندهای الکترونیکی تعیین‌کننده و شاخص بوده است.

وی در ادامه در خصوص پروژه‌های پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به مطالعات ژئوفیزیک محدوده کبیرکوه با استفاده از روش Ip.RS، مطالعات ژئوفیزیک به روش ژئوالکتریک در مجتمع معدنی امین خرمدشت به منظور الگوی کانی‌زایی، تعیین خواص فیزیکی و مکانیکی سنگ‌های معدن سرب و روی طارم سفلی، تأمین مدیریت زنجیره تأمین بشردوستانه شرکت‌ها بر افزایش سرمایه اجتماعی در راستای رونق تولید، مطالعات ساماندهی ترافیک شهر ماهدشت، مطالعه لایه‌های با ارزش اقتصادی خاک نسوز دوره ژوراسیک در منطقه شمال الولک، قزوین اشاره می‌کند.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، خدمات مشاوره در طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس جهت بررسی کارشناسی و تهیه گزارش میدانی به‌منظور معرفی پتانسیل‌های مستعد و یا زیرساخت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و جذب سرمایه‌گذار در استان قزوین، تحلیل گفتمانی یادمان شهید حسن باقری، طراحی و ارزیابی سیستم عملکرد پرسنل بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن، راهبری شورای سیاست‌گذاری(شمس) ۱۴۰۴ قزوین و تهیه و تدوین سرفصل‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در امور مدیریت شهری برنامه پنج ساله شهرداری، طراحی و پیاده‌سازی سیستم جامع مدیریت بحران شهرداری قزوین، تدوین طرح توسعه گردشگری استان قزوین شامل زیرمجموعه مناطق خاص و تهیه نقشه موقعیت و مسیر قنات‌های قدیمی مناطق ۱ و ۲ شهر قزوین در محیط GIS از دیگر پروژه‌های پژوهشی این دانشگاه بوده است.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین می‌گوید: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در حوزه پژوهش و فناوری در سطح کشور، در ۱۰ ماه گذشته و در ادامه رسالت تعریف شده خود در حوزه پژوهش، پروژه‌های پژوهشی و فناورانه متعددی را برنامه ریزی و اجرا کرده است که طراحی و ساخت ربات انسان نمای کارن، طراحی و شبیه سازی سامانه مونیتورینگ و پایش آتش در جنگل، طراحی و شبیه‌سازی ربات ریز پرنده Micro Drone ، شرکت در نمایشگاه الکامپ و کسب مقام اول در الکامپ  استارز ۹۸ با ارائه محصولات، راه اندازی استارتاپ استودیو سورس، جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ بازی نوروفیدبک مغزی به نام «بِرَتِل» و اهدای یک دستگاه از آن به موزه ملی مغز ایران اشاره کرد.

وی اضافه می‌کند: اخذ غرفه در نمایشگاه مجازی اینوتکس ۹۹، توسعه بیش از پنج بازی موبایل توسط آزمایشگاه بازی‌سازی کاسپین، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی بازار سرمایه و بورس و تجهیز کارگاه معاملات بورس دانشگاه، راه‌اندازی مرکز تحلیل سرمایه‌گذاری و استارتاپ سامانه به اشتراک‌گذاری تحلیل‌های مالی به نام بارا اینوست، اخذ مجوز دانش بنیان برای پنج شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از معاونت علمی ریاست جمهوری، اخذ مجوز آزمایشگاه معتمد اداره محیط زیست در زمینه آزمایش آب، خاک و عفونت‌های پسماندها و تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه علوم همگرا نیز از دیگر فعالیت‌های یک سال اخیر بوده است.

پژوهش‌های دانشگاه‌ها با رنگ و بوی کرونا

به گزارش ایسنا، پروژه‌های شاخص دانشگاه علوم پزشکی نیز بر حسب وظیفه ذاتی آنان رنگ و بوی کرونایی داشته است.

امام جمعه می‌گوید: از پروژه‌های شاخص این دانشگاه می‌توان به بررسی مطالعه تأثیر تجویز فرمولاسیون جدید حاوی نوسکاپین، پیگیری جهت اخذ مجوز تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح با پایه الکلی، هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه جهت انجام تست‌های عملکرد ماسک‌های تولیدی در استان با همکاری دانشکده بهداشت و هماهنگی برای تولید نمونه اولیه شیلد محافظتی و ماسک توسط فناوران مرکز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی انجام طرح‌های مرتبط با کرونا ویروس بوده است، اضافه می‌کند: تاکنون بیش از ۱۴۷ طرح تحقیقاتی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ در سامانه جامع پژوهان دانشگاه ثبت و برای ۱۰۱ طرح تحقیقاتی با پیگیری‌های مستمر کارشناسان معاونت بعد از داوری علمی و اخلاقی کد شناسه اخلاق صادر شده، ۵۴ قرارداد انجام طرح تحقیقاتی هیأت علمی، دانشجویی منعقد و مابقی طرح‌ها با توجه اهمیت موضوع در مرحله داوری علمی یا اخلاقی قرار دارند.

زندیه می‌گوید: با توجه به روند شیوع کرونا در یک سال اخیر بسیاری از پژوهش‌ها و تحقیقات اساتید به سمت مسائل کرونا حرکت کرد که نتایج خوبی را در دانشگاه و استان شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر پروژه‌ها در جهت رفع نیازهای استان و کشور بوده است، بیان می‌کند: طی یک‌سال اخیر پروژه‌های خوبی از سوی دانشگاه‎های استان ارائه شده که تولید محلول‌های ضدعفونی و ماسک از جمله آن‌ها بوده است. در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز خانم نظری موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده شد.

معاون پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) متذکر می‌شود: اساتید دانشگاه امام، آزاد و در مجموع پارک علم و فناوری فعالیت‌های خوبی داشتند و کشف دارو برای واکسن و دستگاه‌ ضدعفونی‌کننده دست جزو مواردی بود که با هماهنگی انجام شده در استان دانشگاه‌های مختلف پای‌کار آمدند و نیاز استان را در دوران کرونا تأمین کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در خصوص پژوهش‌های مرتبط با کرونا بیان می‌کند: در راستای رسالت اجتماعی خود تعدادی وظایف پژوهشی در راستای مقابله با ویروس کرونا تعریف و اجرا کردیم که طراحی و ساخت ربات پایه متحرک ضدعفونی کننده فضاها با اشعهUV با توانایی ناوبری هوشمند، طراحی و ساخت ربات پرنده با توانایی پایش دمای بدن افراد مشکوک به تب و بیماری و طراحی و ساخت ربات پرستار از جمله آن‌ها بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مجدداً با تأکید بر اینکه در سال‌جاری پژوهش‌ها بیشتر در راستای انجام طرح‌های مرتبط با کرونا ویروس بوده است، می‌گوید: در خصوص اقدامات صورت گرفته می‌توان به اختصاص استفاده از آزمایشگاه‌های تحت پوشش این معاونت برای انجام آزمایش مولکولی کووید- ۱۹ برای کلیه مراجعین سرپایی مشکوک به کرونا در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بهداشت، هماهنگی‌های لازم با مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی پزشکی و برگزاری جلسات متعدد با رؤسا و کارشناسان مرکز تحقیقات و آزمایشگاه جامع تحقیقات و معاونت درمان دانشگاه و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تا آزمایشگاه مرکز فوق جهت انجام آزمایشات مربوطه آماده شود، اشاره کرد.

وی اعلام می‌کند: مطالعه بر روی تعیین دوز درمانی داروی ایورمکتین، مطالعه بر روی تأثیر تجویز فرمولاسیون جدید حاوی نوسکاپین، مطالعه بر روی اثر ورزش‌های تنفسی بر تنگی نفس و هیپوکسی بیماران بستری، مطالعه بر روی اثر افزودن فیناستراید بر پیش آگهی درون بیمارستانی بیماران، مطالعه بر روی بررسی تأثیر درمانی استاتین‌ها در بیماران و همچنین انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه اپیدمیولوژیک و سلامت روان مرتبط با کووید ۱۹ از جمله طرح‌های کارآزمایی بالینی در رابطه با کووید ۱۹ بوده است.

به گزارش ایسنا، در دوران کرونا اهمیت تحقیق و پژوهش بیش از گذشته نمایان شد و به نظر می‌رسد پژوهش‌ها باید هدفمند و در راستای حل مشکلات جامعه و کشور باشد؛ برخی از پژوهش‌ها در گوشه و کنار مراکز تحقیقاتی در حال خاک خوردن هستند در حالی که با اجرایی شدن آن‌ها بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

بهتر است مسئولین دانشگاه‌های استان با همفکری مسئولین اجرایی مشکلات را احصا کرده و پژوهش‌ها را به آن سمت و سو هدایت کنند تا گامی برای آبادانی ایران عزیزمان برداریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)