میرنیوز

آخرین یلدای عزیزانمان را ما تعیین می کنیم!

آخرین یلدای عزیزانمان را ما تعیین می کنیم! 2020-12-17T10:13:16+03:30

با تحویل برگ‌ریزان پاییز به دی‌ماه، زمستانی دیگر در راه است و نوید یلدایی پرشور و شعف را می‌دهد. شبی که طولانی‌ترین شب سال است و بزرگ و کوچک و پیر و جوان را به این بهانه دور هم جمع می‌کند و باز هم بساط خنده و شادی و طرب در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برپا می‌شود و سرخی دانه‌های یاقوتی انار گرده محبت و دوستی می‌افشاند.

اما یلدای امسال با غم و غصه می‌آید و با بغضی پنهان زمستان را تحویل می‌گیرد. آری، این یلدا غمی به اندازه سرتاسر دنیا در دل دارد، چرا که این مادر مهربان نمی‌تواند همچون سال‌های گذشته فرزندانش را در آغوش پرمحبتش بفشارد و آنهارا دورهم جمع کند. او هم همچون بقیه چشم به آسمان و دست به دامان خالق خوبی‌ها دارد تا بیماری و اندوه از این دیار رخت ببندد و برود بی آنکه آبی پشت سرش ریخته‌شود.

این شب باستانی با قدمتی چندهزارساله قصد مهمانی یک شبه دارد، دور از ادب است اگر پذیرای آن نباشیم و این سنت دیرینه ایرانی را به‌جا نیاوریم، چرا که حفظ این فرهنگ ایرانی با گوشت و خون یک ایران آمیخته شده، بطوریکه در سرتاسر کشور به پاسداری آن برمی‌خیزند و با نهایت احترام و ارادت آن را سپری می‌کنند.

حفظ این آیین دیرینه برای ایرانیان مهم است و چه بهتر که با برگزاری آن به شیوه مجازی هم جلوی پیشروی کرونا گرفته‌شود و هم دست یاری پزشکان و کادر درمان را بفشاریم و از زحمات بی‌دریغ آنها با رعایت هشدای بهداشتی قدردانی کنیم.

این ویروس حریص که داغ‌ها بر دل گذاشته و غم هجران و فراق عزیزانمان را باعث شده، اکنون نیز سایه شوم خود را بر آیین باستانی ما افکنده و فرصت یک دورهمی بی‌دغدغه و دل‌آشوب را از ما ربوده‌است، گویی با ما دشمنی دیرینه دارد و از رنج و اندوه ما دل شاد می‌شود.

تفال به حافظ و خوردن دانه‌های پربرکت انار و آجیل و گفت‌وشنودهای لذت‌بخش جای خود را به خمودی و انزوا داده و بساط شیرین دورهمی‌هارا هم برچیده‌است. انگار که نگرانی و هشدار سال‌های قبل که به جای سرگرم شدن با گوشی همراه به معاشرت‌های خانوادگی بپردازید، حال به هشدار عدم تجمع و گردهم آمدن تبدیل شده و از فراسوی این هشدار سرگرمی با فضای مجازی را فریاد می‌زند.

آنچه مسلم است یقین داشتن به خیر و بجا بودن این هشدار است تا با رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمع سلامت جان انسان‌ها تامین شود و اندوهی افزون‌تر از یلدای مجازی بر دل‌ها نگذارد. طبیعی است که هرچه رعایت این پروتکل‌های بهداشتی و هشدارهای ستاد مقابله با کرونا جدی‌تر و بطور حداکثری دنبال شود از سوی دیگر برای همیشه با کرونا وداعی جانانه می‌کنیم و فرصت جبران یلدای دیگر در سال‌های آتی بدون کرونا را پیدا خواهیم کرد.

کارشناسان و پزشکان، اما بر این باورند که امسال را باید بیخیال گرمای کرسی های چند نفر و مهمانی شب چله شد. همین یک سال. برای اینکه همین جمع ها تا سالها دور هم جمع باشند.

سالمندان، قشر آسیب‌پذیر جامعه در برابر کرونا

دکتر محمدجواد باقریان، معاون مرکز بهداشت استان قم در همین زمینه در گفت وگو با ما گفت: این ویروس همچنان بین افراد در حال چرخش است و متاسفانه از بین نرفته. در استان قم نیز هرچندساعت یک‌بار یک نفر را به کام مرگ می‌کشاند و بیشتر افرادی که تسلیم آن می‌شوند و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد مراجعین و بستری‌شدگان نیز از گروه سالمندان هستند که ۲۰ درصد آنها فوت می‌کنند و معمولا بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی افزود: این آمار فوق‌الذکر نشان می‌دهد که خطر کرونا برای گروه سالمندان به‌خصوص آن دسته که دارای بیماری دیگری هم هستند مثل دیابت، فشار خون و بیماری‌های عروقی فراتر از اقشار دیگر است و احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را بسیار تشدید می‌کند.

باقریان بااشاره به تجمع‌های خانوادگی در شب یلدا خاطرنشان کرد: در این شب قرار است که همه گروه‌های سنی اعم از جوان‌تر ها که بدن قوی‌تری دارند و درصورت ابتلا به کرونا به احتمال زیاد بهبود پیدا می‌کنند، کنار هم جمع شوند و درصورت ناقل بودن گروه سالمندان را به احتمال بسیار زیاد مبتلا کنند.

وی با بیان تهویه ضعیف و نامناسب هوا در منزل و بسته بودن درب و پنجره‌ها در فصول سرد سال تصریح کرد: با تراکم یاد افراد در دورهمی‌های خانوادگی در منزل و عدم استفاده از ماسک در این جمع‌ها، میزان ابتلا سالمندان را به کرونا به شدت افزایش می‌دهند و آسیب‌پذیرترین عضو خانواده نیز محسوب می‌شوند که درصورت مبتلا شدن امکان به بهبودی آنها چندان امیدی نیست.


افرادی که ناخواسته ناقل کرونا می‌شوند

معاون فنی مرکز بهداشت قم بیان کرد: بیمار دو روز قبل از شروع علائم ناقل است و این ویروس را منتشر و فضا را بطور ناخواسته آلوده می‌کند، حتی اگر بگوئیم همه افراد تب‌سنجی و غربالگری شوند و پزشک نیز آنها را معاینه کند باز هم یک سری افراد هستند که هیچ علائمی ندارند و بیماری تشخیص داده نمی‌شود و با هر بازدم ویروس را منتشر می‌کنند.

باقریان درخصوص گروهی از افراد که علائم خیلی مختصری دارند و یا هیچ علائمی ندارند اظهار کرد: نوکودکان و بچه‌ها جزو این گروه محسوب می‌شوند که بیماری آنها خیلی ضعیف است و درصورت ابتلا هم بدون ایجاد مشکل خاصی معمولا بهبود پیدا می‌کنند، حال در این دورهمی‌ها کودکان بیشتر در آغوش پدربزرگ و مادربزرگ خود هستند و بطور نامحسوس درصورت ناقل بودن آنهارا مبتلا می‌کنند.
شب یلدا با مراسمات مذهبی تفاوت دارد
این پزشک مشاور با تفکیک این مراسم از سایر مراسمات مذهبی تصریح کرد: معمولا در مراسم مذهبی فردی شرکت می‌کند که جوان است و قابلیت تحرک بالایی دارد ولی سالمندان اکثرا در منزل هستند و طبق تحقیقاتی که در اربیهشت ماه انجام شد حدود ۸۰ درصد از افرادی که بطور کامل پروتکل‌های بهداشتی را در سطح کشور رعایت می‌کنند همین گروه سالمندان هستند و تنها برای خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج شدند.

وی ادامه داد: شب یلدا از این حیث اهمیت دارد که سلامت پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به خطر نیفتد و با مجازی برگزار کردن آن برای حفظ جان آنها ارزش قائل شویم، همانطور که بسیاری از برنامه‌های مجازی قابلیت تماس تصویری را برای مخاطبین خود فراهم کرده و براحتی می‌توان با آنها ارتباط تصویری داشت و گفت‌وشنود کرد تا شب یلدای بی خطری را سپری کنیم.

اعمال قرنطینه یا محدودیت‌های اجتماعی؟

باقریان با تفکیک مفهوم قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه تعداد افراد بیمار خیلی کم و انگشت‌شمار باشد از مکانیزم ایزولاسیون استفاده می‌شود، یعنی ما فرد بیمار را پیدا می‌کنیم و از دیگر افراد جدا کرده و وی را ایزوله می‌کنیم، همچنین نزدیکان بیمار را هم چون اطمینان از سلامت آنها نداریم قرنطینه می‌کنیم، چرا که این فرد ممکن است حتی بدون داشتن علائم خاصی بیمار و ناقل باشند.

وی افزود: در شرایط قرنطینه هر فرد باید در مکانی مجزا از دیگران به سر ببرد تا اگر آلوده بود دیگر افراد را بیمار نکند. اما مفهوم فاصله‌گذاری اجتماعی بدین معناست که اگر بیماری آنچنان در سطح کشور شدت و وخامت پیدا کرده که نمی‌توان تک به تک افراد را ایزوله کرد از مکانیزم فاصله‌گذاری استفاده می‌شود و مردم ملزم به رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، اما اگر این مکانیزم هم بی اثر بود از حکومت نظامی و اجرای محدودیت‌ها و منع تردد استفاده خواهد شد و مردم ناچارا در منزل باید بمانند.

در اوایل شیوع کرونا عملکرد ضعیفی داشتیم

باقریان بااشاره به عملکرد کند و ضعیف مسئولین در اوایل شیوع کرونا اظهار کرد: متاسفانه جایی که باید به سرعت قرنطینه را آغاز می‌کردیم نسبت به آن اهمیت داده نشد و بیماری بسیار سریع در سرتاسر کشور شیوع پیدا کرد و به ناچار فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند منظور کردیم که آن هم بی اثر بود و پیک‌های متعدد ظاهر و بیماری از کنترل خارج شد و تعداد قربانیان افزایش یافت، تا اینکه مکانیزم محدودیت و منع تردد اعمال شد.

وی ادامه داد: حال با اجرای مکانیزم منع تردد که از صبح تا نیمه شب اعمال شد مردم در تامین مایحتاج خود عاجز شدند و زندگی آنها اداره نمی‌شد چون همه جا تعطیل بود، لذا تصمیم بر آن شد که با گروه‌بندی مشاغل آن دسته از اصناف که کالای اساسی مردم را تامین می‌کردند در ساعاتی مشخص فعالیت کنند.

تاثیر محدویت‌های اجتماعی در کاهش آمار کرونا

باقریان گفت: اینکه دقیق بگوییم آیا این محدودیت‌ها در کاهش آمار کرونا موثر بوده یا نه کاری دشوار است، اما طبق آنچه در دنیا آزموده شده اجرای مکانیزم‌ها در کنترل بیماری بی تاثیر نبوده، اگرچه تنها معاشرت‌های خانوادگی را توانسته مختل کند اما می‌توان گفت که خوشبختانه سیر بیماری در استان نزولی بوده و در شرایط خوبی قرار داریم، لذا نباید این مسئله دغدغه کنترل ما را کاهش دهد و نسبت به کرونا بی‌اهمیت کند و به رفتارهای قبل خود ادامه دهیم.
یلدا برپایی آئین عشق و محبت است تا در این یک دقیقه اضافی گرمای محبت را به جان هم تزریق کنیم، محبتی که از حس انسان‌دوستی ما سرچشمه می‌گیرد و به ما یادآور می‌شود که حضور در جمع عزیزانمان و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا ممکن است به قیمت از دست دادن سرمایه‌های زندگی‌مان تمام شود و یک حسرت بزرگ برای ما باقی بماند که چرا به نیت لحظاتی بیشتر بودن با عزیزانمان، برای همیشه آنها را از دست دادیم، اما امسال می‌توانیم با رعایت حال پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، این سرمایه‌های ارزشمند و با برکت زندگی خود کشتی یلدا را به سلامت به ساحل برسانیم، چرا که منصافه نیست در این شرایط که شاهد شهادت جهادگران سلامت بودیم، مهمانی و دورهمی برگزار کنیم و خستگی این چند ماهه را به تن پرستاران به جای بگذاریم، پس شایسته است که همه با هم و با همدلی کمک کنیم که شیوع این بیماری کمتر و سلامت یک جامعه تامین شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)