میرنیوز

۵۷ درصد حوادث جاده‌ای شمال استان کرمان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است

۵۷ درصد حوادث جاده‌ای شمال استان کرمان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است 2020-12-14T16:13:32+03:30

"سیدعلی حاج سیدعلیخانی" ظهر امروز ۲۴ آذرماه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: در سال ۶۲ و بحبوحه جنگ تحمیلی حجم زیادی از کالاهای کشور که از طریق بنادر باید وارد کشور می شد، در بنادر جنوبی دپو شده و سیستم حمل و نقل منطقه ای جوابگوی این حجم بار نبود که امام راحل در ۲۶ آذر سال ۶۲ در سخنرانی تاریخی به مردم اطمینان خاطر دادند که مشکلی در تامین کالاهای اساسی نخواهد بود و به رانندگان دستور دادند برای حمل این کالاها اقدام کنند.

وی افزود: در آن زمان با بسیج رانندگان کالاهای موردنیاز کشور حمل شد و مشکلی ایجاد نشد و ۱۴ سال بعد با پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۶ آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد و از سوی دیگر هر ساله با آغاز فصل سرما کار راهداری زمستانی آغاز می شود و اول دی ماه روز راهدار نامیده شده لذا از ۲۶ آذر تا اول دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامیده شده است.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی برای تقدیر از فعالان این عرصه در هفته حمل و نقل طراحی شده ضمن اینکه خدمات دولت در این حوزه اطلاع رسانی می شود، تصریح کرد: ما در حوزه نگهداری و بهره برداری از راه ها در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.

کرمان استان سوم کشور در حمل بار

وی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته در حمل و نقل بار و مسافر در بیان کرد: در سال گذشته ۳۲.۶ میلیون تن بار از مبداء استان کرمان به داخل و خارج از استان حمل شده و به لحاظ تناژ بار رتبه سوم کشور بعد از اصفهان و خوزستان را داریم و از ابتدای امسال تا ابتدای آذرماه نیز ۲۳ میلیون تن بار از مبداء استان کرمان حمل شده که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه مواد معدنی، سیمان و مواد نفتی عمده بارهای حمل شده از استان کرمان است، تصریح کرد: ۱۸ هزار نفر راننده در حوزه حمل و نقل بار در استان کرمان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون حمل بار در استان برای جابه جایی بار به کار گرفته شده، گفت: عمر متوسط این خودروها ۱۴.۸ سال و عمر متوسط کشور ۱۶.۲ سال است که ناوگان حمل بار استان وضعت مناسب تری نسبت به کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمان از استان های مهم حمل و نقلی کشور محسوب می شود و حمل و نقل در اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: در حوزه مسافربری هفت پایانه در استان کرمان داریم که در سال گذشته ۶.۴ میلیون نفر مسافر از مبداء استان کرمان را جابه جا کرده اند و از نظر حمل تعداد مسافر رتبه پنجم کشور را داریم.

سیدعلیخانی با بیان اینکه با شیوع کرونا شاهد کاهش استفاده مردم از وسائل ناوگان حمل و نقل عمومی بوده ایم، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۲.۹ میلیون نفر مسافر با ناوگان عمومی جابه جا شده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۰۰ خودروی مسافربری عمومی در استان مشغول به فعالیت است، گفت: بیشرین تعداد خودروی سواری کرایه کشور در استان مازندران و بعد در استان کرمان وجود دارد و سن ناوگان حمل و نقل مسافربری استان یک سال بالاتر از میانگین کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل راهداری کشور اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف حمل و نقل، آموزش همگانی است و سالانه آموزش مدارس و آموزش پنجگانه را در روستاهای استان اجرا می کردیم اما امسال آموزش مستقیم در مدارس ارائه نشد و یکسری فیلم ها و فایل های آموزشی تهیه و توزیع شد.

وی افزود: طرح پنجگانه آموزش ویژه موتورسواران، ادوات کشاورزی، عابران پیاده، سرنشینان خودرو و ... بود که در روستاهای ارائه می شد و امسال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت ها، کلاس فیزیکی نداشتیم اما وسائل ایمنی در نقاطی که مشکل بیشتری داشتند توزیع شد که شامل ۱۹۷۰ کلاه ایمنی و نصب ۲۵۰۰ برچسب بر روی ادوات کشاورزی و خودروهای وانت نیسان در ۱۲ شهرستان استان بوده است.

سیدعلیخانی در ادامه اظهار کرد: ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان داریم که به لحاظ طول شبکه راه ها استان دوم کشور هستیم و ۱۹۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده که بعد از اصفهان بیشترین بزرگراه های کشور در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه عملیات راهداری محورهای استان در سه بخش نگهداری رویه راه ها، تعمیر ابنیه فنی و ایمن سازی راه ها انجام می شود، بیان کرد: در زمینه نگهداری راه ها در سال گذشته ۴۳۸ هزار تن آسفالت اجرا شده و در تناژ آسفالت رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم و ۱۱۵ هزار مترمربع لکه گیری در سطح جاده ها انجام شد و امسال از شیوه های جدید و تکنولوژی برای ترمیم رویه های آسفالتی در استان استفاده کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم و بازیافت گرم را در محور شهربابک - انار استفاده کردیم.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه ۸۵ دستگاه پل بزرگ را ترمیم کردیم و اصلاح شیب شیروانی ۵۰۰ کیلومتر از جاده ها انجام شده است، گفت: سرعت بالا  واژگونی بیشترین سهم حوادث جاده ای استان کرمان را دارد و در صورتی که شیب شیروانی اصلاح شود به کاهش تلفات کمک می کند که این کار هزینه بر و زمان بر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری بستر رودخانه های بزرگ ترمیم، دهانه پل ها تخلیه و از ایجاد خسارت به بدنه جاده ها جلوگیری شد و در بخش ایمنی ۱۴ هزار کیلومتر عملیات خط کشی محورها، ۳۱ کیلومتر نصب نیوجرسی، بلوک حفاظتی و گاردریل انجام شده است.

۵۷ درصد حوادث جاده ای شمال استان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۳۸ نقطه پرتصادف ایمن سازی و ۱۳ دماغه(اتصالات تیز سه راهی ها) آشکارسازی و ایمن سازی شده است، افزود: ۵۷ درصد از تصادفات شمال استان کرمان ناشی از سرعت زیاد و واژگونی است و علت واژگونی خستگی و خواب آلودگی است که برای هشدار به رانندگان از شیارهای لرزاننده و طولی استفاده می کنیم و امسال ۳۵۰ هزار متر شیار لرزاننده و ۹۸۰ متر حفاظ روی پل های بزرگ اجرا شده است.

سیدعلیخانی بیان کرد: ۴۰ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان کرمان و ۲۵ مجتمع در حال ساخت داریم و از سال قبل ۱۳ پروانه بهره برداری صادر شده و از سال گذشته عملیات آسفالت ورودی ۱۱ مجتمع بین راهی را به عنوان کمک به سرمایه گذاران با هزینه ۶ میلیارد تومان انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم، افزود: سعی شده بیشترین بهره را از نیرو و ماشین آلات موجود ببریم و با کمترین هزینه نیاز محورهای استان تامین شود که هنوز نقاط زیادی نیاز به رسیدگی و بهسازی دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: یکی از طرح های هر ساله "راهداری زمستانه" است و استان کرمان به لحاظ وسعت و تنوع آب و هوائی ۲۲ گردنه برف گیر در شمال استان واقع شده که حدود ۹۳۰ کیلومتر از جاده ها را در زمان بارش برف تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه  هر ساله از ۱۵ آذر طرح راهداری زمستانی آغاز می شود و تا نیمه فروردین سال بعد ادامه دارد، افزود: روز گذشته از گردنه خانه سرخ سرجان این طرح با حضور نیروی انتظامی، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس جاده ای آغاز شد و در این راستا ۱۳ راهدارخانه مرکزی تجهیز و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۴۰ دستگاه خودروی کمک دار به همراه ۲۸۰ نفر نیرو راهدار در این گردنه ها مستقر می شود.

سیدعلیخانی با اشاره به اینکه بنا به پیش بینی های هواشناسی امسال بارندگی های خوبی در پیش خواهیم داشت، گفت: نمک مصرفی ما برای زمستان امسال ۸ هزار تن و ماسه ۸۰ هزار تن است که تهیه و به راهدارخانه ها حمل و تجهیزات لازم پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از طریق مدیریت سامانه های هوشمند جاده ای هدایت و نظارت جریان ترافیک استان انجام می شود، بیان کرد: در استان کرمان در بحث سامانه های ثبت تخلف در سال های قبل وضعیت خوبی نداشتیم که با کمک سازمان راهداری ۱۱۱ سامانه به صورت ملی و ۱۵ سامانه ثبت تخلف به صورت استانی مصوب شد و اکنون تعداد آنها به ۱۴۹ سامانه در شمال استان رسیده و از این تعداد ۱۰۱ سامانه نصب شده  و فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: این سامانه ها علاوه بر سرعت نقطه ای سرعت متوسط را نیز محاسبه می کنند و با تخلفات بین دو دوربین نیز برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تردد استان از طریق ۹۱ سامانه ترددشمار انجام می شود و کمک بزرگی در مدیریت کرونا و اعمال محدودیت ها دارد، افزود: شش سامانه توزین در حال حرکت در محورهای پرتردد استان نصب شده است.

تشریح آخرین وضعیت پل کالیشور راور

سیدعلیخانی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت پل کالیشور راور گفت: این پل ۱۲ دهنه داشته و سال ۶۴ سیل پنج دهنه را تخریب کرده و با ترمیم صورت گرفته تا سال گذشته به همین شکل دوام آورده بود که در سیل سال گذشته دوباره پنج دهنه پل را آب برد و به دلیل موقعیت این محور در ترانزیت و ترددها، خاک ریختیم و تردد برقرار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کارهای اساسی انجام، مناقصه برگزار و قرارداد اجرای پل منعقد شده و همه چیز مهیاست و فقط کمبود منابع داریم که باید تکمیل شود و بتوانیم پل کامل با هفت دهنه ۲۰ متری کنار پل موجود ساخته و مسیر به پل جدید منتقل شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان درباره محور شهداد – نهبندان نیز گفت: شرایط هیدرولوژی منطقه به گونه ای است که با ساخت جاده مجددا دچار سیل بردگی می شود و اکنون هنوز در چهار کیلومتر از مسیر دریاچه ای ایجاد شده و مسیر زیر آب است و حالت باتلاقی و لجنی مسیر هنوز وجود دارد.

وی افزود: به نظر می آید این روند با توجه با ترسالی هایی که در پیش داریم ادامه خواهد داشت و فعلا باید با مصالح محلی آب بردگی را ترمیم و ارتباط اضطراری برقرار شود اما مطالعات این مسیر در حال انجام است تا بعد تصمیم گیری شود براساس میزان اعتبار چه کاری صورت بگیرد.

سیدعلیخانی تصریح کرد: اکنون مسیر به صورت خاکی باز است و تاکنون سه مرتبه تجهیز کارگاه و آب بردگی ترمیم شده اما نیاز به مطالعات جامع و کار اساسی دارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)