میرنیوز
علیاکبر کریمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تمایل به خرید کالای با کیفیت و مناسب یک امر بدیهی و منطقی است و در نتیجه هیچ کسی حاضر به خرید کالای فاقد کیفیت نیست، گرچه، کیفیت در سطوح مختلف قیمتی متفاوت است و مردم به نسبت کیفیت کالا حاضر به پرداخت وجه آن هستند.
وی در خصوص خرید خودروی با کیفیت و ایمن گفت: در کالایی نظیر خودرو برخورداری محصول از کیفیت مناسب به مراتب اهمیت بیشتری از سایر کالاها دارد چرا که فقدان کیفیت و ایمنی منجر به ایجاد تهدیدی از سوی محصول، برای سلامت و جان سرنشینان بویژه در تردد با سرعت بالا خواهد شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انتظار به حق مردم در خصوص طراحی و ساخت خودروهای با کیفیت و ایمن و برخوردار از امکانات رفاهی مناسب، اظهار کرد: در طول این سال ها بر ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای ساخت داخل اهتمام صورت گرفته و مردم انتظار دارند که خودرویی طراحی و به بازار عرضه شود که ایمن بوده و از امکانات رفاهی مناسب برخوردار باشد.
وی خواستار تسریع در روند بهبود کیفیت طراحی و ساخت خودروی ایرانی شد و افزود: در راستای اصل رقابتپذیری کالای ایرانی با مشابه خارجی باید خودرویی تولید شود که جای خود را در صنعت خودروی دنیا به خوبی باز کند و موجب افتخار و غرور ملی شود.
کریمی، عدم خودباوری و اتکاء به توانمندی داخلی را مهمترین عقب افتادگی صنعت خودروسازی در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته دانست و افزود: این عدم خودباوری متاسفانه در سال های گذشته در بین مدیران خودروساز و مدیران سیاستگذار صنعت خودرو در وزارت صمت دیده شده و به دلیل سیاستهای اشتباه در گذشته، اتکای صنعت خودروسازی به بیرون از مرزها بوده و در سایه واردات قطعات یا خودروهای خارجی همواره در این صنعت وابسته باقی مانده ایم.
وی بیان کرد: اتکا به توانمندی داخلی در حوزه طراحی و قطعه سازی راه نجات صنعت خودروسازی از فضای بسته ای است که در آن قرار گرفته است و با توجه به ظرفیت گسترده ای که در دانشگاه ها و محیط های علمی وجود دارد، ضرورت بهره گیری از دانش فنی و تخصصی جوانان ایرانی برای طراحی، قطعهسازی، فناوری نوین و دانش بنیان برای تقویت و رونق در تولید خودروی ایرانی بیش از گذشته احساس می شود.
کریمی تصریح کرد: تقویت خودباوری و اتکای به توانمندی داخلی این نوید را خواهد داد که از چرخه بسته خودروسازی خارج شویم و اینگونه نباشد که مانند گذشته هر چند سال یکبار یک خودروی خارجی وارد کشور شود و در عین حال صنعت خودرو سالانه بیش از سه میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو تحت لیسانس های خارجی ارزبری داشته باشد.
وی تاکید کرد: شکوفایی، توسعه و خودکفایی در صنعت خودرو بدون نیاز ارزی و وابستگی به خارج و یا با حداقل نیاز به خارج امکان پذیر خواهد بود و امیدواریم این صنعت بالنده تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
بزرگترین زورخانه شرق کشور با ظرفیت ۸۰۰ تماشاگر در گناباد افتتاح شد
امضای تفاهمنامه مهارت آموزی و اشتغالزایی در صنایع پایین دستی مس کرمان
پزشکیان پاکدشت را ترک کرد
نساجی کیفیت لازم را برای ماندن در لیگ برتر دارد
نارضایتی سرمربی سپاهان از داوری در بازی با نساجی
طرح ۴۰۷ هکتاری شهرسازی در دامنه شاهوار ویرانگر طبیعت است
کمبود منابع و بودجه در وزارت ورزش
مشارکت ۲ هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه سازی هرمزگان
بارش باران در ۲۹ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان
استاندار گلستان: مدیران بدون اتلاف وقت، مشکلات تولیدکنندگان را حل کنند
جسد مقتول بعد از ۶ روز از کانال آب در پارسآباد پیدا شد
غربالگری منظم، کلید پیشگیری و درمان بهموقع سرطان کلیه است
مراکز بهداشتی همدان به کمک مدیریت خشم میآیند
سرویسدهی رایگان ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به حرممطهر رضوی در شب های قدر
رئیسجمهور خواستار خودباوری و همدلی برای نجات منابع و آینده ایران شد
مقاومت پای دین دستور خداوند است
وزیر ورزش و جوانان در قوچان به پویش «نه بهتصادف» پیوست
تکمیل پروژههای نیمهتمام ورزشی نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است
سامانه اسکان نوروزی زائران در استان خراسان رضوی راهاندازی شد
حل مشکلات اقتصادی نیازمند هماهنگی سریع بین دستگاهها است
بزرگترین سفره افطار جهان اسلام در مشهد گسترده میشود
استاندار تهران: کمبود منابع آب و فرونشست زمین از معضلات جنوب شرق تهران
۶۲۳ لیتر مواد مخدر شیشه مایع در سردشت کشف شد
تحول دانشگاهها در مسیر استقلال مالی و ارتباط با صنعت است
مسجد جامع ارومیه ثبت جهانی می شود
نزاعهای اجتماعی موجب سستی جامعه میشود
ترافیک در محور سوادکوه نیمه سنگین است
ابرپرچم پویش ملی زندگی با آیهها در مشهد نصب شد
۹۰ کلاس درس برای مسافران فرهنگی در بابلسر مهیا شده است
پزشکیان: توجه به نیروی انسانی، وابستگی به نفت و گاز را از بین میبرد