میرنیوز

مرغ بگیریم یا کرونا؟

مرغ بگیریم یا کرونا؟ 2020-12-02T12:46:50+03:30

تداوم شیوع کرونا در کشور، تحریم ها، مشکلات ارزی و از سوی دیگر تامین نشدن نهاده های تولیدکنندگان مرغ موجب شده تا این محصول نیز همانند آمار مبتلایان و فوتی ها ناشی از کرونا، در بازار رکوردزنی کند و با قیمتی بالای ۳۰ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شود.

از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار کشور، در تصمیمی برای تنظیم بازار مرغ و کنترل قیمت آن، اقدام به توزیع مرغ گرم و منجمد با قیمتی پایین تر از بازار آزاد در فروشگاه های زنجیره ای کرد و امروز نیز مرغ همانند دلار با چند نرخ در بازار عرضه می شود.

هفته گذشته نیز معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره افزایش قیمت مرغ به ایسنا، گفت که در مهر ماه به مدت ۱۰ روز تولید جوجه یک روزه به دلیل افت قیمت، متوقف شد و ۱۰ روز توقف جوجه ریزی به معنای افت ۳۰ درصدی تولید است، از سوی دیگر بخشی از مرغداران به دلیل نداشتن اطمینان از تامین خوراک و نهاده کافی تولید خود را کاهش دادند و همچنین گرانی نهاده ها در بازار آزاد توان مالی برای تولید با نهاده گران از مرغداران گرفت و در نهایت شاهد افت تولید و افزایش قیمت مرغ شدیم.

حسین ایراندوست توضیح داد: زمانی که جوجه ریزی در فاصله ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه انجام نشد، پیش بینی بحران مرغ را برای ۴۰ روز بعد یعنی از ۲۵ آبان تا ۵ آذر کردیم که با کاهش عرضه و قیمت مرغ افزایش می یابد.

او البته اعلام کرد که از ۵ آذر ماه آمار کشتار مرغ در اصفهان افزایش یافته و از بحران توقف ۱۰ روزه جوجه ریزی عبور می کنیم و برای تنظیم بازار توزیع مرغ منجمد را طی چند روز گذشته در اصفهان آغاز کرده ایم و طی دو روز گذشته ۳۰۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه های بزرگ و مغازه های سطح شهر با قیمت ۱۵ هزار تومان در حال توزیع است و این توزیع تا زمانی که شرایط به اوضاع قبل بازگردد، ادامه خواهد داشت.

ایراندوست اضافه کرد: از چهارم آذر ماه مرغداران را مکلف کرده ایم که بخشی از مرغ تولیدی خود را متناسب با نهاده ای که دریافت کرده اند با قیمت تنظیم بازار عرضه کنند و این کار عملیاتی شده و از پنجم آذر ماه بخشی از مرغ گرم بازار به قیمت تنظیم بازار ۲۲ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و تا زمان کاهش قیمت، در فروشگاه های زنجیره ای مرغ منجمد و گرم با قیمت تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

مسابقه مرغ و کرونا در صف

به دنبال توزیع مرغ به قیمت دولتی و با اخلاف قیمت حدود ۱۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد در فروشگاه های دولتی، از پنجم آذرماه تاکنون در این فروشگاه ها شاهد صف های طولانی مرغ هستیم و این صف ها در حالی شکل گرفته که افراد ساعت ها بدون هیچ فاصله ای مطابق با پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در کنار هم ایستاده اند و روزانه شاهد فوت تعداد زیادی از هموطنان مان هستیم.

دولت از ابتدای آذرماه محدودیت های شدید کرونا را تا نیمه آذر ماه وضع کرد و مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ براساس این تصمیم تعطیل شدند، همچنین دولت طی هفته جاری برای کاهش تردد افراد، با اعمال محدودیت های شدیدتر تمام ادارات را به غیر از بخش خدمات آنها به مدت یک هفته تعطیل کرد، اما توزیع مرغ دولتی با اختلاف پایین تر نسبت به بازار آزاد آب پاکی را بر روی این محدودیت ها ریخت و افراد بسیاری را روانه فروشگاه ها کرد تا به جای ماندن در خانه، ساعت ها در صف های طولانی برای خرید دو عدد مرغ به قیمت دولتی منتظر بمانند.

یکی از همشهریان اصفهانی به ایسنا، می گوید: اگرچه دولت مغازه ها را تعطیل کرده تا کرونا را اندکی مهار کند، اما با چند نرخی شدن قیمت مرغ و عرضه مرغ گرم به قیمت دولتی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه، کوثر، کوروش و خود موجب صف های طولانی مردم برای خرید مرغ در نقاط مختلف شهر و تجمع افراد در این شرایط شده است و به طور قطع در این شرایط نه تنها کرونا را مهار نمی کنیم، بلکه باید منتظر افزایش آمار ابتلا به این بیماری باشیم.

شهروند دیگری می گوید: دو روز پیش برای خرید مایحتاج یک هفته ای منزل به فروشگاه رفاه رفتم، اما متاسفانه در بخشی از این فروشگاه با درج کاغذ عرضه مرغ دولتی، صف طولانی شکل گرفته بود و براساس شماره ملی به افراد مرغ تحویل داده می شود و جالب اینکه افراد حتی ماسک های خود را زیرچانه گذاشته و با هم صحبت می کردند و یا حتی با دو یا سه بچه در صف منتظر خرید مرغ بودند.

یکی از شهروندانی که در فروشگاه کوثر در صف مرغ ایستاده به ایسنا، می گوید: حدود یک ساعت منتظرم؛ تفاوت قیمت مرغ در فروشگاه دولتی با بازار آزاد زیاد است، امروز از لحاظ معیشتی مردم مشکلات زیادی دارند، ناچارم برای تهیه مرغ با قیمت ارزان تر در این صف بمانم.

می خواهم یک روز زودتر بمیرم

شهروند دیگری در پاسخ به اینکه چرا با وجود خطر ابتلا به کرونا در صف مرغ ایستاده اید با لحنی عجیب می گوید: می خواهم یک روز زودتر بمیرم!

یکی دیگر از شهروندان می گوید: هفته گذشته مرغ را از مرغ فروشی، با قیمت ۳۵ هزار تومان خریداری کردم، اما در فروشگاه دولتی ۲۲ هزار تومان است و با توجه به اینکه مرغ در بازار کم شده، اینجا شلوغ است و حدود دو ساعتی ست که در صف منتظرم...

شهروند دیگری می گوید: روز گذشته برای مادربزرگم حدود نیم ساعت در صف ماندن و مرغ دولتی را از فروشگاه کوثر خرید کردم، اما هر چه می گذشت صف طولانی تر می شد و برخی هم می گفتند که گویا مرغ دولتی به زیر ۲۰ ساله ها تعلق نمی گیرد.

یکی دیگر از شهروندان به ایسنا، می گوید: تمایل به خرید مرغ دولتی و ماندن در صف را ندارم، چراکه سلامتم اهمیت بیشتری دارد، اما از نزدیک چند صف طولانی مرغ را دیدم، متاسفانه چند نفر از آشنایان ما که مرغ دولتی را خرید کردند، گفتند که حتی فروشگاه ها مردم را به صف ماندن تشویق می کردند و به طور قطع در شرایط فعلی کرونا اگر زمان طولانی، افراد در محلی تجمع داشته باشند چه مهمانی، چه خرید مرغ و هر چیز دیگری، بسیار خطرناک است، اما گویا سیاست گذاران نسبت به این موضوع توجهی نکرده اند.

شهروند دیگری هم می گوید: من به کمپین «مرغ نخرید» پیوسته ام و تا زمانی که قیمت مرغ در بازار متعادل شود نه مرغ دولتی و صفی می خرم و نه مرغ آزاد.

وفور مرغ در بازار

اما مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در خصوص صف های طولانی خرید مرغ به ایسنا، می گوید: خوشبختانه با اقدامات ستاد تنظیم بازار کشور، کالاهای اساسی مردم همچون برنج، روغن، مرغ منجمد و مرغ گرم به وفور در بازار موجود است.

محمد مجیری اظهار می کند: کالاهای اساسی روزانه از سوی ستاد تنظیم بازار و پشتیبانی امور دام استان در فروشگاه های بزرگ و منتخب استان همچون رفاه، اتکا، کوروش و .... و همچنین ۱۵ فروشگاه کوثر شهرداری اصفهان توزیع می شود.

رهتاب سامانه ای برای عدالت در توزیع کالاهای اساسی

وی با بیان اینکه در شرایط فوق مباحثی همچون عدالت در بحث توزیع مطرح بود، می گوید: ستاد تنظیم بازار برای تحقق عدالت در بحث توزیع کالاهای اساسی سامانه ای به نام «رهتاب» ایجاد کرد که در این سامانه سرپرست خانواده با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود، کد پیگیری دریافت می کند و از این طریق می تواند مواد غذایی اساسی خود را از فروشگاه های بزرگ به صورت نوبتی دریافت کند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر براساس کد ملی در این سامانه روغن، مرغ و برنج با نرخ دولتی توزیع می شود، اضافه می کند: البته در این سامانه امکان فروش مجازی به صورت اینترنتی وجود دارد، اما بیشتر مردم همچنان تمایل به مراجعه حضوری دارند بنابراین شاهد صف های طولانی در فروشگاه ها هستیم.

وی درباره تشکیل صف برای خرید کالاهای اساسی و ... در شرایط ابتلای بالای افراد به کرونا، تاکید می کند: البته مردم ماسک می زنند، اما متاسفانه افراد به صورت روانی حتی در این نوبت گیری عادت کرده اند که در صف نزدیک به یکدیگر بایستند و بارها نیز این موضوع را به آنها تذکر داده ایم که می توانند ابتدا خریدهای دیگر را انجام دهند و بعد نسبت به تحویل سهمیه مرغ و یا روغن خود اقدام کنند.

صف های طولانی مرغ و نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا

مجیری با بیان اینکه متاسفانه صف های طولانی موجب نگرانی هایی در افزایش مبتلایان به کرونا دارد، تصریح می کند: باید توجه داشت که از اسفند سال گذشته با کم شدن برخی کالاهای اساسی جو روانی در بازار شکل گرفت و جمعیت بالایی از افراد بیش از نیاز خود به فروشگاه ها مراجعه کردند، این درحالیست که تاکید ما به فروشگاه ها و بهره برداران این است که کالاهای مصرفی مردم به وفور در قفسه ها موجود باشد تا مردم برای خرید مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه می دهد: با وجود وفور کالا به دلیل جو روانی ایجاد شده برای افزایش قیمت ها، میزان تقاضا مردم برای خرید افزایش یافته است و آنها تمایل به ذخیره سازی کالاهای مصرفی خود همچون مرغ و روغن در خانه هایشان دارند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به عنوان مثال میزان مصرف خانوارها در برخی کالاها همچون شوینده ها و لبنیات بالا است، می گوید: متاسفانه به دلیل جو روانی موجود زمانی که افراد احساس افزایش قیمت کالایی را کنند، شروع به ذخیره سازی آن کالا در منازل خود می کنند، اما باید توجه داشت که تمام اجناس دارای تاریخ مصرف مشخصی هستند.

اختلاف قیمت بازار آزاد و دولتی عامل صف های طولانی مرغ

وی در خصوص انتقاداتی مربوط به توزیع کالاهای اساسی به خصوص مرغ که موجب تشکیل صف های طولانی شده است، تاکید می کند: در حال حاضر مرغ دولتی گرم به قیمت تنظیم بازار در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود و با توجه به اینکه شاهد اختلاف قیمت با بازار هستیم، این صف ها شکل گرفته است.

به گفته مجیری، در حال حاضر مرغ گرم با قیمت ۲۲ هزار تومان و مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود، همچنین روغن با برندهای مختلف و قیمت تنظیم بازار عرضه می شود.

وی درباره انتقادات نسبت به چند نرخی شدن کالاهای اساسی و ایراد در مدل توزیع و هجوم مردم برای خرید، می گوید: اینکه در فروشگاه های زنجیره ای مرغ به قیمت پایین تر نسبت به بازار عرضه می شود و دلیل آن یارانه ای است که به نهاده های مرغداران تخصیص یافته و در این شرایط بخشی از مرغ بازار با قیمت پایین تر توسط شرکت پشتیانی امور دام ذخیره سازی و یا در فروشگاه های مشخص توزیع می شود.

مردم اصرار به صف دارند

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری همچنین درباره محدودیت در توزیع مرغ دولتی به افراد و صف های طولانی، توضیح می دهد: میزان توزیع مرغ در سامانه رهتاب مشخص می شود و هر سرپرست خانوار ۲ مرغ منجمد و گرم می تواند دریافت کند حتی اتباع نیز از طریق کارت سکونت خود امکان خرید دارند.

به گفته مجیری، اگرچه مردم در فروشگاه ها پر بودن قفسه ها را شاهد هستند، اما در فروشگاه های زنجیره ای مردم با وجود شیوع کرونا و همچنین توصیه های بسیار جهت رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی، همچنان اصرار دارند در صف های طولانی خرید منتظر بمانند.

با تأمین نهاده‌ها و حذف واسطه‌ها قیمت مرغ ۵۰ درصد کاهش یافت

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا، گفت: دولت واسطه‌ها را حذف کرد و مرغ را مستقیم از تولید کننده گرفت و به مراکز عرضه و فروش در شهرستان‌ها و استان‌ها تحویل دادند که در نتیجه سبب کاهش قیمت شد.

حسین محمد صالحی علت اصلی گران شدن مرغ را بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی اعلام و اظهار کرد: سهمیه نهاده‌ها برای مرغ و بوقلمون کاهش پیدا کرد و نه تنها قیمت نهاده‌ها بالا رفت بلکه برخی سهمیه‌ها مانند سهمیه سویا برخی مزارع پرورش بوقلمون به طور کلی حذف شد. بنابراین علت اصلی گران شدن قیمت مرغ کمبود و بالا رفتن قیمت نهاده‌ها بود.

وی افزود: البته یکی دیگر از دلایل این افزایش کنترل نشدن بازار و نبود نظارت صحیح بر قیمت‌ها است، اما با اقدام وزارت کشاورزی مبنی بر حذف واسطه‌ها تا حدی قیمت مرغ کاهش پیدا کرد، اما همان‌طور که ذکر شد علت اصلی گرانی مرغ کمیاب شدن نهاده و بالا رفتن قیمت آن بود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه صرفاً با نظارت مشکل گرانی مرغ و دیگر کالاها حل نمی‌شود، گفت: وقتی نهاده‌ها گران و واسطه‌ها زیاد می‌شود چندان به نظارت مربوط نیست بلکه به تصمیمات وزارت کشاورزی هم بر می‌گردد به این معنا که نهاده‌های دامی را به موقع و با قیمت مناسب در اختیار پرورش دهندگان مرغ قرار دهد تا قیمت‌ها کنترل شود.

محمد صالحی تصریح کرد: در یک هفته گذشته نهاده‌های دامی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت و این نهاده‌ها از گمرک ترخیص شد. همچنین دولت واسطه‌ها را حذف کرد و مرغ را مستقیم از تولید کننده گرفت و به مراکز عرضه و فروش در شهرستان‌ها و استان‌ها تحویل دادند که در نتیجه سبب کاهش قیمت شد.

نماینده مردم چادگان در مجلس، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت مرغ از کیلویی ۳۴ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است که تقریباً با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده است. با این قیمت‌های سرسام‌آور که در همه بخش‌ها تورم را شاهد بودیم قیمت ۱۸ هزار تومان مناسب است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)