میرنیوز

وضعیت اصفهان بسیار شکننده است

وضعیت اصفهان بسیار شکننده است 2020-12-02T11:26:46+03:30

دکتر بهروز کلیدری در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه_۱۲ آذرماه) برگزار شد، با اعلام اینکه طی این مدت ۶۵۰ مادر باردار مشکوک و مبتلا به کرونا بستری کردیم که متاسفانه ۱۱ مادر باردار جان خود را از دست دادند، افزود: در گروه سنی زیر ۱۸ سال نیز از ابتدای بحران کرونا ۱۶۶ نفر فوت کردند که بیشتر آنها دانش آموز بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از پرسنل کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کرونا مبتلا شدند که متاسفانه تا این لحظه ۱۲ نفر از پرسنل درمانی را در رده های مختلف شغلی از دست دادیم.

وی با قدردانی از اصناف که به ویژه طی دو هفته گذشته به خوبی محدودیت ها را رعایت کردند و پایبندی حداکثری به پروتکل های بهداشتی با وجود شرایط سخت اقتصادی داشتند، اظهار کرد: ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به این جمع بندی رسیده و محدودیت هایی خوبی اعمال کردند و مردم نیز حداکثر همراهی را به خصوص طی دو هفته گذشته داشتند.

کلیدری با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز گذشته، ورودی اورژانس ها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشت، افزود: طی این مدت تعداد بیماران بستری در استان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در روزهای آخر آبان ماه به شرایط خطرناکی نزدیک شده بودیم، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری به ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار رسید که فقط ۳۰۰ بیمار تا رسیدن به نقطه شکنندگی سیستم درمان فاصله داشتیم، اما با محدودیت هایی که اعمال شد نزدیک ۳۰ درصد بیماران در حوزه بستری کاهش یافت و برای چندین روز است در بیمارستان الزهرا(س) به عنوان اصلی ترین مرجع خدمت رسانی به بیماران کووید، فضایی برای تنفس و خدمت رسانی بهتر به بیماران ایجاد شده است.

کلیدری با تاکید بر اینکه اگر در همین مسیر حرکت کنیم شاید بتوانیم به زودی به آمار قابل قبول تری در استان دست یابیم، گفت: آثار محدودیت های دو هفته گذشته به مرور از هفته آینده مشخص می شود، همانطور که شرایط فعلی به خاطر محدودیت های نسبی از اواخر آبان ماه است و امیدواریم تا پایان آذر شرایط بهتری در استان تجربه کنیم.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با تاکید براینکه اگر به عادی انگاری برسیم و شرایط اردیبهشت ماه دوباره حاکم شود ممکن است موج های سنگینی در استان تجربه کنیم، گفت: درخواست ما این است که‌ مردم به‌ اصول بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی داشته باشند. ما اصراری به آسیب دیدن معیشت مردم نداریم، اما پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که بازگشایی ها به صورت ناگهانی اتفاق نیفتد و به صورت مرحله بندی باشد، همچنین محدودیت زمانی بعد از ظهرها کماکان باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه بیماران کووید که طی این مدت‌ بستری می کردیم بیشتر در جمع های خانوادگی مبتلا شده بودند، ‌اظهار کرد: محدودیت های شبانه می تواند دورهمی های خانوادگی را محدود کند و پیشنهاد می کنیم محدودیت تردد شبانه را به عنوان آخرین مرحله آزادسازی درنظر بگیرند.

کلیدری با اعلام اینکه از ابتدای شروع کرونا در اسفندماه تا روز گذشته ۶۳ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری کردیم، گفت: از این تعداد متاسفانه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر را از دست دادیم که این تعداد شامل بیمارانی بودند که هم تست مثبت و هم منفی PCR داشتند.

وی با بیان اینکه طی این مدت بیمارانی که تست مثبت PCR داشتند و کرونا قطعی بودند بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بودند، افزود: بین ۱۰ تا ۱۲ درصد مرگ و میر در بیماران بستری داشتیم، درحالی اگر کل بیمارانی که تست مثبت داشتند را درنظر بگیریم نسبت فوت ۲.۷ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در آذرماه به نظر می رسد شرایط درحال بهتر شدن است، توضیح داد: آمارهای ۱۰ روز اول آذرماه نشان می دهد میزان مرگ و میرها ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده و انتظار می رود کاهش مرگ و میر بیشتری را در نیمه دوم آذر تجربه کنیم.

کلیدری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، گفت: از ۶۳ هزار و ۵۰۰ بیماری که طی این مدت بستری کردیم، ۳۰ هزار مرد و ۲۶ هزار نفر زن بهبود یافتند. همچنین ۳ هزار و ۸۰۰ مرد و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر زن فوت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا، با یادآوری اینکه در آبان ماه با سیر صعودی بیماران بستری، ‌آرایشی جدیدی در بیمارستان ها ایجاد کردیم، ‌گفت: بیمارستان الزهرا(س) و عیسی بن مریم با صد در صد ظرفیت مشغول خدمت رسانی بودند و بیمارستان میلاد، عسگریه و خانواده هم بیمار بستری کردند. در مجموع از ۱۳۰۰ بیماری که در آبان ماه به صورت میانگین در اصفهان بستری می کردیم، ۳۰۰ بیمار در بخش خصوصی و خیریه و هزار بیمار در بخش دولتی بستری می شدند.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شیوع کرونا مشغول ارزیابی بیماران بودند و طی این مدت به ۱۱ آزمایشگاه خصوصی مجوز دادیم و ظرفیت قابل قبولی برای بیماران ایجاد کردند، گفت: در آبان ماه گاهی تا ۳ هزار تست در روز انجام دادیم اما خوشبختانه میزان نیاز به آزمایش هم اکنون کاهش یافته و به طور میانگین حدود ۱۵۰۰ تست در استان انجام‌ دهیم، درحالی که ظرفیت وجود دارد ولی متقاضی وجود ندارد.

کلیدری خاطرنشان کرد: از تست هایی که در روز گرفته می شود حدود ۵۰۰ بیمار در روز شناسایی می شوند یعنی حدود ۳۰ درصد تست ها مثبت است، درحالی که در آبان ماه ۶۰ درصد تست ها مثبت می شد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان باتوجه به فعال کردن بخش خصوصی، یکی از بالاترین ظرفیت های تست PCR را دارد، ‌گفت: حدود ۱۲ درصد تست های کشور در آبان ماه در اصفهان انجام می شد، درحالی که ۶ درصد جمعیت کشور را داریم این ظرفیت باقی است و اگر در شرایط سختی قرار گیریم قابل گسترش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درخصوص اعمال جراحی زیبایی، گفت: مشکلی که داریم و بارها مطرح کرده این فعالیت های غیرمجاز در حوزه زیبایی است، بسیاری از این فعالیت ها در موسسات بدون تابلو در حال انجام است که ورد به آنها و اثبات تخلف به راحتی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این موسسات را شناسایی می کنیم و با همکاران دستگاه های قضایی به علت مداخله در درمان با آنها برخورد می شود، ‌گفت: فقط در خرداد و تیرماه با ۷۰ موسسه برخورد جدی کردیم که ۴۰ مورد پلمب شد، اما مجموعه های خیلی زیادی وجود دارد که در جلسه اخیر با دادستان اصفهان نیز درخواست کردیم صنوف در این زمینه بیشتر مسئولیت پذیر باشند و ناظر مجموعه خودشان باشند.

کلیدری در ادامه تاکید کرد: شرایط بسیار شکننده است و عادی انگاری شرایط منجر به این می شود که دوباره تجربه تلخ تیر، مرداد و شهریور را داشته باشیم، اما با پایبندی مردم به اصول بهداشتی امیدواریم شرایط قابل قبول شود.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد پروتکل های بهداشتی تا ۹۰ درصد رعایت می شود و همه خطر را احساس کرده اند، افزود: طی جلساتی که با دادستان اصفهان داشتیم پیشنهاد شد به افراد بیمار از طریق پیامک هشدار داده شود، در صورت بی توجهی به هشدار، اخطار دوم با تهدید معرفی به مراجع قضایی و اخطار سوم پیگرد قضایی باشد، چون این فرد سلامت جمعی را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: این ساختار نمی تواند پوشش صد در صدی ایجاد کند و با مشارکت همه گروه ها باز هم نمی توان همه افراد بیمار را رصد کرد، اما محدودیت قابل قبولی ایجاد می کند، همانطور که محدودیت و شکستن زنجیره به شکلی که اتفاق افتاد خروجی خود را در آمارهای ما نشان داد، پس می توانیم بگوییم محدودیت ها موثر بوده و منجر به کاهش بیماری و کاهش مرگ و میر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه عمده شهرستان های استان در حال خروج از وضعیت قرمز هستند و تنها ۳ تا ۴ شهرستان در نیمه دوم آذر در وضعیت قرمز باقی می مانند، گفت: اینکه چرا برخی شهرستان ها هنوز در وضعیت قرمز هستند شاید به خاطر گسترش موج بیماری در شهرستان ها است و هر شهرستانی این موج را دیرتر یا زودتر تجربه کرد. به عنوان نمونه شهرستان سمیرم در شهریور و مهر موج سنگینی تجربه کرد که چند علت داشت؛ یک علت برداشت محصول و بکارگیری کارگران از نقاط مختلف بود و همچنین مراسمی که در شهرستان برگزار شده بود و اتفاقات ناگواری رقم زده بود، ‌به طوری که تنها در یک مراسم ترحیم، ۱۱۲ نفر مبتلا داشتیم و ۷۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند.

وی در خصوص داروهای درمان بیماران کووید نیز توضیح داد: هر درمانی که بتواند بیماری را بیشتر درمان و عارضه کمتری ایجاد کند در دنیا به عنوان درمان موثر معرفی می شود، در این زمینه تمام مراکز علمی دنیا به سازمان بهداشت جهانی استناد می کنند، درحالی که متاسفانه گاهی تایید دارو و درمان ها با سیاست و اقتصاد کشورها آمیخته است و هوشمندانه باید به آن توجه کرد.

کلیدری ادامه داد: در خصوص برخی داروهایی که طی چند ماه گذشته برای درمان بیماران کووید مطرح شده بود سعی می شود اگر توصیه ای هم می شود مبتنی بر مستندات باشد، در عین حال بهتر است هر دارویی با هر بیماری تجویز نشود. مثلا داروی رمدیسیویر در گروه خاصی از بیماران توصیه شده، اما برخی فضاسازی ها منجر به این می شود که افراد زیادی متقاضی این داروها باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پس از گذشت این مدت از همه گیری کرونا چند توصیه اصلی برای بیماران کووید دارم، توضیح داد: توصیه اول این است که آنچه به بیماران کمک می کند مراجعه به موقع به بیمارستان ها است، دوم اینکه از بیماران حمایت خوب تنفسی انجام شود و اکسیژن به میزان نیاز داده شود، همچنین مراقبت از بیماران زمینه ای اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد طی این مدت عمده بیماران کووید بیماری زمینه ای کنترل نشده داشتند که عمدتا دیابت بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷۰۰ پرونده فوت بیماران کووید را در استان بررسی کردیم و تک تک بیمارستان های مرکز ارجاع بیماان را آنالیز کردیم و درحال آنالیز بیمارستان های خصوصی و خیریه هستیم. نتایج این آنالیزها را نیز به وزارت بهداشت و بیمارستان ها گزارش می دهیم.

کلیدری ادامه داد: اقدام دیگر برای کاهش نگرانی ها این است که در تمام بیمارستان ها یک مرجع علمی تعریف کرده ایم که با مرجع علمی اصلی استان در ارتباط هستند و بر پروتکل های درمانی نظارت می کنند. داروهای خاص توصیه شده مثل داروهای ضد ویروس و درمان های مکمل باید با هماهنگی این مرجع علمی تعریف شود و سعی کردیم از پراکندگی درمان و تجویز داروهای متعدد جلوگیری کنیم.

وی درمان بیماران سرپایی را مشکل تر از بیمارستان ها دانست و گفت: تلاش کرده ایم بر روند درمان و داروهای تجویزی نظارت کنیم، بسیاری از بیماران در مطب ها درمان و خوب می شوند اما توصیه می کنیم بیماران بدحال را سریعتر به مراکز درمانی ارجاع دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: به علت فضای دردناکی که در شهریور، ‌مهر و آبان در استان ایجاد شده بود بسیاری از بیماران از بستری در بیمارستان امتناع می کردند و مشکلاتی برای درمان بیماران ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین سلامتکده طب سنتی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی کرده ایم، گفت: سعی می کنیم در شهرستان های استان نیز این مراکز را راه اندازی و مسیرهای درمانی در این حوزه را نیز مدیریت کنیم. افراد متخصص طب سنتی در این مجموعه هستند و مبتنی بر مستندات خاصی حرکت می کنند، سعی می کنیم طب سنتی را در این راستا ساماندهی کنیم، درحالی که متاسفانه هم اکنون ساماندهی در زمینه طب سنتی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)