میرنیوز

تحصیل دانش‌آموزان روستایی زنجان در بالای کوه/اینترنت در روستا یافت نمی‌شود/ آیا "وزیر جوان" تدبیری دارد؟

 تحصیل دانش‌آموزان روستایی زنجان در بالای کوه/اینترنت در روستا یافت نمی‌شود/ آیا "وزیر جوان" تدبیری دارد؟ 2020-11-29T10:23:38+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در این روز‌ها که در اوج شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم بهره‌مندی از اینترنت به جز جدایی‌ناپذیر زندگی در تمام جوامع شهری و روستایی تبدیل شده است چراکه در یک مثال بارز تمام آموزش‌های لازم از همان دوره ابتدایی تا مقطع دانشگاه در فضای مجازی انجام می‌گیرد و استفاده از اینترنت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

متاسفانه بسیاری از روستا‌های استان زنجان در دسترسی مناسب به اینترنت با مشکل جدی مواجه هستند، زیرا در اغلب روستا‌های استان دکل اینترنتی موجود نیست و این معضل روستائیان را با چالش‌ها و معضلات فراوانی رو به رو کرده است. با این حال حتی در روستا‌هایی که دکل نصب شده نیز در بهره‌مندی از این امر مشکلات اساسی وجود دارد، گاها تا زمانی که شخص داخل منازل قرار داشته باشند دسترسی به اینترنت در حد صفر است و باید برای بهره‌مندی حتما از منازل خارج شوند و حتی در مرتفع‌ترین نقطه قرار گیرند بلکه بتوانند به نتیجه مطلوب در راستای بهره‌مندی از اینترنت و آنتن‌دهی موبایل دست یابند.

نکته جالب ماجرا این است که در روستا‌هایی که تلفن ثابت وجود دارد، روستائیان به جهت عدم بهره‌مندی از اینترنت تلفن همراه، اقدام به استفاده از اینترنت ADSL کرده‌اند. با این حال نیز موانع با قدرت خودنمایی می‌کند به طوری که حتی تلفن ثابت گاه و بی‌گاه بنا به دلایل نامشخص قطع شده و عملا مردم از بهره‌مندی اینترنت تلفن‌های ثابت خانگی نیز محروم می‌شوند.

حتی بنا بر اذعان ساکنان برخی از روستا‌ها همچون سانسیز و قلات شهرستان طارم و روستای قندرقالو بخش ارمغانخانه بیش از دو ماه است که تلفن ثابت قطع بوده و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر اداره مخابرات اقدامی در راستای رفع این مشکل نداشته است، یا در روستای سیاهرود طارم بنا به دلایلی نامشخص بعد از هر بار قطعی برق، تلفن ثابت نیز قطع می‌شود و مردمان این منطقه علاوه بر عدم دسترسی به اینترنت تلفن همراه، از دسترسی به اینترنت تلفن ثابت نیز محروم می‌شوند.

با این حال در روستاهایی همچون ارشت، ولیس، هندی‌کندی، قارقلی‌چم، جزنلادشت، کمرکوه، زرده، ایچ و هزار رود اولیا در شهرستان طارم و روستای آقکند با 65 خانوار و 30 نفر دانش‌آموز در بخش قره‌پشتلو نیز همواره با نبود اینترنت همراه و عدم آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل مواجه هستند و این اسامی تنها نمونه‌ای از ده‌ها روستا‌هایی هستند که با چالش همه روزه دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این روستا‌ها دانشجویانی در حال تحصیل هستند که در دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی مشغول به تحصیل بوده و مبالغی را جهت انتخاب واحد و گذراندن ترم درسی به دانشگاه‌های مربوطه واریز کرده‌اند اما بنا بر گفته‌های آنان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از حضور در اغلب کلاس‌ها محروم می‌شوند و ممکن است به دلیل غیبت در کلاس‌ها از درس مربوطه نیز حذف شده و در شرایط اقتصادی موجود حتی هزینه صرف شده جهت ادامه تحصیلشان نیز به هدر رود، مثال مذکور در ارتباط با دانش‌آموزان نیز کاملا صادق است و شبکه شاد به دلیل نبود اینترنت در روستا‌ها نیز همراهی چندانی با دانش‌آموزان ندارد و انگار طرحی بوده تا غمی سنگین بر دل دانش‌آموزان روستایی تحمیل کند و هیچ سودی در امر آموزش برایشان نداشته باشد.

از سویی دیگر در برخی از روستا‌ها تنها راه حل دسترسی به اینترنت قرارگیری در مرتفع‌ترین نقطه بوده و در این راستا دانش‌آموزان با قرار گیری در پشت بام منازل از آموزش در فضای مجازی استفاده می‌کنند. با این وجود در برخی از روستا‌ها همچون روستای آقکند بخش قره‌پشتلو نیز، دانش‌آموزان پسر با پیمودن مسافت چهار کیلومتری خود را به بالای کوه می‌رسانند تا با یافتن نقطه دسترسی به اینترنت از آموزش بهره‌مند شوند که این موضوع می‌تواند جان دانش‌آموزان را با خطر جدی مواجه کند، با تمام این‌ها استفاده از شبکه شاد برای دانش‌آموزان دختر این روستا عملا ناممکن شده چراکه پیمودن این مسافت با پای پیاده و رسیدن به قله‌ کوه برای این قشر میسر نیست و چاره‌ای جز عقب ماندن از تحصیل وجود ندارد.

با این‌حال زمانی که مشکلات ذکر شده از ارگان‌های ذیربط پیگیری می‌گردد تنها وعده‌های پوچ است که داده می‌شود، چراکه مشکلات دسترسی اینترنت و آنتن‌دهی موبایل در برخی روستا‌ها، ماه‌ها است که مورد پیگیری است اما هنوز هم به نتیجه مناسب نرسیده و معلوم نیست در آینده‌ای دور نیز قابلیت حل شدن داشته باشند یا خیر؟

با این حال سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا مشکل دسترسی به اینترنت تنها مختص یک نقطه یا شهرستان در سطح استان است؟ آیا اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان راه حلی برای مسائل ذکر شده دارد؟

سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به این‌که در سطح شهرستان سلطانیه از لحاظ آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل و دسترسی به اینترنت مسائل همواره مطرح بوده است اظهار داشت: مخابرات این شهرستان با این‌که قریب به هفت سال است به شهرستان انتقال یافته اما همچنان زیر نظر ابهر اداره می‌شود و این موضوع به عنوان یک ضعف مطرح است.

وی افزود: در دسترسی به اینترنت و بهره‌مندی از فضای شاد نیز در برخی از روستا‌های شهرستان سلطانیه مشکلات با قوت باقی است که این امر مانعی در راستای استفاده هر چه بهتر و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی شده است.

از سوی دیگر باب‌الله فتحی، فرماندار شهرستان ایجرود نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این که بنابر ستاد مبارزه با کرونای استان تصمیم بر تعطیلی تمام مدارس شده و آموزش‌ها کلاً در فضای مجازی انجام می‌گیرد گفت: این در حالی است که هنوز قریب به نیمی از روستا‌های شهرستان ایجرود هیچ دسترسی به اینترنت ندارد.

وی افزود: در شهرستان ایجرود آنتن‌دهی گوشی موبایل و اینترنت بسیار ضعیف است و این مشکل تنها مختص خود شهرستان نیست، تمام روستاها و شهر‌های اطراف نیز با این مشکلات سال‌هاست که مواجه هستند.

فرماندار ایجرود گفت: در مناطق و مسیر‌های حادثه‌خیز و گردنه نبود اینترنت و آنتن گوشی به یکی از مهم‌ترین مسائل در این منطقه تبدیل شده و در صورت بروز حادثه اطلاع‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود و کمک‌‌رسانی دیر‌تر انجام می‌گیرد.

همینطور علی افشاری، بخشدار قره‌پشتلو در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به این‌که عدم دسترسی به اینترنت در بخش قره‌پشتلو مشکلاتی را برای آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی ایجاد کرده است، اظهار کرد: منطقه قره‌پشتلو دارای 65 روستا است با این وجود 35 روستا فاقد اینترنت پرسرعت بوده و همواره چالش‌هایی در این راستا ایجاد می‌کند.

وی افزود: در طول روز‌های اخیر پیمودن مسیر چهار کیلومتری دانش‌آموزان روستای آقکند در این بخش خبرساز شد،  این دانش‌آموزان برای دسترسی به اینترنت با فاصله گرفتن از روستا و رساندن خود به ارتفاعات کوه‌های مجاور به اینترنت دسترسی یافته و از آموزش در فضای مجازی بهره‌ می‌‌برند و این مشکل تنها محدود به این روستا نمی‌شود.

بخشدار قره‌پشتلو گفت: با سرد شدن هوا و بارش‌ها عملا امکان حضور به قله و بهره‌مندی از اینترنت برای هیچ یک از دانش‌آموزان این روستا و روستا‌هایی با شرایط مشابه میسر نیست و دانش‌آموزان عملا از آموزش در فضای مجازی محروم شده‌اند.

در خصوص مشکلات مذکور حامد سرایی، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم اذعان کرد: مشکلات در زمینه دسترسی به اینترنت در سطح استان بالا است، با این وجود دسترسی به اینترنت در شهر‌ها قابل قبول بوده اما در برخی نقاط شهری مطلوب نیست. این در حالی است که شرایط در روستا‌ها متفاوت‌تر بوده و مسائل و مشکلاتی پیرامون ارتباطات روستایی وجود دارد.

وی افزود: بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان، 44 سایت مطابق با برنامه‌ریزی تا آخر آبان در سطح استان اجرایی شده است و هر سایت بر اساس موقعیت جغرافیایی یک تا چهار روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد و در این راستا بیش از 60 روستا بهره‌مند از اینترنت شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به این‌که در طول دو ماه اخیر دو روستا از دهستان سهرین و دو روستا از دهستان قره‌پشتلو پایین از بخش قره‌پشتلو به اینترنت پر سرعت متصل شده‌اند گفت: از 712 روستای بالای 20 خانوار استان 428 روستا به اینترنت پر سرعت متصل هستند و تلاش بر این است تا پایان سال جاری تمام روستا‌های بالای 20 خانوار از اینترنت بهره‌مند شوند.

با تمام این‌ها از گفته‌های مسئولان نیز کاملا مشخص است که چالش دسترسی به اینترنت در روستا‌های زنجان جدی است، با این‌که اعلام می‌شود اخیرا 60 روستا نیز به بهره‌مندی  شبکه اینترنت پر سرعت پیوسته‌اند اما باید ذکر کرد حتی روستا‌های برخوردار از دکل اینترنتی نیز در بیش‌تر اوقات دسترسی مطلوب نداشته و از سویی دیگر هنوز 284 روستا با بالای 20 خانوار جمعیت در شرایط کنونی که فضای مجازی جز جدایی ناپذیر زندگی خصوصا برای بهره‌گیری از آموزش محسوب می‌شود، محروم از اینترنت هستند.

مسائل مذکور نیز تنها جزئی از مشکلات روستائیان در بهره‌مندی مناسب از اینترنت است، با این حال باید ذکر کرد در این روز‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری در مناطق مختلف زنجان با مسئله نبود اینترنت مواجه هستند و حتی گاها به دلیل عدم دسترسی به اینترنت از آموزش در فضای مجازی محروم می‌مانند و اصلا مشخص نیست در سال تحصیلی جاری چه عواقبی دامن‌گیرشان شود، با این وجود شبکه شاد نیز با نبود اینترنت عایده‌ای جز غمگین کردن این قشر نداشته و آینده‌ای مبهم را پیش‌روی دانش‌آموزان قرار داده است. با این حال یکی از هزاران مطالبات مهم روستانشینان از مسئولان امر استانی و کشوری به خصوص وزیر جوان این است که توجه ویژه‌ای به دسترسی اینترنت این مناطق داشته باشند چراکه در شرایط موجود هیچ راه‌حلی برای گریز از عواقب عقب ماندن از آموزش جز استفاده از اینترنت و قرارگیری در فضای مجازی میسر نخواهد بود. در پایان مجددا از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات سوال می‌شود آقای وزیر جوان آیا از کندی اینترنت در روستاهای استان زنجان خبر دارید؟ آیا می‌دانید کندی اینترنت دانش‌آموزان و دانشجویان زنجانی در روستاها را کلافه کرده است؟

انتهای پیام/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)