میرنیوز

رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب «الرشیدة» را برای ایشان به همراه داشت

رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب «الرشیدة» را برای ایشان به همراه داشت 2020-11-26T09:46:37+03:30

حجت‌الاسلام حمیدرضا ویژه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نکته ای که بسیار مهم بوده و در مباحث قرآنی به آن اهمیت داده می‌شود این است که هر کس بتواند شایستگی را برای خود ایجاد کند، می‌تواند در برابر خداوند به تقرب برسد؛ البته عده‌ای بر این باور بودند که در زندگی فردی می‌تواند به واسطه نسبتی که با افراد دیگر دارد اتفاقات خاص رخ دهد.

وی افزود: اما در مورد حضرت معصومه(س) و برخی از دیگر امامزادگان مسائل خاص دیگری داریم و این سوال مطرح می‌شود که آیا این موضوع تنها به دلیل وجود نسبتی است که ایجاد شده و او را به عنوان یک الگو به ما معرفی می‌کند یا نه واقعا شایستگی مباحث خود او است که خودش را نشان داده و توانسته شرایطی را ایجاد کند که بتواند به این مقام و درجه برسد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: من حرف‌هایم را به آیه ۱۲۴ سوره بقره مستند می‌کنم که در مورد حضرت ابراهیم(ع) صحبت شده و خداوند فرموده است که «من تو را به پیشوایی خلق برگزینم، حضرت در پاسخ خداوند می‌فرماید به فرزندان من چه؟ و خداوند در جواب  فرموده اگر شایسته باشند می‌دهم زیرا عهد من به مردم ستمکار نخواهد رسید» پس معلوم می‌شود که نسبت‌ها ملاک خداوند نبوده و این شایستگی‌هاست که باید انسان‌ آن‌ها را بروز دهد.

ویژه خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است که نسبت‌ها تاثیرگذار هستند و به شکل کلی این موضوع را نفی نمی‌کنیم و برای مثال ما افرادی را داریم مانند فرزند حضرت نوح(ع) که این نسبت هیچ تاثیری در مباحث او ایجاد نکرد، همسر حضرت نوح(ع) و همسر حضرت لوط(ع) نیز که در سوره تحریم از آن‌ها صحبت به میان آمده است نسبت نیز تاثیری نگذاشته است.

وی تاکید کرد: پس معلوم می‌شود که این شایستگی را خود انسان باید نشان دهد، اگر من بتوانم این شایستگی را در ارتباط با خداوند تبارک و تعالی به مرحله ظهور برسانم و بروز دهم مطمئنا مباحث اتفاق خواهد افتاد و آن وقت آن معرفی الهی رخ خواهد داد.

این کارشناس مذهبی گفت: در نهایت باید این نکته حتما مد نظر قرار گیرد، که امام موسی کاظم(ع) با توجه به اینکه فرزندان زیادی داشتند تنها برخی از فرزندان‌شان شاخص بودند و این شاخص بودن به دلیل شایستگی آن‌ها بوده که بسیار مورد توجه است.

ویژه اضافه کرد: نکته دوم این است که چگونه باید متوجه شایستگی شد؟ من اگر می‌خواهم شخصی را معرفی کنم یا باید در حد او یا بالاتر از او باشم، این طبیعی است که ما نسبت به حضرت معصومه(س) چنین حالتی را نداریم؛ پس بهتر است که سکوت کنیم و ببینیم امامان معصوم در مورد این حضرت چه گفته‌اند.

وی عنوان کرد: جالب است بدانیم که در خصوص امام‌زاده‌های زیادی زیارت‌نامه‌ای به انشاء امام معصوم نرسیده به جز حضرت ابوالفضل(ع) که امام صادق(ع) زیارت‌نامه‌ای اختصاصی برای این ایشان انشاء کرده و تعریف از حضرت ابوالفضل(ع) توسط امام صادق(ع) صورت گرفته است. این امر نشان‌دهنده جایگاه بسیار بالا حضرت عباس(ع) است و دیگر امام‌زاده‌ها چنین زیارت‎نامه‌ای ندارند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: البته باید گفت که یکی دیگر از امامزادگان که زیارت‌نامه برای‌شان انشاء شده، حضرت معصومه(س) هستند و نکته قابل توجه نیز اینجاست که در زیارت‌نامه‌ها شایستگی‌ها و لیاقت‌هایی که فرد داشته کاملا معرفی شده و هنگامی که یکی از امامان این تعریف‌ها را ثبت کرده باشد، کار تمام است.

ویژه ابراز کرد: در زیارت‌نامه حضرت عباس(ع) می‌بینیم امام صادق(ع) صفاتی را بیان می‌کند که بسیار خاص است؛ در زیارت‌نامه‌ای که مخصوص حضرت معصومه(س) انشاء شده است نیز امام ‌رضا(ع) هشت صفت را به وجود نازنین حضرت معصومه(س) نسبت داده که به عقیده من اگر این هشت مورد، مرور شود، بحث معصومه بودن و چندین مساله دیگر مشخص و آشکار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضرت معصومه(س) شفیع بود و شافع قرار گرفت، تشریح کرد: در جواب باید گفت که همه می‌دانیم این حضرت به مقام شفاعت رسیده بود و قطعا این اتفاق به واسطه شایستگی‌ها و لیاقت‌های این حضرت رخ داده است.

این کارشناس مذهبی در خصوص هشت موردی که شخصیت حضرت معصومه(س) از نگاه امام رضا(ع) را به طور کامل معرفی می‌کند، تشریح کرد: این هشت مورد شامل کلماتی چون «طاهرة»، «حمیدة»، «البرة»، «رشیدة»، «نقیة»، «تقیة» «رضیة» و «مرضیة» است که در این زیارت‎نامه توسط امام رضا(ع) بیان شده است.

ویژه بیان کرد: اولین کلمه به کار رفته «طاهرة» است که به بحث طهارت اشاره دارد و امام رضا(ع) مطرح می‌کند که حضرت معصومه(س) طاهره بوده که منظور طهارت ظاهری نیست. چیزی که در این مورد مهم است، طهارت باطنی بوده و اینجاست که علت معصومه بودن مشخص می‌شود؛ در نتیجه حضرت معصومه(س) به چنان طهارت، پاکی و شرایط بسیار خاصی رسیده است که امام ‌رضا(ع) حضرت را اینگونه خطاب می‌کند.

حضرت معصومه(س) در ارتباط با خداوند تبارک و تعالی بسیار عالی بوده است

وی افزود: نکته دوم استفاده از کلمه حمیده به این معنی بوده که فردی ستایشگر خداوند تبارک و تعالی است. این کلمه معلوم می‌کند که این حضرت در ارتباط با خداوند تبارک و تعالی بسیار عالی و اهل عبادت بوده که این خود نکته‌ای قابل ملاحظه است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: نکته بعدی که امام‌رضا(ع) در مورد آن صحبت به میان آورده، کلمه البرة است. کلمه البرة از برِ به معنای نیکوکاری گرفته شده و به فردی اشاره دارد که در عملکرد و اعمال خود یک انسان نیکوکار است. از آنجایی که حضرت معصومه(س) در سن ۲۸ سالگی به رحمت خداوند رفتند، می‌توان متوجه شد که در این مدت کوتاه حضرت چه کارهایی کرده که امام ‌رضا(ع) کلمه البرة و بحث نیکوکاری را برای این ایشان پررنگ کرده است.

ویژه ادامه داد: نکته بعدی استفاده از کلمه الرشیدة است و به فردی که رشد عقلانی و روحی‌اش به کمال رسیده اشاره دارد. در حال حاضر وقتی قرار است انسانی ایده‌آل را دنبال کنیم، در جست‌وجوی فردی خواهیم بود که از نظر عقلانی و مباحث روحی به رشدی قابل قبول رسیده باشد. آن وقت می‌بینیم که وجود حضرت معصومه(س) به چنین شرایطی رسیده و لقب رشیده را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: کلمه بعدی که امام‌ رضا(ع) در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) استفاده کرده‌اند، کلمه التقیة است که به خود مدیریتی و خودکنترلی اشاره دارد. کلمه تقوا که به معنای محافظت، مراقبت و خود مدیریتی بوده و افراد با چنین القابی تمام وجود خود را تحت کنترل دارند؛ اگر فردی تقوا داشته باشد، تمام اعضای بدنش مانند زبان، چشم و... را تحت کنترل دارد و ما می‌بینیم که حضرت معصومه(س) به چنین صفتی منتسب شده است.

حضرت معصومه(س) لقب الرضیة یکی از بالاترین مباحث عرفان را کسب کرده است

این کارشناس مذهبی یادآور شد: واژه بعدی استفاده شده کلمه النقیة است و به فردی اشاره دارد که برگزیده شده است. نکته بعدی که باید در مورد آن صحبت شود، استفاده از کلمه الرضیة بوده که یکی از بالاترین مراحل در بحث عرفان رسیدن انسان به جایی است که در مورد هر چیزی نسبت به خداوند تبارک و تعالی راضی باشد.

ویژه گفت: دارا بودن چنین ویژگی که هر مساله‌ای در دنیا برای فردی به وجود آید و او از آن مساله راضی باشد، در مباحث عرفانی مقام بالایی را نیز به همراه دارد. امام رضا(ع) می‌فرمایند که حضرت معصومه(س) به این مقام رسیده بودند و در تمام مراحل انسانی کاملا راضی بوده است.

وی ابراز کرد: ویژگی آخر که بسیار هم مهم است، کلمه مرضیة است. این کلمه به این معنی است که خداوند از من راضی بوده و حال می‌بینیم که حضرت معصومه(س) به مقامی رسیده که خداوند از او راضی است؛ این موضوع به مقام بالای آن حضرت اشاره دارد و اوج مقام‌ها، مقامی است که انسان شرایطی را برای خود ایجاد کند که لیاقت‌ها و شایستگی‌هایی که داراست، او را به جایی برساند که خداوند از انسان راضی باشد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: وقتی که دقت می‌کنیم، این هشت صفت برای یک انسان ایده‌آل قرآنی است. یک انسان ایده‌آلی که خداوند تبارک و تعالی آن را از ما طلب می‌کند و می‌خواهد که ما به چنین کمال و رشدی برسیم. پس حضرت معصومه(س) در این قسمت خود یک الگو است.

ویژه اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ملاک‌ها برای فردی که باید الگو باشد، به شدت در حال تغییر است. به این موضوع باید توجه کرد که ملاک الگو شدن طهارت، تقوا، نیکوکاری و... است اما متاسفانه در حال حاضر می‌بینیم که این تغییر در رفتار الگوهای امروزی وجود دارد و آن‌ها تنها به مسائل ظاهری توجه می‌کنند که این خود می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد.

در شرایط کنونی امروز تشنه الگوهایی همچون حضرت معصومه(س) هستیم

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من در این شرایط و زمانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تشنه الگوهایی همچون حضرت معصومه(س) که انسانی ایده‌آل بود، هستیم. باید مراقب باشیم که الگوهای تخیلی و توهمی که ملاک‌هایی به غیر از تقوا، طهارت، نیکوکاری و... دارند، به عنوان الگو انتخاب نشوند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: باید در این شرایط چنین افرادی بیشتر معرفی شوند و یکی از دلایلی که ما زیارت می‌کنیم این است که بتوانیم با الگوهایی که معرفی می‌شوند، ارتباط بگیریم تا انشالله صفاتی که در این الگوها وجود دارد به ما نیز سرایت کند و بتوانیم موفقیت‌های بی‌شماری به دست آوریم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)