میرنیوز

بی‌توجهی ‌جهاد کشاورزی ‌به کشاورزان طارم سفلی/حداقل یک مرکز جهاد کشاورزی در ‌این منطقه مستقر کنید

 بی‌توجهی ‌جهاد کشاورزی ‌به کشاورزان طارم سفلی/حداقل یک مرکز جهاد کشاورزی در ‌این منطقه مستقر کنید 2020-11-26T08:56:37+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین طارم سفلی با 25 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان قزوین واقع شده و با وسعتی حدود 1700 کیلومتر مربع، وسیع‌ترین بخش استان نیز محسوب می‌شود؛ طارم سفلی در دامنه ارتفاع 300 تا 2700 متر از سطح دریا قرار گرفته که این موضوع سبب ایجاد آب و هوایی متفاوت در اقصی نقاط این بخش شده است همچنین شغل غالب مردمان طارم سفلی کشاورزی است.

طی تماس های کشاورزان مناطق کوهستانی طارم سفلی با تسنیم، این اهالی از عدم دریافت خدمات کافی از سوی سازمان جهاد کشاورزی گلایه داشتند، این کشاورزان اعلام کردند که در طارم سفلی زیتون محصولی شاخص است و جهاد کشاورزی عمده تمرکز خود را بر این محصول گذاشته استت، ایشان ابراز داشتند رسیدگی به باغات زیتون حق مردم منطقه است زیرا که این محصول جنبه اقصادی و اشتغالزایی دارد لیکن ارتقاعات نیز باید تقویت شوند تا شاهد رونق کشاورزی مناطق کوهستانی نیز باشیم.

به گفته اهالی حدود 80 درصد وسعت طارم را اراضی کوهستانی تشکیل داده که محصولاتی به جز زیتون در آن کشت می‌شود.

در این رابطه، کشاورز یکی از باغداران در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: مردم ساکن ارتفاعات طارم سفلی غالبا به باغداری محصولات سر درختی نظیر گردو، گیلاس، گلابی و نظایر آن و همچنین زراعت مشغول هستند.

وی افزود: تلاش و ایثار نیرو های خدوم مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی واقعا ستودنی است و بر ما پوشیده نیست اما این در حالی است که دوری راه و وسعت زیاد منطقه باعث شده خدمات دریافتی از طرف جهاد کشاورزی به ما در حد مطلوب نباشد.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به اینکه دارای آب مناسب و خاک غنی هستیم چنانچه در حوزه کشاورزی خدماتی مطلوبی دریافت نماییم راندمان محصولاتمان به شدت افزایش خواهد یافت و این اتفاق موجب رونق اشتغال و افزایش جمعیت این مناطق خواهد شد.

در ادامه حسینی یکی دیگر از کشاورزان منطقه طارم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: بازدهی اراضی ما به شدت پایین و رفت و آمد ما از مناطق کوهستانی به اداره جهاد بسیار مشکل است.

وی افزود: قاعده این است که جهاد کشاورزی در مرکز بخش مستقر شود در حالی که در طارم سفلی نه تنها اداره جهاد کشاورزی طارم سفلی در مرکز بخش، یعنی شهر سیردان، مستقر نیست بلکه در استان قزوین هم استقرار ندارد و این اداره هم اکنون در شهرستان رودبار استان گیلان و در شهر لوشان واقع شده است، به همین جهت کشاورزان نواحی مرتفع، در دریافت خدمات با مشکل روبرو هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: حداقل خواسته ما از سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین این است که یک مرکز جهاد کشاورزی در ارتفاعات طارم سفلی استقرار یابد تا خدمات دهی به کشاورزان و باغداران این مناطق به راحتی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش الموت غربی که حدود نصف طارم سفلی وسعت دارد دو مرکز جهاد کشاورزی مشغول به خدمت هستند گفت: درخواست ما هم این است یک مرکز دیگر در طارم سفلی و برای مناطق کوهستانی جنوب غرب و غرب منطقه ایجاد شود.

اقتصاد طارم سفلی بر پایه پرورش زیتون است

مدیر مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به اینکه طارم سفلی 1750 کیلومتر مربع وسعت دارد اظهار داشت: وسعت کل باغات طارم سفلی 14 هزار هکتار است و در سطح باغات زیتون با 9750 هکتار وسعت رتبه اول را از نظر اقتصادی دارا بوده که 7 هزار هکتار آن بارور است سپس گردو با 12 هزار و انار با 850 هکتار در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند؛ محصولات دیگری نظیر زغال اخته، بادام، به ، گیلاس و باقی میوه‌ها نیز در طارم کشت می‌شود.

خدایاری افزود: همچنین 12 هزار هکتار اراضی زراعی در طارم وجود دارد که 5000 تا 5500 هکتار آن کشت به کشت گندم دیم به صورت آیش اختصاص دارد و عدس، لوبیا ، یونجه و محصولات زراعی دیگری هستند که در طارم کشت می‌شوند.

وی در پاسخ به مطالبه اهالی در خصوص عدم خدمت رسانی به نواحی که زیتون کشت نمی‌شود اینگونه گفت: اینکه اهالی اذعان دارند جهاد کشاورزی تمرکز خود را روی زیتون گذاشته، تصور اینگونه است و این مطلب درست نیست، در منطقه طارم سفلی اقتصاد بر پایه زیتون است همانگونه که در تاکستان انگور جایگاه اقتصادی خاصی دارد.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی ادامه داد: در زمان برداشت زیتون تقریبا از تمام روستاهایی که زیتون در آنها کشت نمی‌شود مانند روستاهای اردک، محمد ده، پلنگه، گونج، فیله ورین، نجف آباد و روستاهای دهستان چوقور و تمامی روستا‌هایی که کشت باغی وسیع زیتون ندارند به مناطق زیتون خیز برای کار می آیند حتی کارگرانی از استان های گرگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برای کار در فصل چینش زیتون به طارم سفلی سفر می‌کنند.

خدایاری با تاکید بر اینکه زیتون بحث اشتغال کل منطقه را به همراه دارد و چرخ تولید را به حرکت در می آورد، گفت: ما در پرورش گردو بحث سرشاخه کاری و پیوند را داریم ، هر چند کم اما در دست انجام است، در باغات انار مبارزه با کرم گلوگاه انار را همه ساله در دستور کار قرار داده، در حوزه زراعت توزیع بذور اصلاح و ضدعفونی شده را داشته همچنین بحث کلاس های آموزشی را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: سخت‌ترین کاری که امسال داشتیم موضوع پلاک گذاری تراکتور ها بود که برای تمامی تراکتورها پرونده سازی کردیم و طی هفت الی هشت جلسه نیرو انتظامی برای بازدید و پلاک گذاری به منطقه آمد و توزیع کود شیمیایی برای دیم کاران، توزیع ملکه برای زنبور داران، توزیع قوچ به دامداران جهت اصلاح نژاد از دیگر خدمات مرکز ما بوده است.

وسعت کاری طارم سفلی 3 برابر الموت است

مدیر مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی در مورد مشکلات و محرومیت‌ها اینگونه گفت: ضمن اینکه با مشکل محرومیت دست به گریبان هستیم وسعت کاری ما در طارم تقریبا به اندازه سه برابر الموت است؛ در دو الموت شرقی و غربی سه مرکز اقدام به خدمت رسانی می کنند اما در طارم سفلی تنها یک مرکز وجود دارد.

خدایاری تصریح کرد: بنده خودم تقریبا تمام هفته در مرکز هستم، چه در ایام پرکاری مانند تابستان و چه الان که در پاییز هستیم، مجبورم در مرکز بمانم و به علت حضور ارباب رجوع در ساعات صبح، ما بیشتر بازدیدها را در ساعات بعد از ظهر انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اینکه دوستان اشاره دارند یک مرکز کفاف وسعت بالای بخش را نمیدهد حرف درستی است، در حال حاضر همکارانی که برای بازدید و انجام امور به منطقه چوقور می‌روند تا بازگردند ساعت پنج غروب می‌شود، کدام کارمند تا پنج غروب درسازمان می‌ماند
همکاران ما در مرکز جهاد طارم علاوه بر انجام وظیفه، ایثار می‌کنند و واقعا علاقه‌مند به کارشان هستند به علاوه در مرکز کمبود لجستیک، ماشین آلات را داریم، مناطق تحت پوشش به مرکز دور هستند، برای رفت و برگشت به چوقور 50 لیتر بنزین مصرف می شود اما این در حالی است که همه این مسائل را با جان و دل می پذیریم‌.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم که آیا ایجاد یک مرکز جهاد کشاورزی دیگری در طارم می تواند راهگشا باشد اینگونه گفت: به نظر بنده بهتر این است طارم سفلی به شهرستان ارتقا یابد.

وی در مورد اقدامات زیر بنایی افزود : ما 10 سال بود که گرفتار معضل خشک سالی بودیم که طی دوسال اخیر این مشکل تا حدودی حل شده است؛ در بحث پوشش انهار، ایجاد استخرهای ذخیره آب و لوله گذاری مشکل داریم این در حالی است که مشکل آب نداریم ولیکن در بحث بهره وری منابع آب مشکل داریم.

خدایاری در مورد برگزاری کلاس های آموزشی در منطقه عنوان کرد: اصول کار این است که ما کلاس‌های آموزشی را در مرکز برگزار کنیم تا علاقه مندان برای آموزش به مرکز مراجعه بفرمایند اما با این حال تقریبا تمام کلاس‌ها را در روستاها برگزار کرده‌ایم.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی طارم سفلی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مگس زیتون که 53 روستا درگیر آن هستند، به صورت روزانه کلاس آموزشی داخل باغات برگزار می‌کردیم افزود: اخیرا در شهر سیردان کلاسی برگزار شد که بحث گیاهان دارویی، زراعت دیم و باغبانی مطرح شد همچنین در روستای نیارک کلاس اصول کشت پاییزه و در روستای عباس آباد هم کلاس گیاهان دارویی و کشت زعفران را برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌ها بستگی به درخواست خود روستاها دارد، خاطرنشان کرد: ما در سه حوزه دیدار چهره به چهره در مرکز جهاد طارم با کشاورزان، کلاس های ترویجی و سامانه ترویجی در خدمت همه دوستان هستیم.

همچنین در انتها خدایاری در حوزه مبارزه با آفات اینگونه گفت: نیروهای مرکز در سطح یازده هزار و سیصد هکتار مبارزه شیمیایی با آفت ملخ انجام دادند که اگر انجام نمی‌شد ممکن بود آفت تا نزدیک قزوین، ابهر و خرمدره هجوم می‌بردند همچنین در سطح دو هزار و پانصد هکتار مبارزه با آفت مگس زیتون انجام شده است.

گزارش از محمدصابر کشاورز

انتهای پیام/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)