میرنیوز

صدور مجوز تردد با طعم کرونا

صدور مجوز تردد با طعم کرونا 2020-11-22T18:06:50+03:30

امروز دوم آذر ماه، از ساعت اولیه روز، افراد زیادی برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه کردند، در ایام کرونا که مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، جریمه روزانه یک‌میلیون تومان باری بر دوش‌شان شده و همه نگران هستند.

به همراه عکاس ایسنا به فرمانداری می‌رویم تا از روند صدور مجوز تردد باخبر شویم، نزدیک فرمانداری، تجمعی صورت گرفته است اگرچه همه افراد ماسک دارند اما فاصله‌گذاری اجتماعی معنایی ندارد و افراد درهم‌تنیده و کنار هم به دنبال دریافت پاسخ هستند.

ابتدای ورود سرباز فرمانداری تلفن همراه عکاس را می‌گیرد و با فریاد از مسئول نگهبانی می‌خواهد که گیت را باز کند تا ما دو نفر که گویا حالا از دید این سرباز جرمی مرتکب شده‌ایم را به داخل فرمانداری هدایت کند، درحالی‌که ما اصرار داریم خبرنگار هستیم و برای تهیه خبر اینجا آمدیم، مانند مجرمان ما را به داخل حیاط هدایت می‌کنند.

بعد از مذاکرات با روابط عمومی فرمانداری به ما اجازه می‌دهند که با مردم مصاحبه کنیم، مردم سؤالات زیادی دارند اما گویا فردی برای پاسخگویی در نظر گرفته نشده است، درحالی‌که جواب سؤالات کاملاً مشخص است و فقط کافی بود فردی برای پاسخگویی در نظر گرفته می‌شد تا کار مردم را راه بیندازد.

مردی که در صف اول تجمع ایستاده می‌گوید: پلاک من نمره قزوین است اما برای کارهایم باید به طارم بروم که جزو استان قزوین است، اما برای رسیدن به طارم باید از لوشان عبور کنم و گفته‌اند که از بخشداری قزوین باید نامه بگیرم، از صبح اینجا هستم می‌گویند باید درخواستت را بخشداری تأیید کند و منتظر هستم.

تکلیف ما چیست؟

فرد دیگری که راننده باربری است می‌گوید: من در قزوین مشکلی ندارم اما نمی‌دانم اگر به شهرستان‌های بوئین‌زهرا، تاکستان و آوج بروم باید چه‌کار کنم؟ فرد دیگری با صدای بلند می‌گوید: پلاک ماشین من برای تهران است اما خانه‌ام قزوین است و قولنامه دارم باید چه‌کاری کنم؟ خانمی فریاد میزند که پدرم بیمار است باید هرروز به تهران بروم، تکلیف من چیست؟

همه با صدای بلند صحبت می‌کنند و منتظر پاسخ، اما جوابی دریافت نمی‌کنند، گاهی پنجره کوچک نگهبانی باز می‌شود و برگه‌هایی بین حراست و مردم ردوبدل می‌شود، در کناری ایستاده‌ام و نحوه پاسخگویی را بررسی می‌کنم، فردی که نمی‌دانم کیست به سمت ما می‌آید و می‌گوید برای چه فیلم می‌گیرید؟ اگرچه صدایش بلند است اما با آرامش توضیح می‌دهیم که خبرنگار هستیم و برای تهیه گزارش هماهنگ شده است، به بیرون از فرمانداری می‌رویم.

پیرمردی با اعتراض به سمت ما می‌آید و می‌گوید: چرا همش از پولدارها می‌پرسید، من مسافرکش شخصی هستم، در آژانس کار نمی‌کنم، تاکسی اینترنتی هم نمی‌دانم چیست؛ روزیِ من از طریق مسافرکشی به دست می‌آید حالا به من می‌گویند که نباید از ساعت ۹ شب به بعد مسافرکشی کنی، تکلیف من چیست؟ ۱۸ سال است که مسافرکشی می‌کنم، شب‌ها بین دانشگاه آزاد و قزوین مسافر سوار می‌کنم و درآمد دیگری ندارم اما جواب درستی به من نداده‌اند.

دختری که از ساعت ۸ صبح اینجاست نیز می‌گوید: پدر من مریض است و هر روز باید برای دکتر به تهران برویم، از صبح آمده‌ام مجوزی دریافت کنم تا برای ترددم به تهران جریمه نشوم، گفته‌اند که باید منتظر باشم فعلاً جوابی نگرفتم اما گفته‌اند که اجازه تردد به من می‌دهند.

 مرد دیگری می‌گوید: طبق اعلام رسانه‌ها برای دریافت مجوز تردد پلاک غیربومی مراجعه کردم، گفتند که درخواست احراز هویت بدهید که کارت تردد بدهیم، یکی از مسئولین فرمانداری به جمع ما آمد و فکرمی‌کنم گفت یک ساعت پیش در جلسه‌ای مصوب شد تردد ماشین‌های با پلاک غیربومی تا ۹ شب بلامانع است! اما هنوز نمی‌دانم، جواب شفاهی و کتبی فرق می‌کند، من امروز برای احراز هویت اقدام کردم اگر هویتم احراز شود با جریمه‌هایی که از دیروز اعمال‌شده باید چه کار کنیم؟ یا اگر احراز هویت ما زمان ببرد در این چند روز جریمه شویم پس جریمه‌های قبلی چه می‌شود؟

برای گرفتن پاسخ سؤالات به دفتر فرماندار می‌رویم، روابط عمومی می‌خواهد که منتظر بنشینم تا جلسه فرماندار تمام شود، یک ربع از زمان انتظارمان گذشت که سربازی مسلح به سراغ ما آمد، با لحن بسیار بدی ما را از فرمانداری بیرون کرد، علاوه بر سؤال مردم، پشت در دفتر فرماندار این سؤال در ذهنم شکل می‌گیرد که آیا نمی‌توان این روند را با استفاده از تکنولوژی و اینترنت به‌گونه‌ای طراحی کرد که فرآیند ثبت مجوز تردد به‌صورت الکترونیکی صورت بگیرد؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اولویت استان احیاء واحدهای تولیدی در تملک بانک ها

اولویت استان احیاء واحدهای تولیدی در تملک بانک ها
2020-12-01T16:56:45+03:30
قم- استاندار قم گفت:همه اقدامات استان برای بازگرداندن مالکیت واحدهای صنعتی از بانکها به افراد برای این است تا واحدهای تملیک شده به مدار تولید بازگردند .

دستگیری پزشک قلابی به اتهام مداخله در امور پزشکی در نجف‌آباد/فوت یک بیمار

دستگیری پزشک قلابی به اتهام مداخله در امور پزشکی در نجف‌آباد/فوت یک بیمار
2020-12-01T16:43:23+03:30
اصفهان - دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد گفت: فردی که بدون داشتن مجوز اقدام به برگزاری جلسات مختلف برای درمان کرونا در فضای سربسته کرده بود، به اتهام مداخله ...

خسارت 1000 میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری سمنان

خسارت 1000 میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری سمنان
2020-12-01T16:33:29+03:30
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از خسارت حدود یک هزار میلیارد ریالی شیوع کرونا به تاسیسات گردشگری استان سمنان خبر داد.

تهیه مقاله علمی، مجازات آلوده‌کنندگان محیط زیست قزوین

تهیه مقاله علمی، مجازات آلوده‌کنندگان محیط زیست قزوین
2020-12-01T16:33:28+03:30
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مسئولین چهار بیمارستان آلاینده محیط زیست در قزوین به‌دلیل عدم رعایت دقیق قوانین و مقررات بی‌خطر سازی و دفع اصولی پسما...

مبتلایان به ایدز بیشتر در چه سنی هستند؟

مبتلایان به ایدز بیشتر در چه سنی هستند؟
2020-12-01T16:33:27+03:30
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به ایدز در گیلان در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند گفت: مردان بیشترین مبتلایان ب...

امدادرسانی به ۵۰۰۰ خوزستانی متاثر از بارندگی / اسکان اضطراری ۵۵۲ نفر

امدادرسانی به ۵۰۰۰ خوزستانی متاثر از بارندگی / اسکان اضطراری ۵۵۲ نفر
2020-12-01T16:33:27+03:30
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سه روز گذشته خبر داد.

بارش های متناوب در راه قم

بارش های متناوب در راه قم
2020-12-01T16:33:26+03:30
کارشناس هواشناسی گفت: فردا شاهد بارش های متناوب خواهیم بود که این بارش‌ها تا بعدازظهر پنج شنبه به صورت متناوب ادامه دارد.

برخی تسامح‌ها باعث گرفتن جان افراد می‌شود/همه فرمانداران موظف به اجرای طرح شهید سلیمانی

برخی تسامح‌ها باعث گرفتن جان افراد می‌شود/همه فرمانداران موظف به اجرای طرح شهید سلیمانی
2020-12-01T16:33:26+03:30
استاندار کرمان گفت: تمامی دستگاه‌ها و امکانات لجستیگی و معنوی استان باید در اختیار فرمانده عملیات این طرح قرار گیرد و انتظار داریم فرمانداران سراسر استان نیز...

خسارت 252 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه

خسارت 252 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری کرمانشاه
2020-12-01T16:33:25+03:30
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه آخرین برآورد خسارت کرونا به گردشگری استان را 252 میلیارد و 773 میلیون تومان اعلام کرد.

روند افزایشی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب و شرق استان کرمان

روند افزایشی موارد مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب و شرق استان کرمان
2020-12-01T16:33:25+03:30
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اقلیم‌های متفاوت استان کرمان اوج بیماری در هر قسمت از استان با یکدیگر متفاوت است به‌ طوری‌که در جنوب و شرق است...

افزایش شمار بیماران و فوت شدگان کرونا در فارس

افزایش شمار بیماران و فوت شدگان کرونا در فارس
2020-12-01T16:33:24+03:30
آمار بیماران مبتلا به کرونای نیازمند دریافت خدمات بستری در مراکز درمانی فارس که طی سه روز روندی کاهشی را به خود گرفته بود، طی ۲۴ ساعت گذشته مجددا افزایش یافت...

گزارشی از آخرین وضعیت خوزستان پس از باران

گزارشی از آخرین وضعیت خوزستان پس از باران
2020-12-01T16:33:23+03:30
طبق پیش‌بینی قبلی هواشناسی مبنی بر فعالیت یک سامانه بارشی قوی در خوزستان، بارندگی از روز پنجشنبه، ششم آذرماه در شهرهای استان آغاز شد و با شدت گرفتن بارش‌ها د...

یلدای کرونایی ممنوع

یلدای کرونایی ممنوع
2020-12-01T16:33:22+03:30
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: شب یلدا در پیش است؛ تأکید می‌کنیم که در این شب نباید دورهمی برگزار شود و از مردم می‌خواهیم که از دو...

آماده باش ۲۳ پایگاه هلال احمر آذربایجان غربی برای طرح زمستانی

آماده باش ۲۳ پایگاه هلال احمر آذربایجان غربی برای طرح زمستانی
2020-12-01T16:30:04+03:30
ارومیه – مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آماده باش ۲۳ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح ملی امداد و نجات زمستانی در سالجاری ...

مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ برای معلولین وعده‌ای که محقق نمی‌شود

مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ برای معلولین وعده‌ای که محقق نمی‌شود
2020-12-01T16:30:04+03:30
قزوین - سرپرست کانون معلولین توانا در استان قزوین گفت: عدم اجرای کامل پروژه مناسب‌سازی در شهر موجب بروز مشکلات متعدد برای معلولان قزوینی شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان: دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان خوزستان‌/ تا لحظه عادی‌شدن شرایط زندگی در کنار مردم هستیم

 مدیرعامل بنیاد احسان: دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای امدادرسانی فوری به سیل‌زدگان خوزستان‌/ تا لحظه عادی‌شدن شرایط زندگی در کنار مردم هستیم
2020-12-01T16:36:45+03:30
با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، نیروهای امدادی و جهادی این ستاد برای کمک به آسیب‌دیدگان بارش‌های اخیر در استان خوزستان، به این مناطق اعزام شدند.

تسهیل تردد در مرز بازرگان با استفاده از تجیهزات دیجیتالی و بروز

تسهیل تردد در مرز بازرگان با استفاده از تجیهزات دیجیتالی و بروز
2020-12-01T16:16:46+03:30
ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی از تسهیل تردد در گمرک و مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور با استفاده از تجهیزات دیجیتالی و بروز خبر داد.

وضعیت ۷۶ بیمار کرونایی بستری در بیمارستانهای قم وخیم است/فوت ۸نفر

وضعیت ۷۶ بیمار کرونایی بستری در بیمارستانهای قم وخیم است/فوت ۸نفر
2020-12-01T16:03:24+03:30
قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۳۶۷ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۷۶ نفر از آنها وخیم است.

حجت‌الاسلام شهیدی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد

 حجت‌الاسلام شهیدی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد
2020-12-01T15:30:48+03:30
گروه استان‌ها ــ حجت‌الاسلام شهیدی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع و به خاک سپرده شد.

آلودگی شیرابه ها چندین برابر زباله های معمولی

آلودگی شیرابه ها چندین برابر زباله های معمولی
2020-12-01T15:00:06+03:30
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: شیرابه ها چندین برابر زباله های معمولی برای محیط زیست آلودگی ایجاد می کند.

۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند به دانش‌آموزان محروم خراسان جنوبی اهدا شد

۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند به دانش‌آموزان محروم خراسان جنوبی اهدا شد
2020-12-01T15:00:06+03:30
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶۰ گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت قریب ۸۰ فرهنگی استان خریداری شده و در اختیار دانش‌آموزان محروم از گوشی و تبلت ...

سفر سکه‌های ساسانی از دوران باستان تا امامزاده کوه

سفر سکه‌های ساسانی از دوران باستان تا امامزاده کوه
2020-12-01T15:00:05+03:30
قصه از آنجا شروع می‌شود که هنر چند هزار ساله ساسانی با یک بقعه متبرکه بر فراز تپه‌ای در دامنه شمالی کوهستان الوند و در انتهای دره‌ای سرسبز و مصفا گره می‌خورد.

شکستن رکورد تولید در ایران خودرو کرمانشاه

شکستن رکورد تولید در ایران خودرو کرمانشاه
2020-12-01T15:00:05+03:30
به گفته مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه، در 9 ماهه امسال 21 هزار و 12 دستگاه خودرو پژو پارس در این واحد صنعتی تولید شده که بیش از تولید کل سال گذشته است.

آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار خوزستان

آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار خوزستان
2020-12-01T15:00:04+03:30
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان در استان در حال توزیع است.

تولید ۳۰۰ تن انواع صیفی جات در گلخانه های هیدرو پونیک چالدران

تولید ۳۰۰ تن انواع صیفی جات در گلخانه های هیدرو پونیک چالدران
2020-12-01T15:00:04+03:30
مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: امسال با فعالیت ۳ واحد گلخانه ای کشت هیدروپونیک در این شهرستان، ۳۰۰ تن انواع صیفی جات تولیدی روانه بازار خواهد شد.

وارونگی دما در البرز

وارونگی دما در البرز
2020-12-01T15:00:03+03:30
مدیرکل هواشناسی البرز گفت: تا پایان هفته به واسطه افزایش غلظت آلاینده‌های هوا شاهد پدیده وارونگی  دما در استان هستیم.

کاهش محسوس تردد خودرو در چهارمحال و بختیاری

کاهش محسوس تردد خودرو در چهارمحال و بختیاری
2020-12-01T15:00:03+03:30
مدیرکل راهداری  و حمل نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تردد خودروها در استان از ابتدای آذرماه تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۵۱ درصدی روبر...

دفاع تمام قد مدیرعامل استقلال ملاثانی از "اشکش"

دفاع تمام قد مدیرعامل استقلال ملاثانی از "اشکش"