میرنیوز

دورهمی‌ها در شب یلدا، زمستان سختی را رقم می‌زند

دورهمی‌ها در شب یلدا، زمستان سختی را رقم می‌زند 2020-11-22T08:33:50+03:30

مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به اینکه «کرونا مسئله‌ای جدی است»، تاکید کرد: ما هیچ روند کاهشی در شیوع ویروس کرونا در استان نداریم. روند شیوع و ابتلا افزایشی است. تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی از نظر شیوع ویروس قرمز و یا نارنجی هستند.

وی ادامه داد: طبق تقسیم‌بندی جدید ما شهر زردی در استان نداریم. در محدودیت‌هایی که از اول آذرماه قرار است انجام شود، انجام پروتکل‌های بهداشتی و  دستورالعمل‌ها الزامی و برگزاری مراسم‌های عروسی و تعزیه  در همه شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. ترددها از جمله خارج از شهر رفتن نیز از اول آذرماه ممنوع است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه «از مردم و همشهریان خواهش می‌کنم این مسئله را جدی بگیرند»، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم رفت‌وآمدهای خانوادگی را کم‌تر کنند. کم کم به شب یلدا نزدیک می‌شویم. دورهم جمع شدن شب یلدا امسال، ممکن است زمستان سخت و بدی را به جای بگذارد.

قلیان بیان کرد: همانند سیزده به در امسال که مردم یک روز به یاد ماندنی را برجای گذاشتند، از آنان خواهش می‌کنم که شب یلدا را نیز همانند سیزده به در با شرایط کرونایی این ایام فعلی، سپری کرده و  از دورهمی در این شب پرهیز کنند.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاک کردن گل‌زعفران، اظهار کرد: دستورالعمل بهداشتی درخصوص برداشت و پاک کردن گل زعفران به صورت کتابچه توسط جهادکشاورزی آماده شد. این دستورالعمل برای کشاورزان ارسال شد تا نحوه کار کردن در زمان شیوع ویروس کرونا چطور و چگونه صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

طرح ممنوعیت تردد خودروها برای ورود به کرمان

طرح ممنوعیت تردد خودروها برای ورود به کرمان
2020-12-02T12:46:53+03:30
از یکم آذرماه محدودیت‌های دو هفته‌ای به منظور کنترل روند رشد بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در کرمان نیز به اجرا درآمد، همزمان با این طرح، محدودیت‌های ترد...

فرصت ثبت‌نام برای نوآموزان خوزستانی جامانده از طرح آموزش رایگان

فرصت ثبت‌نام برای نوآموزان خوزستانی جامانده از طرح آموزش رایگان
2020-12-02T12:46:53+03:30
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از در نظر گرفتن فرصتی برای ثبت‌نام نوآموزان پنج ساله در طرح آموزش مجازی رایگان خبر داد.

طرح شهید سلیمانی محله‌محور است

طرح شهید سلیمانی محله‌محور است
2020-12-02T12:46:52+03:30
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: این طرح  به ‌صورت محله‌محور و خانواده‌محور، برای کنترل ایپ...

گلستان فعلا از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است

گلستان فعلا از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک است
2020-12-02T12:46:52+03:30
مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به استمرار پایش واحدهای پرورش طیور و زیستگاه‌های پرندگان آبزی وحشی، گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گلستان...

باید کوتاهی مدیران به اسم گفته شود/ نمی‌توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد

باید کوتاهی مدیران به اسم گفته شود/ نمی‌توانیم برای فردی انرژی بگذاریم که انگیزه ندارد
2020-12-02T12:46:50+03:30
استاندار کرمان با اشاره به مشکلات برخی پروژه ها عنوان کرد: اصل مهم برای ما تامین زیرساخت ها و مجوزهای لازم در استان است و وقتی آماده شود، پایه بعدی شخص سرمای...

مرغ بگیریم یا کرونا؟

مرغ بگیریم یا کرونا؟
2020-12-02T12:46:50+03:30
اگرچه ستاد ملی کرونا با محدودیت های شدید مقابله با کرونا سعی در مهار این بیماری دارد، اما جهش قیمت مرغ موجب شده تا مردم با ایستادن در صف های طولانی خرید مرغ ...

وجود ۵۳ هزار معلول شدید و خیلی شدید در استان/کرمان رتبه سی‌ام کشور از لحاظ تعداد خودکشی

وجود ۵۳ هزار معلول شدید و خیلی شدید در استان/کرمان رتبه سی‌ام کشور از لحاظ تعداد خودکشی
2020-12-02T12:46:49+03:30
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تبیین وضعیت معلولیت در استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان حدود ۵۳ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید داریم که مستمری از بهزیستی...

با کشف واکسن کرونا، آینده سفرهای بین‌المللی چگونه خواهد بود؟

با کشف واکسن کرونا، آینده سفرهای بین‌المللی چگونه خواهد بود؟
2020-12-02T12:46:48+03:30
این امیدواری در حال افزایش است که واکسن‌ها به‌زودی شروع به شکستن محدودیت‌های سفر و احیای دوباره سفرهای بین‌المللی می‌کنند، اما چه چیزی در انتظار ۲۰۲۱ است؟

در این روزهای محدودیت کرونایی در بازار کرمانشاه چه گذشت؟

در این روزهای محدودیت کرونایی در بازار کرمانشاه چه گذشت؟
2020-12-02T12:46:48+03:30
رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به همکاری مطلوب بازاریان در طرح محدودیت‌های کرونایی، گفت: تقریبا 70 درصد اصناف این محدودیت ها را رعایت کردند.

ابتلای ۸۰ درصد کادر درمان تربت‌جام به کرونا

ابتلای ۸۰ درصد کادر درمان تربت‌جام به کرونا
2020-12-02T12:46:47+03:30
فرماندار تربت‌جام گفت: متاسفانه تا کنون ۸۰ درصد کادر درمان در این شهرستان درگیر بیماری کرونا شدند و طولانی شدن شیوع ویروس توان نیروهای درمانی را کاهش داده تا...

گلیم سوزنی نهبندان احیا می‌شود

گلیم سوزنی نهبندان احیا می‌شود
2020-12-02T12:46:47+03:30
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان از شناسایی و توانمندسازی هنرمندان رشته گلیم سوزنی در این شهرستان با کمک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟
2020-12-02T12:46:46+03:30
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در قطع زنجیره ویروس کرونا توانسته اند موفق عمل کنند، گفت: یکی از دلایل این امر...

مشاوره ژنتیک از تولد نوزاد معلول پیشگیری می کند؟

مشاوره ژنتیک از تولد نوزاد معلول پیشگیری می کند؟
2020-12-02T12:46:45+03:30
مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه انجام به موقع مشاوره و آزمایش ژنتیک از تولد یک معلول یا تبدیل معلولیت های متوسط به شدید پیشگیری می کند، افزود: جلوگیری از...

شرایط کرمانشاه در کنترل کرونا مثبت است/ هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم

شرایط کرمانشاه در کنترل کرونا مثبت است/ هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم
2020-12-02T12:46:45+03:30
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ادامه جدیت در رعایت ممنوعیت و پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: شرایط استان در کنترل کرونا مثبت شده...

مرور چشم انداز هنرصنعت جهانی زیلو در گفت ‌‎و گو با خبرگان

مرور چشم انداز هنرصنعت جهانی زیلو در گفت ‌‎و گو با خبرگان
2020-12-02T12:46:44+03:30
رویداد گفت‌وگو با موضوع «هنر زیلو: دیروز، امروز، فردا» از سری رویدادهای «دست‎های جهانی» به مناسبت دومین سالروز آغاز طرح توسعه خوشه زیلو در یزد برگزار شد.

جزئیات شهادت شهید فخری‌زاده تا چند روز آینده تشریح می‌شود

جزئیات شهادت شهید فخری‌زاده تا چند روز آینده تشریح می‌شود
2020-12-02T12:46:43+03:30
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: جزییات شهادت، از سوی شورای عالی امنیت ملی به عنوان تنها منبع این امر،  در حال بررسی است.

ناشنوایی که می‌شنید!

ناشنوایی که می‌شنید!
2020-12-02T12:46:43+03:30
مرتضی حاتمی؛از انتشار کتاب جدیدش برای کودکان و نوجوانان با عنوان «ناشنوایی که می‌شنید!» توسط نشر باشور خبر داد.

بی‌برنامگی در کشاورزی بلای جان آب‌های زیرزمینی؛ تولیدات محصولات بی‌صرفه اقتصادی توجیهی ندارد

 بی‌برنامگی در کشاورزی بلای جان آب‌های زیرزمینی؛ تولیدات محصولات بی‌صرفه اقتصادی توجیهی ندارد
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها - در حالی که استان اردبیل با کمبود بارش‌ها و خشکسالی دشت‌ها روبه‌رو است اما بی‌برنامگی در کشاورزی از طرفی دیگر بلای جان ذخایر و منابع آب زیرزم...

رئیس فدراسیون هندبال: مسابقات بین‌المللی در بوشهر برگزار می‌شود/ اعزام تیم‌های ملی نوجوانان به رقابت‌های آسیایی

 رئیس فدراسیون هندبال: مسابقات بین‌المللی در بوشهر برگزار می‌شود/ اعزام تیم‌های ملی نوجوانان به رقابت‌های آسیایی
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها ــ رئیس فدراسیون هندبال گفت: با تکمیل سالن ۳ هزار نفری و افتتاح خانه هندبال استان بوشهر، تورنمنت چند جانبه با حضور تیم‌های هندبال ایران و کشور...

آمادگی دانشگاه علمی ‌کاربردی برای تربیت تمامی نیروهای مهارتی مورد نیاز کشور؛ با تمامی استانداران مکاتبه شد

 آمادگی دانشگاه علمی ‌کاربردی برای تربیت تمامی نیروهای مهارتی مورد نیاز کشور؛ با تمامی استانداران مکاتبه شد
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از آمادگی این دانشگاه برای تربیت تمامی نیروهای مهارتی مورد نیاز کشور خبر داد و گفت:در این باره با تمامی استان...

جولان کرونا در صف‌های نانوایی؛ معضلی که هم چنان در خراسان شمالی فراگیر است

 جولان کرونا در صف‌های نانوایی؛ معضلی که هم چنان در خراسان شمالی فراگیر است
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها-صف نانوایی‌ها در خراسان شمالی یک معضل قدیمی است که این روزها به واسطه کرونا به یک تهدید جدی برای استان تبدیل شده است.

روزهای خوش طلای سفید در قطب تولید استان خراسان جنوبی / دستگاه برداشت مکانیزه پنبه به کمک کشاورزان آمد

 روزهای خوش طلای سفید در قطب تولید استان خراسان جنوبی / دستگاه برداشت مکانیزه پنبه به کمک کشاورزان آمد
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها- این روزها پنبه کاران خراسان جنوبی سخت مشغول کار و تلاشند و با توجه به شیوع کرونا و کمبود نیروی انسانی در جمع‌‌آوری محصول، دستگاه برداشت مکانی...

بارش‌های پائیزی و دلهره مردم پلدختر از سیل دوباره؛ دیوار ساحلی تکمیل نشد

 بارش‌های پائیزی و دلهره مردم پلدختر از سیل دوباره؛ دیوار ساحلی تکمیل نشد
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها- پس از گذشت ۲۰ماه از سیل فروردین ۹۸پلدختر همچنان با مشکلاتی روبرو است و با آغاز بارش‌های پائیزی مردم در هراس دوباره سیل هستند.

اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" به‌ معنای خروج ایران از برجام نیست

 اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها" به‌ معنای خروج ایران از برجام نیست
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: تصویب این طرح به‌ معنای خروج ایران از برجام نیست. با تصویب ...

تکذیب شایعات و اخبار نادرست مربوط به وضعیت حال آیت الله مصباح یزدی

 تکذیب شایعات و اخبار نادرست مربوط به وضعیت حال آیت الله مصباح یزدی
2020-12-02T12:49:59+03:30
پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد اخبار مربوط به وضعیت حال آیت الله مصباح یزدی فقط در این پایگاه صحت دارد.

چه حکمی در انتظار دانه درشت‌های پرونده هفت سنگان خواهد بود؟

 چه حکمی در انتظار دانه درشت‌های پرونده هفت سنگان خواهد بود؟
2020-12-02T12:49:59+03:30
گروه استان‌ها ـ پیگیری قاطع دستگاه قضا نسبت به مطالبه به حق مردم مبنی بر وجود تخلفات زمین خواری در منطقه هفت سنگان قزوین و صدور رای بدوی، عطر و بوی عدالت را...

۱۱۲۶ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد

۱۱۲۶ میلیون تن ذخایر معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد
2020-12-02T12:30:03+03:30
زاهدان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ذخیره کلی مواد معدنی کشف شده در استان تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۲۶ میلیون تن بوده است.

نقش پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب/ ۴۳۰ میلیارد هزینه شد

نقش پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب/ ۴۳۰ میلیارد هزینه شد
2020-12-02T12:30:03+03:30
خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به نقش موثر پروژه‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب در مرکز این استان، گفت: در این راستا ۴۳۰ میلیارد ریال...

مسافران پرواز تهران – کرمان با هواپیمای جایگزین پرواز کردند

مسافران پرواز تهران – کرمان با هواپیمای جایگزین پرواز کردند
2020-12-02T12:30:02+03:30
اصفهان – مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: مسافران پرواز تهران – کرمان با پرواز جدیدی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را به مقصد کرمان ترک کردند.

صرف سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای صدور دفترچه های کاغذی بیمه

صرف سالانه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای صدور دفترچه های کاغذی بیمه
2020-12-02T12:03:27+03:30
ساری- مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به طرح حذف دفترچه های کاغذی گفت: سالانه هزار میلیارد ریال صرف صدور دفترچه های درمانی بیمه سلامت می شود.