میرنیوز

رنج محرومیت بر چهره ورزش باستانی انزلی/ پروژه ناتمام و میل هایی که خاک می خورند

رنج محرومیت بر چهره ورزش باستانی انزلی/ پروژه ناتمام و میل هایی که خاک می خورند 2020-11-19T10:48:06+03:30

ورزش زورخانه ای یکی از ورزش هایی است که ریشه در فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد و همانطور که به آن ورزش باستانی هم می گویند، از گذشته های دور به عنوان میراثی ارزشمند به ما رسیده است.

ورزش باستانی را علاوه بر نیرومندی و تقویت روحیه ورزشکاری با هدف تواضع، فروتنی و دوری از تکبر انجام می دهند و زورخانه که عنوان ساختمان و سالن این ورزش است، شبیه سرداب بوده که برای ورود باید خم و به دور از تکبر وارد شده و در پایان هم با دعا تمرین را خاتمه داد.

در انزلی هم همانند سایر رشته های ورزشی، ورزش زورخانه ای علاقمندان خود را دارد و شاهد استقبال از آن هستیم، ولی کمبود اعتبارات و نداشتن فضای مناسب به چالش با ورزشکاران زورخانه ای به میدان آمده و باستانی کاران انزلی در کنار همت خود، چشم امید به کرم مسئولان در اتمام پروژه زورخانه دارند.

باستانی دیر به انزلی آمد؛ ولی خوش آمد

حامد سمیعی، مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرانزلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرداری بندرانزلی اهتمام ویژه ای در رونق ورزش بین عموم شهروندان دارد و برنامه های متعددی به ویژه در ورزش های همگانی اجرا می کند، اظهار کرد: ورزش های باستانی از جمله شاخه های ورزشی است که در شهرهای مختلف کشور توسط شهرداری ها حمایت شده و فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ورزش باستانی در بندرانزلی قدمت دور و درازی ندارد، بر همین اساس آن گونه که باید از گذشته مورد توجه نبوده؛ هر چند از سال های گذشته و با استقبال عمومی شهروندان و فعالیت تعدادی از ورزشکاران در این زمینه، نگاه حمایتی از این ورزش در دستور کار قرار گرفته است.

سمیعی با اشاره به اینکه چندین سال گذشته کلنگ احداث فضای ورزشی ویژه ورزش زورخانه، سالن کشتی و سالن شطرنج در انزلی زده شده، افزود: بیش از دو سال است که این پروژه متوقف شده و منتظر هستیم تا مدیریت شهرداری با تکمیل این پروژه بتواند فضای مناسب برای ورزشکاران باستانی کار را در سطح انزلی فراهم کند.

پروژه ناتمام و داستان میل هایی که کنج خانه خاک می خورند

رئیس هیئت ورزش باستانی بندرانزلی نیز با بیان اینکه از شش سال گذشته فعالیت خود را با ۱۴ عضو به صورت جدی آغاز کرده، اظهار کرد: در حال حاضر اگر فضای مناسب در اختیار ورزشکاران این رشته باشد، با توجه به افزایش تعداد علاقمندان همه سانس های سالن پر می شود.

رامین محفلی با بیان اینکه بعد از گذشت این مدت زورخانه و فضای مناسب برای ورزش و حضور علاقمندان به این رشته را نداریم، افزود: پروژه ای که تحت عنوان سالن کشتی، خانه شطرنج و زورخانه جنب بازار کاسپین کلنگ زنی شد، نزدیک به سه سال است که راکد مانده و فنداسیون بنا میزبان آفتاب تابستان و باران های سیل آسای پاییز انزلی است.

وی با اشاره به اینکه با هزینه شخصی سالنی را برای استفاده ورزشکاران تجهیز کردم، افزود: به دلیل استفاده و استهلاک این وسیله ها از بین رفت و در حال حاضر ۲۵ میل دارم که گوشه خانه مانده و خاک می خورد.

رئیس هیئت ورزش باستانی بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم انزلی پیشگام در عرصه فرهنگ پهلوانی هستند، تصریح کرد: عشق به این ورزش باعث شد با موتور از رشت تا انزلی، بیش از ۴۰ کیلومتر کباده ۱۶ کیلویی را بر دوش بکشم تا ورزشکاران بتوانند به این وسیله زورخانه ای دسترسی داشته باشند.

محفلی به حمایت برخی از شهروندان در خرید لوازم ورزش باستانی اشاره کرد و گفت: علیرغم استقبال عمومی، سالن مناسب برای این ورزش تدارک دیده نمی شود؛ در حالی که خمام و شهرهای اطراف دارای زورخانه هستند.

وی به گران بودن شهریه ورزش اشاره و تصریح کرد: چرا باید بابت ورزش هزینه دهیم؟ دشمنان برای جوانان ما و در راستای اهداف خود هزینه می کنند تا آنها را از مسیر تعالی خارج کنند، اما ما چقدر هزینه می کنیم ورزشکار را داخل سالن نگه داریم؟

رئیس هیئت ورزش باستانی بندرانزلی اضافه کرد: قطعا با تاسیس زورخانه در شهر انزلی، راه برای آموزش و توسعه این ورزش در حوزه باستانی هموارتر می شود لذا از مسئولان تقاضا داریم در راه تحکیم و توسعه ارزش های فرهنگی آیین زورخانه ای و جوانمردی گام بردارند.

این ورزشکار باستانی کار که مردم انزلی را پیشگام در عرصه فرهنگ پهلوانی می‌داند، تاکید کرد: امروزه جوانان سایر استان ها استقبال خوبی از این رشته سنتی کرده اند، چرا که ورزش زورخانه ای به پیشرفت فرهنگی جوامع کمک می کند و ما نیز قطعا با منش پهلوانی که بین جوانانمان وجود دارد می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

زورخانه انزلی چشم به راه حمایت مسئولان

موسی زنجانخواه، رئیس شورای شهر بندرانزلی نیز در ادامه، با بیان اینکه شهرداری پروژه سالن کشتی، خانه شطرنج و زورخانه را در شورای پنجم پیگیری کرده و تاکنون در حدود ۵۰ درصد کار انجام شده، اظهار کرد: قرار بود نهادهای دیگر از جمله اداره ورزش و جوانان شهرستان هم برای انجام آن کمک کنند ولی هیچ کدام وارد انجام این طرح نشدند و کل پروژه بر عهده شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری براساس توانمندی خود توانست عملیات احداث را تا حدی پیش ببرد ولی به دلیل شرایط بد اقتصادی که چند سالی است در همه شهرداری ها از جمله شهرداری بندر انزلی شاهد هستیم این طرح به کندی پیش رفته است.

زنجانخواه با بیان اینکه هفته قبل از تملک اراضی استان به همراه کارشناسان شهرداری از این پروژه بازدید شد، تصریح کرد: مقرر شد اعتباری جهت تکمیل پروژه لحاظ شود و اگر نهادهای دیگر هم کمک کنند مسلما شهرداری هم مبالغی را برای تکمیل آن اختصاص خواهد داد و تلاش می کنیم پروژه را به نقطه مطلوب برسانیم و امید داریم قول های مساعد داده شده به فعلیت درآید.

رئیس شورای شهر بندرانزلی با تاکید بر اینکه امیدواریم اگر شرایط مطلوب باشد بتوانیم پروژه را تا پایان این دوره شورا تکمیل کنیم، افزود: متاسفانه افزایش قیمت‌ها، کاهش درآمد شدید شهرداری همچنین تاثیرگذاری کرونا در تعاملات و فعالیت‌های اقتصادی مردم و شهرداری منابع را بسیار محدود کرده است.

زنجانخواه تصریح کرد: امیدواریم نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرمانداری شهرستان نیز در اجرای این پروژه کمک کار شهرداری باشند تا پروژه را تحویل مردم قهرمان بندرانزلی دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شورای اول مرحوم  فیلی، پیشکسوت قهرمان کشتی کشور قرار بود زورخانه ای در خیابان نواب انزلی با هزینه شخصی خود بسازد، تاکید کرد: شهردار وقت در واگذاری زمین تن به همکاری نداد. اگر در آن مقطع این اتفاق رخ می‌داد اکنون در انزلی صاحب زورخانه بودیم؛ البته فنداسیون

نیمه کاره این طرح در خیابان نواب انزلی هنوز هم وجود دارد. لیکن کارشکنی های ایجاد شده در فضای آن روز مانع کار شد.

زنجانخواه تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام دادیم نهایتا در شورای پنجم احداث زورخانه اجرایی شد، ولی به نوسانات مالی و درآمدی و شرایط سختی که امروز به همه ما تحمیل شده است، برخوردیم.

وی افزود: امروز که پروژه ورزشی زورخانه، خانه کشتی و سالن شطرنج به اینجا رسیده انتظار ما از مجموعه مدیریت شهرداری و استان همچنین نماینده منتخب مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی این است که در به سرانجام رساندن آن همراهی کنند تا بتوانیم هدیه ای هرچند ناچیز به جوانان شهر تقدیم کنیم، زیرا هر چقدر محیط‌های ورزشی را گسترش دهیم به نفع جامعه خواهد بود و قطعا ارتقای سلامت جامعه در گرو توسعه ورزش است.

لزوم رونق ورزش باستانی انزلی با استفاده از کمک دستگاه ها

در همین رابطه مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در دیدار با روسای هیئت های ورزشی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ورزش بندرانزلی در سطح استان مثال زدنی است ولی با این تعداد مدال آور و قهرمان، امکانات و زیرساخت های این شهرستان قدیمی است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان بندرانزلی که باعث محدودیت در واگذاری زمین برای ساخت و ساز شده است، افزود: در حال حاضر زمین های موجود در شهر که متعلق به اداره ورزش و جوانان باشد کم است و علیرغم اینکه نمایندگانی از وزارتخانه و استان برای بازدید و بررسی به شهرستان دعوت کردیم ولی نتوانستیم به جمع بندی در مورد ورزشگاه جدید که بتواند مشکلات شهرستان را کم کنند، برسیم.

بخشی با بیان اینکه هیئت ها به عنوان بازوان اداره ورزش و جوانان شرایط تعامل با دستگاه‌های مختلف در استفاده از اماکن مناسب برای بهره برداری ورزشی را داشته باشند، گفت: اگر هیئت ورزشی تشکیل می دهیم برای این است که باری از روی دوش ورزش و جوانان برداشته شود؛ هر چند برای تحقق اهداف ورزشی در حد توان و در چارچوب قانون ورزشکاران را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت باستانی از ورزش‌هایی است که زیر نظر شهرداری فعالیت دارد، گفت: با توجه به اینکه این ورزش زیرمجموعه اداره ورزش و جوانان نیست ولی در حد امکان می توانیم از امکانات سایر دستگاه ها برای رونق این ورزش و حل مشکلات فعالان این عرصه در سطح بندرانزلی کمک بگیریم.

مدیر ورزش و جوانان گیلان تاکید کرد: با توجه به محدودیت در زمین های مناسب ورزشی، باید ورزش را به این سمت ببریم که بتوانیم از اماکن مراکز دیگر نیز به نحو احسن برای حضور و استفاده ورزشکاران بهره برداری کنیم؛ به عنوان مثال از سوله هایی که آماده بهره‌برداری هستند برای واگذاری به ورزشکاران می تواند مورد استفاده باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)