میرنیوز
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی مهمترین شاخص برای توسعه یافتگی است زیرا بدون این مهم امکان فعالیت اقتصادی و رقابت با بازارهای داخلی و خارجی وجود ندارد و هیچ سرمایه گذاری استانی محروم از زیرساختهای اصلی را با استانهای برخوردار عوض نمیکند.
در حالی در استانهای مختلف دنبال تکمیل آزادراهها هستند در کهگیلویه و بویراحمد هنوز عمده راههای روستایی آن خاکی و سوشه بوده و حتی تردد برای برخی روستائیان با اولین بارش برف و باران برای ماهها قطع میشود.
جادههای استان زیبا و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به جادههای مرگ معروف شدهاند، فرودگاه یاسوج رونقی ندارد و اتصال یاسوج به ریل آهن نیز به جایی نرسیده و انتظار مردم برای شنیدن سوت قطار به سر نمیآید.
دولت نهم در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد احداث راه آهن « اقلید-یاسوج» را با هدف کمک به این استان کمتر توسعه یافته مصوب کرد ولی مطالعات انجام شده راه به جایی نبرد و در واقع این مصوبه منتفی شد ولی همچنان به عنوان یک مهم در دستور کار مسئولان وقت قرار داشت تا اینکه منتج به نتیجه شد.
تیر کاری مسئولان در سفر سوم دولت احمدی نژاد به این استان به نشانه خورد و عبور خط آهن از یاسوج از مسیر اقلید مورد تایید قرار گرفت و در ردیف بودجه «کد» گرفت و به عنوان یک پروژه ملی سالانه از محل اعتبارات ملی مبلغی را برای آن در نظر میگیرند.
عملیات اجرایی پروژه راه آهن یاسوج-اقلید در سالهای اخیر آغاز شده ولی به دلیل محدودیتهای اعتباری پیشرفت لاک پشتی دارد به گونهای که با این شرایط مردم این دیار دیگر از شنیدن سوت قطار مایوس شدهاند زیرا با حساب سرانگشتی دو دوتا چهارتا حتی بهره برداری از این پروژه به عمر بسیاری از مردم قد نمیدهد.
مسئولان و متولیان امر با برآوردهای فعلی معتقدند برای اتمام این پروژه با ارز 3500 تومانی بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با همین فهرست بها و در صورت اختصاص سالانه 20 میلیارد تومان باید 50 سال دیگر در انتظار افتتاح این پروژه باشیم در حالی سالانه شاهد افزایش قیمت و در واقع افزایش فهرست بهای پروژههای عمرانی هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول پروژه راه آهن یاسوج-اقلید را 176 کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه 6 میلیارد تومان گذاشتهاند که این مبلغ بسیار ناچیز است.
پژمان نیک اقبال با بیان اینکه راه آهن یاسوج-اقلید میتواند قسمتی از پازل راه آهن اهواز-مشهد در آینده باشد، افزود: امکان اتصال راه آهن یاسوج در جنوب استان به راه آهن هواز-مشهد وجود دارد که این پروژه مسافت دو شهر را 500 کیلومتر کوتاهتر میکند.
انتهای پیام/542/ت
منبع : خبرگزاری تسنیم
افتتاح پروژه نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه در هفته آینده
حریق جنگلهای رودبار مهار شد
راهبرد دشمن در جنگ نرم ترویج ناامیدی در بین مردم است
هدیه رهبر معظم انقلاب به ملیپوش والیبال نشسته قم اهدا شد
فعالیتهای تجاری و مسافری در مرز خسروی با حالت عادی دنبال میشود
تعبیر الهامی از مربی های دوشنبه ای؛ نساجی خوب بازی کرد
استاندار جدید قزوین را بیشتر بشناسید
مداحان در ایجاد پیوند میان مردم و مکتب اهل بیت(ع) وظیفه مهمی دارند
حضرت فاطمه(س) از یک افق علمی بسیار والایی برخوردار است
استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسیم
«کولیوند» استاندار سمنان شد
استاندار جدید سمنان را بیشتر بشناسید
تصادف زنجیرهای در قشم ۹ مصدوم برجا گذاشت
صادرات محصولات دانش بنیان به اروپا از کریدور کشورهای حاشیه خزر
۹۱۰۰ مترمربع اراضی کشاورزی در محمودآباد آزادسازی شد
پلمب ۷ واحد صنفی کرمان به دلیل استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز
تشییع پنج شهید گمنام در استان مرکزی
بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در آذربایجان غربی احیا شد
هشدار مدیریت بحران خوزستان برای تقویت سامانه بارشی
آغاز عملیات آسفالت پروژه تعریض محور آریاشهر به کمربندی کرمانشاه
۶۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستای گمیزدر مشهد قطع شد
۱۴۰ طرح عمرانی و اجتماعی در قالب قرارگاه کوثر در ارومیه اجرا شد
مقاومت و اربعین به گفتمان تبدیل شود
کیفیت هوای استان البرز به وضع اضطرار رسید
طرح مردمیاری ارتش برای دانشآموزان بجستانی آغاز شد
بازگشایی راه ۶۵ روستای پشتکوه فریدونشهر در اصفهان
دو قلاده پلنگ در قاب دوربین محیط بانان طالقان ثبت شد
۱۶ مسیر آسفالت بین مزارع در ارومیه اجرا شد
زندان مرکزی اصفهان به «قارنه» منتقل میشود
جنایت پاراچنار ریشه در تحت الشعاع قرار دادن حکم نتانیاهو دارد