میرنیوز
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی مهمترین شاخص برای توسعه یافتگی است زیرا بدون این مهم امکان فعالیت اقتصادی و رقابت با بازارهای داخلی و خارجی وجود ندارد و هیچ سرمایه گذاری استانی محروم از زیرساختهای اصلی را با استانهای برخوردار عوض نمیکند.
در حالی در استانهای مختلف دنبال تکمیل آزادراهها هستند در کهگیلویه و بویراحمد هنوز عمده راههای روستایی آن خاکی و سوشه بوده و حتی تردد برای برخی روستائیان با اولین بارش برف و باران برای ماهها قطع میشود.
جادههای استان زیبا و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به جادههای مرگ معروف شدهاند، فرودگاه یاسوج رونقی ندارد و اتصال یاسوج به ریل آهن نیز به جایی نرسیده و انتظار مردم برای شنیدن سوت قطار به سر نمیآید.
دولت نهم در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد احداث راه آهن « اقلید-یاسوج» را با هدف کمک به این استان کمتر توسعه یافته مصوب کرد ولی مطالعات انجام شده راه به جایی نبرد و در واقع این مصوبه منتفی شد ولی همچنان به عنوان یک مهم در دستور کار مسئولان وقت قرار داشت تا اینکه منتج به نتیجه شد.
تیر کاری مسئولان در سفر سوم دولت احمدی نژاد به این استان به نشانه خورد و عبور خط آهن از یاسوج از مسیر اقلید مورد تایید قرار گرفت و در ردیف بودجه «کد» گرفت و به عنوان یک پروژه ملی سالانه از محل اعتبارات ملی مبلغی را برای آن در نظر میگیرند.
عملیات اجرایی پروژه راه آهن یاسوج-اقلید در سالهای اخیر آغاز شده ولی به دلیل محدودیتهای اعتباری پیشرفت لاک پشتی دارد به گونهای که با این شرایط مردم این دیار دیگر از شنیدن سوت قطار مایوس شدهاند زیرا با حساب سرانگشتی دو دوتا چهارتا حتی بهره برداری از این پروژه به عمر بسیاری از مردم قد نمیدهد.
مسئولان و متولیان امر با برآوردهای فعلی معتقدند برای اتمام این پروژه با ارز 3500 تومانی بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با همین فهرست بها و در صورت اختصاص سالانه 20 میلیارد تومان باید 50 سال دیگر در انتظار افتتاح این پروژه باشیم در حالی سالانه شاهد افزایش قیمت و در واقع افزایش فهرست بهای پروژههای عمرانی هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول پروژه راه آهن یاسوج-اقلید را 176 کیلومتر عنوان کرد و گفت: امسال برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه 6 میلیارد تومان گذاشتهاند که این مبلغ بسیار ناچیز است.
پژمان نیک اقبال با بیان اینکه راه آهن یاسوج-اقلید میتواند قسمتی از پازل راه آهن اهواز-مشهد در آینده باشد، افزود: امکان اتصال راه آهن یاسوج در جنوب استان به راه آهن هواز-مشهد وجود دارد که این پروژه مسافت دو شهر را 500 کیلومتر کوتاهتر میکند.
انتهای پیام/542/ت
منبع : خبرگزاری تسنیم
اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
تداوم دستاندازیها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستانگذران به مازندران
حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
انتقام ایران پاسخی به خباثتهای رژیم صهیونیستی بود
دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
جزئیات رقابتهای جهانی تکواندو در کیش
تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
پیشبینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
توزیع ۶۰۰هزار تن نهادههای دامی بین دامداران لرستان
انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمهالکترونیکی است
هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
وزارت نفت برای جمعآوری فاضلاب جزیره خارگ پای کار بیاید
سرریز فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قرهسو
خبر وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
پهلودهی ۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
قدردانی علمای برجسته اهلسنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت میشناسد
دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
دغدغههای نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و کمک به دولت تشکیل شود
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
تب تند رقابتهای انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد