میرنیوز

شیب تند پیک سوم کووید ۱۹ در کرمان/ کرونا مسری تر شده است

شیب تند پیک سوم کووید ۱۹ در کرمان/ کرونا مسری تر شده است 2020-10-12T20:15:18+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر نخعی عصر دوشنبه در نشست علمی خبری با موضوع «وضعیت روند کرونا ویروس در استان کرمان» گفت: در طول دوران اپیدمی کرونا سه پیک در کشور رخ داده است؛ پیک اول در فروردین و اواخر اسفند، پیک دوم در خرداد و تیر بروز کرد و پیک سوم از اواسط شهریور شروع شده که همچنان درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها با تأخیر ۱۰ روزه نسبت به زمان پیک بروز می‌کند، افزود: در ابتدای اپیدمی در استان کرمان (برخلاف کشور که دو پیک را تجربه کرده بود) فقط یک پیک داشتیم که علتش رعایت خوب نکات بهداشتی توسط مردم در ماه‌های اسفند و فروردین بود. در پیک دوم با کمرنگ شدن محدودیت‌ها تعداد مبتلایان افزایش یافت و در پیک سوم شیب مبتلایان تندتر شده و نقطه پایه آن نسبت به پیک‌های قبلی بالاتر است.

شیب پیک سوم کرونا در کرمان شدت گرفته است

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به تفاوت‌های پیک دوم و سوم کرونا در استان کرمان اشاره و بیان کرد: پیک دوم با ۴۰ یا ۵۰ مورد ابتلاء و از جنوب استان کرمان آغاز شد در حالی که پیک سوم با آمار بالای ۱۰۰ نفر و از نیمه شمالی استان کرمان آغاز شده است.

وی گفت: شیب پیک سوم تندتر از پیک قبلی است و پیش بینی می‌شود در صورت عدم تغییر رفتارها در این دوره بیمارستان‌ها شلوغ تر و موارد سرپایی و مرگ‌ها بیشتر شود.

نخعی بیان کرد: در حال حاضر بالاترین شیوع کرونا مربوط به کرمان، سیرجان و رفسنجان است و در این بین سیرجان بیشتر از سایر مناطق استان درگیر ویروس شده است و آمار بستری‌های حوزه دانشکده سیرجان ۲.۵ برابر شده است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: استان کرمان هنوز وارد اوج پیک نشده است اما در شهر کرمان تا حدی سوار بر این موج شده‌ایم و سیرجان اکنون به نوک قله رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش موارد بستری کیفیت مراقبت از بیماران کاهش می‌یابد، افزود: تعداد بستری‌ها و کیفیت مراقبت‌ها در آمار مرگ و میر تأثیرگذار است.

هشدار در خصوص افزایش موارد مرگ و میر

نخعی با بیان اینکه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، ابتلای پرستاران و پزشکان نیز بیشتر می‌شود، گفت: در پیک اول تجربه افزایش مرگ و میر نداشتیم، در پیک دوم در یکی دو نقطه بالاتر از میانگین کشوری بودیم اما اخیراً آمار مرگ و میر مجدداً در حال بالا رفتن است؛ گرچه هنوز کرمان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بر اساس تجارب قبلی تقریباً دو مؤلفه «رفتار مردم» و «شرایط اقلیمی» در زمینه شیوع کرونا تعیین کننده هستند که در این میان رفتار مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با تشریح وضعیت استان‌های همجوار کرمان بیان کرد: آمار کرونا در استان یزد از سه الی چهار هفته پیش با شیب تند در حال افزایش است بنابراین باید حواسمان به شهرستان‌های زرند، کوهبنان و انار باشد.

نخعی با اشاره به اینکه اژدهای کرونا هنوز در هرمزگان از خواب بیدار نشده اما در سیستان و بلوچستان تازه از خواب بیدار شده است، افزود: این دو استان پیک بعدی کرونا مصون نیستند.

پیک سوم کرونا در راه شهرهای جنوبی و شرقی کرمان

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با این روال پیک بعدی کرونا در شهرهای منطقه جنوبی و شرقی استان کرمان از دو هفته آینده آغاز می‌شود و ساکنان این مناطق باید مراقب رفتارهای خود باشند.

نخعی با بیان اینکه رفتارهای درست پیشگیرانه می‌تواند تا ۹۵ درصد پیک بیماری را پایین بیاورد؛ افزود: «رفتارها» و «مدیریت منطقه» از جمله مؤلفه‌های اثر گذار بر این بیماری هستند.

وی هشدار داد: در صورتی که افراد رفتارهای درست نداشته باشند و در ازدحام‌ها حضور پیدا کرده و پروتکل‌ها را رعایت نکنند اثرات این رفتارشان را ۱۰ روز بعد در آمار کرونا مشاهده می‌کنند.

نخعی با اشاره به اهمیت رفتارهای افراد، گفت: یکی از عواملی که در مقالات در زمینه موفقیت چین برای مهار کرونا عنوان شده کاهش تعداد تماس هاست.

کرونا مسری تر شده است

وی با تاکید بر اینکه باید شعار «در خانه بمانید» مجدداً احیا شود، گفت: افراد حتماً از حضور در اجتماعات و مکان‌های پرازدحام پرهیز کنند.

نخعی گفت: قبلاً گفته می‌شد ۴۰ درصد افراد بدون علامتند اما اکنون می‌گویند ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران بدون علامت هستند چرا که سویه های ویروس تغییر می‌کند و رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهد. کودکان بیشتر از گذشته به کرونا مبتلا می‌شوند و این ویروس مسری تر از قبل شده است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ویروس کرونا مسیرهایش را عوض کرده و تغییر رفتار می‌دهد، افزود: شیب کرونا در کشورهای آسیای جنوب شرقی ملایم و در کشورهای اروپایی تند بوده است و در بررسی‌ها مشخص شد که استفاده از ماسک در فصل سرما جزو عادات فرهنگی مردم کشورهای شرق است و همین مساله باعث شده شیب ملایم‌تری داشته باشند.

واکسن آنفلوانزا معجزه نمی‌کند

وی در ادامه در خصوص واکسن آنفلوانزا هم گفت: هر سال برای اینکه کادر درمان را راضی به تزریق واکسن آنفلوانزا کنیم جلسات متعددی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برگزار می‌کردیم؛ این در حالیست که امسال اغلب افراد جامعه به دنبال تزریق این واکسن هستند.

نخعی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان کرمان توزیع نشده است، افزود: آگاهی مردم در شکل گیری رفتارهای درست بسیار تأثیرگذار است و بسیاری از رفتارهای نادرست به دلیل نا آگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه واکسن معجزه نمی‌کند، گفت: در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ هر سال اثربخشی واکسن آنفلوانزا را بررسی کردند و مشخص شد که تأثیرگذاری آن ۱۰ تا ۶۰ درصد است؛ بنابراین با توجه به اینکه واکسن آنفلوانزا اثربخشی بالایی ندارد هیچ کشوری آن را جزو واکسن‌های همگانی و رایگان وارد نمی‌کند.

نخعی بیان کرد: در نیم کره جنوبی به عنوان مثال در استرالیا وضعیت آنفلوانزا در پنج سال اخیر مورد بررسی قرار داده‌اند و با سال ۲۰۲۰ مقایسه کرده‌اند که نشان می‌دهد آمار ابتلاء به این بیماری به صورت ناگهانی آمار کم شده است؛ علت این کاهش، رعایت خوب نکات بهداشتی از سوی مردم (به دلیل شیوع کرونا) است.

کرونا ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفلوانزاست

وی با اشاره به اینکه مسیر انتقال آنفلوانزا و کرونا تفاوت چندانی ندارد، افزود: کرونا نسبت آنفلوانزا مسری تر بوده و طول دوره سرایت بیشتری دارد. ویروس کرونا از دو روز پیش از بروز علائم قابل انتقال به سایر افراد است. اوج سرایت مربوط به روز اول علامت دار شدن است و این شرایط تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد. آنفلوانزا دوره سرایت کمتری دارد و این دوران از روز بروز علائم تا شش الی هفت روز طول می‌کشد.

نخعی با اشاره به اینکه کرونا ۱۰ برابر کشنده‌تر از آنفلوانزاست، هشدار داد: افرادی که از آنفلوانزا می‌ترسند باید ۱۰ برابر بیشتر از کرونا هراس داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امسال باید نکات بهداشتی شدیداً رعایت شود، افزود: اگر کرونا نگیریم احتمال ابتلاء به آنفلوانزا هم کم می‌شود چرا که ویروس آنفلوانزا نسبت به سال‌های قبل در جامعه کمتر است.

نخعی با اشاره به اینکه باید امیدوارانه به مقابله با کرونا برویم، افزود: رعایت نکردن نکات بهداشتی اشتباه بسیار بزرگی است، مواردی بوده است که یک فرد دو مرتبه مبتلا به کرونا شده است و اصلاً نباید در این زمینه ریسک کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست چند درصد افراد دوباره مبتلا به کرونا می‌شوند، افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که در مرتبه دوم بیماری ضعیف‌تر یا شدیدتر بروز کند.

نخعی گفت: درست است که گفته می‌شود احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است اما برخی اوقات مشاهده شده که جوانی بدون بیماری زمینه‌ای مبتلا شده و در نهایت جان خود را از دست داده است.

ویتامین D مصرف کنید

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص استفاده از ویتامین D بیان کرد: اکنون نسبت به اوایل اپیدمی در خصوص مصرف ویتامین D تاکید بیشتری است؛ اگر در کشوری کمبود این ویتامین باشد احتمال مرگ و میر ناشی از کرونا بیشتر می‌شود.

نخعی گفت: در استان کرمان با وجود اینکه منطقه‌ای آفتابی است اما بیش از ۵۰ درصد افراد دچار کمبود ویتامین D هستند؛ توصیه می‌شود افراد قرص «۲ هزار واحدی ویتامین D» را به صورت «روزانه» یا قرص « ۵۰ هزار واحدی ویتامین D» را به صورت «ماهیانه» استفاده کنند و این دوز ایجاد مسمومیت نمی‌کند.

این متخصص پزشکی اجتماعی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: فاصله گذاری، عدم حضور در اجتماعات، پرهیز از تماس با افراد خارج از منزل، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها باید حتماً رعایت شود.

وی در خصوص سطوح گفت: حساسیت در این زمینه نسبت به قبل کمتر شده چرا که در شرایط واقعی ویروس کمتر زنده می‌ماند.

افزایش محسوس تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تأثیرگذاری بازگشایی مدارس در شیوع کرونا بیان کرد: با توجه به آمار بالای افراد مبتلا به کرونا در کرمان و احتمال ناقل بودن دانش آموزان پیشنهاد ۲ هفته تعطیلی مدارس استان کرمان به ستاد ملی کرونا داده شد.

وی با اشاره به اینکه کمترین احتمال مرگ بر اثر کرونا مربوط به رده سنی پنج تا ۱۷ سالگی است، گفت: به طور واضح تعداد دانش آموزان مبتلا به کرونا که به صورت سرپایی به مراکز بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند افزایش یافته است.

نخعی هشدار داد: اگر این آمار از یک حد بیشتر شود احتمال مرگ و میر افزایش می‌یابد چرا که کودکان می‌توانند پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها را درگیر کنند. در الگوی جدید کرونا، موارد بستری خانوادگی بیشتر شده است و شاید یکی از علت‌های آن این باشد که دانش آموزان کم علامت باعث درگیری سایر افراد به ویژه سالمندان شده‌اند.

نکات بهداشتی رعایت نشود با فاجعه مواجه می‌شویم

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته از مردم خواست که به مسافرت نروند و افزود: همچنین باید توجه داشت با کاهش دمای هوا نباید تمامی درها را ببندیم حتماً باید محیط منزل و کار و… تهویه شود؛ بستن درها و کاهش دما می‌تواند خطرآفرین باشد.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه موضوع کرونا بسیار جدی است، تاکید کرد: اگر جدی مقابل این بیماری بایستیم، کوتاه می‌آید و هرگز نباید خسته شویم.

نخعی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در شرایط کنونی بستن شهرها تأثیرگذار نیست، بیان کرد: اقتصاد با سلامت جسمی، روانی و جانی مردم رابطه تنگاتنگ دارد. امیدواریم با پی گیری های استاندار کرمان مدارس حضوری در استان تعطیل شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیب تندی که در استان کرمان شاهد هستیم باید رعایت نکات بهداشتی بیشتر مدنظر قرار گیرد و تصور نکنیم که دیگران درگیر بیماری می‌شوند و ما مصون هستیم.

نخعی گفت: در پیک جدید با مواردی مانند خستگی مردم، بالا رفتن پایه آغاز پیک، مسافرت‌ها (با توجه به تعطیلات پایان هفته)، کاهش دمای هوا و بستن درها و بازگشایی مدارس مواجه هستیم و اگر مراقب نباشیم با یک فاجعه مواجه خواهیم شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مسافرت‌ها یک تهدید بسیار جدی است، اظهار کرد: سفرها به طور قطع مشکل آفرین می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)