میرنیوز

صف‌های طولانی که عمر مردم سیستان و بلوچستان را کوتاه می‌کند

صف‌های طولانی که عمر مردم سیستان و بلوچستان را کوتاه می‌کند 2020-10-03T09:25:47+03:30

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مردم استان سیستان و بلوچستان سال هاست که مجبورند برای دریافت برخی از ضروریات زندگی خود ساعت‌ها در صف‌های طولانی وقت بگذارنند و منتظر باشند تا شاید به منظور خود که ممکن است، گاز، نفت، بنزین و گاهاً حتی آب آشامیدنی باشد، برسند. اما متأسفانه این روزها شرایط اقتصادی حاکم وضعیت را بدتر از گذشته هم کرده است.

از سوی دیگر متأسفانه در روزهایی که کرونا در سطح کشور و همچنین استان سیستان و بلوچستان به پیک سوم خود رسیده و در حال اوج گرفتن است اما متأسفانه همچنان مردم مرزدار این استان استراتژیک برای دریافت سیلندر گاز و یا ثبت نام و ویرایش اطلاعات خود جهت دریافت نفت سفید مورد نیاز و یا حتی در برخی از شهرستان‌ها برای بنزین زدن باید در صف‌های طولانی بایستند.

معطلی مردم سیستان و بلوچستان در صف‌های طولانی پایانی ندارد

حمید ریگی یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ما مردم سیستان و بلوچستان مرزداران کشور هستیم و در این راه حاضریم همچون گذشته جانمان را هم فدا کنیم.

وی افزود: اما متأسفانه سالهاست که به دلیل بی تدبیری مسئولان و همین طور عقب ماندگی‌های تاریخی در دوره پهلوی با مشکلات متعددی رو به رو هستیم.

این شهروند زاهدانی ادامه داد: متأسفانه به نظر می‌رسد که معطلی مردم استان سیستان و بلوچستان در صف‌های طولانی پایانی ندارد و تنها از عاملی به عامل دیگر تغییر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این روزها صف‌های طولانی بنزین، گاز و نفت سفید موجب سرگردانی و نارضایتی مردم شده است، تصریح کرد: ما در شهر زاهدان که مرکز استان سیستان و بلوچستان است برای برداشت آب بهداشتی به مراکز عرضه ان مراجعه می‌کنیم، حالا شما حساب کنید در دیگر مناطق استان اوضاع چطور است.

ریگی گفت: امیدواریم مسئولان برای بر طرف شدن این مشکلات به دنبال راهکارهای اساسی باشند نه اینکه تنها به گفتار درمانی کفایت کنند و فقط قول‌ها و افتتاح‌های نمایشی داشته باشند.

صف‌های طولانی که عمر مردم سیستان و بلوچستان را کوتاه می‌کند

امتداد صف‌های دریافت گاز مایع از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان

کمبود سیلندرهای گاز مایع موضوعی است که هرساله در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم و ظاهراً قرار هم نیست که این مشکل به این زودی ها حل شود اما متأسفانه امسال این صف‌ها زودتر و قبل از شروع شدن فصل سرد تشکیل شده است و مسئولان هم همچون گذشته قول حل شدن هرچه سریع‌تر موضوع را می‌دهند.

تا سال ۱۳۹۳ استان سیستان و بلوچستان تنها استان کشور بود که از نعمت گاز لوله کشی بی بهره بود و این مساله مشکلات فروانی را برای مردم این استان به وجود آورده بود تا اینکه بالاخره در سال ۹۳ پس از رسیدن خط لوله گاز به ایرانشهر مردم این شهر از نعمت گاز بهره مند شدند اما باقی استان همچنان از نعمت گاز بی بهره بودند.

این موضوع تا پایان سال ۹۵ ادامه داشت تا اینکه بالاخره با تبلیغات فراوان در تاریخ ۱۰ اسفند سال ۹۵ با حضور رئیس جمهور مشعلی در میدان گاز شهر زاهدان روشن شد، اما تاکنون که در مهر ماه سال ۹۹ قرار داریم همچنان مشکل گاز در این شهر وجود دارد.

از همه این مسائل که بگذریم نکته عجیب و جالب توجه این است که موضوع کمبود سیلندر های گاز مایع هرساله در این ایام در سیستان و بلوچستان تکرار می‌شود و مسئولان هم هر ساله با تبلیغات فروان قول پیگیری می‌دهند اما باز هم این مشکل ادامه پیدا می‌کند.

گاز رسانی به کلیه شهرهای سیستان و بلوچستان سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد

رضا پنجابی مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان چندی پیش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۲۲۰ کیلومتر از عملیات لوله گذاری گاز در شهر زاهدان انجام شده و حدود ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده که طبق برنامه ریزی انجام شده آن نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۱۳ پیمانکار با شرکت گاز سیستان و بلوچستان همکاری دارند، افزود: همچنین تاکنون ۷ روستا در این استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که تعداد مشترکان روستایی به ۸۰۰ مشترک می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ گاز رسانی به کلیه شهرهای سیستان و بلوچستان به پایان برسد و کلیه صنایع استان هم از این نعمت بهره مند شوند.

همان طور که بیان شد امسال نیز این موضوع تکرار شد اما کمی زودتر و مسئولان امسال نیز پای کار آمدند اما صف‌های طولانی همچنان ادامه دارد و هنوز تغییری در وضعیت ایجاد نشده است.

همانطور که بیان شد مشعل گاز چندسالی است که در شهرهایی مانند ایرانشهر و زاهدان روشن‌شده است اما متأسفانه همچنان شبکه گازرسانی همه‌گیر نشده است و لذا استفاده از سیلندر های گاز برای تأمین سوخت در خانه‌ها امری متداول است.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان ۲۳ شهرستان دارد که تقریباً همه آنها با مشکلات مشابه در این خصوص مواجه هستند اما در برخی شهرستان‌های مرزی مشکل صف‌های بنزین بسیار پررنگ‌تر است.

صف‌های طولانی که عمر مردم سیستان و بلوچستان را کوتاه می‌کند

تداوم صف‌های طولانی بنزین در سراوان

این روزها مردم شهرستان مرزی سراوان در شرقی ترین نقطه کشور و استان سیستان و بلوچستان هم حال و روز مساعدی ندارند، زیرا هر روز مجبورند در صف‌های طولانی از جمله صف بنزین وقت گران بهای خود را هدر بدهند و ظاهراً به نظر می‌رسد در صف ایستادن در این شهرستان مرزی به یک سنت و رسم دیرینه تبدیل شده است.

این روزها افزایش ارزش ارزهای خارجی از جمله روپیه پاکستان و همچنین سودجویی قاچاقچیان سوخت عامل تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های فروش سوخت در شهرهای مرزی از جمله شهرستان سراوان شده است به طوری که برای تأمین چند لیتر بنزین باید ساعت‌ها وقت مردم در صف انتظار هدر رود.

افزایش ارزهای خارجی و همچنین سودجویی قاچاقچیان سوخت عامل تشکیل صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های فروش سوخت در شهرهای مرزی از جمله شهرستان سراوان شده است

این موضوع در حالی است که سال گذشته مسئولین اعلام کردند، اجرای طرح کدینگ در استان سیستان و بلوچستان باعث ساماندهی وضعیت سوخت و جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی می‌شود اما این روزها با مشاهده صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان و همچنین افزایش کشفیات سوخت قاچاق در سطح استان متوجه می‌شویم که این طرح هم نتوانسته جلوی قاچاق سوخت را بگیرد.

البته اجرای طرح کدینگ برای مدت کوتاهی باعث کمتر شدن صف‌های بنزین شد زیرا کارت‌های مهاجر دیگر در استان سیستان و بلوچستان کار نمی‌کرد اما افراد سودجو برای این مشکل هم راه کار پیدا کردند و ماشین‌های فرسوده را از شهرهای دیگر خریداری و در این استان سوخت گیری می‌کنند که همین امر باعث ایجاد ترافیک سنگین در جایگاه‌های سوخت شده است و همچنین برخی از آنها هم با ترفندهایی کارت‌های مهاجر را دوباره فعال کردند.

در مجموع به نظر می‌رسد این صف‌ها قصد برچیده شدن از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان را ندارد و مردم نیز مجبورند که یک روز در صف تهیه سیلندر، یک روز در صف تأیید کالا برگ نفت سفید و روز دیگر در صف تهیه بنزین باشند.

این در حالی است که احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص مشکل تأمین گاز مایع با چاشنی عصبانیت اظهار داشت: اقدامات زیر بنایی متعددی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده که به زودی شاهد نتایج و ثمرات آن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به مردم شهر زاهدان تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد، افزود: قطعاً برای انجام کارهای بزرگ و زیربنایی نیاز به صبر و حوصله است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان به دلیل دوری از پالایشگاه‌ها همواره در حمل گاز مایع با مشکل روبه‌رو بوده است و باید این مشکل یکبار و برای همیشه حل شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)