میرنیوز

روزشمار دفاع مقدس در جبهه غرب| ماجرای شکست دشمن بعثی در روزی که شدیدترین حملات را به غرب کشور داشت

 روزشمار دفاع مقدس در جبهه غرب| ماجرای شکست دشمن بعثی در روزی که شدیدترین حملات را به غرب کشور داشت 2020-09-25T10:19:08+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، 31 شهریور 1359 ارتش بعثی به دستور صدام حمله سراسری خود به خاک ایران را کلید زد. در زمینه در کتاب «سرپل ذهاب در جنگ» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است گزارش روز چهارم جنگ تحمیلی این چنین روایت می‌شود.

گزارش‌های روز چهارم جنگ، جبهه‌ میانی را چنین توصیف می‌کند: برادران پاسدار حاضر در سپاه مهران استان ایلام با نارنجک و تفنگ ژ3 برای مقاومت در شهر مهران پخش شدند. مهران از زمین و هوا مورد هجوم دشمن واقع شد و بیسیم ستاد دستور عقب‌نشینی داد. در این زمان، فقط سپاه در شهر بوده ‌‌است. تانک‌‌های بعثی به شهر نزدیک ‌شده و مهران تصرف شد. از سرنوشت برادران پاسدار اطلاعی در دست نیست.

در نفت‌شهر در نقطه صفر مرزی استان کرمانشاه درگیری ادامه دارد. دشمن برای تصرف این شهر فعالیت خود را تشدید کرده، محاصره‌ آن را تنگ‌‌تر می‌کند. به ‌همین ‌منظور، تعداد زیادی تانک، که شصت دستگاه ذکر شده، به‌کار گرفته ‌است. رزمندگان اسلام در حال محاصره، 150 نیروی دشمن را اسیر کرده‌‌اند.

حدود ظهر، مجدداً برادران سپاه درباره خطر سقوط این شهر هشدار دادند و سرانجام شهر سقوط کرد. در محورهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین، تلاش دشمن برای اشغال این دو شهر افزایش یافت. سرپل و قصر، شدیداً در محاصره قرار‌‌ دارند. قطع آب و برق و تلفن توسط آتش دشمن و نبود امکان پشتیبانی، مردم و نیروهای حاضر در منطقه را در مضیقه قرار داده است.

به گزارش سپاه غرب، نیروها و تانک‌‌های دشمن که از منتهی‌الیه منطقه‌ میانی، یعنی از «ازگله» وارد خاک جمهوری اسلامی شده‌‌اند و از طریق جاده به طرف سرپل‌ذهاب و قصرشیرین حرکت می‌‌کنند، قبل از ظهر، به هفت کیلومتری سرپل‌ذهاب رسیدند و ضمن درگیری، تدریجاً به شهر نزدیک می‌‌شوند. نیروهای خودی از شهر عقب‌نشینی کرده‌اند و در گردنه‌ «پاتاق» مستقر شده‌‌اند. بعدازظهر، پادگان سرپل‌ذهاب سقوط کرده و شهر به محاصره‌ دشمن درمی‌‌آید. فرمانده عملیات شهید شد و مردم آواره شدند.

تعداد بسیار زیادی تانک از سه‌‌راهی «قره‌بلاغ» به‌طرف این شهر در حرکت هستند. درگیری بین برادران سپاه قصرشیرین و دشمن ادامه دارد و همچنان بر وخامت اوضاع افزوده می‌‌شود. با تاریک‌شدن هوا، اوضاع تا حدودی بهبود می‌‌یابد. آخرین گزارش حاکی است که برادران سپاه از قصرشیرین به سرپل‌ذهاب حمله کرده‌اند و اکنون (ساعت 12:30) حدود پنج تا شش کیلومتری سرپل‌ذهاب هستند. نیروهای بعثی از این منطقه عقب‌‌نشینی کرده‌‌اند. ضمناً، از پاسگاه‌‌های «باباهادی» تا «تنکاب کهنه» در اختیار نیروهای خودی است.

خبر دیگری حاکی است که چهار برادر پاسدار در بین راه سرپل‌ذهاب ـ قصرشیرین توسط بعثی‌ها سربریده شده‌‌اند. دشمن اعلام کرد: نیروهای ما موفق شدند، در منطقه‌ نفت‌شهر نیروهای ایرانی را متلاشی سازند و بر قسمت اصلی مواضع ایرانیان مسلط گردند و سرانجام، در منطقه نبرد قصرشیرین ـ سرپل‌ذهاب محورهای ارتباطی را تحت کنترل خود درآورند و نیروهای ایرانی را تا شهرهای سرپل‌ذهاب و قصرشیرین عقب برانند و تمام پاسگاه‌های مرزی آن منطقه را اشغال کنند.

در این‌روز، نیروهای بعثی شدیدترین حملات خود را در منطقه‌ نبرد قصرشیرین ـ سرپل‌ذهاب به‌مرحله‌ اجرا گذاشتند. حملات زمینی نیروهای بعثی با پشتیبانی شدید هوایی دشمن توأم شد. نیروی هوایی متجاوز، شهرهای کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب را به‌شدت بمباران کرد.

شورای عالی جنگ در بیانیه‌‌ای، اوضاع جبهه‌ میانی را چنین اعلام کرد: در نتیجه‌ ضربه‌های نیروهای هوایی در منطقه‌ شمالی، نیروهای دشمن عقب‌‌نشینی کرده و اسلحه و مهمات و تانک خود را در صحنه باقی گذاردند. نیروهای ما توانستند شهر سرپل‌ذهاب و نیروهای دشمن را در این شهر محاصره نمایند. ما به واحدهای محاصره‌شده اعلام می‌کنیم که ضرورت دارد تسلیم شوند تا جان خود را تضمین نمایند.

در محور شهرک «قره‌بلاغ»، درگیری به‌شدت ادامه دارد. از طرف ‌دیگر، حدود ساعت یازده، چهار تانک بعثی، ناگهان از بیراهه وارد سرپل‌ذهاب شدند و به‌طرف مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ برادران پاسدار مجبور به فرار شدند و در پی آن، با حمایت بالگردهای کبری، نیروهای سپاه و ارتش، 35 تانک دشمن را منهدم و نیروهای بعثی را تعقیب کردند.

در آغاز شب، سپاه غرب کشور اعلام کرد که نیروهای مهاجم در ساعت هجده، از مسیر «قلعه‌سفید» و «هدایت» وارد قصرشیرین شده‌، مقر تخلیه‌ شده‌‌ سپاه و رادیو تلویزیون را تصرف کردند.

یگان‌های نیروی زمینی ارتش بعث تلاش کردند که شهر سرپل‌ذهاب را اشغال کنند و پادگان سرپل‌ذهاب را از سمت شمال شرقی دور بزنند و محور مواصلاتی اسلام‌‌آباد ـ سرپل‌ذهاب را قطع کنند و در صورت امکان، خود را به گردنه‌ «پاتاق» برسانند. با وضعی که پیش‌آمده بود، عملاً قصرشیرین در محاصره قرار گرفته و فقط راه گیلانغرب تا حدودی باز بود.

شهر قصرشیرین زیر آتش توپخانه‌ دشمن قرار ‌‌داشت، شبکه‌ آب و برق قطع شده و شهر در معرض سقوط قطعی بود. در ساعت 9:10 سوم مهرماه، نیروهای دشمن از جاده‌ سرپل‌ذهاب ـ قصرشیرین به‌سمت جنوب پیشروی کردند. در این‌موقع، مقاومت نیروهای تیپ سوم زرهی لشکر 81 زرهی به حالت پراکنده درآمده بود، به‌نحوی که، دیگر جبهه‌ مشخصی برای نبرد وجود نداشت.‌‌

روز پنجم؛ عقب‌نشینی دشمن بعثی از سرپل‌ذهاب

در این روز رژیم بعث پذیرش میانجیگری را اعلام کرد، اوضاع جبهه‌ میانی به این شرح گزارش شد: گیلانغرب در حال سقوط است. از سوی‌ دیگر، سپاه غرب کشور اعلام کرد: «حدود هفتاد تانک ارتش بعثی توسط نیروی هوایی و هوانیروز در سرپل‌ذهاب و دشت‌ذهاب منهدم شده‌‌ است».

قسمت اعظم اهالی، قصرشیرین را ترک کرده‌‌اند. نیروهای‌‌ زرهی ارتش بعثی از پنج طرف به این شهر هجوم آورده‌اند. روز اول و دوم و سوم مهر، این شهر سنگین‌‌ترین حملات زمینی و هوایی ارتش ‌‌بعث را تحمل کرده‌ بود. تلفات مردم غیرنظامی و خسارات وارده به شهر زیاد است.

حمله‌ رژیم بعث از دو سمت متوقف شده‌ است و در سه جهت دیگر نبرد به‌ شدت ادامه دارد. در این منطقه، قسمتی از نبرد در داخل خاک ایران و قسمتی در داخل خاک دشمن ادامه دارد. نبرد خیابانی در شهر قصرشیرین، بین نیروهای خودی و دشمن وجود دارد و قسمت اعظم پاسگاه‌‌های مرزی ارتش بعثی و تعداد کمی از پاسگاه‌های ایران در منطقه منهدم شده‌است.

مخابرات آخرین پیام از قصرشیرین را بدین‌ شرح مخابره کرد: «این آخرین پیام است. جاده‌‌های ورودی و خروجی قصرشیرین در کنترل کامل دشمن است. فقط حدود دویست نفر ژاندارم با جنگ‌افزار سبک از شهر دفاع می‌‌کنند. پنجاه نفر از پاسداران در کوه‌‌های اطراف پراکنده شده‌‌اند. ایستگاه رادیو قصرشیرین به‌دست دشمن افتاده و برنامه‌ عربی پخش می‌‌شود» و سرانجام، دقایقی بعد از نیمه‌شب، ناحیه‌ ژاندارمری کرمانشاه اطلاع داد که شهر قصرشیرین در کنترل کامل نیروهای دشمن قرارگرفته‌‌است.

بعد از سقوط قصرشیرین، نیروهای بعثی تلاش کردند سرپل‌ذهاب را نیز اشغال کنند، لذا از شمال و غرب و جنوب به ‌طرف این شهر به حرکت درآمدند. بالگردهای هوانیروز که برای پشتیبانی از نیروی ‌‌زمینی بر فراز منطقه در پرواز بودند، اطلاع دادند که انبوهی از نیروهای دشمن در ارتفاعات اطراف شهر قصرشیرین مستقر شده‌‌اند. اسرایی که از دشمن گرفته شده ‌‌بودند در بازجویی گفتند که تیپ‌های 25 مکانیزه و 30 زرهی و تیپ 23 لشکر 8 کوهستانی ارتش بعث در منطقه‌ قصرشیرین ـ سرپل‌ذهاب وارد عمل شده‌‌اند، به‌نحوی که تیپ 25 مکانیزه در محور خسروی ـ قصرشیرین، تیپ 30 زرهی در دشت ذهاب و تیپ 23 پیاده در تپه‌ «رش» مستقر شده‌اند.

از ساعت 14:20 همان روز، نیروهای سپاه و بسیج در منطقه‌ سرپل‌ذهاب پیشروی کردند و موفق شدند پاسگاه‌‌های «قره‌‌بلاغ» و شرکت سهامی زراعی را از اشغال دشمن آزاد کنند و در ساعت 15:00 با فشاری که به مهاجمان بعثی وارد شد، نیروهای دشمن در محور سرپل‌ذهاب ـ گرده‌‌نو عقب‌نشینی کردند. بنابراین از بعدازظهر روز چهارم مهر ماه، نیروهای لشکر 81 زرهی به همراه رزمندگان سپاه پاسداران موفق شدند یگان‌های متلاشی‌شده در جبهه‌های نبرد سومار و سرپل‌ذهاب را جمع‌‌آوری کنند و به وضعیت منطقه‌‌ نبرد سروسامانی بدهند، اما در منطقه‌ نفت‌شهر انجام عملی امکان‌پذیر نبود و قصرشیرین نیز تحت کنترل کامل دشمن قرار گرفته‌ بود.

بدین‌سان، با تلاش سرسختانه‌‌ای که رزمندگان ایران اسلامی به‌کار بردند، با بهره‌برداری از طبیعت زمین توانستند سرپل‌ذهاب و ارتفاعات شمالی و جنوبی، حتی تپه‌های «قره‌بلاغ» در غرب آن را تحت کنترل خود بگیرند و تلاش دشمن متجاوز را برای تصرف شهر سرپل‌ذهاب با شکست مواجه کنند.

انتهای پیام/831/ش

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)