میرنیوز

قانون برخورد با خانه‌های هوایی ضمانت اجرایی ندارد

قانون برخورد با خانه‌های هوایی ضمانت اجرایی ندارد 2020-09-20T11:42:31+04:30

محمدهادی مهدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پدیده خانه‌های هوایی، اظهار کرد: این پدیده موضوع جدیدی نیست. متاسفانه این مسئله در گذشته نیز باب بوده و با افزایش قیمت مسکن شیوع پیدا کرده است. 

وی با اشاره به اینکه «پدیده خانه‌های هوایی در تهران و دیگر کلان‌شهرهای ایران رواج دارد»، افزود: خانه‌های هوایی به این شکل است که مالک خانه‌هایی که در گذشته دو یا سه طبقه ساخته شده‌اند، طبقه بعدی این ساختمان را یا خود می‌سازند و یا اینکه امتیاز پشت‌بام را به فرد دیگری به شرط ساخت و ساز غیرمجاز می‌دهند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: عموما مردمی که سرپناهی ندارند به این سمت رفته‌اند. افراد به واسطه وضعیت بهتر اشتغال و بهترشدن شرایط زندگی به سمت مشهد مهاجرت می‌کنند، این افراد برای داشتن سرپناه در چنین خانه‌هایی سکونت می‌کنند. 

مهدی‌نیا درخصوص حقوق مالک نسبت به ساخت خانه، تاکید کرد: طبق ماده 100 قانون شهرداری‌ها، همه مالکان داخل و محدوده شهر بایستی برای ساخت‌وساز از شهرداری مجوز اخذ کنند. اگر مالکی پروانه اخذ نکند و یا برخلاف پروانه بسازد، طبق ماده 100 قانون شهرداری‌ها باید پرونده تشکیل شده و به کمیسیون ماده 100 ارسال شود. کمیسیون ماده 100 نیز براساس قانون ذکر شده، دستور به قلع بنا و یا حکم به اخذ جریمه می‌دهد. این پرونده‌ها معمولا رای قلع بنا دریافت می‌کنند. برای اینکه ساختمان پلمپ شود، پرونده به دادگستری فرستاده می‌شود، اما در عمل، بخش زیادی از این ساختمان‌ها فک پلمپ می‌شوند. 

وی با بیان اینکه «این نوع ساختمان‌ها معمولا با عجله و خلاف ساخته می‌شود»، ادامه داد: مهندس ناظر بر روی این کارها نظارت نمی‌کند. معمولا پی ساختمان مناسب افزایش بنا نیست و استحکام مناسب را ندارد. رعایت ضوابط ساخت و سازهای ساختمانی در این نوع از ساخت و سازها وجود ندارد، در این ساختمان‌ها به لحاظ سازه‌ای، تاسیسات، سیما و منظر شهری و... رعایت هیچ استانداری صورت نمی‌گیرد.

14 تا 20 هزار رای قلع بنا در مشهد اجرا نشده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: بخش زیادی از آراء قلع قابلیت اجرا ندارد چرا که تبعات اجتماعی دارد. همچنین تعداد آراء قلع بنا بسیار زیاد است. در حال حاضر بین 14 هزار تا 20 هزار رای قلع بنا در کمیسیون‌های ماده 100 مشهد صادر شده است که در سنوات گذشته اجرایی نشده‌اند. بخش اعظم این رای‌ها در مناطق دو تا هفت شهرداری که مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد هستند، بوده است. در گذشته به این مناطق، مناطق حاشیه‌نشین گفته می‌شد، چرا که در بیرون از محدوده شهر بودند، اما امروزه حاشیه‌نشین نیستند و در داخل محدوده شهر هستند. این مناطق به لحاظ اقتصادی جزئی از پهنه‌های جامانده و قعر شهر مشهد هستند. کیفیت بنا در این محدوده خوب نیست. ریشه این موضوع وضعیت اقتصادی است. قطعات زمین در این مناطق کوچک است. تفکیک‌های غیراستاندارد و غیرمجاز در این مناطق صورت گرفته است. ساختمان‌های این مناطق معمولا تخلف ساختمانی را دارند.

قانون برخورد با خانه‌های هوایی ضمانت اجرایی ندارد/شهرداری امکانات اجرای 15 هزار رای قلع بنا را ندارد

مهدی‌نیا تصریح کرد: این خانه‌ها معمولا پایان کار و سند رسمی ندارند. به همین دلیل به صورت غیر رسمی طبقات پشت بام خود را واگذار کرده و ساخت‌وساز می‌کنند. قانون گذار نحوه مراجعه و برخورد با این افراد را دیده است اما باتوجه به اینکه حجم این ساختمان‌ها و ساخت و سازها زیاد است با قانون ماده 100 ، نحوه برخورد ضمانت اجرایی زیادی ندارد. شهرداری امکانات اجرای 15 هزار رای قلع بنا و ساختمان را ندارد. این مسئله تبعات اجتماعی ونارضایتی را به دنبال دارد. بخش اعظم این ساخت و سازها توسط افراد کم‌درآمد جامعه صورت می‌گیرد. این بناها معمولا در حد حداقل مکان برای زندگی و سرپناه است. در این میان افرادی در قالب دلال و سوداگرانی هستند که از این مسئله سوء استفاده کرده و منافعی را برای خود در قالب خرید و فروش، واگذاری و تحریک مردم به این گونه ساخت و سازها به دست می‌آورند.

در رابطه با خانه‌های هوایی رویکردی جهانی اتخاذ کردیم

وی با اشاره به اینکه «شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای شروع کار خود به دلیل اینکه این مسئله یکی از موضوعات مهم شهر مشهد در سه دهه اخیر بوده، رویکردی استفاده کرده که رویکردی جهانی است»، گفت: این‌طور مناطق و خانه‌ها بهبود پیدا نمی‌کنند، مگر اینکه کالبد و ساختار اجتماعی و اقتصادی این نوع پهنه‌ها ارتقا پیدا کند. وقتی قرار باشد که خانواده‌ها به لحاظ اجتماعی و اقتصادی توانمند شوند، تا خانه‌های مستحکم و بهتری را برای خود داشته باشند، نام این فرآیند را بازآفرینی می‌گذارند. تنها ملاک کالبد ساختمان نیست. در پشت چنین ساختمان‌هایی باید ضوابط و شرایط اجتماعی و اقتصادی بهبود یابد تا در بافت کالبد ساختمان تجلی پیدا کند.

مهدی‌نیا اضافه کرد: این بازآفرینی می‌تواند با رویکرد مشارکت مردم صورت بگیرد. دفاتر تسهیل‌گری انتخاب شدند تا در کنار مردم قرار گرفته و با همکاری مردم ساکن در این منطقه بتوانند اقداماتی انجام دهند که سطح آگاهی‌ها را افزایش دهند. این دفاتر همچنین با گرفتن تسهیلات، آسان کردن صدور مجوزها، هماهنگ کردن دستگاه‌های دیگر دخیل در ساختمان مانند شرکت‌های خدمات‌رسان مثل آب، برق، گاز و تلفن، سند دار کردن زمین‌های آستان قدس، اوقاف و ... و اخذ  تخفیفات شهرداری تا سقف صد درصد برای مردم می‌خواهند مردم آن منطقه را توانمند کنند تا آنها بتوانند وارد پروسه نوسازی و رعایت استاندارد شوند.

فعالیت 22 دفتر تسهیلگری در مناطق دو تا هفت مشهد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «22 دفتر تسهیلگری در مناطق دو تا هفت شهرداری یک سال است که مشغول به کار هستند»، اظهار کرد: آن‌ها در حال انجام پروسه اعتمادسازی هستند تا در دراز مدت شاهد این باشیم که بافت‌های مسئله‌دار شهری ما ارتقا پیدا کند. این مسیر کوتاه مدت نیست. کسی که ادعا به مسیر کوتاه‌مدت کند، از خام‌اندیشی خود پرده برداشته است. وقتی یک بافت شهری 50 سال است که شکل گرفته و تبدیل به یک مسئله و مشکل شده است، ظرف مدت یک یا دوسال قابل حل نیست. در دراز مدت باید توسط ساکنین این مناطق مشکل را حل کرد.

وی افزود: این کاری است که شورای پنجم از ابتدای شروع به کار خود انجام داده است. در این راه شورا، شهرداری و دفاتر تسهیلگری حضور دارند. ما از دولت برای این مناطق درخواست کردیم تا بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. صرف این کارها کفایت نمی‌کند. تسهیلات دولتی به خصوص تسهیلات بانک مسکن به شدت اثرگذار است، چرا که به مردم کمک می‌کند تا فرآیند بازآفرینی و نوسازی مسکن انجام شود.

 تعرفه‌های ساخت‌وساز در جلوگیری از ساخت خانه‌های هوایی اثرگذار نیست

مهدی‌نیا در خصوص تاثیر تعرفه‌های ساخت در پدیده خانه‌های هوایی بیان کرد: تعرفه‌های ساخت و ساز در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و خانه‌های هوایی اثرگذار نیست. درصد تعرفه‌های ساخت و ساز مشخص است. تعرفه‌های پایان کار از میزان افزایش قیمتی که در سال 99 اتفاق افتاده، کمتر است. در اراضی مناطق دو تا هفت زمین‌ها عموما تصرف‌شده هستند، تفکیک‌های غیرمجاز دارند، ساختمان‌های آن‌جا از قبل نیز تخلف سازمانی داشته و خانه‌ها قول‌نامه‌ای خرید و فروش می‌شوند. این ساختمان‌ها عموما وارد مرحله پایان کار نمی‌شوند که پروانه برای این ساختمان‌ها  گران یا ارزان دربیاید. وقتی کسی از ابتدای کار به سراغ خرید قانونی زمین، ساخت قانونی منزل و یا مهندسی ساخت نمی‌رود، در انتهای کار نیز به دنبال پروانه و پایان کار نمی‌رود. او اصلا نمی‌داند که پروانه و پایان کار ارزان است یا گران. برای این فرد ارزان یا گران بودن پروانه تفاوتی ندارد.

تعرفه ساخت‌وساز در سال 99 را کمتر از سال 96 تا 98 درنظر گرفتیم

وی خاطرنشان کرد: در جایی که از ابتدای کار همه مراحل قانونی پیش رفته است، شاید گران بودن پایان کار و پروانه سبب افزایش قیمت مسکن شده باشد. میانگین قیمت تعرفه‌های ما از میانگین تورم در سال 99 پایین‌تر است. برای مالکان منازل مناطق دو تا هفت که حدود 80 درصد آنان، قول‌نامه‌ای و غیرمجاز ساخته شده‌اند، تعرفه‌های پروانه و ساخت‌وساز اهمیتی ندارد. شهرداری‌ها، شهر را با عوارض مردم همان شهر اداره می‌کنند. شهرداری‌ها پولی از دولت نمی‌گیرند. شهرداری‌ها سهمی از پول نفت ندارند. فشاری که به شهرداری در سال 99 وارد شده از سال 98 سخت‌تر است. ما میزان تعرفه پروانه‌ها را برای رفاه حال شهروندان از تورم سال 99 کمتر درنظر گرفتیم. در سال 99 هزینه‌های نگهداری شهر بالا رفته است. برای رفاه حال شهروندان میزان تعرفه ساخت‌وساز در سال 99 را کمتر از سال 96 تا 98 درنظر گرفتیم. علت کاهش قیمت تعرفه به این دلیل بود که فشار کمتری به مردم وارد شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «در مناطق چهار و پنج درآمدی هزینه‌های ساخت را نسبت به سال‌های قبل کاهش دادیم تا مردم به سمت گرفتن پروانه، پایان کار و به طور کلی رسمی کردن مسکن خود بروند»، عنوان کرد:  زمین‌های اراضی مناطق دو تا هفت عموما برای آستان قدس، اوقاف و... است. مردمی که بر روی این زمین‌ها خانه ساخته و در آن‌جا زندگی می‌کنند، متصرف هستند و مالک اصلی این زمین‌ها همین نهادها هستند. اولین قدم برای رسمی شدن، گرفتن سند مالکیت است.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: تجربه بازآفرینی در دنیا این را نشان می‌دهد که وقتی همکاری و همراهی خود مردم باشد، زمان صدور مجوزها کوتاه باشد، دستگاه‌های دخیل در مسکن مانند آستان قدس و اوقاف که اکثر زمین‌ها برای این نهادهاست تسهیلاتی به مردم بدهند که مردم بتوانند سند برای زمین و خانه خود داشته باشند و دولت تعهداتی که نسبت به دادن وام مسکن به مردم دارد را انجام داده و راه دریافت وام را تسهیل کند، ان شاء الله ما شاهد این خواهیم بود که این بافت شهری در بلند مدت می‌تواند تاحدودی اصلاح شود.

نرخ مهاجرت اثر بازآفرینی را کم می‌کند

وی با بیان اینکه «به اینطور موضوعات صرفا نمی‌توان نگاه محلی داشت»، تاکید کرد: همه ساله افراد زیادی از روستاها، شهرستان‌های اطراف و سیستان و بلوچستان برای کار و زندگی بهتر به مشهد می‌آیند. یعنی هرچقدر که کارهای بازآفرینی به درستی انجام شود، باز هم نرخ مهاجرت سبب کم کردن اثر بازآفرینی در شهر خواهد شد. همچنین بخشی از موضوعات مربوط به شورا و مدیریت شهری نیست و سایر سازمان‌ها باید مسائل را پیگیری کنند. نرخ مهاجرت روز به روز در حال افزایش است. بخش زیاد حاشیه‌نشینی در مشهد به دلیل مهاجرت افرادی است که از روستاها و شهرستان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان بلوچستان و کرمان به این‌جا می‌آیند. کلانتر باید کاری کند که توانمندسازی در این شهرها و روستاها شکل بگیرد تا مردم برای زندگی بهتر و کار به کلان‌شهرها رجوع نکنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «شورا و شهرداری در حوزه قانونی و اختیارات خود، آنچه را که باید انجام می‌دهد»، تصریح کرد: شورا و شهرداری در این شرایط سخت اقتصادی اجازه نداده که پروژه‌های مهم شهری بخوابد. از ابتدای سال 99 باتوجه به سختی که مردم در این شرایط کرونا ومشکلات اقتصادی می‌کشند، نماینده مردم سختی را بر روی خود آورده‌اند تا حداقل افزایش قیمت را در نرخ‌های سال 99 داشته باشند تا با مردم همراهی داشته و نقطه بهینه‌ای بین افزایش قیمت و حفظ شرایط شهر و اداره شهر داشته باشند تا در اداره شهر خللی ایجاد نشود. ما کفه افزایش تعرفه‌ها را به نفع مردم شهر بردیم تا در این شرایط فشار بیشتری به مردم وارد نشود.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)