میرنیوز

عقیم‌ و واکسینه کردن راه مواجهه با حیوانات رها است

عقیم‌ و واکسینه کردن راه مواجهه با حیوانات رها است 2020-09-12T11:22:35+04:30

حمایت از حیوانات، صفتی‌ست که بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی برای خود بر گزیده‌اند، اما حامیان واقعی حیوانات، نشانه‌ها و خصوصیت‌های دیگری دارند، آنها حیوان را در بند نمی‌کنند، به زور دور نمی‌گردانند، لباس‌های فانتزی نمی‌پوشانند و برای تبختر با ماشین در خیابان‌ها چرخ نمی‌زنند یا با حیوانشان به پارک نمی‌روند و ... حامیان حیوان، به دنبال حمایت از حیوانات در برابر گرسنگی، تشنگی، آسیب جسمی و بیماری هستند و البته رهایی و آزادی آنها را می‌پسندند.

سگ‌ها بیشتر از سایر حیوانات، خانگی محسوب می‌شوند، اما در ایران، کمتر سگ ایرانی در خانه‌ای نگهداری می‌شود، آنچه دارندگان حیوان خانگی به دنبالش هستند، داشتن یک اسباب بازی، یک جانداری که اوقات فراغتشان و تنهایی شان را پر کنند، است، نه یک همزیستی با حفظ خواسته‌های طبیعی یکدیگر؛ آنها حیوانات را با هم جفت می‌زنند تا درآمد کسب کنند، در خیابان می‌گردانند تا نظر جلب کنند، به آنها آموزش می‌دهند تا خواسته خود را به حیوان تحمیل کرده باشند. هیچ یک از این خصوصیت‌ها در حامیان حیوانات دیده نمی‌شود.

عباس پناهیان از قدیمی‌ترین حامیان حیوان در شیراز محسوب می‌شود؛ یک متخصص الکترونیک که به واسطه علاقه‌اش به حیوانات، دامپزشک خوبی هم شده است و البته در موضوع حمایت از حیوانات، نگاهش با کسانیکه حیوانات فانتزی را با قلاده و پوشش‌هایی تحت عنوان لباس، در خیابان و پارک می‌گردانند، یا کسانیکه با نمایش حیوانات در جایی به نام باغ وحش، کسبی راه انداخته‌اند، بسیار تفاوت دارد.

پناهیان بانی و ایجاد کننده پناهگاه امید، در گفت و گو با ایسنا، از تجارب، خاطرات، دغدغه‌ها، خواسته‌ها و امیدهایش گفت؛ از ابتدایی که دوستی‌اش با حیوانات آغاز شد، تا امروز که سال‌ها تجربه اندوخته و دانسته روندی را در کنار زندگی روزمره‌اش، طی می‌کند؛ او اگرچه خواسته‌هایش زیاد نیست اما تاکید دارد که حیواناتی نظیر سگ و گربه، اگرچه به همزیستی با انسان خو گرفته‌اند، اما نه باید آزادی آنها را سلب کرد و نه آزارشان داد، بلکه با پرداخت هزینه‌ی مشکلاتی که زندگی انسان و توسعه شهرها و ... ایجاد کرده است، این حیوانات را در مسیر تداوم طبیعی حیات‌شان، یاری گر باشیم.

پناهیان گفت و گو را با یک خاطره آغاز کرد تا وفاداری و محبت سگ‌ها را یادآور شود؛ او گفت: "خانمی بود که همان حوالی پناهگاهِ شهرک سکونت داشت؛ همیشه به سگ‌های رها غذا می‌داد؛ یک روز با چشمان گریان به پناهگاه آمد؛ گفت سرنشینان موتورسیکلت سه پشته با چاقو به او حمله کردند اما با یاری همان سگ‌هایی که او برایشان غذا می‌آورده، نتوانستند کاری از پیش ببرند، اما یکی از سگ‌ها آسیب دیده و گریه‌اش به خاطر این دوست باوفا است.

او پیش از آنکه شرح واقعه را به کامل و در مورد درمان سگ، سخنی نقل کند؛ خود را بانی پناهگاه حیوانات در فارس معرفی می‌کند؛ کاری که هرگز به عنوان پیشه‌ مد نظر او نبوده و نه تنها درآمدی برایش به دنبال نداشته، بلکه هزینه‌زا و مشکل آفرین هم بوده است.

مرد حامی حیوانات می‌گوید: "این کار را از بچگی انجام می دادم؛ همیشه ذوق داشتم با پول جمع شده در قلک، برای گربه‌ها خوراکی بخرم."

پناهیان نیز همچون بسیاری از حامیان حیوانات از بی توجهی بخش‌های دولتی گلایه مند بود اما در لابه لای مشکلات و کمبودهایی که مطرح می‌کرد، تاکید داشت که امروز نسبت به گذشته و در مسیر حمایت از حیوانات رها و آسیب دیده، پیشرفت‌هایی حاصل شده که موجب امیدواری است.

او از همان آغاز که « کُلهِ» هایی را در کوه های اطراف "تپه تلوزیون" در شیراز بنا کرد تا سگ‌های رها در آن حوالی را جمع کند متوجه سختی‌های کاری که قصد انجامش را کرده است، بود.

پناهیان می‌گوید: "مسیر شهر تا کُله‌هایی که برای حیوانات ایجاد کرده بودیم، ماشین رو نبود. آب نبود. آب و غذای سگ ها هر روز باید تجدید می‌شد و مسیر نا هموار کار را سخت تر می کرد."

او ادامه می‌دهد: "فکر می کنم سال ۹۳ یا ۹۴ بود، آن زمان که جلوی ساختمان شهرداری شیراز برای کشتار سگ ها تجمع شد ایده ی پناهگاه های حیوانات را با کمک چندین نفر عملی کردیم؛ خیلی ها می گفتند  نمی توانید، چون آب نیست؛ غذا را باید هر روز با دست می بردیم آن بالا."

پناهیان در همان هفته‌های اول فعالیتش با بچه‌های حراست دانشگاه شیراز و البته ممنوعیت‌هایی که آنها قائل بودند، مواجه می‌شود؛ او در این خصوص می‌گوید: "مسئولان مربوطه در دانشگاه شیراز ابتدا معتقد بودند فعالیت این پناهگاه سبب شده تا تعداد سگ‌های رها در اطراف محوطه‌ی دانشگاه زیاد شود اما بعدتر، با ما همکاری کردند و در نهایت هم پناهگاه را به نقطه‌ای دیگر از شیراز منتقل کردیم."

بانی پناهگاه امید، که با وجود داشتن مدرک مهندسی الکترونیک، حالا در دامپزشکی هم مهارت کسب کرده و آنرا مدیون علاقه‌اش به حیوانات و البته بی‌مهری بسیاری از آدم‌ها به حیوانات رها می‌داند؛ علاوه بر امداد و غذارسانی به حیوانات رها، در عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری سگ‌ها فعال است.

پناهیان می گوید:"آن زمان به پناهگاه نیاز بود، اما الان به این نتیجه رسیدم که نقاهتگاه نیاز است تا اگر حیوانی رها و بدون صاحب، مریض یا مجروح شد، مدتی در نقاهتگاه نگهداری و بعد از بهبودی رها شود.

معدوم کردن سگ ها بی نتیجه است

در ادامه‌ی این گفت‌وگو صحبت از آسیب سگ ها به انسان شد؛ هنوز زمان زیادی از خبر مرگ دلخراش کودک هشت ساله با حمله ی سگ های وحشی در میبد نمی گذرد؛ حتی سلطان آباد شیراز بعد از گذشت چند سال از مرگ یک کودک دو ساله، آن هم در اثر حمله ی سگ های رها، همچنان در بُهت است. این ها شاید برای عده ای دلیلی قانع کننده برای معدوم کردن سگ ها باشد.

پناهیان در این خصوص می‌گوید: "من اصلا این مسئله را قبول ندارم؛ امکان حمله حیوانات بومی (سگ) خیلی خیلی خیلی کم است؛ از طرفی عده‌ای هم سگ‌های شخصی را برای حمله کردن تربیت می‌کنند. یعنی درصد اینکه سگ رها به انسان حمله کند، بسیار کم است. البته باید توجه داشت که انسان‌ها بیشتر از آنکه توسط سگ مصدوم یا کشته شوند، توسط انسان‌ها آسیب می‌بینند."

این حامی حیوانات، ادامه می‌دهد: " مگر انسان انسان را نمی کشد؟ شاید اینکه انسانی توسط یک سگ رها، بدون دلیل کشته شده باشد، هر چند سال یکبار حادث شود، اما هر روز انسان‌ها همدیگر را میکشند، بدون دلیل، از سر عصبانیت، برای پول یا هرچیز دیگر؛ اگر یک سگ در مثلا سلطان آباد شیراز یک کودک را کشت؛ که البته بسیار دردناک بود، به ازای آن صدها سگ را کشتند."

پناهیان تاکید دارد که حتی حمله حیوانات رها نظیر سگ به انسان هم ریشه در رفتار انسان دارد، اضافه می‌کند که انسان در موقع نیاز، امکان ابراز آن را دارد، حتی اگر زبان هم نداشته باشد، اگر به بدترین شکل معتاد باشد، کارتن خواب باشد، حتی یک گناهکار و محکوم باشد، نیازش به غذا، آب، خواب و ... را می‌تواند اعلام کند و دیگران هم قطعا کمک می‌کنند برای رفع نیاز یک انسان دیگر. اما حیوانات این زبان را ندارند.

این حامی حیوانات می‌گوید: "حالا شما فکر کنید من کر و لال هستم و چشمم هم جایی را نمی بیند؛ نه می توانم بگویم به من آب بدید نه می توانم بگویم به من نان بدهید؛ فرض کنید در کنار این، یک قانونی هم باشد که اگر انسانی را در این وضع دیدید باید بزنیدش؛ شما خودت را بگذار در چنین شرایطی؛ تشنه هستی به خاطر آب یک جا ایستادی؛ نه چشمت می بیند نه می شنوی و نه زبانی داری؛ چه حالی می شوی؟!! از قدیم می‌گفتند شکم گرسنه ایمان ندارد؛ ما اسم خود را گذاشتیم انسان؛ زبان داریم، فهم داریم، شعور داریم ولی باز هم دست به جنایت می زنیم؛ اما آن حیوان این‌ها را ندارد، خب گرسنه است؛ یک انسان چند روز می تونید غذا نخورد؟!

پناهیان تاکید دارد که برای کنترل جمعیت حیوانات رها و اینکه مشکلات بهداشتی نداشته باشند، باید آنها را عقیم و واکسینه کرد و بعد از پلاک‌گذاری، دوباره در محیط آزاد کرد؛ همانند آنچه در دیگر کشورهای جهان، انجام می‌شود.

او با ناراحتی از اینکه بعضی از پیمانکاران جمع‌آوری و ساماندهی حیوانات رها، آنها را می‌کشند، حتی حیوانات دارای پلاک، می‌گوید: " حیوانی که نه بیماری دارد و نه توان تولید مثل، چرا معدوم می‌کنند؛ این بزرگترین خسارت محسوب می‌شود، سگ یا هر حیوانی وقتی متوجه کاهش تعداد نسلش می‌شود، برای زاد و ولد تلاش بیشتری خواهد کرد؛ از طرفی وقتی در اطراف یک محدوده چند سگ رها وجود دارد، هیچ سگ دیگری وارد آن منطقه نمی‌شود حتی اجازه ورود دیگر گونه‌های مشابه حیوانی، نظیر شغال و روباه هم داده نمی‌شود."

پناهیان می‌افزاید: سال‌هاست که در ایران سگ‌ها را می‌کشیم؛ نتیجه این اقدام چه بوده است؟، آیا تعداد سگ‌ها کمتر شد، مگر تمامی دارد؟ باید شیوه مواجهه را تغییر داد، باید روشی را به کار گرفت که سگ گرسنه و بیمار نباشد تا به واسطه گرسنگی و بیماری مخاطره به همراه داشته باشد."

این حامی حیوانات با بیان اینکه سال‌هاست بین خانواده‌های ایرانی، نگهداری حیوان باب شده و تمایل به آن افزایش یافته است، اما کدام خانواده را سراغ دارید که سگ بومی ایران نگهداری کند؟، می‌افزاید: البته بسیاری از حامیان حیوانات، مثل خود من، بسیاری از سگ‌های بومی را نگهداری کرده‌ام تا به شرایطی برسد که امکان زندگی رها را داشته باشد. اما اینکه فردی یاد گرفته، گوش سیخ، اینکه از سر چشم و هم چشمی، به دنبال یک سگ باشد و به آن به چشم اسباب بازی نگاه کند، باید خرده گرفت و انتقاد کرد."

پناهیان یادآور می‌شود: " عده ای سگی را می خرند اما پس از مدتی به هر دلیل دل زده می شوند؛ این موضوع خسارت زیادی به حیوان می‌زند؛ چون مرام و معرفت سگ زبان‌زد است و بسیار سگ‌ها بوده که بعد از مرگ صاحبش، یا بعد از رها شدن توسط صاحبش، دق کرده، غذا و آب نخورده و مرده است؛ این را خیلی‌های ما که اسم خودمان را انسان می‌گذاریم نمی‌بینیم.

او اما در مورد اینکه پاسخگوی تماس‌ها و درخواست‌های امدادی شهروندان در مورد حیوانات رها یا خانگی آنان باشد، بالا بودن و یک طرفه بودن انتظارات را یکی از مشکلات جامعه امروز می‌داند و می‌افزاید: " من و امثال من کار و زندگی و مشکلات مختص به خودمان را هم داریم؛ حمایت از حیوانات شغل ما نیست؛ در کنار تمام مسائل زندگی، به هر دلیل، حمایت از حیوانات رها را هم انجام می‌دهیم. مدتی قبل فیلمی دیدم که یک زن میانسال که در مجموع وزنش به 40 کیلو نمی‌رسید، به یک سگ رها که آسیب دیده بود و حالت تهاجمی داشت، امداد رسانی کرد؛ خانم اول با روسری‌اش دهان سگ را بست تا حمله نکند و بعد به آسیبش رسیدگی کرد. این کار به بعضی‌ها لذت می‌دهد، لذتی که شاید دیگران حس نکنند."

پناهیان ادامه می‌دهد: " حمایت با دوست داشتن تفاوت دارد، با دلسوزی فرق می‌کند؛ گاهی در فضای مجازی می‌بینیم که بسیاری در مقابل یک حیوان آزار، موضع می‌گیرند، اما اگر کسی بیاید با حیوان آزار برخورد کرده و گلاویز شود و بحث آسیب به حیوان آزار مطرح شود، همان حامیان در فضای مجازی دیگر نیستند؛ ابزارها و حرکت‌های حمایتی هم تمام می‌شود."

او از این که تا به حال با پیمانکاران معدوم کننده حیوانات رها، مواجه نشده و از این باب خرسند است، خاطرات متعددی از مواجهه با حیوان آزارها و حتی برخورد فیزیکی با آنها دارد و می‌گوید: " وقتی کسی را می‌بینم که حیوانی را آزار می‌دهد، نمی‌توانم به راحتی از کنار موضوع بگذرم، البته چون بوکسور هستم، توان دفاع شخصی را دارم و دلم هم قرص و محکم است."

پناهیان بهترین خاطره‌ای را که دارد مربوط به امدادرسانی به یک سگ مادر که 8 توله شیرخوار داشت، عنوان و اضافه می‌کند: "سگ مادر پا و لگنش شکسته بود و هشت تا توله هم هر 2 ساعت یکبار شیر می‌خواستند، هزینه‌ها را گروه حامیان حیوانات تامین کرد و حیوان درمان شد، تا سگ مادر بهبود یافت، توله‌ها بزرگ شده بودند."

اسارتگاه وحش است نه باغ وحش

این حامی حیوانات، اعتقاد دارد که آنچه در ایران تحت عنوان باغ‌وحش معرفی می‌شود، در واقع اسارتگاه وحش محسوب می‌شود و دولت نباید به این اماکن اجازه فعالیت بدهد. 

پناهیان خواستار همراهی بخش دولتی و البته شهرداری‌ها برای فعالتر شدن مراکز حمایت از حیوانات شد و با تاکید براینکه کار اجرایی حمایت از حیوانات رها به گروه‌های مردمی سپرده شود اما بستر و امکانات و فضا و تجهیزات را دستگاه‌هایی نظیر شهرداری و فرمانداری‌ها کمک کنند، ابراز امیدواری می‌کند که مانند برخی مناطق شهرداری تهران که در این زمینه پیشقدم شده‌اند، در استان فارس خصوصا شهر شیراز هم شاهد همراهی باشیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)