میرنیوز

قانون دردسرساز!

قانون دردسرساز! 2020-09-07T08:59:19+04:30

مجلس در سال ۸۶ دستگاه‌های دولتی را از تیم‌داری در بخش حرفه‌ای فوتبال منع کرد و وزیر نفت نیز بدون این‌که حرفه‌ای بودن لیگ برتر تایید شود یا خود را متعهد به انجام دیگر تبصره و ماده‌های موجود برای کمک به تیم‌های نفتی در ورزش حرفه‌ای بداند، خود را ملزم به اجرای قانونی دانست که به نظر می‌رسد دچار خلاء‌های فراوان بوده و تنها امید و آمال هزاران جوانان علاقه‌مند به فوتبال در شهرهای نفتی خوزستان را که داشتن تیم لیگ برتری حداقل سهم آن‌ها از فروش نفت بوده، نشانه گرفته است.

به گزارش ایسنا، خوانش همین قانون در وزارت صمت باعث شده که هر ساله تیم‌های تحت پوشش آن از جمله فولاد، سپاهان، ذوب آهن و پیکان بدون مشکل مالی در لیگ برتر تیم‌داری کنند اما اجرای سریع آن توسط وزارت نفت باعث شود که تیم‌های نفتی خوزستان در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن قرار بگیرند و حتی چگونگی تیم‌داری‌شان در لیگ بیستم نیز در هاله‌ای از ابهام باشد.‌

برداشت غلط از یک قانون

امیدوار رضایی، معاون پیشین امور قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه ای درباره این قانون عنوان کرده که بیشتر موانع بر سر راه کمک به تیم‌های نفتی، موانع فکری و ذهنی و یک برداشت غلط از یک حکم قانونی است که البته راهکارهای متعددی برای کمک به این تیم ها وجود دارد زیرا در ماده ۱۳ برنامه پنجم توسعه که تبصره‌اش کمک به ورزش حرفه ای را ممنوع کرده، در خود ماده ۱۳ دولت مکلف شده است که به این باشگاه ها کمک کند، چرا که این باشگاه ها فقط حرفه ای کار نمی کنند و در واقع ورزش قهرمانی و همگانی و همچنین زیرساخت هم دارند که نیاز به زمین و امکانات دارند و دولت مکلف شده است که به این باشگاه ها و ورزش کشور حتی بخش خصوصی کمک کند، درحالی که این ها بخش دولتی هستند.

ورزش حرفه‌ای چیست؟

به گزارش ایسنا، کیوان بابادی، کارشناس مدیریت علوم ورزش با بیان این‌که معضلی که امروز تیم‌های نفتی با آن مواجه‌اند، نشات گرفته و خروجی مصوبات مجلس است، گفت: در ابتدا باید به تعریف یا تحریف ورزش حرفه‌ای برسیم؛ تعریفی که از ورزش قهرمانی در مجلس صورت گرفت این بود که ورزش قهرمانی، "رقابتی سازمان یافته است که باتوجه به مقررات خاص هر رشته برای ابقای رکوردهای رتبه یا کسب نشان است". تعریف مجلس از ورزش حرفه‌ای نیز این بود که ورزش حرفه ای "ورزشی سازمان یافته است که با رعایت مقررات خاص هر رشته با هدف کسب انتفاع مالی ورزشکار و سایر ذینفعان در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود" که تعریفی مشترک بین ورزش حرفه‌ای و قهرمانی اتفاق افتاده است با این تفاوت که مزایایی برای ورزشکار در ورزش حرفه‌ای قائل می‌شود. هدف در ورزش حرفه‌ای بسترسازی برای نمایش قدرت جوانان ایرانی در سطح بین‌المللی در ورزش است تا جایی که به راحتی می‌توانیم کشتی‌گیر آمریکایی را به خاک بنشانیم و سرود ملی به اهتزاز درآید که اگر یک تعریف ملی از ورزش حرفه‌ای داشته بیاشیم نیز به خودی خود برای این ورزش هزینه خواهیم کرد.

تحریف قانون برای همه جز تیم‌های نفتی 

وی همچنین با اشاره به کِشتی به گل نشسته ورزش خوزستان در پی قانونی که از سوی مجلس وضع شد و تنها وزارت نفت خود را ملزم به انجام آن دانست، افزود: نمی‌توان مقصر وضعیت ورزش استان را مدیرکل ورزش خوزستان و ساختار این اداره‌کل دانست زیرا اداره‌کل ورزش و جوانان یک راهبر است و مجری نیست و نمی‌تواند به شرکت مناطق نفت خیز بگوید که چرا وزنه‌برداری‌ات ضعیف است یا چرا تیم فوتبال ندارید، آن هم به این دلیل که خود مناطق نفت خیز مالک خصوصی است. در وزارت صمت، تیم‌های سایپا، پیکان، فولاد، ذوب آهن، سپاهان و چند تیم لیگ یکی را می‌بینیم که از نظر بنیه مالی قوی و قانونی که مجلس برای تیم‌داری در بخش حرفه‌ای وضع می‌کند برای این وزارتخانه تحریف شده است اما همین قانون در ماده ۱۳ برنامه پنجم توسعه، بهانه‌ای در دستان وزارت نفت شد که چتر حمایتی خود را از تیم‌های نفتی بردارد.

این کارشناس مدیریت ورزش درباره ماده ۱۳ برنامه پنجم توسعه، توضیح داد: این ماده، دولت را مکلف می‌کند که به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساختی ورزش اقداماتی انجام دهد. البته در همین قانون نیز دولت موظف است که به ورزش خدمات دهد که این مهم نادیده گرفته می‌شود. ضمن این‌که همان قانونی که سال‌ها است وزارت نفت آن را دست مایه حمایت نکردن خود از تیم‌های نفتی می‌داند، می‌گوید دولت موظف است که به ورزش کمک کند و استناد به مصاحبه‌ای از آقای امیدوار رضایی معاونت قوانین مجلس که در آن گفته است: "در لحظات آخر وضع این قانون که هیچ نهاد دولتی حق تیمداری در بخش حرفه‌ای را ندارد، یکی از نمایندگان تذکر می‌دهد که پرداخت هرگونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای ممنوع است." البته بازهم وجه نقد تعریف دارد و یعنی پول نقد اما همین قانون دستمایه شد تا وزارت نفت آن را برای حمایت نکردن از تیم‌های خود در ورزش حرفه‌ای استفاده کند. 

تیم‌های نفتی چوب یک تذکر در مجلس را می‌خورند

وی افزود: جالب است بخشی از بدهی نفت‌مسجدسلیمان به وزارت نفت و بابت استادیوم، سالن‌ها و رستوران‌ها است، در صورتی که شرکت نفت به عنوان مالک موظف است به باشگاه نفت‌مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان حداقل اگر وجه نقد ندهد، امکانات را در اختیار این دو باشگاه بگذارد که البته نمی‌گذارد. پس تا این جای کار چوب تحریف قانون یا همان تذکری که در لحظات آخر یک نماینده داده و به تبصره تبدیل شد را می‌خوریم که اکنون در وزارت نفت اعمال می‌شود.

بابادی عنوان کرد: در حال حاضر نیز باتوجه به این‌که خود مجلس این معضل و مشکل را برای ورزش حرفه‌ای درست کرد باید برای نجات ورزش حرفه‌ای در استان‌های خوزستان و بوشهر دست به کار شود. ضمن این‌که باید این مهم را هم مدنظر داشت که ای اف سی و فیفا، پنج معیار را برای باشگاه‌ها جهت حرفه‌ای شدن در نظر گرفته‌اند که تیم‌های نفتی خوزستان و حتی پارس جنوبی نیز فاقد این معیارها هستند.

ماده‌های بسیار برای کمک به تیم‌های نفتی

وی گفت:‌ همه می‌دانیم اگر وزارت ملی نفت و مناطق نفت خیز جنوب از بودجه کل کشور تامین می‌شوند اما درآمدهایی دارند که جزو بودجه‌های تعریف شده کل کشور قرار نمی‌گیرد. به طور مثال بند ۳ ماده ۲۶ ماده ششم توسعه می‌گوید ۳ درصد از صادرات نفت خام و خالص گاز طبیعی را به ترتیب به اندازه یک سوم به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و دو سوم به شهرستان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته جهت اجرای برنامه‌های عمرانی در قالب بودجه‌های سنواتی اختصاص پیدا کند و باتوجه به این‌که نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نیز جزو شهرستان‌های گازخیز و نفت‌خیز بوده، هم یک درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد و هم چون جزو مناطق محروم هستند می‌توانند از دو سوم بهره‌مند شوند. پس وزارت نفت می‌تواند به دو تیم فوتبالی آبادان و مسجدسلیمان در بخش پروژه‌های عمرانی و رساندن آن‌ها به درآمدزایی کمک کند.

مدیرعامل سابق باشگاه نفت‌مسجدسلیمان بیان کرد: همچنین وزارت نفت می‌تواند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی که در ماده ۷۴ قانون برنامه ششم نیز آمده است، به دو تیم نفتی کمک کند؛ پس چنان چه قانون بوده که وزارت نفت نمی‌تواند به ورزش حرفه‌ای کمک کند، از این طریق نیز بازهم دست مدیران نفتی برای کمک به ورزش باز بوده و هست. ماده‌های دیگری هم برای کمک به ورزش حرفه‌ای وجود دارد. در نهایت مشکل تیم‌های نفتی باید یک بار برای همیشه حل شود و یک قانون و دستورالعمل از سوی مجلس در این زمینه تدوین شود. باتوجه به این که آقایان مختار، محفوظی و مولوی نمایندگان فعال آبادان هستند، می‌توانند در این زمینه مجددا وارد میدان شده و کمک کنند. حتی نمایندگان استان‌های دیگر و دیگر نمایندگان خوزستان نیز باید در این زمینه کار کنند تا مشکل حل شود.

وی با اشاره به حمایت بی‌سابقه استاندار از تیم نفت‌مسجدسلیمان، گفت: به هر حال باتوجه به این‌که نمایندگان خوزستان مرد عمل هستند، می توانند وقت بگذارند و با عزمی که در مجلس جدید وجود دارد، مشکلات ورزش استان را حل کنند.

تجدیدنظر قانون وضع شده مجلس

به گزارش ایسنا، مسعود رضاییان از مدیران باسابقه فوتبال خوزستان نیز اظهارکرد: تیم‌های نفتی در تمام رشته‌های تحت پوشش وزارت نفت دچار مشکل هستند و البته مشکلات‌شان هر ساله به صورت مسکنی درمان شده است. تنها راهکار قانونی این است که از پایه و اساس چنین قانونی در مجلس مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد و یادشان بیاید روزی که چنین تصمیمی را گرفتند، قرار بود منابع درآمدزایی فوتبال از جمله حق پخش تلویزیونی در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد ولی بستر ایجاد نشد اما قطع شدن حمایت از ورزش حرفه‌ای، سریع انجام شد.

او افزود: به هر حال وزارت نفت می‌تواند به این اتفاق نظر برسند که تا روزی که احیای منابع درآمدزایی تحقق پیدا نکرده است به حمایت از تیم‌های ورزشی‌اش ادامه ‌دهد. جالب این است که هنوز حرفه‌ای بودن لیگ برتر فوتبال تایید نشده است که بعد بخواهند در قالب مصوبات و قانونی که می‌گوید نمی‌توان به ورزش حرفه‌ای کمک کرد، وزارت نفت حمایت‌های خود را از تیم‌های نفتی قطع کند. حرفه‌ای یعنی مثل یک صنعت به اندازه هزینه‌هایت بتوانی درآمد کسب کنی، در غیر این صورت حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

این مدیر ورزشی با بیان این‌که اگر منابع فوتبال تامین شود دیگر نیازی نیست کسی به فوتبال کمک کند و حتی می‌توان به محیط اطراف و اقتصاد آن جامعه نیز کمک کند، عنوان کرد:‌ اگر هم وزرات نفت قصد تیم‌داری ندارد می‌تواند تیم‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کند که البته من به این بخش و این‌که خوشبخت شوند نیز خوشبین نیستیم. تجربه نشان داده بسیاری از این واگذاری‌ها عاقبت خوبی نداشته است و بسیاری از تیم‌هایی که دیگر نیستند، تیم‌های واگذار شده به بخش خصوصی هستند. این‌که تیم‌ها خصوصی شوند، فرع قضیه است و اصل این است که منابع درآمدزایی زنده شوند.

دفاع از حق تیم‌های نفتی در جلسه سرنوشت‌ساز

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان نیز با اشاره به تشکیل جلسه مسئولان عالی رتبه وزارت نفت برای حل مشکلات تیم‌های نفتی، اظهارکرد: ما به عنوان نمایندگان شهرستان آبادان و حامیان تیم فرهنگی، ریشه‌دار و پرطرفدار تیم صنعت نفت، احتمالا امروز (دوشنبه) جلسه‌ای با وزیر نفت خواهیم داشت. در این جلسه نماینده مسجدسلیمان و استاندار خوزستان و احتمالا رییس کمیسون انرژی نیز حضور خواهند داشت و از حق و حقوق دو تیم نفتی خوزستان دفاع خواهیم کرد. ان شاءالله حق آن‌ها را بگیریم تا این ۲ تیم قویا همچون سابق به فعالیت در لیگ برتر ادامه دهند. 

وی با بیان این‌که همه چیز با مذاکره قابل حل است و ما نیز پیگیر هستیم تا تیم‌های نفتی خوزستان وضعیت خوبی در لیگ بیستم داشته باشند، گفت: ما به تمام موارد لازم و این‌که چرا وزارت نفت چتر حمایتی خود را از تیم‌های نفتی برداشت، در این جلسه اشاره خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این قانون وضع شده در مجلس که طی سال‌های اخیر تیشه به ریشه تیم‌های نفتی خوزستان و حتی پارس جنوبی زده است، نیاز به تجدید نظر دارد تا بیش از این هواداران بی‌شمار تیم‌های نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان که در شهرهایشان نیز از داشتن حداقل امکانات رفاهی و تفریحی محروم هستند، متضرر نشوند.

حالا چشم مردمان شهرهای نفتی خوزستان به دفاع تمام قد ۱۸ نماینده استان خود در مجلس و حتی نمایندگان استان‌های دیگر است تا با بررسی مجدد این قانون و پیگیری قوانین مثبتی که برای ورزش تصویب شده، به نجات تیم‌های نفتی در رشته‌های مختلف از جمله رشته پرطرفدار فوتبال بپردازند.

حالِ نامساعد ورزش خوزستان سال‌ها است که به این قانون گره خورده و مجلس باید برای احیای ورزش و فوتبال در استانی که سرمایه‌های فراوانش از جمله نفت و گاز آن سال‌هاست که چرخ اقتصاد کشور را می‌چرخاند، وارد کار شود. مردم خوزستان در این برهه زمانی از مجلس انتظار حمایت همه جانبه دارند تا بار دیگر روی خوش آرامش را در تیم های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان ببینند.

گزارش از: پریسا زنگنه‌منش - ایسنا

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)