میرنیوز

اگر دلهره مردم در خصوص بورس کاهش یابد، بازار برمی‌گردد

اگر دلهره مردم در خصوص بورس کاهش یابد، بازار برمی‌گردد 2020-09-06T07:32:37+04:30

محمدابراهیم احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علل کاهش شاخص بورس اظهار کرد: یکی از دلایل افت شاخص بازار بورس در هفته‌های گذشته، فروش سهم‌های مختلف سهامداران حقوقی است. علت اینکه عده‌ای تصور می‌کردند بازار به تعادل می‌رسد، این بود که در دو هفته اخیر سهامداران حقوقی برخی مواقع مجددا به بازار ورود پیدا می‌کردند و این حجم از خرید آنان، این امیدواری را ایجاد کرده ‌بود که شرایط تغییر می‌کند. 

وی افزود: دلیل دیگر این افت، این بود که شاخص به محدوده حمایتی برخورد کرد و این موضوع، امید متعادل‌کردن شرایط را ایجاد نمود. با توجه به هیجان فروش مردم، مهار صف‌ها کار سخت‌تری‌ بوده و برای مهار این حجم صف، سرمایه سنگینی لازم است که در حالت عادی به ‌جز سهامداران حقوقی، چه آنها که مورد حمایت دولت بوده و چه آنها که تقریبا سرمایه‌گذاران کوچکتری هستند، نمی‌توان حجم این صف‌ها را کاهش داد و سرمایه حقیقی قادر به جمع‌کردن چنین صف‌هایی نیست.

این کارشناس بورس تاکید کرد: متاسفانه نبود علم و همچنین هیجانی تصمیم‌گرفتن مردم، هر روز به مشکل موجود دامن می‌زند و از طرفی دولت نیز در قبال این موضوع تنها یک یا دو بار مطرح کرد که قرار است از بازار حمایت شود. همچنین تبلیغات دروغین بسیاری از کانال‌های تلگرامی که به خودشان و همراهانشان بابت سرمایه‌گذاری در سهمی تبریک می‌گویند، مردم را متوقع کرده، در نتیجه منفی بودن چند روزه بازار را برنمی‌تابند.

باید پیش از ورود سهامداران حقوقی به بورس‌، آرامش روانی به مردم داده ‌شود
احمدی خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت نمی‌توان کسی را به ‌صورت دستوری به سهامداری وادار نمود، می‌توان با  سهامداران حقوقی‌ تفاهم‌نامه‌ای در جهت کاهش التهاب بازار بورس منعقد کرد، اما ابتدا باید هیجان فروش را از بین برد. پیش از این تبلیغات دولت و شعار حمایت و صیانت از بازار باعث می‌شد تا مردم حتی در روزهای منفی این بازار، مقداری صبورتر باشند، اما سکوت فعلی باعث شد تا صبری را که داشتند از دست بدهند و به دنبال مسئله سهامداری نروند. نیاز است تا پیش از ورود سهامداران حقوقی‌، آرامش روانی به مردم داده ‌شود.

وی اضافه کرد: از طرفی سرمایه‌گذاری سهامداران حقوقی، معنای چندانی ندارد. زمانی که سهامدار حقوقی سود زیادی از این بازار به دست آورده، سهم‌های خود را فروخته و فرار کرده‌، اینکه دوباره این افراد را مجبور به خرید از این بازار کنیم، کاری عجیب و توقعی زیادی است. 

این کارشناس بورس با اشاره به لزوم افزایش علم مردم تصریح کرد: راه درست‌تر طی‌کردن این مسیر آن است که علم و آگاهی مردم افزایش یابد تا دوباره این مشکلات تکرار نشود، زیرا با فرض حضور مجدد سهامداران حقوقی در بازار، باز هم پس از مدتی جمع‌آوری سود به فکر فروش می‌افتند و این روش سیکل معیوبی است که متاسفانه هر بار که شاخص دچار مشکلی می‌شود، با همین روش سعی می‌کنند تا بازار را به حالت عادی برگردانند، اما در زمانی مانند وضعیت کنونی، این روش به مشکل برمی‌خورد، فروش دسته‌جمعی شکل گرفته و پس از آن ریزش شدید و عواقب بعدی آن را در پی خواهد داشت.

احتمال خروج از سهم‌ها با رشد کردن شاخص، زیاد است
وی ادامه داد: این بار با توجه به عدم اعتمادی که مردم پیدا کرده‌اند، کار سخت‌تر شده‌ است. بسیاری از مردم، این حرکات را به عنوان فرصت خروج از بازار خواهند دید و با رشد شاخص، احتمال اینکه افراد برای خروج از سهم‌ها تلاش کنند، زیاد است.

این کارشناس بورس بیان کرد: باید مردم را منطقی‌تر آموزش داد تا واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنند. اگر قرار است حمایتی اتفاق بیفتد، نباید به این صورت باشد که مدتی پیاپی و هر روزه راجع به حمایت از بورس صحبت شود و پس از مدتی شاهد سکوتی کامل باشیم. 

احمدی در خصوص تکرار این واقعه در سال ۹۲ گفت: افرادی که اصطلاحا قدیمی این بازار بوده و در سال ۹۱ و ۹۲ نیز سهامدار بوده‌اند، مشابه چنین روزهایی را مشاهده کرده‌اند، اما افراد زیادی هنوز چنین روزهایی را ندیده‌اند و شاید این موضوع برای آنان کمتر قابل پذیرش باشد. 

وی در خصوص پیش‌بینی خود از بازار بورس در هفته آینده عنوان کرد: بسیاری از سهم‌ها در بازار، به منطقه اشباع فروش رسیده‌اند و بسیاری از آنان در یک تا دو روز آینده به این منطقه خواهند رسید. اگر مردم از دلهره‌ای که در بین آنها ایجاد شده، دورشوند، ممکن است بازار مقداری برگردد. امیدواریم این هیجان از بازار دور شود.

افت شاخص بورس، بر خرید سهام دارا دوم تاثیر گذاشته و می‌گذارد
این کارشناس بورس با اشاره به تاثیر التهاب بازار بورس بر استقبال از خرید سهام دارا دوم به ایسنا، گفت: قطعا افت شاخص بورس، بر خرید سهام دارا دوم تاثیر گذاشته و می‌گذارد. زمانی که وضعیت بازار بورس مبهم است و مال‌باختگان بسیار زیادی داریم، عدم رغبت مردم به خرید این سهم‌ها امری طبیعی است . اگر تحقیقی در بیمارستان‌ها صورت بگیرد، مشاهده خواهید کرد که افراد زیادی در اثر التهابات بازار بورس، بیمار شده و یا دچار سکته قلبی شده‌اند. 

احمدی اضافه کرد: در چنین شرایطی اینکه دولت تصور کند، می‌تواند با فروش اموال خود تامین مالی نماید، توقع خوبی نیست. استقبال مردم در حال حاضر به حداقل ممکن رسیده ‌است. برای پذیره‌نویسی سهام دارا دوم تا ۱۹ شهریور مهلت باقی بوده و بسیاری از افراد حرفه‌ای این بازار نیز ترجیح می‌دهند تا تاریخ ۱۷ یا ۱۸ شهریور ماه صبرکنند و منتظر شوند تا ببینند برای بازار چه اتفاقی می‌افتد.

وی عنوان کرد: شبیه این اقدام را دولت در سال ۹۲ انجام داده‌ و تکرار این اتفاق، دور از ذهن نبود. دولت در سال ۹۲ با همین روش کنترل نقدینگی را انجام داد و این پیش‌بینی وجود داشت که دوباره این اتفاق تکرار شود. نقدینگی وحشتناکی وارد جامعه شد، رشد شدید قیمتی صورت گرفت و حالا به این فکر افتاده‌اند که این وضعیت را کنترل کنند.

این کارشناس بورس افزود: این سناریو ساده است که حجم زیادی از پول را وارد جامعه کرده و نقدینگی مورد نیاز را برای انجام امور و پرداخت حقوق کارکنان و سایر موارد فراهم کنند. این نقدینگی به شکل ویرانگری وارد اقتصاد کشور می‌شود و همه بازارها را متلاطم می‌کند. 

احمدی خاطرنشان کرد: حال برای بازگرداندن شرایط به حالت قبل از بورس استفاده شده . به طور مثال فردی بیش از نصف سرمایه‌ای که با خود به این بازار آورده، از دست داده‌ و خود به خود بخش اعظمی از نقدینگی موجود در جامعه که بسیاری از افراد را به فکر اجرای کسب و کارهای دیگر و رویاپردازی برای ساخت مجتمع تجاری، خرید تراکتور و... انداخته، کاهش پیدا کرده ‌است.

وی در خصوص اقدام دولت برای کنترل نقدینگی تصریح کرد: اگر این پول‌ها از بورس خارج می‌شد، اتفاق بدی می‌افتاد، بنابراین دولت برای راحتی کار خود و از بین‌ بردن دغدغه این موضوع، با این حرکت مشخص و هوشمندانه، ۵۰ درصد نقدینگی در بورس و همچنین توان خرید و خروج مردم در این بازار را از بین می‌برد و کاری می‌کند تا مردم امید داشته ‌باشند که شاید روزی قیمت‌ها بازگردد.

این کارشناس بورس بیان کرد: در سال ۹۲ نیز این اتفاق افتاد و نهایت لطفی که دولت در حق بازار انجام داد، این بود که جلوی سهام‌های شاخص‌ساز مانند پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها را بست و روزی که پس از یک سال و نیم، این سهم‌ها بازشدند، بازار با منفی‌های عجیب و غریب مواجه شد. تنها برای اینکه در آن زمان جلوی افت شاخص بورس را بگیرند، معاملات را بستند و اجازه دادند تا شاخص با سهم‌های کوچکتر افت پیدا کند و پس از یک سال و نیم که از التهاب آن زمان کاسته ‌شد، آن‌ها را به ‌مرور باز کردند.

اتفاقات کنونی در بازار بورس باز هم ممکن است تکرار شود
احمدی ادامه داد: این اتفاق مشابه آن ‌سال‌ها تکرارشد، تنها با این تفاوت که در آن زمان چند صد هزار نفر مال‌باخته بودند اما در حال حاضر چند میلیون نفر مال‌باخته هستند. باید به مردم آگاهی داد که از این اتفاقات باز هم ممکن است در بورس تکرار شود، بنابراین مردم باید آگاهانه‌تر خرید کرده و تصمیم بگیرند و به ‌جای اینکه به کانال فلان فرد که راجع به سهام‌ها تحلیل می‌نویسد توجه کنند، علم و دانش خود را به ‌عنوان شاخص عمل قرار دهند، تجربه کسب کرده و مطالعه کنند تا بتوانند فرهنگ بورس‌داری را به ‌خوبی یاد بگیرند.

وی با اشاره به لزوم تبیین اقتصاد بر عرضه و تقاضا گفت: بسیاری از زمان‌ها بازارهای ما به ‌صورت دستوری تغییر جهت داده‌اند و امیدواریم روزی برسد که این اجازه به فعالان بازار و عرصه اقتصادی کشور در هر حوزه‌ای داده ‌شود تا عرضه و تقاضا و نه دستور به خریدوفروش، تعیین‌کننده مسیر بازار باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)