میرنیوز

اخراج اجباری ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری ایران

اخراج اجباری ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری ایران 2020-08-24T08:11:41+04:30

سید احمد قاسمی‌زاده در نشست اعضای جامعه حرفه‌ای هتلداران بوشهر با نماینده بوشهر گفت: یکی از تاثیرات منفی کرونا، از اولویت افتادن موضوع گردشگری در میان مردم بود. این معضل در کشور و به تبع آن در بوشهر وجود دارد و بعد از شیوع کرونا در هفت ماه اخیر، بخش گردشگری بوشهر هیچ‌گونه درآمدی نداشته است. حتی برخی از هتل ها پس از ابلاغ شرایط بازگشایی، داوطلبانه هتل خود را باز نکرده اند، چرا که توجیه اقتصادی ندارد و هتل های فعال هم به سختی هزینه های آب، برق و پرسنل خود را می پردازند.

وی اظهار کرد: اگرچه میراث فرهنگی استان حمایت خوبی از هتل ها انجام داده و انتظارات را برآورده کرده اما تصمیمات ملّی باعث تسهیل شدن شرایط ما نشده است. مثلاً تسهیلات بانکی ۱۲ درصدی پیشنهاد شده اما به دلیل رکود مطلق حال حاضر بخش گردشگری، ۹۵ درصد از فعالان این بخش از این تسهیلات استقبال نکرده‌اند.

۸۰۰ هزار نفر از بخش گردشگری بیکار شده‌اند

این فعال بخش گردشگری خاطرنشان کرد: معضل دیگر پیش روی ما، اخراج اجباری پرسنل است، به طوری که تا کنون در کشور نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از بخش گردشگری بیکار شده اند.

وی با اشاره به زنجیره ای بودن درآمدهای حوزه هتلداری گفت: اگرچه در روزهای پیش از کرونا، صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزا بود، اما امروزه ضرر این بخش نیز بسیار بیشتر از حوزه های دیگر است. این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مشاغل بسیاری در ارتباط است و موجب رونق سایر کسب و کارها، شهر و کشور می‌شود.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران استان بوشهر عنوان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، هتل ها از سال ۱۴۰۰ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند، اما هم اکنون می‌بایست مالیات سال‌های گذشته (از ۱۳۹۲ به بعد) پرداخت شود و متاسفانه در حال حاضر، هیچ هتلی درآمدی ندارد که به این امر اختصاص دهد.

کرونا هتل‌های بوشهر را تعطیل کرده است

قاسمی زاده با ارائه پیشنهاداتی بیان کرد: علاوه بر حمایت مستقیم مثل مالیات، بیمه و هزینه های آب و برق، کمک های غیر مستقیمی نیز می توان به این صنعت کرد. مثلا ستاد مبارزه با کرونا تصویب نمود که مهمانسرای ادارات تعطیل شود اما این موضوع اجرایی نشده است. موضوع پلمب خانه های مبله یا خانه های مسافر که به صورت غیر رسمی فعالیت می‌کنند نیز از طریق میراث فرهنگی پیگیری می‌شود و می تواند کمک غیرمستقیمی به هتل‌ها باشد.

وی اظهار کرد: پس از صدور اجازه بازگشایی هتل‌ها، ۴ هتل بوشهر همچنان تعطیل هستند چرا که باز کردن هتلی هیچ صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد. هتل های در حال فعالیت هم صرفاً بر اساس وظیفه و برای تعطیل نشدن این صنعت فعال هستند و هیچ درآمدی عایدشان نخواهد شد.

سید احمد قاسمی زاده تصریح کرد: برای رفع این مشکل، نیاز داریم تا همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و غیرمرتبط همکاری لازم را انجام دهند تا هتل ها زنده بمانند. در حال حاضر هیچ کدام از هتل های استان انتظار درآمدزایی ندارند و فقط برای بقا تلاش می‌کنند. متاسفانه تمام امید ما برای فصل اوج گردشگری بوشهر و ایام نوروز بود که علاوه بر صرف هزینه‌های زیاد برای آماده سازی هتل برای تعطیلات نوروز، این فرصت از دست رفت و نتوانستیم درآمدی کسب کنیم.

چالش‌های هتلداری در استان بوشهر

نائب رییس جامعه حرفه ای هتلداران استان بوشهر نیز با اشاره به چالش های هتلداری گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی استان بوشهر و نارسایی های این حوزه در ادوار گذشته، ما همیشه برای کسب درآمد در انتظار دو ماه آخر سال و عید نوروز هستیم واز نیمه فروردین تقریبا درآمد ما ناچیز می شود. اما باید گفت که هر شخص هتلداری که در این شرایط دوام می‌آورد، صرفاً به دلیل عشق به این شغل است. چرا که اگر سرمایه خود را به بانک منتقل کند، عایدیِ بسیار بیشتری خواهد داشت.

حسین دهار تعدد مهمانسراهای اداری را یکی از بزرگترین ضربه‌ها به پیکره صنعت گردشگری استان دانست و افزود: در حال حاضر برخی از واحدهای اقامتی بوشهر تعطیل شده‌اند و برخی دیگر هتل خود را به فروش رسانده اند. یکی از مهم ترین دلایل آن، مهمانسراهای ادارات است. در هیچ استانی به اندازه بوشهر مهمانسرای اداری وجود ندارد. اداراتی که در پرداخت حقوق کارگران خود به سختی افتاده اند، دارای یک یا دو مهمانسرای رسمی و غیررسمی هستند.

اخراج اجباری ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری ایران

وی با اشاره به ورود غیرقانونی ادارات دولتی به عرصه هتلداری خاطرنشان کرد: مهمانسراهای غیررسمی ادارات، ضمن پذیرش مهمانان خود، مهمان‌های از خارج از سازمان را نیز پذیرش می‌کنند. در استان بوشهر برخی از نهادها جلوی مهمانسرای خود پیتزافروشی راه‌اندازی کرده‌اند و بعضی دیگر بیش از ۵-۴ مهمانسرا دارند. این‌ها باعث می‌شود برخلاف رویه‌ی موجود در دنیا، در استان بوشهر کسی جذب صنعت گردشگری نشود.

وعده‌های کرونایی به هتل‌ها

نائب رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا وعده‌هایی مبنی بر حمایت‌های مالی و بیمه بیکاری داده شد و با امید به آن، ما بیش از ۶ ماه است که بدون درآمد به پرسنل خود حقوق می‌دهیم. اما در عوض تنها دو ماه و آن هم ۵۰ درصد از میزان حقوق از طرف تامین اجتماعی پرداخت شد.

دهار افزود: اگر کارگاهی بیش از ۱۰ سال نسبت به پرداخت حق بیمه خود کوتاهی نکرده است، سازمان تامین اجتماعی نیز باید حمایت بیشتر و بهتری از آن‌ها به عمل بیاورد.

وی پرداخت مالیات‌های سنگین را نیز یکی دیگر از فشارهای وارده بر این صنعت دانست و گفت: تعیین مالیات، بر اساس نظر کارشناس و تخمین وی و بدون حضور نماینده هتلداران انجام می‌شود. با این روش مالیات‌های بسیار سنگینی قطعی شده که هیچ هتلی در استان بوشهر از پس آن برنمی‌آید. برای فهمیدن درآمد هتل‌ها، روش‌های ساده ای مثل مراجعه به سامانه ها یا استعلام از اداره اماکن وجود دارد اما چنین کاری صورت نپذیرفته است.

نائب رییس جامعه حرفه ای هتلداران بوشهر اضافه کرد: در برخی از استان‌ها، اخذ مالیات، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده تا پایان کرونا به تعویق افتاده امّا در استان بوشهر چنین اقدامی صورت نپذیرفته و هتلداران برای پرداخت حق بیمه پرسنل، مجبور به فروش وسایل و ماشین خود شده‌اند.

همه دستگاه‌ها از گردشگری حمایت کنند

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت گردشگری بر اقتصاد کشور گفت: صنعت گردشگری یکی مهم ترین حوزه ها در چرخه اقتصادی کشور است و ضروری است تا همه دستگاه‌های حاکمیتی در شرایط خاص ایجاد شده به حمایت از این صنعت بپردازند.

عبدالکریم جمیری افزود: نباید همه‌ی بار و فشار بر دوش سرمایه گذاران گذاشته شود و می بایست دستگاه های مرتبط، مسئولیت و ماموریت خود را به انجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: شما مجریان که در میدان عمل هستید و با آنالیز دقیق و کارشناسی می‌توانید پیشنهادات خوبی برای بازنگری در قوانین و مقررات ارائه دهید. ما نیز به عنوان نماینده پیگیری این موضوع و همچنین رایزنی با مقامات عالی را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در نشست اعضای جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مشکلات پیش روی صنعت گردشگری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)