میرنیوز

مرگ ۲۵۰۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در استان اصفهان/ابتلا یک هزار نفر از پرسنل حوزه سلامت

مرگ ۲۵۰۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در استان اصفهان/ابتلا یک هزار نفر  از پرسنل حوزه سلامت 2020-08-19T13:44:51+04:30

بهروز کلیدری در نشستی با خبرنگاران که پیش از ظهر  امروز (چهارشنبه_۲۹ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به پایان ششمین ماه درگیری با کرونا در کشور و استان اصفهان، اظهار  کرد: شیوع کرونا فشار شدیدی به حوزه سلامت وارد کرد، به طوری که در استان اصفهان نزدیک به ۲۶ هزار و ۷۹۷ بیمار کووید۱۹ تا این لحظه در بیمارستان های استان بستری  شده و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۹۷۱ بیمار از دست دادیم که تست قطعی مثبت کرونا داشتند، افزود: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ مرگ مشکوک و قطعی طی شش ماه گذشته داشتیم.

به گزارش ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از بیماران فوتی کووید۱۹ با تست منفی، احتمالا تعدادی مبتلا به کرونا بوده اند، گفت: ۲۰۹۱ درصد از بیماران بستری شده با تست قطعی مثبت در استان  فوت کردند که زیر ۳ درصد است، درحالی که میانگین فوت کل بیماران مشکوک و قطعی ۹ درصد بوده و نسبت به میانگین جهانی و کشوری قابل قبول و کمتر است، چراکه طی این مدت تمام قد تمام مراکز درمانی استان فعالیت کردند.

کلیدری از ابتلا بیش از یک هزار نفر از پرسنل در حوزه سلامت استان به کرونا خبر داد و گفت: متأسفانه ۵ نفر از پرسنل که دو نفر پزشک و سه نفر غیر پزشک بودند از دست  دادیم. همین الان هم پزشک و پرستار بستری داریم که عمدتا رو به بهبود هستند.

وی  در ادامه به وضعیت بیماری در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: موج اول شیوع کرونا در اسفند و فروردین که تعداد بستری بیماران را به ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ بیمار رساند و گاهی روزی ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیمار جدید در بیمارستان ها بستری می شدند، درحالی که این تعداد به تدریج کاهش یافت و اوایل خرداد به ۳۰۰ بیمار رسید.

کلیدری با بیان اینکه از  نیمه خرداد خیز دوم بیماری را تجربه کردیم، توضیح داد: تا این لحظه تعداد بیماران بستری استان ۹۳۵ بیمار است که نزدیک به ۲۰۰ بیمار در آی سی یو هستند و از این تعداد ۱۰۰ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

وی به بستری ۶۰۰ بیمار در بیمارستان های شهر اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش بستری در شهر اصفهان و شهرهای بزرگی مثل خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا را داشتیم، در عین حال که در شهرستان های کوچک تعداد قابل قبول، ولی نسبت به جمعیت زیاد است.

هر ۲۴ ساعت ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید بستری می شوند 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه در هر ۲۴ ساعت، ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید در استان بستری می کنیم، یادآور شد: ظرفیت تشخیصی کرونا در استان افزایش یافته و روزانه از ۲ هزار نفر تست می گیریم.

وی با بیان اینکه نسبت تست مثبت بیماران بستری به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده، گفت: یعنی از ۱۵۰ بیماری که بستری می شوند ۶۰ درصد تست مثبت کرونا دارند، درحالی که اردیبهشت این نسبت ۱۶ درصد بود و به نظر می رسد تعداد بیماران بدحال درحال افزایش است.

کلیدری با اعلام اینکه روزانه ۱۵۰۰ فرد مشکوک تست می دهند که ۵۰۰ مورد مثبت است، گفت: از این تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار به بیمارستان های استان مراجعه می کنند و یا ارجاع می شوند.

 کلیدری از سیر صعودی تعداد بیماران کووید۱۹ در استان خبر داد و گفت: دو هفته بود تعداد بستری ها ۸۰۰ تا ۹۰۰ بود ولی ۵ روز است وارد ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار شدیم و به صورت آرام تعداد بیمارانی که بستری می شوند افزایش می یابد و این روند ادامه دارد تا وضعیت شهریور را ببینیم.

چرخشی در بیمارستان های ریفرال کرونا در استان

وی در خصوص بیمارستان های درگیر برای مقابله با کرونا اشاره و اظهار کرد: یکی دو ماه اول همه بیمارستان های استان درگیر و یکسری بیمارستان های دیگر مثل بیمارستان غرض و فاطمه الزهرا(س) نجف آباد هم کمک کردند، پس از آن یک دوره نسبی تنفس در استان تجربه کردیم و بیمارستان های ریفرال ها محدود شدند، ولی با سیر جدیدی که ایجاد شد و برنامه بلندمدتی که تنظیم کردیم تا فرصت تنفس به پرسنل بدهیم و ظرفیت را مدیریت کنیم، چرخشی در بیمارستان ها به خصوص در شهر اصفهان انجام می شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه در شهریورماه احتمال خیزش شدید بیماری را داریم، افزود: در این شرایط تعداد بیشتر تخت بستری نیاز داریم، این درحالی است که در شرایطی که بیمارستان الزهرا(س) طی این مدت غیر کرونایی بود ولی روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار کووید۱۹ در این بیمارستان بستری می شد.

وی با بیان اینکه مجبوریم تخت های بیشتری در اختیار بیماران کرونایی بگذاریم تا هیچ وقت بیمار در صف انتظار نداشته باشیم، افزود: نگرانیم به تدریج صف بستری بیماران عادی و بخش ویژه پیدا کنیم و اگر تعداد بیماران با همین روند صعود کند میزان بالاتر بستری و مرگ و میر را تجربه می کنیم اما امیدواریم بتوانیم این فضا  را به خوبی مدیریت کنیم.

کلیدری با اشاره به برآورد سازمان بهداشت جهانی مبنی بر افزایش ۲هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزاد بیمار بستری کووید۱۹ در نیم کره شمالی با شروع فصل سرما، گفت: از این تعداد ۲۰ تا ۲۵ درصد بیماران نیاز است در بخش های ویژه بستری شوند و در شهر اصفهان باید حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار را در بخش های ویژه بستری کنیم که نیازمند  تدارک ویژه است.

۷ مادر باردار مبتلا به کووید۱۹ 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه همه ما را نگران کرده این است که کادر درمان بسیار خسته شده اند، درحالی که مردم فاصله گذاری ایمن را آنطور  که باید رعایت نمی کنند. متاسفانه ما بیماران جوان و بدون بیماری زمینه ای داشته ایم که جان خود را از دست دادند، حتی سه مادر باردار از دست دادیم باوجود اینکه تمام مداخلات دارویی و درمانی انجام شد و هم اکنون نیز ۷ مادر باردار مبتلا به کووید۱۹ دادیم که ۳ نفر بدحال هستند.

هر چند روز به اندازه واژگونی یک اتوبوس فوتی در اصفهان داریم

وی با تاکید براینکه رسانه ها باید صدای رسای حوزه درمان باشند، تصریح کرد: اتفاقات بدی درحال افتادن است و اگر مردم مراعات نکنند تعداد بستری ها و مرگ و میر افزایش خواهد یافت، درحالی که هر چند روز گویا یک اتوبوس در اصفهان دچار سانحه و همه سرنشین ها کشته می شوند.

کلیدری با بیان اینکه براساس برآوردهای سازمان بهداشت جهانی برای نیمکره شمالی در فصل سرما، در استان اصفهان تعداد بستری ها به ۳ هزار نفر می رسد، افزود: براین مبنا سناریویی داخل استان تدوین کرده ایم که تخت به بیماران کرونایی اختصاص یابد تا از خدمات درمانی محروم نشوند. بیمارستان های شهرستان ها باید یک بخش و یا اگر لازم شد همه بخش های بیمارستان را برای کرونا اختصاص دهند، در شهرستان های دو بیمارستانی هم یک بیمارستان به طور کامل اختصاص یابد.

بیمارستان الزهرا(س) با وجود همه انتقادات ریفرال کرونا می شود

وی ادامه داد: در شهر اصفهان به علت نیاز به تعداد تخت بیشتر و خستگی  پرسنل، از اول شهریور علی رغم میل باطنی بیمارستان الزهرا(س) را درگیر می کنیم، باوجود خدماتی که این بیمارستان می توانست به بیماران ارائه دهد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ابتدا ۱۵۰ تخت بیمارستان الزهرا(س) و به تدریج تعداد تخت ها را افزایش می دهیم تاجایی که احتمالا در نیمه  مهر همه تخت های این بیمارستان برای کرونا اختصاص یابد، افزود: بیمارستان عیسی بن مریم دوباره به چرخه برمی گردد و تامین اجتماعی نیز قول اختصاص ۲۵۰ تخت را داده است.

وی با تاکید براینکه اگر ۵۰ در صد ظرفیت این بیمارستان ها پر شود مجبوریم تمام خدمات غیر  اورژانس را تعطیل کنیم تا به وضعیت با ثبات نزدیک شویم، گفت: انتقادات زیادی برای ریفرال شدن بیمارستان الزهرا(س)وجود دارد، درحالی که تعداد تخت های بیمارستانی مشخص است و تعداد بیماران هم مشخص، بنابراین باید این دو را با هم تطبیق دهیم وگرنه صف انتظار برای بیماران خواهیم داشت  که به معنای مرگ و میر بیشتر است.

کلیدری با بیان اینکه نگران خدمات درمانی برای بیماران غیر کرونایی هستیم، تصریح کرد: در  یک بحران سخت حرکت می کنیم و در موج دوم هرچه در توان داریم می گذاریم تا وضعیت بهبود یابد. 

گلایه پرسنل درمان از متناسب نبودن مبالغ دریافتی با هزینه های زندگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سعی شده حقوق پرسنل تا جایی که ممکن است به تاخیر نیفتد و کارانه ها به آنچه حقشان است نزدیک شود، عنوان کرد: کارانه پزشکان الان ۱۴ ماه و پرسنل ۷ ماه تاخیر دارد، اما از شهریور کارانه پزشکان را به ۱۲ ماه و پرسنل را به ۵ ماه می رسانیم.

وی همچنین با بیان اینکه پاداشی درنظر گرفته شده و به کادر درمان متناسب با زحمتی که در زمینه مقابله با کرونا کشیده اند داده می شود، تصریح  کرد: براساس دستورالعملی که داریم به ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم درحالی که ۲۰.۴ میلیارد تومان اعتبار به دست ما رسید و حدود ۲۰ درصد چیزی که سهم همکاران بود اعتبار در اختیار ما قرار گرفت و بین همکاران توزیع کردیم.

کلیدری با تصریح براینکه آنچه متناسب با ساعت کاری و اضافه کار و حقوق بوده پرداخت می شود، گفت: گلایه ای که برخی پرسنل دارند این است که این دریافت ها متناسب با هزینه زندگی آنها نیست، در شرایطی که همه می دانیم هزینه های زندگی چقدر زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه فقط صد میلیارد تومان حقوق موظف در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می دهیم، یاد آور شد: از این مبلغ  ۴۰ میلیارد تومان از محل درآمد اختصاصی بیمارستان ها بود، در شرایطی که درآمد بیمارستان ها به شدت کاهش یافته و کسری اعتبار در بلندمدت ایجاد می کند، به همین خاطر بخش دیگری از این مبلغ را با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه دنبال کردیم که از بودجه کشور تامین شود. 

وی اضافه  کرد: اگر نتوانیم سهم سرانه سلامت را در بودجه کشور از تولید ناخالصی ملی افزایش دهیم قطعا نمی توانیم سطح کیفیت خدمات و رفاه همکاران را ارتقا دهیم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد داروهای درمان کرونا در بیمارستان های استان گفت: علی رغم اینکه شش ماه از شیوع کرونا در ایران گذشته هنوز پروتکل درمانی مشخصی نداریم، البته انواع درمان ها در دنیا پیشنهاد شده ولی به جمع بندی نرسیده اند چون بیماری با مختصات جدید است.

تشکیل کمیته علمی و سهمیه بندی رمدیسیویر برای بیمارستان ها

وی با بیان اینکه دستورالعمل ها فقط یک راهنما برای درمان است، توضیح داد: رمدیسیویر، فاویپراویر و اکتمرا هیچ کدام جزو پروتکل های قطعی درمان نیستند، از سوی دیگر رمدیسیویر عملا در اختیار ایران نبود اما با تمهیدات وزارت بهداشت در داخل کشور تولید و از دو هفته گذشته توزیع شد.

کلیدری با اشاره به اینکه در روز اول ۶۶ ریال از این دارو در اختیار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت، گفت: هر بیمار برای یک دوره درمان ۶ ریال نیاز دارد اما خوشبختانه قول داده اند دارو را به صورت هفتگی اختصاص  دهند تا برای بیمارانی که نیاز دارند تجویز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اخیرا ۳۰۰ ریال رمدیسیویر  در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  قرار گرفت، افزود: کمیته علمی تشکیل شده و سهمیه اولیه برای بیمارستان ها اختصاص دادیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برای تجویز این دارو تحت فشار قرار می گیریم، درحالی  که معیار دنیا این است که وقتی بیمار زیر ونتیلاتور رفته، رمدیسیویر کمکی نمی کند. تامین دارو هم درحدی  صورت می گیرد که در اختیار بیماران نیازمندی مثل  مادران باردار قرار دهیم. از سوی دیگر فضای غیر عادی در بازار داروها شکل گرفته و داروهای غیرواقعی توزیع می شود که باید مانع شویم. 

کلیدری ار اختصاص  ۱۶ هزار فاویپراویر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در هفته  گذشته  اشاره و اضافه کرد: اکتمرا هم داروی بیمارستانی و برای بیماران بدحال است، چراکه در قدم اول باید اجازه تکثیر ویروس را ندهیم اما بعد از شروع به حمله ویروس به ارگان های هدف مثل ریه، اکتمرا می تواند کمک کند، در کنار آن  کورتون هم در این مرحله کمک می کند ولی همه متناسب به تشخیص پزشک و بیمار است، ضمن اینکه برخی درمان ها بسیار گران هستند و باید خیلی با دقت درمان دنبال شود.

وی تاکید کرد: شرایط بهتر شده ولی نباید اجاره دهیم داروها  به صورت ۵ نسخه ای دنبال شود و هزینه غیر عادی و درمان به هم ریخته داشته باشیم .

راه اندازی کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا قبل از فصل سرما

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا، از راه اندازی کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و گفت: کلینیک مجازی  با عضویت همکاران شکل می گیرد، البته مسائل و مشکلات تعرفه ای داشتیم که قرار است طی چند روز آینده سقف تعرفه و مجوز دریافت تعرفه را اعلام کنند و تا قبل از فصل سرما کلینیک مجازی در استان شکل گیرد و بیماران از این طریق خدمات بگیرند. 

وی در ادامه پیرامون هزینه های درمان بیماری کووید۱۹ گفت: در بخش عادی هزینه درمان ۴ تا ۵ میلیون تومان برای میانگین ۶ روز و در بخش های ویژه  حداقل ۱۰ میلیون برای میانگین ۱۲ روز است. ۹۰ درصد هزینه را دولت متقبل می شود و ۱۰ درصد باقی را می توانیم از کلینیک های مددکاری کمک بگیریم تا حذف  شود.

وی درخصوص هزینه های ۴۰ تا ۵۰ میلیونی توضیح داد: گاهی درمان از مسیر پروتکل درمانی خارج شده و تیم درمانی متاسفانه توصیه خانواده را پذیرفته است و درمان های دیگری انجام داده که هزینه بر هستند و اکثرا در مورد بیماران بدحال بی فایده بوده است، با این حال در این بخش هم سعی می کنیم به کسانی که جزو بیماران بی بضاعت هستند کمک کنیم.

عمده ترین مشکل به هم خوردن تمرکز تیم درمان است

کلیدری با بیان اینکه تا خرداد و نیمه تیر کارنامه قابل قبولی داشتیم، ولی از نیمه تیر همه نگران افزایش آمارها هستیم، گفت: بیش از یک هزار پرونده مرگ را آنالیز و مرور کردیم و تصور می کنیم عمده ترین مشکل الان جدا از خستگی درمان، به هم خوردن تمرکز ما در مدیریت بیماری است، درصورتی که اگر نتوانیم تمرکز درمان را برقرار کنیم وضعیت بدی پیدا می کنیم بنابراین فشارها نباید به سمتی برود که تمرکز تیم درمان بیش از این آسیب ببیند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با بیان اینکه نمی توانم پاسخگوی همکارانم باشم که در لباسی که پوشیدن آن یک ساعت هم سخت است، ساعت ها کار می کنند ولی مردم بدون مراعات و فاصله در پارک ها و تفرجگاه ها هستند، در عین حال که شاید بازوهای نظارتی بیشتری برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله ایمن می خواهیم.

 کلیدری با تاکید براینکه مخالف معیشت مردم نیستیم اما از دست رفتن یک عضو  خانواده قابل تحمل نیست، گفت: متاسفانه فضای  روانی  جامعه به سمت بی توجهی رفته است اما اگر با همین روند ساده انگارانه جلو برویم شرایط خوبی حاکم نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)