میرنیوز

هزارمین روز حادثه...

هزارمین روز حادثه... 2020-08-19T10:38:13+04:30

خیلی ها زیرآوارها ماندند و برای همیشه در دل خاک سرد آرام گرفتند. آنهایی هم که مانده بودند تا چند روزی روی آوارها می نشستند و چشمانشان را بهت زده به خانه های فرو ریخته و زندگی های برباد رفته می دوختند و از لابلای خرابه‌ها، از دست‌رفتهِ‌ها را جستجو می‌کردند.

گرد غم و اندوه و ماتم و تنهایی همه جا را گرفته بود. شهرها و روستاها به تلی از خاک تبدیل شده بودند و بازماندگان آواره کوچه‌ها و خیابانها. 

روزها برای مردمان مرزنشین و زجر کشیده غرب کرمانشاه سخت می‌گذشت، مصیب عزیزان از دست رفته از یکسو، آوارگی و بی کسی و از بین رفتن زندگی‌هایی که خشت خشت آن را با دستهایشان روی هم گذاشته بودند از دیگر سو قلبشان را می‌فشرد.

جان باختن 621 نفر و زخمی شدن بیش از 8600 نفر در زلزله‌ای 7.3 ریشتری که تنها حدود بیست ثانیه طول کشید، حادثه جانکاهی بود که نمی شد حتی یک لحظه آن را از یاد برد.

غم بزرگ بود، اما این پایان راه نبود، کمی نگذشته ایران به یکباره کرمانشاه شد تا بازماندگان این غم انگیزترین اتفاق تنها نباشند. همه آمدند، هرکسی در حد توانش کمک کرد تا مرزداران این خاک و بوم احساس بی کسی نکنند. مردم سرپلذهاب و سایر مناطق زلزله زده دیگر تنها نبودند. امیدوار شدند، زخم هایشان را التیام کردند و روی پاهایشان ایستادند و این بود که جوانه های زندگی از دل آوارها سر بیرون آورد.

با کمک دولت بازسازی ها شروع شد. همه کنار هم قرار گرفتند تا سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و گیلانغرب را از نو بسازند و شهرها و روستاهای زلزله زده یکی پس از دیگری به کارگاه های بازسازی تبدیل شدند.

و حالا که هزارمین روزهای پس از آن حادثه را پشت سر می‌گذاریم، با همت مردمان این دیدار و حمایت نظام و تلاش دولتمردان، سرپلذهاب، ازگله، گیلانغرب و قصرشیرین، دیگر آن شهرهای ویران شده هزار روز پیش نیستند. اینجا زندگی جریان دارد...

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به مناسبت هزارمین روز وقوع زلزله بزرگ 7.3 ریشتری آبان 1396، با حضور در دفتر ایسنای منطقه کرمانشاه، به تشریح اقدامات صورت گرفته جهت بازسازی مناطق زلزله زده استان پرداخت و اظهار کرد: مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه، علیرغم اینکه دراین حادثه بزرگ مصیبت ها و سختی های زیادی به آنها وارد شد، اما تحمل کردند و خودشان هم برای بازسازی پای کار آمدند و دولت هم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض و... به کمک آمد تا این مناطق زودتر ساخته شوند.

وی با بیان اینکه پس از زلزله بزرگ کرمانشاه یک همبستگی بزرگ ملی برای بازسازی این مناطق بوجود آمد، عنوان کرد: اگر به تاریخ چند دهه اخیر کشور نگاه کنیم، بجز در طول سالهای جنگ تحمیلی، شاید در هیچ حادثه دیگری بعد از انقلاب، مقامات و مردم کشور اینچنین در کنار هم قرار نگرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: وجود این همبستگی و مشارکت خوب مردم مناطق زلزله زده باعث شد تا امروز و پس از گذشت هزار روز از آن زلزله بزرگ، اگر کسی وارد شهر سرپل‌ذهاب شود، شاید به سختی تشخیص دهد که این شهر روزی یک شهر ویران شده بوده و اکنون بازسازی شده است.

وی با اشاره به متاثر شدن بخش بزرگی از جغرافیای استان از این زلزله، تاکید کرد: در جریان این زلزله بیش از 131 هزار واحد مسکونی، تولیدی، صنفی و... در استان آسیب دید، اما امروز با گذشت بیش از هزار روز از آن زلزله بزرگ، در شرایطی هستیم که می توانیم بگوییم زلزله زدایی از منظر و کالبد شهرهای مناطق زلزله زده استان کاملا انجام شده و اقتصاد مردم این مناطق به راه افتاده و درآمدهایشان دارد برقرار می‌شود.

بالایی با بیان اینکه در این حادثه دولت به‌خوبی پای کار آمد و در کوتاهترین زمان مصوبات خوبی برای بازسازی و جبران خسارات وارده به این مناطق داشت، گفت: 15 جلسه هیات دولت با 44 مصوبه به موضوع زلزله اختصاص داشت، ضمن اینکه در 57 جلسه ستاد بحران استان هم 443 مصوبه برای این موضوع داشتیم.

روزانه 130 واحد ساخته و یا مرمت شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه از ابتدای بازسازی‌ها تاکنون 131 هزار و 412 واحد مسکونی، دامی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته و یا مرمت شده، افزود: براساس این آمار می‌توان گفت روزانه بصورت میانگین 130 واحد در مناطق زلزله زده استان یا ساخته شده و یا اینکه مرمت شده است.

وی افزود: همچنین در طول هزار روز پس از وقوع زلزله هزار کلاس درس در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شده که برای ساخت این تعداد کلاس درس دولت 125 میلیارد تومان و مردم و خیرین مدرسه ساز نیز 145 میلیارد تومان پول دادند.

بالایی در ادامه به تشریح بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده پرداخت و گفت: در مجموع 108 هزار و 706 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه بازسازی و مرمت شده که از این تعداد 41 هزار و 185 واحد بازسازی و 67 هزار و 548 واحد نیز مرمت شده است.

50 درصد واحدهای روستایی استان نونوار شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به حجم بالای بازسازی و مرمت واحدهای روستایی در این مدت اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه حدود 120 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که باتوجه به اینکه در جریان بازسازی زلزله،47 هزار واحد آن یا بازسازی و یا مرمت شد، می توان گفت حدود 50 درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی استان یا از اول ساخته شده و یا اینکه مرمت شدند.

از زلزله بزرگ آبان 1396 تاکنون 8246 پس لرزه داشته‌ایم

بالایی در ادامه با تاکید بر کیفیت خوب بازسازی ها، گفت: از زلزله سال 1396 تاکنون حدود هشت هزار و 246 پس لرزه در استان کرمانشاه داشتیم که یکی از این زلزله ها بزرگتر از هفت ریشتر و یکی دیگر نیز حدود 6.4 ریشتر بود. همچنین 16 مورد از این زلزله ها بین پنج تا شش ریشتر و 149 مورد هم بین چهار تا پنج ریشتر بزرگی داشتند.

وی افزود: علیرغم اینکه پس از زلزله 7.3 ریشتری، تعداد زیادی زلزله با قدرت بالا داشتیم، اما خوشبختانه خسارات چندانی از آنها گزارش نشد و این نشان می دهد در بحث بازسازی و مقاوم سازی بخوبی عمل شده است.

هزارمین روز حادثه...

1487 واحد درحال بازسازی داریم

بالایی تعداد واحدهای باقی مانده در حال بازسازی در مناطق زلزله زده استان را هم 1487 واحد اعلام کرد و گفت: اکثر این واحدها مشکلات حقوقی داشتند، برای همین شروع ساخت آنها با تاخیر انجام گرفت و عمدتا از سال 1398 ساختشان شروع شده است.

وی اضافه کرد: در مدت بازسازی‌ها در شهری مانند سرپلذهاب 9623 واحد مسکونی از اول ساخته شد، درحالیکه کل واحدهای مسکونی این شهر پیش از زلزله - که دارای مجوز شهرداری بودند- حدود 6200 واحد مسکونی بود و این بدان معناست که ما شهری جدید با 50 درصد افزایش حجم ساختیم.

وی بابیان اینکه در طول مدت بازسازی ها حدود هشت هزار واحد تخریبی خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی بازسازی شد، گفت: از این تعداد 2576 واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و 5538 واحد مسکونی هم به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد تحویل شد.

بالایی در خصوص تسهیلاتی که دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده پرداخت کرد نیز اظهار کرد: دولت در مجموع 690 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 2890 میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان این حادثه جهت بازسازی واحدهای مسکونی پرداخت کرد. سود این تسهیلات 18 درصد بود که دولت آن را به چهار درصد کاهش داد و این مسئله هم حدود چهار هزار میلیارد تومان تعهد برای دولت برای جبران مابتفاوت سود این تسهیلات به همراه داشت.

22 هزار واحد دامی و تولیدی بازسازی شد

وی در ادامه به وضعیت بازسازی واحدهای دامی، تولیدی، صنفی، صنعتی و خدماتی در مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و افزود: حدود 22 هزار و 718 واحد داشتیم که در زمان زلزله تخریب شده بودند که تا به امروز 22 هزار و 703 مورد از آنها بازسازی و تحویل داده شده و تنها 15 واحد باقی مانده داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: همچنین در بخش فضاهای بهداشتی و درمانی هم 247 واحد در زلزله تخریب شده بود که تا به امروز 240 مورد از  آنها بازسازی و به بهره برداری رسیده و تنها هفت واحد که دو مورد از آنها بیمارستان است، باقی مانده‌ است.

وی به تشریح آخرین وضعیت بازسازی ساختمان های اداری در مناطق زلزله زده هم پرداخت و گفت: هرچند در زلزله سال 1396 تعداد زیادی از ساختمان های اداری دستگاه های مختلف تخریب شد، اما با شروع بازسازی مناطق زلزله زده، اولویت را به بازسازی واحدهای مسکونی مردم دادیم. البته در این مدت ارائه خدمات به مردم توسط ادارات مختلف در چادرهایی که برپا کرده بودند، ادامه داشت.

بالایی تعداد کل پروژه های این بخش را در مناطق زلزله زده 1133 مورد اعلام کرد و افزود: دولت برای بازسازی این پروژه ها حدود 977 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده که از این میزان 550 میلیارد تومان تخصیص یافته و پیشرفت فیزیکی پروژه ها نیز حدود 90 درصد است.

به گفته این مسئول، طبق برآوردهای انجام شده، جمعا پنج میلیون متر مربع ساخت و ساز در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام گرفته است.

ایجاد 19 هزار شغل در مناطق زلزله زده

وی در ادامه به وضعیت ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و گفت:  طبق آمار ثبت شده در سامانه کارا، حدود 19 هزار و 439 فرصت شغلی در مناطق زلزله زده ایجاد، تثبیت و یا احیاء شده که حاکی از آن است دولت در کنار بازسازی ها به ایجاد اشتغال در این مناطق هم توجه داشته‌ است.

انتشار یک میلیون خبر درباره زلزله کرمانشاه

بالایی در بخش پایانی این گفت و گو به نقش رسانه‌ها در حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این زلزله رسانه ها نقش آفرینی بالایی داشتند و در انتقال درد مردم آسیب دیده، جلب مشارکت مردم برای کمک به این مناطق و پاسخگویی مدیران نقش زیادی ایفا کردند.

وی اعلام کرد: جمعا پس از زلزله کرمانشاه حدود یک میلیون فقره خبر و گزارش در رسانه های رسمی و فضای مکتوب و مجازی کشور منتشر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دربخش مستند سازی زلزله کرمانشاه هم اقدامات خوبی صورت گرفته، عنوان کرد: تدوین چهار جلد کتاب خاطرات، آسیب شناسی و درس اموزهای زلزله از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)