میرنیوز

تونل سوم کوهرنگ تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ بازنگری در طرح بهشت آباد

تونل سوم کوهرنگ تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ بازنگری در طرح بهشت آباد 2020-08-16T16:24:49+04:30

مسعود میرمحمدصادقی امروز (یکشنبه-۲۶ مرداد ماه) جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بحث آب در کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در منطقه خشک دنیا قرار گرفته‌ایم، اما حوضه های آبریز ما نیز همواره با تعارضاتی در داخل و خارج مواجه است و شاهد برداشت‌های غیر مجاز هستیم. این عوامل آب را به عنوان حیاتی ترین ماده مورد نیاز بشر تحت شعاع قرار می دهد.

وی در خصوص ساختمان های تخریبی حاشیه زاینده رود، گفت: این ساختمان ها ویلا نبوده و تنها برای اسکان کارکنانی بودند که در رابطه با سد کوهرنگ کار می کردند و متعلق به مشاور و پیمانکاران این طرح بود. این ساختمان ها موجب اختلاف نظر با جهاد کشاورزی استان چهارمحال شد و سبب اقامه دعوی استان بالادست شد و با وجود مدارک همکاران ما که جهت تجهیز کارکاه واگذار شده است و با توجه به اینکه دادگاه این شکایت در استان چهارمحال و بختیاری بود، حکم تخریب این ساختمان ها داده شد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، افزود: حتی اگر این حکم گرفته نمی شد به طور قطع طی دو سال آینده و بعد از اتمام کار پیمانکاران شرکت آب منطقه ای اصفهان این ساختمان ها را تخریب می کردند.

میرمحمدصادقی همچنین در خصوص مدیریت سد کوچری، اظهار کرد: از سوی مدیریت و نمایندگان مناطق خوانسار و گلپایگان تلاش هایی شده تا این سامانه همانند سد گلپایگان در اختیار استان اصفهان قرار گیرد، اما بنا بر تصمیم وزارت نیرو مدیریت سد کوچری به شرکت آب نیرو، به عنوان شرکتی فراستانی در تهران واگذار شد.

وی افزود: از سامانه کوچری استان های اصفهان، قم و مرکزی منتفع هستند و هر سه استان به دنبال مدیریت آن بودند، اما به صلاحدید وزارت نیرو مدیریت آن به شرکت آب نیرو واگذار شده است.

فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان سال آینده وارد مدار می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی اصفهان، توضیح داد: در استان اصفهان آب از سد چم آسمان وارد تصفیه خانه باباشیخعلی می شود و از آنجا از طریق تونلی به طول ۱۸ کیلومتر آب به اولین ایستگاه در منطقه اشترجان منتقل می شود که از آن ۱۰.۵ مترمکعب آب برثانبه نیاز آبی اصفهان بزرگ تامین می شود.

میرمحمدصادقی افزود: بنابر اعلام شرکت آب و فاضلاب، مصارف آب اصفهان در فصل گرم به حدود ۱۵ مترمکعب بر ثانیه می رسد که این تفاوت باید به نوعی جبران شود.

وی با بیان اینکه پیش از خشکی زاینده رود در دهه ۹۰ این اختلاف از چاه های فلمن تامین می شد، اما امروز با خشک شدن زاینده رود آبدهی چاه های فلمن کاهش یافته و برداشت از آب این چاه ها به حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است، تصریح کرد: بنابراین در این شرایط اصفهانی ها همواره با کمبود آب مواجه هستند و آب تنها در طبقات همکف تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط موجود سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ قرار است وارد مدار شود تا کمبود نیاز آبی استان را تا سال ۱۴۱۰ جبران کند، خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه ۹.۷۵ مترمکعب بر ثانیه به ظرفیت آبرسانی اصفهان اضافه می شود.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه تونل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ ۲۷ کیلومتر است، گفت: تونل این طرح در سال ۹۳ اجرا شده است و همچنین ۱۰ کیلومتر آن با خط انتقال آب کاشان مشترک است و ۱۷ کیلومتر دیگر آن طی دو دولت یازدهم و دوازدهم احداث شده است، اما مشکل اصلی این طرح تامین اعتبار آن است.

وی با تاکید بر اینکه تونل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ آماده است، گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی قرار شد ادامه اجرای این طرح از منابع داخلی شرکت آب منطقه ای و با کمک شرکت آب و فاضلاب از محل تبصره ۳ انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، پیش بینی کرد؛ خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ با ظرفیت آبدهی ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه تا تابستان سال آینده وارد مدار می شود و کل این طرح در یک برنامه زمان بندی چهارساله به اتمام می رسد، چرا که تاکید وزارت نیرو و استانداری اصفهان بر اجرای هر چه سریعتر این طرح است.

مدیریت آب در وزارت نیرو در حال تغییر است

میرمحمدصادقی در ادامه درباره نقشه جدید راه زاینده رود، گفت: پیش از این برای رفع مشکلات حوضه زاینده رود، شورای هماهنگی زاینده رود در زمان وزارت آقای چیت چیان تشکیل شده بود تا از طریق آن بتوان مناقشات بالادست و پایین دست این حوضه را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه عمده ترین کار این شورا برنامه توزیع آب این حوضه بود که از طریق آن به وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای ابلاغ می شد، گفت: با توجه به اینکه به موازات تشکیل این شورا در کشور ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده بود، برخی فعالان و نمایندگان استان بر این عقیده بودند که باید چنین ستادی برای زاینده رود تشکیل شود تا مشکلات این حوضه به طور موثر مرتفع شود و در این باره مکاتباتی با رئیس جمهور و وزیر انجام و قرار شد با ترکیبی جدید کارگروه احیای حوضه آبریز زاینده رود به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و به موازات آن نیز کارگروه احیای رودخانه کارون نیز ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه در این کارگروه کمیته های مختلفی تشکیل شد، اظهار کرد: در این کارگروه نقشه راه احیای زاینده رود مشخص و برای آن چند فاز تعریف شد که مهمترین آن شناخت و شفاف سازی مسائل حوضه زاینده رود است. اکنون دیگر شورای هماهنگی آبریز زاینده رود نخواهیم داشت و این کارگروه و کمیته های ذیل آن ادامه فعالیت می دهند.

میرمحمدصادقی در خصوص موثر بودن یا نبودن این کارگروه، توضیح داد: در دنیا بحث حوضه های آبریز همواره وجود دارد و مسائل و مشکلات آن در این شوراها حل و فصل می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت آب در وزارت نیرو به سمت مدیریت حوضه های آبریز در حال تغییر است. شرکت های آب منطقه ای زیرمجموعه حوضه های آبریز خواهند رفت و به طور قطع در کارگروه های سیاست گذاری اصلی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، مصوبات ۹ ماده ای حوضه آبریز زاینده رود در همان کارگروه احیای زاینده رود پیگیری خواهد شد.

تونل سوم کوهرنگ از رده طرح های تخت جمشیدی استان خارج می شود

میرمحمدصادقی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر آخرین وضعیت سد تونل سوم کوهرنگ، اظهار کرد: در حال حاضر تونل سوم کوهرنگ به اتمام رسیده و به صورت موقت نیز امسال بین ۴۰ تا ۵۰ مترمکعب پمپاژ آب از طریق آن انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سد تونل سوم کوهرنگ ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون آماده بتن ریزی است، ابراز امیدواری کرد؛ تا ۲ سال آینده شاهد آبگیری سامانه تونل سوم کوهرنگ باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان همچنین توضیح داد: البته مشکلات اجتماعی و محلی بر سر اجرای این طرح و خرید اراضی آن وجود دارد و امیدواریم خرید اراضی آن همزمان با اجرای طرح انجام شود و این طرح از حالت تحت جمشیدی خارج شود.

واگذاری طرح بهشت آباد به کارفرمایی در خارج استان

میرمحمدصادقی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره آخرین وضعیت طرح بهشت آباد، گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات بین استانی کارفرمای طرح بهشت آباد شرکت آب نیرو است و شرکت آب منطقه ای اصفهان دخیل در این پروژه نیست و به نظر می رسد، همزمان بحث گرفتن مجوزهای این طرح انجام شود و مقدمات اجرای آن در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه طرح اولیه بهشت آباد برای اصفهان، یزد و کرمان بود، تصریح کرد: امروز با بازنگری در این طرح قرار است، آب مورد نیاز یزد و کرمان از سد خرسان تامین شود و ۲۵۰ میلیون مترمکعب نیز برای اصفهان در قالب طرح بهشت آباد انتقال یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، آب در سال های اخیر موضوعی چند انضباطه است و به این دلیل تنها یک ارگان نمی تواند متولی آب در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)