میرنیوز

کابوس مرگ در جاده سوادکوه؛ پروژه‌ای که سال‌هاست انتظار اجرای مصوبات را می‌کشد+تصاویر

 کابوس مرگ در جاده سوادکوه؛ پروژه‌ای که سال‌هاست انتظار اجرای مصوبات را می‌کشد+تصاویر 2020-08-12T16:24:16+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، مازندران استانی مسافر‌خیز و پرتردد است، این مسئله می‌طلبد تا زیرساخت‌های لازم برای کاهش بارترافیکی به‌ منظور سهولت در تردد مسافران و بومیان، تامین باشد. در چندسال اخیر شاهد پروژه‌های زیادی برای تحقق این هدف بوده‌ایم اما گاهی آنطور که باید پروژه‌ها پیش نمی‌رود و تبعاتی دارد.

محور مواصلاتی سوادکوه که به‌عنوان ورودی مازندران محسوب می‌شود، بیش از 10 سال درگیر طرح ملی است. اگرچه بخش قابل‌توجهی از این طرح محقق شده و در کاهش بار ترافیکی موثر بوده اما همچنان برخی نقاط محور با مشکلاتی جدی روبرو است و نقاط حادثه‌خیزی همچون نقطه پرحادثه جاده بالا‌زیرآب در محور سوادکوه هنوز رفع نشده است.

جاده‌ای که تصادفات بی‌شماری در چند سال اخیر پایان زندگی بسیاری را رقم زد و صدمات جسمی نیز پدید آورد. روزهای اخیر  بار دیگر بعد از مدت‌ها، تصادف شدیدی به‌وقوع پیوست که منجر به فوت و زخمی شدن اعضای یک خانواده شد. این حادثه تمام حوادث تلخ گذشته را برای همگان تداعی کرد. جاده‌ای که به جاده مرگ معروف شده، سال‌ها در انتظار اجرایی شدن مصوبات برای پایان دادن به کابوس مرگ در آن است.

مطالبات شورا و اهالی بالازیرآب در صف انتظار نگاه مسئولان 

ایرج زمانی عضو شورای منطقه بالازیرآب سوادکوه، درمورد این مشکل چندین ساله به تسنیم گفت: 10 سال پیش نامه داده‌اند که در این ورودی، میدان ایجاد خواهد شد. بر این اساس املاک کنار جاده را خریداری کردند. به عده‌ای پول دادند و عده‌ای هنوز پولی دریافت نکرده‌اند. حتی برای پیش‌برد کار، قیمت‌گذاری رابه متولیان سپردیم اما در این 10 سال هیچ کاری انجام نشد. در این مدت 70 نفر از بومیان منطقه در این جاده جانشان را از دست داده‌اند که البته آمار غیربومیان جدا از آن است. 

زمانی با اشاره به حادثه تصادف هفته گذشته خاطرنشان کرد: بعد مدتی از هفته گذشته تصادف وحشتناکی در این نقطه شاهد بودیم. واقعا نمی‌دانیم چرا مسئولان توجهی ندارند؟ چرا به سوادکوه بودجه نمی‌رسانند؟ خانه‌های زیادی باید برای تعریض خریداری شود ولی فقط حدود 10 خانه خریداری شد.اگر تعریض انجام و میدان ایجاد شود، کشته نخواهیم داشت.

این عضو شورای منطقه بالازیرآب با بیان اینکه مراجعاتی به وزارتخانه برای رفع مشکل داشته‌ایم، تصریح کرد: چهار بار نزد وزیر رفتیم. قول دادند ولی عملی نشد. با اینکه 10 سال پیش تصویب شد که میدان ایجاد شود و حتی نامش را الغدیر ثبت کرده بودند، اما می‌گویند بودجه نداریم. مسئولان شهرستانی هم می‌گویند تهران پاسخی نمی‌دهد. 70 درصد بودجه را برای جاده هراز برده‌اند ولی به سوادکوه نمی‌دهند. تعطیلات واقعا تردد برایمان مشکل است.

زمانی، درخواست مردم را مطالبه به‌حقی می‌داند و اظهار داشت: اگر بخواهیم اعتراض کنیم باید جواب پس بدهیم. تحمل می‌کنیم اما تا‌به‌کی فرزندانمان در این نقطه جانشان را از دست دهند؟ خواسته صنفی داریم و سیاسی نیست. 

وی با انتقاد از نبود کمترین امکانات ترددی در آن مسیر، گفت: موقع مدارس دلهره فرزندانمان را داریم که تصادف نکنند. خودروها در جهت مخالف دور می‌زنند. رانندگان غیربومی نمی‌دانند که مسیر ایستگاه تاکسی وجود دارد. علائم راهنمایی رانندگی وجود ندارد.اما پس از تصادف هفته گذشته، چراغ راهنمایی را روشن کردند. شب روشنایی نداریم. سرعت‌گیر رنگ‌آمیزی نیست. 

احمد زمانی یکی دیگر از اهالی و از کسبه آن مسیر با انتقاد از وضع موجود گفت: با اینکه محیط شهری محسوب می‌شود ولی اصول شهری در اینجا رعایت نشده است. شانه جاده هم برداشته شده و این امر سبب شده بارها ماشین به پایین جاده سقوط کند.مسیری خطرناک برای همه شده است. رانندگان غریبه به این جاده آشنایی ندارند.

زمانی با بیان اینکه پایان هفته و تعطیلات معضل چند برابر می‌شود،گفت: جاده ترانزیتی است و در تعطیلات و آخر هفته شاهد انبوه مسافران هستیم‌. ماشین‌ها تا نهایت جاده حرکت می‌کنند و عبور‌و‌مرور برای بومیان سخت می‌شود. 

این شهروند با یادآوری فوت یکی از بستگان نزدیکش در این مسیر، خاطرنشان کرد: چند سال پیش، فرزند خواهرم که کلاس اول ابتدایی بود، موقع تعطیل شدن از مدرسه و عبور از جاده، تصادف کرد و از دنیا رفت. اگر جاده تعریض میشد و میدان بود، خانواده‌های زیادی عزادار نمی‌شدند.

موانع اجرایی در مسیر پروژه 

رئیس اداره راهداری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز درمورد این محور حادثه‌خیز گفت: اگر چه آن مسیر، حوزه شهری محسوب می‌شود با این حال امور مربوط به نگهداری نظیر روشنایی، لکه‌گیری آسفالت و یکسری از کارهای راهداری را انجام داده‌ایم. اما مشکلی که وجود دارد این است که شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، در آن مسیر باید دوربرگردان استاندارد یا میدان ایجاد کند. 

کوروش روشن با بیان اینکه یکسری از موانع سبب تعویق افتادن طرح شده است، خاطر نشان کرد: یکسری موانع اجرایی وجود دارد ازجمله بحث تملک و واگذاری‌ها. برخی مردم باوجود برگزاری چندین جلسه، موافق ایجاد دوربرگردان در آن مسیر نیستند و مکانی پایین‌تر را مناسب می‌دانند. 

وی بیان کرد: قبل از حادثه‌ای که هفته گذشته رخ داد، فرماندار جلسه‌ای برگزار کرده بود و پیگیر هستند تا دوربرگردان یا میدان زودتر اجرا شود و مشکل رفع شود.

کمبود اعتبار، مهم‌ترین عامل توقف پروژه 

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران درمورد آن نقطه محور سوادکوه، تنها دلیل اجرایی نشدن مصوبات را کمبود اعتبار برشمرد و گفت: در آن نقطه طرح و مصوبه ایجادی را داریم. یکسری املاک باید خریداری شود. تقریبا بیش از سه‌ سال مرحله‌ای املاک را خریداری کردیم اما بعد سه‌سال، خرید املاک متوقف شد آن‌هم به‌دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبار. باید ارزیابی شده و املاک آزاد شود تا پروژه را اجرا کنیم. 

غلام‌عباس رستمی با بیان اینکه با توجه به وضعیت مالی دولت، زمان دقیقی برای تحقق پروژه نمی‌توان معین کرد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت مالی دولت و بحث تحریم‌ها، دولت نمی‌تواند تامین اعتبار کند. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد. پیگیری‌های زیادی از طریق مسئولان کشوری داشتیم‌. وزیر و معاون وزیر آمده بودند و خودشان به مشکلات واقف هستند. 

رستمی با اشاره به نقاط حادثه‌خیز محور سوادکوه، گفت: ما در محور سوادکوه فقط یک نقطه حادثه‌خیز نداریم‌. از سمت تهران که شروع کنیم ، پل شهر پل سفید، تقاطع آزاد‌مهر، معضل ترافیکی هستند‌. مسیر بالازیرآب هم نقطه دیگری است. جلوتر که پیش می‌رویم، منطقه سرخکلا مشکلاتی دارد و خودروها باید از جمشیدآباد دور بزنند. شیرگاه نیز مشکلاتی دارد. اینها نقاط حادثه‌خیز محور سوادکوه هستند. درهرحال حفظ جان هم‌وطنان برایمان مهم است. 

مدیر حوزه ساخت و توسعه راه‌های مازندران گفت: رسیدگی به وضعیت نقاط حادثه‌خیز اعتبار سنگینی می‌خواهد اما اعتبارها نیز محدود است. امیدواریم اتفاقات مثبتی رقم بخورد. نمایندگان هم اقداماتی را دارند انجام می‌دهند اما تنها دلیل بحث مالی است.

انتقاد شهردار زیرآب از شرکت زیرساخت و راهداری 

با توجه به اینکه گفته شده آن نقطه حادثه‌خیز، حوزه‌شهری محسوب می‌شود، شهردار زیرآب نیز در این مورد به تسنیم گفت: بارها در جلسه شورای اداری درمورد آن نقطه مطالعه داشته‌ایم. می‌گفتند سرعت‌گیر رنگ شود.چندین نوبت انجام شد، اما مسلماً به مرور رنگش پاک خواهد شد. هر چقدر رنگ بخورد ولی روشنایی نباشد، فایده‌ای ندارد. وقتی می‌گویند محدوده شهری است پس می‌توان جلوی ورود ماشین‌های سنگین را به داخل شهر گرفت! اما همچین چیزی نمی‌شود. راهداری می‌خواهد از امکانات داخل شهر استفاده کند، اما خدمات ندهد. 

سعید قلی‌نژاد با انتقاد از شرکت زیرساخت، گفت: قرارشد شرکت زیرساخت و راهداری بحث روشنایی و نیوجرسی آنجا را تامین کنند. شرکت زیرساخت چرا طرحی که سال‌ها مانده را اجرایی نمی‌کند؟ بنده به‌عنوان شهردار بالاخره نمی‌دانم طرح آن مسیر بریدگی است یا میدان و یا دوربرگردان. همان‌طور که برای سرخکلا موارد رعایت نشده در بالازیراب هم همین‌طور شده است و شرکت زیرساخت اقدامی انجام نداد. 

قلی‌نژاد با ابراز تاسف و نگرانی نسبت به حوادث آن مسیر از محور سوادکوه، تصریح کرد: تلفات امروز در آینده بیشترخواهد شد. اگر محدوده شهری است، چرا شرکت زیرساخت طرحش را اجرا نمی‌کند؟‌ این محور ترانزیتی است. شاید بودجه کشوری به زودی تامین نشود، تابه‌کی باید شاهد مرگ مردم باشیم؟ کل خانه‌های تملک شده چندان زیاد نیست. چطور برای سایر شهرستان‌ها پول و اعتبار وجود دارد ولی برای سوادکوه نیست؟ 

شهردار زیرآب با بیان اینکه امید است تلاش‌های نمایندگان نتیجه‌بخش باشد، گفت: امیدوارم باتوجه به درایت و پیگیری‌های علی‌پور نماینده مجلس که عضو کمیسیون عمران هستند و زحمت‌های فرماندار ، مشکلات رفع شود. آنجا ورودی منطقه محسوب شده و انحراف به چپ، سمت منطقه کِرچِمپور بسیار خطرناک برای تاکسی‌هایی است که دور می‌زنند. اگر نیوجرسی بزنیم، تاکسی‌ها باید حوزه پل‌سفید مسیری دورتر دور بزنند و مشکل خواهد بود.مانند مشکلی که تاکسی‌های سرخکلا دارند و حوزه حریم شهری جمشیدآباد دور می‌زنند. امیدوارم مشکلات با درایت حل شود.

جاده مرگ در انتظار نگاه ویژه مسئولان 

محروم بودن مناطق کم‌برخوردار از توجهات و اعتبارات کشوری، نتیجه‌اش پروژه‌هایی می‌شود که با بودجه‌های قطره‌چکانی، سال‌های زیادی را طی کرده و بازدید‌های مختلفی به خود می‌بیند. محور مواصلاتی سوادکوه دارای معضلاتی است که نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی است. اما تاکنون شانس این نگاه، نصیب این منطقه نشده است.

مسیر جاده بالازیرآب تنها یکی از نقاط حادثه‌خیز است که در کنار معضل ترافیک پل پل سفید، زیرگذر غیراستاندارد سرخکلا و دوربرگردان خارج محدود شهری و  نقاط دیگر کلکسیونی از معضلات را به تصویر می‌کشد. جاده‌ای که  کارهای موقتی و زودگذر چاره مشکلش نیست و باید اصولی پیش رفت.

در آن جاده هر صدای ترمز ماشینی، هراس به دل اهالی می‌اندازد و داغ دیدگان حوادث مشابه گذشته، خاطرات تلخ فوت عزیزانشان، برایشان تداعی می‌شود. دلشان پر از اندوه روزهایی است که می‌توانست تلخ رقم نخورد. جاده غمگین جان‌هایی است که بی‌اراده می‌گیرد. باید این جان دادن‌ها و معضل ترافیکی که باعث سختی تردد می‌شود را پایان داد. امید است فاصله حرف تا عمل‌گرایی مسئولان کوتاه شود تا مردم به خواسته‌های خود برسند.

گزارش از معظمه نقی پور

انتهای پیام/681/س

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)