میرنیوز

گزارش یک پرونده؛ «تخلیه عمارت برازجانی» و حواشی آن

گزارش یک پرونده؛ «تخلیه عمارت برازجانی» و حواشی آن 2020-07-30T08:12:16+04:30

حدود ۴۰ سال پیش منطقه بین خیابان بی‌سیم بوشهر و کوچه حاج نجف در خیابان عاشوری، موسوم به عمارت برازجان تبدیل به اقامتگاه جنگ‌زدگان شده است. در حالی که این عمارت دو مالک حقیقی داشته و حالا ورثه آنها به دنبال پس گرفتن آن هستند. 

به گزارش ایسنا، روز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹ که فیلم هایی از تخلیه و تخریب منازل مسکونی کوی بی‌سیم واقع در شهر بوشهر با حضور ماموران انتظامی در فضای مجازی منتشر شد که خبرگزاری ایسنا با حضور در این منطقه گزارش و تصاویر مفصلی از این ماجرا تهیه کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر در اطلاعیه‌ای که ساعاتی پس از این اتفاق توسط پلیس بوشهر منتشر شد، توضیح داد: "صبح امروز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹، در راستای اجرای حکم مقام قضائی، برای رفع تصرف عدوانی تعدادی منزل مسکونی واقع در خیابان بیسیم شهر بوشهر، ماموران نیروی انتظامی در محل اجرای حکم حضور یافتند. حکم تخلیه مربوط به مدت ها قبل بوده و چندین بار به ساکنین ابلاغ شده که توجهی ننموده اند، در همین رابطه پس از دستور مقام قضائی و با حضور نماینده دادستان اجرا شده و ماموران نیروی انتظامی صرفا به منظور تامین نظم و امنیت در محل حضور داشته اند و هیچگونه بی احترامی و یا درگیری و دستگیری صورت نگرفته است."

همچنین دادستان بوشهر جمعه / ۲۰ تیر ۱۳۹۹ پیرامون عمارت برازجانی‌ها واقع در شهر بوشهر عنوان کرد: "در رای صادره هیچ گونه اقدام خلاف مقرراتی صورت نگرفته است. این ملک دارای مالک‌ و شاکی خصوصی بوده و در خصوص تصرف عدوانی سابقا اعلام شکایت کیفری نموده که پس از طی مراحل قضایی منجر به صدور رای قطعی به نفع شاکی خصوصی گردیده است."

به گفته علی حسن پور پرونده پس از قطعیت دادنامه جهت اجرای رای به شعبه سوم اجرای احکام کیفری ارسال شده و این شعبه نیز مطابق مقررات و پس از اعطای مهلت های مناسب، نسبت به اجرای آن قسمت از رای که رفع تصرف بوده از طریق ضابطین اقدام نموده، بنابراین در اجرای رای صادره نیز هیچ گونه اقدام خلاف مقرراتی صورت نگرفته است.

گزارش یک پرونده؛ «تخلیه عمارت برازجانی» و حواشی آن

حالا پرونده تخلیه عمارت برازجانی در جریان است. ساکنان این عمارت و خانه های اطراف آن به واسطه سال ها زندگی و سکونت در این منطقه خود را محق می دانند و وراث و مالکان نیز به دنبال اعاده حق خود هستند.

وکیل پرونده تخلیه عمارت برازجانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: "عمارت موسوم به برازجانی دارای سند رسمی است و قبل از انقلاب دانشسرای پهلوی بوده است. مالکان قبلی یعنی آقایان حاج محمّد و حاج نجف برازجانی قبل از انقلاب این ملک را خریداری کرده و به عنوان یک ملک قدیمی بلا استفاده هم بوده است. با شروع جنگ تحمیلی هموطنان ما، مهاجران جنگ مهاجرت می‌کنند مرحوم مورث برازجانی که برادران مرحوم حاج محمد و حاج نجف - سند اصلی به اسم این دو نفر- بوده است و ملک را به شکل تبرعی در اختیار بنیاد جنگ‌زدگان و امور مهاجران جنگ تحمیلی که الان منحل شده قرار می‌دهند. در سال ۶۷ که جنگ تمام می شود عده زیادی به خوزستان برمی‌گردند و عده زیادی هم اینجا می‌مانند و عده‌ای هم این ملک را اجاره داده و یا می‌فروشند."

سید قاسم جعفری توضیح داد: "وراث در سال ۱۳۸۷ به من و آقای حاج نادر آران به عنوان وکیل رسمی دادگستری وکالت دادند که ما ملک خود را می‌خواهیم که این ملک برای زمان جنگ بوده و به صورت عاریه داده ایم که استفاده کنند. ما در بدو کار بدون هیچ اقدام قضایی یک اظهارنامه تنظیم و اعلام کردیم، یعنی هر کسی طلبی یا ادعایی دارد به فرد اعلام می‌کند. اظهارنامه‌ای برای ساکنین نوشتیم که موکلین ما مالک رسمی، شرعی و قانونی پلاک ۷۲۰ هستند که در سند هم قید شده است، ولی اعتنایی نکردند.  در هر دو اتاق این عمارت یک خانواده نشسته است، مانند عمارت ملک و بیگی و چندین عمارت دیگر..."

وی افزود: "اظهارنامه به آنان ابلاغ می‌شود که موکلین ما که دارای سند رسمی هم هستند خواستار ملک خود هستند و می‌گویند که جنگ تمام شده و مراجع دولتی و سازمان‌های حمایتی باید شما را باید حمایت کنند. پس از ابلاغ اظهارنامه، هیچ توجهی نشان ندادند و ما به شورای حل اختلاف دادخواست دادیم. جهت اطلاع ملکی که دارای سند رسمی است دادگستری ورود نمی‌کند و به شورای حل اختلاف ارجاع می‌شود. ما هم دادخواست بر علیه متصرفین دادیم که اول از ثبت استعلام کردند که مطمئن شوند این سند صحت دارد و احراز اصالت سند را انجام دادند و بعد کارشناس از آن بازدید کرد و محرز شد که سند تطبیق دارد و حکم تخلیه صادر شد."

جعفری توضیح داد: "سال ۸۸ پرونده به اجرای احکام شورای حل اختلاف آمد و شورا هم ارجاع داد به کلانتری و کلانتری هم که آمدند برای اجرای حکم. شلوغ بازی انجام دادند که ما جایی نداریم و ما هم به فرمانداری رفتیم و ماجرا را توضیح دادیم و با هماهنگی بنیاد مسکن، گفتند کسانی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد هستند و نیاز به حمایت دارند خانه هایی از مسکن مهر به آنها بدهند. ما هم به نیابت از مالک یک چک هم دادیم که کسانی که تحت پوشش بودند خانه بگیرند. یکی از آنها هم با مادرش رفتند و به همین طریق صاحبخانه شدند ولی بقیه‌ی آنها نرفتند. حتی بنیاد مسکن تاکید کرد کسان دیگر که تحت پوشش هم نیستند اگر نیاز دارند تسهیلات با شرایط ویژه به آنها تعلق می‌گیرد، وام مسکن با سود پایین و منازل آماده که به غیر از دو سه نفر بقیه استقبال نکردند. "

این وکیل دادگستری ادامه داد: "حتی به یکی از ساکنان که پدر شهید هم بود با هماهنگی بنیاد شهید، به او خانه هم دادند. بعد که خانه را تحویل گرفتیم، یکی از ساکنین مجددا در این خانه تخلیه شده ساکن شد. ما شکایت کیفری کردیم و پرونده به اجرای احکام آمد و حکم تخلیه قهری دادند و الان نیز پرونده در شورای حل اختلاف مطرح است. اخیرا آقای جمیری، نماینده مجلس به فرمانداری آمد، و با حضور فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر و دادستان محترم موضوع را بررسی کردیم."

وی افزود: "یک بنده خدایی آمد و گفت ما اطلاع نداشتیم و الان دیده‌ایم. این حکم که تازه صادر نشده است، وقتی حکم به اجرای احکام رفت و نامه آن به کلانتری آمد همه در نمازخانه‌ی کلانتری جمع شدیم و گفتیم ما کارمان اداری است و حکم داریم. شما در ملک دیگری نشسته‌اید و مالک هم حقش را می‌خواهد، درست است شما جا ندارید. این وظیفه‌ی سازمان‌های حمایتی مثل استانداری، مسکن و جاهای دیگر است و من با اینکه وظیفه‌ام نبوده اما پیگیری کردم و جلسات متعددی ترتیب دادیم که اگر شما نیاز دارید بروید خانه بگیرید. ولی متاسفانه اکثر ساکنین خانه داشته‌اند اما رهن یا اجاره داده‌ و اینجا ساکن شده‌اند، خیلی‌ها هم اصلا جنگ‌زده نبودند."

گزارش یک پرونده؛ «تخلیه عمارت برازجانی» و حواشی آن

وکیل پرونده تخلیه عمارت برازجانی اظهار کرد: "اخیرا به کمیته امداد رفتیم گفتند، ۱۰ نفر تحت پوشش ما هستند و بهزیستی هم دو نفر که ما نیز مجدداً به موکلین گفتیم، وراث بیش از ۲۰ نفر هستند که قبول کردند به آنهایی که نیاز دارند و تحت پوشش ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای پول رهن خانه پرداخت کنند."

سید قاسم جعفری درباره حدود عمارت و زمین های مربوط به آن به ایسنا گفت: "متراژ این عمارت –زمین خیابان بی‌سیم- ۱۰ هزار متر است که کل محدوده اطراف عمارت را شامل می‌شود و در سند قید شده یک باب منزل مسکونی. محوطه باز مشرف به کوچه حاج نجف در خیابان عاشوری نیز متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است که ساکنان ادعا ‎‌کردند و گفتند سندسازی شده و مشکل دارد. سند قدیمی است و مربوط به قبل از انقلاب بوده، الان در دادگاه اگر وکیل ادعای تخلیه، خلع ید یا اثبات مالکیت نماید اولین کار استعلام از اداره ثبت است."

وی افزود: "ما می‌توانستیم از روش غیر متعارف و بدون اینکه کار داشته باشیم که فرمانداری خانه تهیه کند یا نه، به دادستان درخواست بدهیم که تخلف رخ داده است، اما بیش از ۱۰ سال است صبر کرده‌ایم و باید مراعات حال وراث و مالکان قانونی شود."

این وکیل عنوان کرد: "نکته دیگر اینکه این‌ها پرونده خلع ید و مطالبه اجرت‌المثل هم دارند که بهای اجاره این مدت که در ملک ساکن بوده‌اند طبق نظر کارشناس برآورد می‌شود. البته مالکین اجاره نمی‌خواهند اما باید بدانند دادگاه می‌تواند آنها را برای این مدت تصرف محکوم کند و دادگاه به پرداخت این مبلغ رای می‌دهد."

وکیل پرونده تخلیه عمارت برازجانی تاکید کرد: "ساکنان این منطقه، متصرف غیر قانونی هستند، البته وارثین قصد گرفتن مبلغ را ندارند که البته اگر بخواهند بگیرند مبلغ کمی نیست. فقط چند تا از این خانواده ها وضع مالی بدی دارند ولی بقیه خانه و حتی ماشین خارجی هم دارند. فرمانداری پیگیر ماجرا بوده و وضع این خانواده‌ها را بررسی کرده است."

گزارش یک پرونده؛ «تخلیه عمارت برازجانی» و حواشی آن

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)