میرنیوز

این ناقلان بی‌علامت...

این ناقلان بی‌علامت... 2020-07-15T08:59:32+04:30

اینها بخشی از توجیهات افرادی است که برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت اجتماعی خود در مقابله با کرونا عنوان می‌کنند، غافل از اینکه ممکن است هر کدام از ما ناقلان بی‌علامتی باشیم که به راحتی در جامعه می‌چرخیم و بی‌آنکه خود بخواهیم عده‌ای را مبتلا و گرفتار به این بیماری می‌کنیم.

کرونا همچنان یکه تاز میدان‌ است و به تنهایی صدر اخبار دنیا است؛ این روزها تمام گفت‌وگوها و مراودات ما به کرونا ختم می شود؛ کرونا تبدیل به معضل هولناکی شده که نه تنها همه را ترسانده بلکه ما را از خودمان و از صمیمی‌ترین دوستان و اطرافیانمان دور کرده است. کرونا ما را از دست‌هایمان، از چشم‌هایمان و حتی از نفس‌هایمان به وحشت انداخته است؛ روزی نیست که نشنویم عروسی‌هایی که به عزا تبدیل می‌شوند و یا عزادارانی که عزادارتر می‌شوند، روزی نیست که خبر مرگ یکی از آشناهایمان ما را به وحشت نیندازد!

باوجود اینکه هنوز نادانسته‌های بسیاری در مورد این ویروس مرموز وجود دارد و تحقیقات دانشمندان هر روز چهره جدیدی به خود می‌گیرد، اما فعلا پزشکان، کارشناسان و تمام مسئولان، راهکار جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، شست‌و شوی مداوم دست‌ها، پرهیز از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک می‌دانند و معتقدند با رعایت این موارد می‌توان در مقابل این ویروس ایستاد. در این میان افرادی هستند که گوش شنوایی به این هشدارها ندارند و با بی خیالی، خود و دیگر افراد جامعه را به دردسر می‌اندازند، اما هشدارهای سازمان بهداشت جهانی گواه این است که همین یک تکه پارچه روی صورت‌ها، می‌تواند نجات بخشِ زندگی ما و اطرافیانمان باشد.

از روزی که ویروس کرونا پایش به اجتماع بشر باز شد، دانشمندان راه انتقالش را از طریق ارتباط با افراد آلوده به ویروس عنوان کردند؛ افرادی که مریض بودند و یا نشانه‌ها و علائم بیماری را داشتند، اما کم کم زمزمه انتقال از طریق افرادی که هیچ علامتی از بیماری ندارند هم سر و صدای بسیاری به پا کرد و یک ماه پیش سازمان بهداشت جهانی موضعش را در برابر ناقلان بدون علامت بیماری تغییر داد و گفت که «انتقال از طریق افرادی که هیچ علامتی از بیماری کووید ۱۹ ندارند نیز ممکن است». با اینکه دقیقا میزان این سرایت مشخص نیست، اما بررسی‌ها و مدل‌ها نشان داده‌اند که بسیاری از افراد دچار عفونت، هرگز علائمی از خود بروز نمی‌دهند. هر چند که بررسی‌ها براساس مدل‌سازی تخمین می‌زنند ۴۰ درصد انتقال‌ها از طریق افراد بی‌علامت انجام شود، اما محققان معتقدند که ۱۶ درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، هرگز علامتی از بیماری بروز نمی‌دهند.

تعدادی از افراد جامعه ممکن است ناقلان بی‌علامت بیماری باشند

دکتر کیانا شیرانی- متخصص بیماری‌های عفونی با تایید اینکه درصدی از افراد جامعه ممکن است ناقلان بی‌علامت بیماری باشند، به ایسنا، می‌گوید: ممکن است افرادی در جامعه حضور داشته باشند که بی هیچ علامتی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وی توضیح می‌دهد: ناقلان بدون علامت به کسانی گفته می‌شود که ویروس را ته حلق خود دارند، اما هیچ علامتی از بیماری بروز نمی‌دهند و بنابراین ممکن است با صحبت کردن از فاصله نزدیک، عطسه و سرفه و یا بازدم هوا به محیط بیرون، این ویروس را به سایر افراد منتقل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه به نظر می‌رسد ناقلان بدون علامت بیشتر در سنین کمتر باشند، تاکید می‌کند: ممکن است افرادی که علامت دار می‌شوند، چند روز قبل به ویروس مبتلا شده و ویروس را در حلق داشته باشند و به دیگران انتقال دهند، بنابراین مهم است افراد جامعه از پیر و جوان گرفته تا کودک و نوجوان، افراد بیمار علامت دار و یا بی‌علامت‌ها حتما از ماسک استفاده کنند.

وی می افزاید: اینکه احتمال وجود افرادی که چند روز بعد علامت دار شوند و یا کلا علامت واضحی از بیماری بروز ندهند، اما ویروس را داشته باشند، وجود دارد، به همین دلیل همه افراد چه علامت دار و چه بدون علامت باید ماسک بزنند.

ضرورت حفظ فاصله اجتماعی همراه با استفاده از ماسک

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید براینکه افراد علامت‌دار باید خود را قرنطینه کنند، خاطرنشان می‌کند: دیگر افرادی که فکر می‌کنند علامتی ندارد باید فرض را بر این بگذارند که ممکن است ناقل ویروس باشند یا افراد دیگر را ناقلان ویروس بدانند، از این رو حتما همه باید ماسک بزنند.

به گفته شیرانی، استفاده از ماسک جراحی از لحظه ای که از خانه خارج می‌شوید تا لحظه ای که به خانه باز می‌گردید، ضروری است.

وی همچنین بر ضرورت حفظ فاصله اجتماعی همراه با استفاده از ماسک تاکید می‌کند و می‌گوید: بهترین فاصله بالای یک و نیم تا ۲ متر است. در مکان های شلوغ، فروشگاه ها و آسانسور نباید همه با هم تجمع کنند، باید فرهنگ حفظ فاصله اجتماعی در میان افراد ایجاد شود و همه خودشان را موظف به رعایت آن بدانند.

شیرانی تاکید می‌کند: در فروشگاه‌ها اگر چند نفر داخل مغازه هستند، حتما بیرون منتظر بمانید تا خلوت شود، در هنگام سوار شدن به آسانسور نیز حتی الامکان سعی کنید به تنهایی استفاده کنید. اگر مترو و اتوبوس شلوغ است، صبر کنید تا خلوت شود؛ رعایت این موارد هر چند سخت، اما بر همه واجب است، چراکه با زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی می توان اپیدمی را مهار کرد.

ویروس کرونا در هوا نیز وجود دارد 

همچنین دکتر ساحل جوانبخت- مسئول تولید محتوای علمی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در مورد راه‌های انتقال کروناویروس و یافته‌های جدید دانشمندان در مورد این ویروس به ایسنا، می‌گوید: انتقال این ویروس در میان مردم به صورت مستقیم، غیرمستقیم و یا ارتباط مستقیم با افراد مبتلا از طریق ترشحات آلوده مانند بزاق یا قطرات کوچک منتشر شده بر اثر سرفه، عطسه، صحبت کردن و سایر علائم افراد آلوده صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیش از این، انتقال این ویروس از طریق قطرات تنفسی به نسبت بزرگتر در نظر گرفته می‌شد که اندازه این ذرات متفاوت و حدود ۰.۶ تا ۱۰۰۰ میکرومتر است و پس از انتشار در هوا نهایتا بر روی زمین سقوط می‌کنند، تصریح می‌کند: بر طبق تحقیقات اخیر، ذراتی به نام آئروسل- ذرات مایع یا جامد ۰.۰۰۱ تا ۱۰ میکرومتری که در هوا معلق می‌مانند، ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند.

این پزشک تاکید می‌کند: پیش از این یافته، راه انتقال ویروس صرفا از طریق قطرات تنفسی، تنها لمس سطوح آلوده و تماس دست با چشم، بینی یا دهان منجر به بیماری می‌شد، در صورتی که بر اساس محتوای جدید تنفس در هوای آلوده به ذرات ویروس نیز منجر به بیماری می‌شود. بر این اساس هر فعالیتی حتی تنفس معمولی نیز منجر به تولید آئروسل و انتقال ویروس می‌شود. هرچند همچنان نظر بر این است که انتقال ویروس از دستهای آلوده و تماس با صورت بیشتر از تنفس در هوای آلوده است، اما باید این مورد را نیز جدی گرفت.

 به گفته جوانبخت، بر اساس این یافته‌های جدید، این امکان وجود دارد که در صورت رعایت فاصله ۲ متری باز هم انتقال ویروس از طریق هوا صورت گیرد و در این میان وجود افراد بی علامت نیز خطری دیگر است. هرچند هنوز مشخص نیست این افراد تا چه اندازه سبب آلودگی سایرین می‌شوند، اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است برخلاف تصور پیشین مبنی بر انتقال ویروس صرفا از افراد دارای علائم بیماری، هم اکنون تصور می‌شود افرادی پیش از بروز علائم نیز در صورت ارتباط طولانی مدت و نزدیک با سایر افراد می‌توانند آنها را آلوده کنند.

شیوه صحیح استفاده از ماسک

جوانبخت با تاکید براینکه به دلیل تایید وجود ویروس در هوا و وجود افراد ناقل بدون علامت استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضرورت می‌یابد، روش صحیح استفاده از ماسک را اینگونه توضیح می‌دهد: باید به‌گونه‌ای باشد که ماسک کاملاً چسبیده و بدون فاصله با پوست صورت باشد و لبه بالایی آن به‌طور کامل روی پل بینی و لبه پایینی آن زیر چانه قرار بگیرد.

وی ادامه می‌دهد: پیش از استفاده از ماسک دست‌هایتان را بشویید، ماسک را از نظر نداشتن سوراخ و پارگی بررسی کنید، آن را طوری بپوشید که روی دهان و بینی و چانه را  کامل بپوشاند (در صورت استفاده از ماسک جراحی قسمت رنگی آن بیرون باشد. فلز بالای ماسک را روی بینی خود محکم کنید.) و ماسک را به‌وسیله بند یا کش پشت سربسته محکم کنید و مطمئن شوید فاصله‌ای میان صورت و ماسکتان نباشد.

جوانبخت با تاکید براینکه ماسک را هر ۲-۳ ساعت پس از استفاده تعویض کنید، می‌گوید: درصورتی‌که ماسک در زمان استفاده خیس یا مرطوب شود، باید آن را تعویض کنید. از آویزان کردن ماسک به گردن و یا تنها پوشاندن دهان و یا بالا پایین دادن مرتب ماسک اجتناب کنید و از دست زدن مکرر به ماسک اجتناب کنید چون اگر دست‌هایتان آلوده باشد ماسک آلوده می‌شود و به دلیل تماس نزدیک با سیستم تنفسی شما باعث بیمار شدنتان می‌شود. از طرفی دیگر ممکن است ماسک آلودگی را به دستانتان منتقل کند پس درصورت تماس ناخودآگاه دستتان با ماسک، دست‌هایتان را بشویید.

وی تأکید می‌کند: پس از استفاده از ماسک آن را از پشت سر و بدون تماس دست با سطح خارجی بازکنید و در سطل زباله درب دار بیندازید و دست‌هایتان را بشویید. باید بدانید استفاده از ماسک زمانی تأثیرگذاری مناسبی دارد که سایر نکات بهداشتی از جمله شستشوی مناسب و منظم دست‌ها و فاصله اجتماعی را رعایت کنید. هم‌چنین استفاده از ماسک برای کودکان زیر ۲ سال، افرادی که بیماران زمینه‌ای تنفسی دارند، بیمارانی که هوشیار نیستند و بیمارانی که توانایی برداشتن ماسک را ندارند مناسب نیست و سایر روش‌های پیشگیری باید رعایت شود.

جوانبخت با تأکید بر اینکه در این دوران و با توجه به افزایش شیوع کرونا استفاده از ماسک از ضروری‌ترین پیشگیری‌هایی است که می‌توان برای محافظت از خود و البته دیگران به کاربرد، خاطرنشان می کند: ماسک در صورت استفاده صحیح و مناسب می‌تواند در صورت ناقل بودن شما از بیمار شدن دیگران جلوگیری کند. علاوه بر این درصورتی‌که مجبور به حضور خارج از خانه هستید از شما در برابر ذرات بیماری‌زا به‌خوبی محافظت می‌کند، پس اگر سلامت خود و جامعه‌تان برایتان مهم است در تمام زمان های خروج از قرنطینه از ماسک مناسب استفاده کنید.

تعاریف درباره افراد بی‌علامت متفاوت است. برخی از افراد در طول دوره عفونت با ویروس کرونا علامتی از خود بروز نمی‌دهند و کارشناسان آنها را افراد بی‌علامت حقیقی می‌شمارند، اما برخی افراد فقط در ابتدای عفونت بی‌علامت هستند و بعد علامت‌دار می‌شوند و می‌توانند در دوران پیش از بروز علائم هم ویروس را منتقل کنند. این موضوع ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک را نشان می‌دهد. اگر شخصی به ویروس مبتلا باشد چه باعلامت و چه بی علامت می‌تواند با زدن ماسک باعث کاهش شیوع بیماری شود و حالا با اظهارنظر جدید سازمان بهداشت جهانی مبنی بر وجود ویروس در هوا، اوضاع خطرناکتر هم می شود، چراکه احتمالا افرادی هستند که ناقل بی علامتند و با نفس کشیدن، عطسه، سرفه و یا حتی حرف زدن معمولی می توانند قطرات ویروس را در هوا پراکنده و عامل ابتلای بسیاری از افراد ‌شوند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)