میرنیوز

بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد

بررسی با فوریت طرح مالیات بر خانه های خالی/دولت کارت اعتباری خرید به مردم بدهد 2020-07-13T07:12:19+04:30

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" شامگاه یکشنبه ۲۲ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو روش درباره اولویت های مجلس مبنای تصمیم قرار می گیرد که یکی براساس طرح و لوایح دولت است که در دستور کار قرار می گیرد و بخش دوم، طرح های نمایندگان است که براین اساس مواردی می تواند در دستور کار قرار برگیرد که از اولویت برخوردار نباشد.

وی افزود: در دوره کنونی با رییس مجلس توافق کردیم به جهت اینکه طرح های متفرق مطرح نشود، افراد اقتصادی طرح های اقتصادی را ارائه کنند و براساس همین رویکرد کار آغاز شده و اخیرا اتفاقات مثبتی در نشست های مشترک دولت و مجلس درباره موضوعات اولویت دار افتاده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اکنون چند اقدام در اولویت اصلی است که نخستین اولویت، اصلاح ساختار بودجه است و باید دولت در این زمینه تصمیم گیری کند و یکی از محورهایی که مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره داشتند این بود ساختار بدون نفت در اقتصاد کشور تعریف کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علی رغم تاکیدات در سه سال گذشته درباره اصلاح ساختار، عدد، رقم و برنامه عملیاتی از سوی سازمان برنامه و دولت در بحث بودجه به مجلس ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما شاخص ها را احصاء کرده ایم، افزود: سهم مولد سازی دارائی های دولت در ساختار بودجه، موضوع پایه های مالیاتی و تغییرات در پایه های مالیاتی موضوع اساسی است.

پورابراهیمی با اشاره به هزینه های شرکت های دولتی و بانک ها گفت: بودجه شرکت های دولتی و بانک ها سه برابر بودجه عمومی دولت است و اگر در این بودجه صرفه جویی بکنیم و ۱۰ درصد هزینه بانک ها و شرکت های دولتی را کاهش بدهیم به اندازه درآمد فروش نفت در شرایط عادی می توانیم جایگزین داشته باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سرفصل ها باید به اعداد کمی تبدیل و در بودجه ۱۴۰۰ دولت دیده شود بیان کرد: همزمان با اصلاح ساختار بودجه، براساس مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه معیشتی نیز ورود کرده ایم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث سهام عدالت، چندین میلیون نفر که مستحق هستند، اما این سهام را دریافت نکرده اند که طرحی را در حوزه اصلاح معیشتی در دستور کار داریم و کلیات آن در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و سه شنبه وارد جزئیات این طرح خواهیم شد.

نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که انجام شده، اصلاح مالیات های مستقیم درباره خانه های خالی است و یکی از مصادیق حوزه معیشت در کلانشهرها به ویژه در تهران است گفت: برآورد این است که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد در حالی که تقاضای بسیار زیادی در کلانشهرها وجود دارد و این موضوع تحت تاثیر است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث مالیات بر خانه های خالی فردا (دوشنبه ۲۳ تیرماه) در کمیسیون با فوریت بررسی می شود، افزود: طرح امروز در راستای اصلاح قانون مالیات های مستقیم است که این قانون توسط وزارت راه و شهرسازی و وزیر قبلی اجرا نشد و در این زمینه تخلف شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر خانه های خالی گفت: نرخ هایی که در قانون سال ۹۵ در نظر گرفته شده بود بازدارنده نبود و در اصلاحیه جدید این موضوع مورد توجه است که نرخ های مالیاتی بازدارنده باشد و در روش جدید ارتباط سامانه ها را با کد ملی افراد تعریف کرده ایم.

وی ادامه داد: حتی اعلام شده برای خانوار، فرد می تواند دو خانه داشته باشد یا برای فرزندان خود خانه داشته باشد برای اینکه برخی می خواهند فضای جامعه را به نحوی ملتهب کنند. اما در مجموع شکل کار می خواهد جلوی سوداگری را بگیرد و افزایش قمیت اجاره بهاء در شهرهای بزرگ مدیریت شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کلیت بحث این است حوزه ورود در قالب سامانه اطلاعاتی تعریف می شود و هرکس موظف است اطلاعات خود را وارد کند و با این کار پایه مالیاتی جدید در اقتصاد تعریف می کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه با دولت توافق کردیم و دولت لایحه ای به کمیسیون آورده که نمونه ای از اصلاح پایه مالیاتی است، گفت: با تعریف پایه مالیاتی نیازمند اطلاعات شفاف هستیم و وقتی اطلاعات در کشور شفاف شود، مالیات ستانی مبنای تخصصی و شفاف می شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دنیا چند سال است که مالیات بر عایدی و مالیات بر درآمد وجود دارد و در کشور ما چند سال مغفول مانده و مالیات بر خانه های خالی اثر گذار است و مهم تر از درآمد برای دولت، حذف سوداگری و ایجاد نظام شفافیت اطلاعاتی است.

وی با اشاره به اینکه اگر شفافیت مالیاتی نداشته باشیم پایه مالیاتی نمی تواند کارآیی داشته باشد، گفت: تلاش این است که در حوزه عادلانه سازی نظام مالیاتی در کشور کاری انجام بدهیم، بهترین شکل این است اغنیا مکلف هستند مالیات بیشتر بدهند لذا در اصلاحیه جدید هم نرخ ها تغییر یافته، سامانه اطلاعاتی تعریف و تکالیف دستگاه ها مشخص شده است.

پورابراهیمی در ادامه گفت: اقدامات بلندمدت نیز در چهار سال پیش رو که برنامه هفتم توسعه را نیز داریم، در مجلس دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره قیمت کالاهای اساسی تصریح کرد: از پایان سال ۹۶ که التهابات ارزی در کشور رخ داد و تصمیم غیرکارشناسی در ابتدای سال ۹۷ در ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه سنگینی به نظام اقتصادی کشور تحمیل شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آن زمان بحث تعیین تکلیف اقلام کالاهای اساسی در دستور کار کشور قرار گرفت و دولت ادعا کرد برای منطبق کردن قیمت سال ۹۷ با سال ۹۶ نیازمند این است با ارز سال ۹۶ کالا وارد کند.

وی افزود: ما در کمیسیون اقتصادی اعلام کردیم با تخصیص ارز دولت از ابتدا تا پایان بحث ورود تا توزیع نهایی کالاهای اساسی را با سامانه های جدید نظارتی به دست مردم برساند.

پورابراهیمی گفت: وقتی گزارش پایان سال ۹۷ ارائه شد، ما اعتراض کردیم که آن وضعیت قابل استمرار نیست زیرا ما در بودجه ارز ارزان می گذاریم و مردم کالای گران می خرند و حساب کردیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تفاوت این بحث بود.

وی تصریح کرد: گزارشی که ابتدای سال ۹۸ توسط رییس کل بانک مرکزی ارائه شد، نشان داد میزان تورم کالاهای اساسی که نرخ ارز ترجیحی داشت از کالای غیرترجیحی بیشتر بود. اکنون اگر دولت می خواهد همان روش را برود، این توزیع رانت در اقتصاد و نابود کردن کالاهای مشمول این حوزه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم امکان استفاده از مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی در خرید برای مردم وجود داشته باشد و با آزاد شدن قیمت که ارزان تر می شود، سرانه به غنی و فقیر داده شود و حتی نگاه مقام معظم رهبری نیز در این دیدار اخیر همین بود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: دولت باید تعیین تکلیف کند و کالا را با همان نرخ تحویل مردم بدهد که برآورد این است امکانپذیر نیست و لذا پیشنهاد داریم مابه التفاوت قیمت در قالب کارت های اعتباری به مردم داده شود و در خرید کالا استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)