میرنیوز

حکایت زندگی معتادان در استان ایلام/ نرخ شیوع ۱.۹ درصدی اعتیاد در ایلام

حکایت زندگی معتادان در استان ایلام/ نرخ شیوع ۱.۹ درصدی اعتیاد در ایلام 2020-07-01T12:11:15+04:30

دکتر «ساسان کرمشاهی»، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، در خصوص ساختار و نحوه عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به ریاست رئیس جمهور و در استانها به ریاست استاندار تحت عنوان شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به موجب قانون فعال است.

وی با بیان اینکه  ‌خاطر اهمیت موضوع و اولویت آن ریاست آن با استاندار است، یک دبیرخانه هم در قانون دیده شده به نام دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها که متشکل از ۵ کمیته توسعه مشارکت‌هاو سازمانهای مردم نهاد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری، کمیته مقابله با عرضه مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندهی انتظامی، کمیته حقوقی قضایی به ریاست رئیس کل دادگستری استان، کمیته درمان به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته فرهنگی پیشگیری به ریاست مدیرکل بهزیستی استان است .

وی ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دارای ۲۶ عضو از مسئولان نهادهای امنیتی انتظامی، قضایی، فرهنگی و اجتماعی است که ماهانه جلسات آن به ریاست استاندار ایلام تشکیل می شود، در نشست های شورای هماهنگی؛ غیر از اعضای اصلی؛ به فراخور موضوع از مسئولین دستگاه‌های اجرایی دعوت می‌شود .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام افزود: در شهرستان‌ها هم این شورا به ریاست فرماندار و همین اعضای به شکل متناظر تشکیل می‌شود و ۲۴ عضو دارد. در سال قبل، در مجموع در همه شهرستان‌های استان ۸۶ جلسه شورای هماهنگی زیر نظر شورای استانی تشکیل شده؛ و بنده بعنوان دبیر شورای هماهنگی استان؛ با وجود مشغله زیاد، در ۵۶ جلسه شرکت کردم. سال قبل، در مرکز استان، دوازده جلسه داشتیم با ۵۱ مصوبه که همه مصوبات خوشبختانه اجرایی شده؛ حوزه مبارزه با مواد مخدر، یک حوزه صرفاً دولتی محسوب نمی‌شود.

نرخ شیوع اعتیاد در استان ایلام ۱.۹ است

 کرمشاهی با بیان اینکه هم‌اکنون آسیب اول کشور ما و ۱۷۰ کشور و دنیا اعتیاد به موادمخدر است گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور هم اکنون ۵.۴درصد و در استان ما نرخ شیوع پائین تر از میانگین کشوری و ۱.۹درصد است، بنابراین استان ما جزء استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود و در رتبه ۲۷ کشور هستیم. این در حالی است برخی استان ‌های همجوار ما دارای نرخ شیوع بالاتر از نرخ کشوری هستند و مشکلات بیشتری متحمل می‌شوند.

وی اضافه کرد: معتقدیم آسیب اجتماعی کار اجتماعی نیاز دارد و مبارزه با موادمخدر اجتماعی بشود و مردم و سمن‌ها مشارکت فعال داشته باشند، باید کار فرهنگی و پیشگیری را در اولویت قرار داد. نباید اجازه داد افراد وارد وادی اعتیاد شوند. شورای هماهنگی استان و شهرستانها؛ زیرساخت کارها را انجام می‌دهد و به مردم کمک می‌کند اما باید خود مردم وارد کار شوند. من در بدو ورودم به این عرصه صبغه اصلی کار را روی بحث فرهنگی و پیشگیری قرار دادم. آسیب اجتماعی را باید در خانه و مدرسه پیشگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان ایلام با بیان اینکه ما در مدارس طرح «یاریگران» را در حال اجرا داریم که در ۲۰ درصد مدارس استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: کانون یاریگران زندگی در مدارس؛ مناطق و شهرستانها و در استان تشکیل شده و در جهت آموزش و آگاه سازی دانش آموزان؛ برای کمک به پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی آنان نسبت به این بلای خانمان‌سوز. اثربخشی خوبی دارد. متاسفانه از اول اسفند ۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس تا حدودی کار مختل شده و از طریق فضای مجازی طرح مذکور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ۵ سال یک بار در کشور یک شیوع شناسی اعتیاد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سال ۹۰ و ۹۵ انجام شده است و سال ۱۴۰۰ نیز انجام خواهد شد. بر اساس آمار منتشره از سال ۹۵ استان ما یک استان پاک محسوب می‌شود و سعی ما این است که این آمار طی یک دهه آینده در همین حد و میزان باقی بماند و بیشتر نشود هر چند از سال ۹۰ تا ۹۵ در استان ایلام ۰.۲ درصد افزایش اعتیاد داشته‌ایم یعنی از ۱.۷ درصد به ۱.۹ درصد رسیده‌ایم و سعی ما باید این باشد که آن را برای یک دهه آینده ثابت نگه داریم و افزایش نیابد.

کرمشاهی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و مخصوصاً اعتیاد خیلی جدی است، خیّرین بسیاری در استان هستند اما متاسفانه در حوزه اعتیاد کار نمی‌کنند، خیّرین باید به حوزه صیانت از خانواده‌های معتادان وارد شوند تا آسیب‌های اقتصادی و آسیب‌های دیگر به خانواده‌ها وارد نشود، بسیج مستضعفین هم ورود پیدا کرده است و بسیار مهم است، علاوه بر آن ۱۸۶ سازمان مردم نهاد برای مبارزه با مواد مخدر در استان داریم که با شورای هماهنگی لینک شده‌اند و در حال انجام کار هستند. معتقدیم خیرین؛ مردم و سازمان‌های مردم نهاد با هم اگر پای کار باشند توان بسیار بیشتری نسبت به نهادهای دولتی برای رفع اعتیاد دارند.

مبارزه با اعتیاد باید همگانی شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور کارهای بسیار بزرگی در طی چند ماه اخیر انجام شد. اعتقاد دارم اگر یک سال به صورت مداوم این کارها و این عزم عمومی برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد انجام شود، مشکل اعتیاد رفع می‌شود.

رویای ما ایجاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر است

«مجتبی رشیدی» دبیرکمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام نیز با معرفی فعالیت‌های این کمیته اظهار کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای مبارزه با مواد مخدر با هدف توسعه مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین برای پیشگیری از اعتیاد و همچنین صیانت و حمایت از افراد بهبودیافته، زنان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد ایجاد شد. در سال ۹۸ با استفاده از ظرفیت خیرین بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در استان به خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد کمک شده است.

رشیدی با بیان اینکه ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به دنبال ایجاد حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین مردم نسبت به اعتیاد و پیامدهای منفی آن هستیم گفت: خانواده‌های معتادان از نظر ما بیش از خود معتادان نیازمند حمایت هستند و باید از آسیب‌پذیری آن‌ها پیشگیری شود. آمار زندانیان، قتل‌ها و تکدی گری و دیگر آسیب ها به ما نشان می‌دهد که بیشتر این جرم‌ها از میان خانواده‌های معتادان بوده است.

وی تصریح کرد: سعی ما این است که اگر کسی معتاد شد خانواده‌اش دچار آسیب‌های اجتماعی بیشتر نشود و این آسیب ها کاهش پیدا کند. همه رویا و هدف ما ایجاد و توسعه حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم است، از نظر ما این رویا در شرایط فعلی حدود ۲۵ درصد محقق شده است و ما توانستیم با کمک خیرین و موسسات خیریه و با تلاش دستگاه‌های عضو کمیته برای دختران گروه هدف ، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج فراهم کنیم و به ارتقاء سطح معیشت خانوارها هم کمک کنیم ضمن اینکه هزینه ساخت منزل را برای تعدادی از این خانواده ها هم در برنامه ماست و سال گذشته ۵ باب منزل جهت خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد توسط بهزیستی ،کمیته امداد، سپاه امیرالمومنین (ع) و خیرین تهیه شد. همچنین کمک به ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد و تهیه وسایل درمانی‌شان را پیگیری کنیم.

دبیرکمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام ادامه داد: دومین اقدام ما اشتغال افراد بهبود یافته است؛ از سال ۹۴ تاکنون ۱۶ کارگاه مورد حمایت ما بوده است که بیش از ۷۲ نفر از معتادان بهبود یافته در این کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند و حمایت بیمه‌ای هم شده‌اند. در شهرستان‌های مختلف استان ۷۰۰ میلیون تومان هم در این زمینه به آنها کمک شده است.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از افراد بهبود یافته ما در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حرفه آموزی داشته‌اند و  ۱۷۶ نفر نیز از طریق دستگاه‌های حمایتی تسهیلات خوداشتغالی دریافت کرده‌اند.

رشیدی اضافه کرد: در جهت ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی از دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی در جهت آموزش سازمان‌های مردم نهاد و همچنین آگاهی‌رسانی به جامعه کمک گرفتیم و چندین کارگاه کشوری و منطقه‌ای هم برای این کار تشکیل دادیم که بسیار مفید و موثر بوده بوده و امیدواریم که این آگاهی رسانی و آموزش ها بیشتر و بیشتر بشود.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل همجواری با افغانستان، ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا را دارد

«محمد کریمی»  دبیر کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر این شورا نیز در این میزگرد اظهار کرد: کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر شامل دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی است که وظیفه‌ی هماهنگی بین دستگاه‌ها در مقابله با عرضه مواد مخدر است.

وی گفت: کشور ما در همسایگی کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان واقع شده است، بسیاری از سرمایه‌های کشور ما صرف دیوارکشی، کانال‌کشی و تجهیز مرز جهت مقابله با مواد مخدر و ورود آن از افغانستان می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های جانی و مالی زیادی داده که تقدیم چهار هزار نفر شهید و دوازده هزار نفر جانباز گواه این امر است.اما متأسفانه سود موجود در قاچاق مواد مخدر برای سوداگران به اندازه‌ای است که هر راهی را می‌بندی راه‌های دیگر را امتحان می‌کنند و باز می‌کنند و از تکاپو باز نمی‌ماند.

دبیر کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: در سال قبل، جمهوری اسلامی ایران ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر کشفیات داشته است که بزرگترین میزان کشفیات تاریخ است و ۹۰ درصد کشفیات کل دنیا را شامل می‌شود. جمهوری اسلامی ایران، جور دنیا در حوزه مواد مخدر را به دوش می‌کشد. مواد مخدر از کشورهای دیگر غیر از ایران هم می گذرد اما آنها این گونه کشفیاتی ندارند چون عزمی جدی برای مقابله در آنها دیده نمی‌شود.

کریمی افزود: استان ایلام در غربی‌ترین نقطه ایران نه محل ترانزیت مواد مخدر است و نه محل بارانداز آن؛  کشفیات ما در سال قبل ۳۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است ما ورود و توزیع در تناژ بالا در استان نداریم معمولاً مواد مخدر وارد شده به استان برای مصرف در خود استان ماست . با فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و همچنین عملکرد و خوب دستگاه قضایی و سخت‌گیری‌های زیاد انجام شده از اقدامات صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ اعتیاد در استان ما نسبتاً پایین بوده و جزو استان‌های پاک هستیم و نیروهای نظامی و انتظامی ما به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت هستند.

هم اکنون ۷۵۰۰ معتاد در استان در چرخ درمانی ما هستند

«هادی جابری» ، دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در ادامه این میزگرد اظهار کرد : کمیته درمان، برنامه‌های درمانی معتادان رصد و پی‌گیری می‌کند، سعی ما این است که کمبود مراکز درمان رفع شود و این مراکز در همه شهرستان‌های استان در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه مراکز درمان ما سه نوع هستند گفت: مراکز دارویی ترک اعتیاد، مراکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد یا همان مراکزی که در جامعه به نام کمپ معروف شده‌اند و همچنین مراکز کاهش آسیب اعتیاد که به افرادی که توان و قصد ترک ندارند برای کاهش آسیب‌های دیگر تجهیزاتی نظیر سرنگ و ... می‌دهند سه نوع مراکز درمانی ما هستند، کمپ‌ها زیر نظر اداره کل بهزیستی هستند و شورا ماهانه به آنها نظارت دارد و با تخلفات احتمالی آن‌ها هم برخورد می‌کند. هم اکنون ۱۵ کمپ فعال در استان داریم و تعداد مراکز دارویی استان ۳۵ مرکز است که از این تعداد ۳۰ مرکز خصوصی و ۵ مرکز دولتی هستند.

جابری تعداد مراکز نوع سوم یا همان مراکز کاهش آسیب ما در استان هم ۲ مرکزاعلام کرد و افزود: در حال حاضر، ۷ هزار ۵۰۰ نفر در کل استان در این مراکز سه گانه در چرخه درمان و تحت پوشش برنامه‌های درمانی ما هستند و مراکز دارویی هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد افراد معتاد ما در استان ۱۲ هزار نفر است.

طرح یاریگران در ۲۰ مدرسه ایلام اجرا شده است

«زیبا میرحسینی»  دبیرکمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این میزگرد اظهار کرد: پیشگیری با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار در ۲۰ درصد مدارس طرح یاریگران اجرا شده است.

وی اهم اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و پیشگیری در سال ۹۸ انقعاد تفاهم نامه با دستگاه‌های فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه ایلام و ... در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری، اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس کل استان، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی سبک‌های فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد برای خانواده، اجرای برنامه‌های توانمندسازی دانش آموزان اعم آموزش مهارت مراقبت از خود، آموزش مهارت های مقابله ای، مدارس عاری از خطر اعلام کرد.

میرحسینی، اجرای طرح خانه و مدرسه، اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی و آموزشی و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی ویژه سربازان و خانواده‌های زندانیان از اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه این کمیته اسم برد و افزود: ایجاد و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی،  ایجاد نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت مربی ویژه طلاب و روحانیون از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

وی گفت: افراد تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری ما از سال ۹۸ تعداد ۱۱۴هزار ۲۹۸ نفر بوده است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)