میرنیوز

برای ارتفاعات جنوبی از همه طرف کتک می‌خوریم

برای ارتفاعات جنوبی از همه طرف کتک می‌خوریم 2020-06-22T09:44:30+04:30

محمدرضا کلائی در نشست پرسش و پاسخ اعضای قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد با شهردار که در ساختمان بسیج اساتید دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: با اصرار شورای شهر کنونی مشهد و با استناد به اسناد بالادستی، ادامه ساخت طرح کمربند جنوبی در آبان ٩٦ توسط شهردار قبلی، آقای تقی‌زاده خامسی، آغاز شد اما با مخالفت و فشار سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در اسفند ٩٦ این پروژه متوقف شد و پس از توقف، موضوع در ستاد تدبیر استان برای تعیین تکلیف مطرح گردید.

وی افزود: شورای کنونی شهر مشهد هم اصرار داشت که طرح باید اجرا شود؛ از طرفی سازمان بازرسی نیز ٢٠ نکته در خصوص این پروژه مطرح کرده بود. در نهایت در ستاد تدبیر جمع‌بندی شد که ادله‌ این طرح توسط دانشگاه فردوسی بررسی تا در خصوص ادامه آن تصمیم‌گیری شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه در ستاد تدبیر استان به این نتیجه رسیدند که با رعایت نکاتی می‌توان طرح کمربند جنوبی را اجرا کرد، تصریح کرد: در شهریور ٩٨ با یکی از شاخص‌ترین افراد فعال در حوزه محیط ‌زیست مشورت کردم که این طرح به رغم تخریب‌ها باید اجرا شود یا خیر. نظر او هم منفی بود و اعلام کردم که طرح کمربند جنوبی را اجرا نمی‌کنم.

کلائی عنوان کرد: کاربری‌های مختلفی را به ستاد تدبیر در دی‌ ماه بردم. در این کاربری‌ها از پیست موتورسواری تا سافاری آمده بود، در آن‌جا یکی از گزینه‌ها مطرح و پررنگ شد که پارکینگ بود و اکثریت افراد با آن موافقت کردند، با توجه به اقداماتی که در ارتفاعات انجام شده بود، حدود ۱۲۰۰ هکتار درخت در این منطقه کاشته شد. بر همین اساس مطرح شد که حیف است مردم به چنین جایی دسترسی نداشته باشند. چندبار هم در شورای تأمین در خصوص ورود پارکینگ به پارک خورشید پیشنهاداتی شده بود تا مشکل ترافیکی که در روزهای تعطیل به‌ وجود می‌آید، حل شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح کمک می‌کرد تا مردم به ارتفاعات جنوب دسترسی پیدا کنند اما در آخر برخی گفتند که خود این اکوپارک پیوست زیست‌محیطی ندارد. با تمام موضوعات مطرح شده، قرارداد کوه‌پارک بسته شد و اگر اجرای این قرارداد عملی نشود، یک سال دیگر عملی خواهد شد و یک سال دیگر هم من شهردار مشهد نیستم. شهردار جدید اگر صلاح دانست، اجرا می‌کند و اگر صلاح ندانست اجرا نخواهد کرد.

کلائی با اشاره به اینکه ستاد تدبیر راهی جز مشورت ندارد، گفت: پیرو دغدغه‌ها، ۳ مساله پیش روی ما بود. در بخش‌هایی این طرح را اجرا کردیم و قرار بر این شد تا اگر اراضی، مالکیت خصوصی نداشته باشد، طرح را اجرا کنیم. تمام این موارد هم مستلزم این بود که اجرای طرح موجب تخریب نباشد؛ بر همین اساس مکان را انتخاب کردیم.

کمربندجنوبی را نمی‌سازم

شهردار مشهد اظهار کرد: در اوایل اسفند ماه، آقای استاندار تماس گرفت و آقای پژمان‌فر و تعدادی از افراد به ارتفاعات جنوب رفتند. ۳ دغدغه مطرح شد؛ دغدغه اول این بود که از کجا مطمئن باشیم این مجموعه کمربند جنوبی نمی‌شود؟ یک دیوار بی‌اعتمادی وجود داشت و شهرداران قبلی در بسیاری از موارد گفته‌ بودند مسائل را رعایت می‌کنند اما رعایت نشده بود. نگاه این بود که این طرح کوتاه‌مدت است و برای استفاده مردم هم نخواهد بود اما من اطمینان دادم که کمربند جنوبی نمی‌سازم و تا آخر هم نخواهم ساخت.

وی افزود: نکته دوم این بود که چه کنیم تا این پروژه به کمربند جنوبی تبدیل نشود؟ ۵ نکته در این خصوص مطرح شد که جمع‌بندی آن، این شد که اگر راست می‌گویید چرا می‌خواهید پل هاشمیه را به صورت ۲ عرشه بسازید؟ در پاسخ گفتیم نمی‌سازیم، گفتند چرا ۲ عرشه پل فلزی انتهای لادن را می‌خواهید بسازید؟ گفتیم آن را هم نمی‌سازیم. گفتند بخش‌هایی از جاده که مستلزم تخریب است را در وضعیت موجود تغییر طراحی دهید، آن را هم قبول کردیم. گفتند در ورودی این پروژه هم تخریب است و تاکید کردند که باید ورودی کم عرض باشد، این را هم  قبول کردیم. گفتند فضای حضور خانواده‌ها و امثالهم را با موضوعات تفرجی درست کنید که این مورد نیز مورد قبول واقع شد.

کدام شهردار دیوانه‌ای کمربند جنوبی را به محیطی عمومی تبدیل می‌کند؟

کلائی افزود: باید تمام این اصلاحات را انجام دهیم و از لحظه‌ای که تصمیم بگیریم و اجرا کنیم، تنها برای ۵ کیلومتر، یک سال فرصت لازم دارد. در این مدت فشارهای زیادی بر ما وارد آمده است. حرف معقولی زده نشد که لحاظ کنیم. گلایه‌ای دارم. کدام یکی از شما شهردار دیوانه‌ای را تا کنون دیده که بیاید اینجا را به یک محیط عمومی برای شهر تبدیل کند؟ فکر می‌کنید این امر کم فشار و هزینه داشته است.

اگر کوه‌های جنوبی را به روز اولش دربیاوریم، بعضی‌ها بازهم معترض‌اند

وی افزود: بسیار کار می‌شود کرد و تلقی‌ من این است که دوستان معترض، من را شهردار خودشان نمی‌دانند و اگر شهردار مورد نظرشان، یعنی آقای مرتضوی، شهردار می‎شد، با آغوشی باز و جدی از او استقبال می‌کردند. اگر کوه‌های جنوبی را به روز اولش هم دربیاوریم، بعضی‌ها باز هم معترض خواهند بود.

به کوه‌پارک دیگری فکر نمی‌کنم

کلائی خاطرنشان کرد: برای اینکه موضوعی پایدار شود، باید خدماتی را ارائه کرد. اگر کوه‌پارک تبدیل به پاتوق مردم شد، هیچ کسی نمی‌تواند آنجا را تبدیل به جاده کند. باید دوستانی که کمک نمی‌کنند، کمک کنند. آیا اقداماتی که انجام خواهد شد، در نقاط دیگر ارتفاعات به همین سمت و سو خواهد رفت؟ خیر، به کوه‌پارک دیگری فکر نمی‌کنم و همین کوه‌پارک کافی است. بسیار فشار بدی است و می‌گویند تو الی‌الابد جنایت‌کار هستی، من با هیچ‌کدام از دغدغه‌های افراد زیست‌محیطی مخالف نیستم. امروز صدمین روز پروژه کوه‌پارک تمام شده و در  یک سال بعد آنقدر در آنجا رویداد برگزار می‌کنیم تا مردم بیایند.

از بنیاد چهارطبقه گلایه دارم

شهردار مشهد عنوان کرد: از بنیاد چهارطبقه گلایه سنگینی دارم، گلایه‌ام این است که این بنیاد بر مبنای آرمان‌هایی تشکیل شده که با ۹۸ درصد آن‌ها موافق هستم اما برخی چیزهای‌شان را نمی‌فهمم. طرح آخر بلوار وکیل‌آباد را از روز اولی که شروع به عریض کردن شد، زدند. درک نمی‌کنم چرا با این اتفاق مخالفت صورت گرفت. واقعا نمی‌فهمم که چه دلیلی دارد که با ۴ اصلاح هندسی، برای اینکه ترافیک روان‌تری داشته باشیم، مخالفت صورت می‌گیرد. نمی‌دانم دوستانی که دغدغه‌هایشان را می‌فهمم چرا به این موضوعات وارد می‌شوند.

 هیچ شهرداری در ۳۰ سال گذشته دلش نمی‌خواست طرح تفصیلی داشته باشد

وی در خصوص طرح تفصیلی مشهد گفت: یکی از اتهاماتی که با آن مواجه هستم، علاقه‌مند نبودن شهرداران مناطق برای تهیه طرح تفصیلی است برای اینکه بتوانند تراکم فروشی کنند. نمی‌توان تدوین و تصویب طرح تفصیلی را معطل گذاشت. هیچ شهرداری در ۳۰ سال گذشته مایل نبود طرح تفصیلی داشته باشد و طولانی شدن روند طرح تفصیلی کار دشواری است. ساخت و ساز در جنوب بلوار نماز و روی گسل‌ها باید در کمیسیون ماده ۵ بررسی شود. این موضوع دستور کار شهرسازی خوبی است که پیگیر آن خواهیم بود.

نمی‌توانم به آینده فکر کنم

کلائی خاطرنشان کرد: یکی از بدبختی‌های من این است که نمی‌توانم به آینده فکر کنم؛ تنها کاری که می‌توانم انجام دهم، این است که به حال حاضر بیاندیشم، سمن‌ها از طریق جنجال و بی‌اعتمادی کار را پیش بردند، چکار باید کنیم که اعتماد سمن‌ها جلب شود؟ چرا از اول گفتید که این‌ها دروغ می‌گویند و قابل اعتماد نیستند.

شهردار مشهد در خصوص پادگان لشگر ۷۷ اظهار کرد: انتظار من این بود که دوستان زیست‌محیطی در موضوع پادگان کمک کنند؛ در ابتدای خیابان بهار تا انتهای جنوب نماز، پارکی چند هکتاری وجود دارد. این فضا، منطقه‌ای است که باید در اختیار مردم قرار گیرد. یک پارک ۳۰ هکتاری عالی با درخت‌هایی ۵۰ ساله که نزدیک بود خشک شود. این فضا در مرکز شهر مشهد است و خواهش من از دوستان این است، تا این موضوع را پیگیری کنند. در اینجا یک پارک نسبتا آماده با سوله‌های تاریخی داریم.

وی ادامه داد: این محدوده فرهنگی و فصای سبز عمومی خواهد شد و از لحاظ تاریخی مربوط به  اواخر قاجار و اوایل پهلوی است. این مکان قابلیت احیا دارد و یکی از آرزوهای قبل از مرگم این است که این فضا در چارچوب باغ‌های هم‌پیوند در اختیار شهروندان قرار گیرد. موضوع آب‌های خاکستری را نیز خودمان پیش می‌بریم و جداسازی آب شرب از آب خام را پیگیریم. 

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...

تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌

 تخریب یادگار ساسانیان در فسا/ نابودی تلِ قلعۀ پل فَسای شیراز همچنان دنباله دارد! + تصاویر‌
2024-02-24T08:28:10+03:30
کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی و تاریخ ایران به حفاری‌های غیرمجاز گسترده و جاده کشی بر بلندای بر روی تلِ قلعۀ پل فَسا انتقاد کرده است.

گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها

 گلایه کاندیداهای زنجان از تخلف تبلیغاتی برخی نامزدها
2024-02-23T21:21:23+03:30
از روز گذشته، برخی کاندیداها در زنجان، اقدام به نصب بنرهای خود در نقاطی غیر از محل‌های تعیین‌شده برای تبلیغات، اقدام به نصب بنر و پوستر کردند که این کار گلا...

وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

 وزیر اقتصاد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم/ سرمایه‌گذاری خارجی ‌به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
2024-02-23T17:08:31+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در این ارتباط استفاده ...

۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۲۱ تروریست و عناصر معاند در اصفهان دستگیر شدند/ ‌کشف ۵۵ بمب دست‌ساز/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:48:08+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان اصفهان، طی ماه‌های گذشته تعدادی تروریست و عناصر معاند ‌در سطح استان ‌دستگیر شدند.

۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس

 ۸ تروریست در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان دستگیر شدند/ بازداشت ۲۲ قاچاقچی داروهای حساس
2024-02-23T15:34:58+03:30
رئیس کل دادگستری اصفهان از بازداشت هشت تروریست در ‌آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در اصفهان خبر داد.

امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟

 امام جمعه موقت بوشهر: چرا دشمنان ‌مردم را از مشارکت گسترده در انتخابات منع می‌کنند؟
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه موقت بوشهر گفت: اگر انتخابات خوب نبود و اثر نداشت چرا دشمنان با راه‌اندازی تبلیغات گسترده مردم را در عرصه مشارکت در انتخابات منع می‌کند، پس معلوم ...

اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند

 اهمیت حضور در انتخابات از زبان امام جمعه زاهدان/ نگذارید دیگران جای شما تصمیم غلط بگیرند
2024-02-23T15:01:28+03:30
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح به سرنوشت روز‌مره ما ارتباط دارد، گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب با بصیرت و چشم باز بهتر...

عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌

 عیدی سپاه به مردم فارس در عید بزرگ نیمه شعبان/ افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی‌
2024-02-23T14:08:18+03:30
آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس

 امام جمعه موقت سنندج‌: همه اقشار پای صندوق بیایند/ مطالبه کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس
2024-02-23T14:08:18+03:30
امام جمعه موقت سنندج گفت: اشتغال، اقتصاد قوی و رفع معضل بیکاری مطالبه اصلی کردستانی‌ها از نمایندگان مجلس است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد

 فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر اعلام شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با بیان اینکه فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شده است گفت: ملاک عمل آگهی صادره از فرماندار...

مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد

 مهدی طغیانی: مجلس یازدهم نمایشی نبود/ اصفهان از فضای کنونی متضرر خواهد شد
2024-02-23T14:08:17+03:30
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصفهان گفت: اقتصاد ایران به خاطر فشار ناشی از تحریم‌ها با مشکل جهش ارزی مواجه است و باید ساز و کاری ایجاد شو...

جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند

 جانشین فرمانده کل سپاه: اجازه نمی‌دهیم ‌آمریکا و دشمنان ‌اشتباه محاسباتی دیگری علیه ایران انجام دهند
2024-02-23T13:41:39+03:30
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: ‌با شرکت در انتخابات اجازه نمی‌دهیم که آمریکا و دشمنان نظام اشتباه محاسباتی دیگری انجام دهند.

سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند

 سرلشکر سلامی: ۱۱ اسفند با دشمنان اتمام حجت ‌می‌کنیم/ مردم در انتخابات مشت محکم دیگری به دهان معاندان می‌زنند
2024-02-23T13:41:39+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: جمعه ۱۱ اسفندماه، یک اتمام حجت دیگر با دشمن داریم و همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور ملت پای صندوق‌های رای، مشت محکم دیگری به دهان دشمن می...

دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد

 دادستان کل کشور: رویکرد قضات در صدور رأی "اصلاحی و تربیتی" باشد
2024-02-23T13:14:36+03:30
دادستان کل کشور گفت: رویکرد قضات در صدور آرا و سایر تصمیمات قضایی باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی ...

وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌

 وزیر اقتصاد: بر خروج از چالش ‌رکود تورمی دهه ۹۰ متمرکز شده‌ایم/ ورود ایران به مرحله جدید‌ رشد تولید ‌
2024-02-23T13:14:36+03:30
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سیاست دولت برون رفت از رکود تورمی حاکم بر دهه ۹۰ کشور است، گفت: به مرحله جدیدی از رشد تولید ناخالص داخلی کشور وارد شده‌ایم.

حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند

 حال و هوای "منتظران مهدی" در قم و ‌جمکران‌/ همه برای "حضرت صاحب‌الزمان (عج)" به خط شده‌اند
2024-02-23T13:01:24+03:30
شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران آماده برپایی جشن های نیمه شعبان است و دستگاه های استان با همکاری و هماهنگی های لازم آماده میزبانی از زائران و مسافران نیمه شع...

سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم

 سرلشکر سلامی: پاسخ توطئه‌های دشمن را در پای صندوق‌های رأی می‌دهیم
2024-02-23T13:01:24+03:30
فرمانده کل سپاه گفت: تک مردم برای ما به اندازه همه ملت ارزشمند هستند. برای یک نفر اینها ما همه وجودمان را می گذاریم.

آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌

 آیت‌الله ‌حسینی‌بوشهری: مردم ایران با مشارکت گسترده مطمئناً پشتیبان ‌انقلاب ‌خواهند بود‌
2024-02-23T12:21:30+03:30
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم با آگاهی در انتخابات جمعه هفته آینده ۱۱ اسفند با حضور باشکوه در پای صندوق‌های اخذ رأی یک بار دیگر حماسه وفاداری خو...

خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم

 خلبان واحدی: نیروی هوایی ارتش روزآمد شد/ باید بیش از پیش هوشیار، آماده و آگاه باشیم
2024-02-23T09:28:09+03:30
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با روزآمد شدن در حال حراست از گذشته افتخارآمیز خود است و باور داریم که وعده نصرت‌الهی بی‌شک محقق خواهد شد.

علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند

 علی سعیدی: انتخابات زمان تسویه حساب نیست/ ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب گره نمی‌زنند
2024-02-23T09:28:08+03:30
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مس...

روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا

 روایت تسنیم از نخستین روز انتخاباتی اصفهان/ از تأخیر شانا در اعلام لیست تا حضور حداکثر بانوان کاندیدا
2024-02-23T08:48:01+03:30
در نخستین روز فعالیت‌های انتخاباتی دوزادهمین مجلس شورای اسلامی با اعلام لیست کامل کاندیداها شاهد حضور قابل توجه بانوان در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اصفهان هس...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)