میرنیوز
خداکرم حیدری در گفتوگو با ایسنا با اشاره به فعالیتهای آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا در مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مدارس استثنایی تعطیل و حضور دانشآموزان استثنایی در مدارس ممنوع بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعدادی از دانشآموزان مدارس استثنایی از نظر سیستم ایمنی بدن در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند و اکثر آنها با مشکل روبرو و نیازمند مراقبت بیشتری بودند به همین دلیل حضور آنها به صورت گروهی در مدارس ممنوع شده بود.
وی با اشاره به حضور دانشآموزان مدارس استثنایی برای بررسی و رفع اشکال، ادامه داد: دانشآموزانی که از نظر سیستم ایمنی بدن مشکلی نداشتند و وضعیت بدن آنها عادی بود صرفا برای رفع اشکال به صورت حضوری در مدارس حاضر شدند.
حیدری در ادامه بیان کرد: آموزش به صورت مجازی و آنلاین برای دانشآموزان استثنایی در ایام ویروس کرونا دایر شد و فعالیت خود را به صورت جدی ادامه دادند.
وی از وجود بیش از ۵۰ مدارس استثنایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و توضیح داد: از این تعداد نزدیک به ۶ مدرسه مربوط به اختلالات یادگیری دانشآموزان در دوره ابتدایی و ۴۶ مدرسه، استثنایی است که در دورههای مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مشغول به فعالیت هستند و در گرایشهای مختلف از جمله کمتوان ذهنی، ناشنوایان و نابینایان به فعالیت خود ادامه میدهند.
حیدری با اشاره به تفاوت آموزش با توجه به گرایش در مدارس استثنایی، اضافه کرد: دانشآموزانی که از کتابهای آموزشی عادی استفاده میکردند، در مدارس عادی برحسب نظر شورای مدرسه در فاصله زمانی، برنامه امتحانی مشخص و از قبل هماهنگ شده با والدین و دانشآموزان به صورت مجازی و آنلاین از آنها آزمون گرفتهشد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: در بحث وضعیت آموزشی دانشآموزان مدارس استثنایی تعدادی از آنها در دوره ناتمام هستند و گروهی از دانشآموزان در مقاطع پیشدبستانی و آمادگی قرار دارند و این مقاطع جزء پایههای رسمی آموزش و پرورش استثنایی است و در پایان ادریبهشت ماه سال جاری پایان آموزش آنها اعلام شد و حدود ۱۵ درصد از کتابهای این گروه از دانشآموزان در فضای آموزشی و به صورت آنلاین به آنها آموزش داده شد و برنامه آموزشی دقیق و مطابق با برنامه هفتگی به آنها ارائه و آموزش به اتمام رسید.
حیدری در پایان یادآور شد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از دانشآموزان استثنایی در ایام کرونا و آموزش مجازی و آنلاین هیچگونه دسترسی به فضای مجازی نداشتند که از طریق درسنامه، پرسش و پاسخ، آزمونهای از قبل طراحی شده و آموزش به صورت خلاصه از طریق عوامل اجرایی مدارس در اختیار این دانشآموزان قرار گرفت و پاسخها و بازخوردها در بازه زمانی مشخص جمعآوری شده و رفع اشکال برای این گروه از دانشآموزان استثنایی صورت میگرفت.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
۹۵۰ گروه جهادی در هفته بسیج به مناطق محروم خدمت رسانی کردند
۳ کارگر جوان حین لایروبی در مشهد جان باختند
بسیج تبدیل به حرکتی جهانی شده است
ورزشکاران ناشنوا در استان تهران صاحب سالن تخصصی می شوند
فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می گیرد
فعالیت معدن گنجه رودبار تا اطلاع ثانوی متوقف شد
کشف یک میلیون قرص چاقی و لاغری و هورمونی غیرمجاز در ورامین
ورود دستگاه قضائی به آلودگی مزارع پرورش میگوی هرمزگان
دستگاه قضایی به حادثه فوت کارگر کارخانه قند مغان ورود کرد
انبارهای اموال تملیکی کردستان تعیین تکلیف شوند
انفجار در معدن گنجه رودبار مصدومی نداشته است
کشف کارگاهی با یک میلیون قرص چاقی و لاغری و هورمونی غیرمجاز در ور
دشمنان از اشاعه تفکر بسیجی به سایر کشورها هراس دارند
۱۲۰ هزار دست لباس گرم و ۵ هزار پتو در پویش ملی «هبه» جمع آوری شد
رئیس هیئت گلف استان خراسان رضوی انتخاب شد
جبهه مقاومت ناحیه امنی برای کشور ایجاد کرده است
ترویج تفکر شهید فخری زاده برای کشور سازنده است
حضور ۱۰۰ مهمان رسمی و خارجی در اجلاس وزرای خارجه اکو
حضرت زهرا (س) نمونه بارز تبیین مقام الهی و ارتباط با خداوند است
۳۶ قطعه سکه بهار آزادی در هنگ مرزی تایباد کشف شد
کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پایتخت اجتناب کنند
امام جمعه قم: بانوان در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند
علت مسمومیت اهالی و دانش آموزان دهستان ویژنان در دست بررسی است
تفکر بسیجی گرهگشای مشکلات است
بوشهر پایلوت پژوهش اقتصادکرانه و پسکرانه شد
خبرنگاران مهر در اختتامیه جشنواره ۳۵ تئاتر کردستان تجلیل شدند
تولید انرژی برق در نیروگاه نکا از ۶.۷ میلیارد کیلووات گذشت
کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی به آذربایجان غربی رسید
محور اصلی طرح جامع زیارت باید مشهد و حرم امام رضا(ع) باشد
ساخت پروژه پل زیرگذر نواب چالوس ۶۰ درصد پیشرفت کرد