میرنیوز

رنجی که قروه از بازی سیاسی می برد/آزادی رسانه مانع فساد است

رنجی که قروه از بازی سیاسی می برد/آزادی رسانه مانع فساد است 2020-06-12T08:43:28+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه نشست هم اندیشی احزاب و جبهه نیروهای انقلابی شهرستان قروه با تأکید بر مطالبه گری قانونی و دوری از فردگرایی و سیاسی کاری صرف برگزار شد.

در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قروه احزاب را رکن سوم دموکراسی در حکومت دانست. «امروزه احزاب به عنوان لنگرگاهی به حساب می‌آیند که باعث می‌شوند حکومت به سمت دیکتاتوری نرود لذا با فعالیت احزاب جامعه به سمت و سوی مناسب پیش می‌رود.»

به گفته «علیرضا عبدی» نباید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که هر فردی توسط ما در جایگاهی انتخاب می‌شود مورد انتقادمان قرار بگیرد.

او از فعالیت ۶ حزب مجوز دار در شهرستان خبر داد. «فعالیت احزاب در قروه چندان نهادینه نشده و بیشتر در انتخابات حضورشان دیده می‌شود لذا باید تلاش کنند تا در تمامی عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.»

«عبدی» همچنین بر اطلاع رسانی فعالیت احزاب در بخش‌های مختلف و انعکاس آن به جامعه تأکید کرد.

رنجی که قروه از بازی سیاسی می برد/آزادی رسانه مانع فساد است

اصل اول بر مطالبه گری

در ادامه «اسماعیل اسفندیاری» به عنوان یکی از پیشکسوتان اصولگرای شهرستان با بیان اینکه همه ما از جبهه نیروهای انقلابی هستیم و در این جبهه اصلاح طلبی و اصولگرایی معنا ندارد، اظهار داشت که خط فکری این جبهه تبعیت از رهبری است و همه هدف ما به مطالبه گری باز می‌گردد.

به گفته او فعالیت‌های سیاسی در شهرستان آن طور که باید انجام نشده و در شهرستان فلک زده ای همانند قروه که این همه فساد در آن ایجاد شده باید تغییرات اساسی شکل گیرد.

«اسفندیاری» اندیشه‌های امام جمعه قروه و جریان فکری انقلابی را به عنوان نقشه راه مهم خواند. «جبهه نیره‌ای انقلابی فراتر از هرگونه جریانی بوده و از هر نوع طیف فکری در این جبهه می‌توانند حضور داشته باشند و برای منفعت نظام حرکت کنند.»

درد نبود ثبات مدیریت

«هادی کرمی» دیگر فعال سیاسی بود که در این نشست به نبود ثبات مدیریت در شهرستان، انتقاد کرد. «وقتی در دولتی ۶ بار فرماندار تغییر می‌کند دیگر آن دولت قابل اعتماد نیست و همین نبود ثبات مدیریت مانع توسعه منطقه است.»

به گفته او مردم مشکل معیشت دارند و تنها با حرف نمی‌شود کار کرد و باید همه با هر تفکری که هست به دنبال رفع موانع باشند.

همچنین «مهدی مظفری» هم به عنوان دیگر فعال سیاسی معتقد بود که جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی نیاز به تعریف در جامعه دارد و اینکه این جریان را به فرد می‌شناسیم ضعف است.

او هم در تأیید تقویت جبهه نیروهای انقلاب خواستار توجه به اهداف مرتبط برای توسعه در جامعه شد.

در ادامه تعداد دیگری از فعالان سیاسی به ارائه سخنان خود پرداختند که یکی از این افراد خطاب به فرماندار قروه پرسید که برای بحران کرونا مسئولان شهرستان چه اقداماتی داشته‌اند و چگونه پیش رفته‌اند؟

کرونا و جای خالی احزاب

فرماندار قروه پس از شنیدن تمامی گفته‌های این فعالان سیاسی ابتدا به این سوال که برای کرونا چه اقداماتی شده، پاسخ داد. «در این بحران بسیاری از کشاورزان، بسیجیان، اصناف، سمن‌ها و مردم و … پای کار آمدند اما فعالان سیاسی و احزاب چه کردند؟ کجا بودند در این مدت؟ چرا می‌گوئید چه کرده‌ایم؟ در این بحران بسیاری شب و روز نداشتند و به شدت درگیر بودند.»

«حسین الماسی» هم از منفعل بودن احزاب سیاسی در قروه برای بحران کرونا انتقاد کرد. «شماها مدام می‌گوئید چه کرده‌ایم؟ سوال من این است که کدام یک از شما درخواست داشتید و خواستید که با ما باشید؟ و مشاوره و همفکری کنید؟»

رنجی که قروه از بازی سیاسی می برد/آزادی رسانه مانع فساد است

توانایی مهم‌تر است

او به نگاه مردم برای تغییر در تابلوهای کاری اشاره کرد. «نباید همه را سیاه و یا فقط سفید دید، در هر دولتی سیاه و سفید بوده و اینکه کار یک نفر به همه تعمیم داده شود درست نیست.»

«الماسی» گفت که در کارهای اجرایی اصلاح طلبی و اصول گرایی و در واقع تفکرات سیاسی برایم مهم نیست بلکه این توانایی افراد است که ارزش دارد.

رسانه و احزاب آزاد سدی در برابر فساد

او در خصوص فساد اداری در شهرداری قروه هم عنوان کرد که برای یک مدیر و مسئول همان ۴ سال حکمی که زده می‌شود کفایت می‌کند و اگر شهردار قروه بعد از ۴ سال برکنار می‌شد شاید دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نمی‌بودیم.

«الماسی» بر جلوگیری از فساد اداری تأکید کرد. «زمانی می‌توان جلوی فساد را گرفت که به رسانه‌ها، فعالان اجتماعی و سیاسی میدان داده شود و باید دانست زمانی فساد برچیده می‌شود که رسانه‌های آزاد داشته باشیم و با فعال سازی رسانه و احزاب دیگر نیازی به پلیس و بازرسی نخواهد بود.»

مطابق اظهارات فرماندار قروه هر فردی باید وقتی علم پیدا کرد که فسادی در حال رخ دادن است تلاش خود را برای اطلاع رسانی کرده و جلوی آن را بگیرد.

او تخلفات شهرداری را مورد اشاره قرار داد و خطاب به حاضران نشست مذکور گفت که چرا وقتی علم داشتید که فساد در شهرداری در حال رخ دادن است اقدام نکرده و جلوی آن را نگرفتید!؟

دیدگاه اشتباه سدی در برابر توسعه

«الماسی» به وجود یکسری دیدگاه‌های اشتباه در شهرستان انتقاد کرد. «حرکت تک بعدی ضعف به دنبال دارد و در واقع یکی از دلایل عقب ماندگی قروه این است که بیش از حد آن را سیاسی کرده‌ایم و نمی‌گذاریم توسعه پیدا کند.»

او تخریب نیروهای خودی را هم نوعی ظلم به منطقه دانست. «چرا به کسانی که اهل قروه هستند و در سطح کلان مسئولیت دارند افتخار نمی‌کنیم! باید میدان دهیم به همه آنانی که توان کار و فعالیت دارند.»

رنجی که قروه از بازی سیاسی می برد/آزادی رسانه مانع فساد است

ظرفیت‌های خاک خورده

فرماندار قروه در جایی دیگر از سخنان خود یکی از موانع موجود در شهرستان را به بی مدیریتی ربط داد. «گاهی اوقات در بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های بی مدیریت هستیم و نمی‌توانیم استفاده درست را ببریم مثل استفاده از مناطق طبیعی بدر و پریشان که می‌توانند درآمدزا باشند اما هنوز در این زمینه موفق عمل نکرده نکرده‌ایم»

او همچنین دیگر منابع موجود در قروه را شامل معادن سنگ و طلا و … دانست و اینکه هنوز خام فروشی می‌شوند و بهره درستی شهرستان نبرده انتقاد کرد.

بر اساس آنچه «الماسی» می‌گوید اگر حواشی بگذارد می‌توان قروه را به توسعه و جایگاهی که حق آن است رساند و اینکه گاهی اوقات باید منطقه‌ای فکر کرد نه کشوری.

ابهاماتی که بررسی نیاز دارد

سخنان فرماندار قروه که به اینجا رسید «اسماعیل اسفندیاری» با حالت سوالی از «الماسی» پرسید که «می‌گوئید معدن طلا فرصتی است برای قروه… چرا حقی که برای مردم شهرستان قروه است به برنامه‌های دیگر اختصاص داده می‌شود؟ اینکه ۱۸ میلیارد تومان برای ساخت فیلم «سنجرخان» از معدن طلا گرفته‌اند درست است!؟ یا برای «کنگره مشاهیر کُرد» که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه آن از معدن طلا پرداخت شده صحت دارد؟ اگر واقعیت دارد چرا برای خود قروه چنین هزینه‌هایی نمی‌شود…!؟»

«الماسی» هم در پاسخ این مطلب چنین گفت که «بعضی از اطلاعات شنیدنی است و ثابت نشده و نمی‌توان چندان به شنیده‌ها اکتفا کرد. تمامی این موارد در حالی است که معاون دیوان محاسبات خود به معدن آمد اما تا این لحظه بازخوردی نداشته است! بله مشکلاتی وجود دارد اما باید اساسی پیگیری شود.»

او به وجود یکسری محدودیت‌ها برای پیگیری موارد مرتبط به معدن طلا اشاره داشت. «من جاهایی ناچارم سکوت کنم و تنها در یک سطحی اجازه دارم حرف بزنم و نمی‌توانم بیشتر ورود داشته باشم. برای مطالبات دقیق‌تر باید از نماینده مجلس اقدام شود. فرماندار و امام جمعه تا سطحی می‌توانند پیش بروند اما تریبون اصلی دست نماینده مجلس هست و تنها کسی که می‌تواند این موارد را پیگیری کند، نماینده است.»

«حسین الماسی» در پایان بار دیگر میدان دادن به رسانه‌ها و احزاب را برای پیشگیری از فساد مهم دانست و خواستار برقراری ارتباط بیشتر احزاب شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر

 ‌‌دیدار رئیسی و علی‌اف آغاز شد + تصاویر
2024-05-20T00:18:59+03:30
دیدار مهم و تاریخی روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه مرزی دو کشور در حاشیه رود ‌ارس آغاز شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور

 بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور
2024-05-20T00:18:58+03:30
با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با عنوان «بشری» در بیمارستان رضوی مشهد به به...

هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

 هدفگذاری رشد ۴۴ درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران
2024-05-20T00:18:58+03:30
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امسال هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش صنعت ۸ درصد، معدن ۱۳ درصد و تجارت ۲۳ درصد است.

اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان

 اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان
2024-05-20T00:18:58+03:30
وزیر نیرو با تشریح اهمیت استراتژیک "سد قیزقلعه‌سی" برای ایران و آذربایجان گفت: سد قیزقلعه‌سی ‌نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربا...

۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند

 ۱۰ هزار نفر در قوه قضائیه استخدام می‌شوند
2024-05-20T00:18:58+03:30
معاون قوه قضائیه، گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف ۱۰ هزار نفر با اولویت اعضای شوراهای حل اختلاف به استخدام قوه قضائیه در خواهند آمد.

دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان

 دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سازمان اطلاعات فراجا از دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند در اصفهان خبر داد.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم

 روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴هزار جنین سالم
2024-05-20T00:18:57+03:30
وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است، عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه‌های مردمی نفس در تمامی استان‌ها راه‌ا...

افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان

 افتتاح سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و ‌آذربایجان
2024-05-20T00:18:57+03:30
سد قیزقلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد و سد خداآفرین نیز همزمان با افتتاح این سد به بهره‌برداری نهایی رسید.

اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران

 اذعان آمریکا به کمک ۱۱ کشور به اسرائیل در حمله موشکی ایران
2024-05-20T00:18:56+03:30
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما و ۱۰ کشور دیگر به اسرائیل در وعده صادق کمک کردیم ولی با مشخص شدن ابعاد این عملیات، تعداد کشورها بیش...

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل

 سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی/ درحال تکمیل
2024-05-20T00:18:56+03:30
برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی

 جلسه شبانه وزرا و فرمانده سپاه در منطقه سانحه ‌بالگرد رئیسی
2024-05-20T00:05:54+03:30
پس سانحه برای بالگرد رئیس جمهور بلافاصله جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه و معاونین رئیس جمهور به منطقه سانحه آمدند.

علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم

 علی‌اف: دخالت بیگانگان‌ را برنمی‌تابیم/ از ایران حمایت می‌کنیم
2024-05-19T23:13:16+03:30
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه در حوزه مسائل بین‌الملل نظرات‌ ایران و آذربایجان بسیار به هم نزدیک است، گفت: در چارچوب همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگ...

امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند

 امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند
2024-05-19T23:13:15+03:30
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ‌با بیان اینکه دشمن تغییر رویکرد داده و ما باید در جبهه دیگری آماده باشیم، گفت: در غزه هرشکلی از نقص حقوق بشر و جنایت جنگی ...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T23:13:15+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد

 همه مقصران و متهمان سیل دردناک مشهد
2024-05-19T23:13:14+03:30
مشهد کم‌آب بود و سدهایش خشک؛ سازمان هواشناسی پیام نجات آورد و به مشهدی‌ها مژده بارش‌های چندروزه داد؛ مشهد اما به‌قدری بی‌آبی چشیده بود که کسی مژده هواشناسی ...

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:13:14+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد

 محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از شناسایی محل دقیق سانحه بالگرد خبر داد.

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت

 فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور رفت
2024-05-19T23:13:13+03:30
فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند.

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)