میرنیوز

یک "نقد" خودمانی

یک "نقد" خودمانی 2020-05-16T11:21:35+04:30

این چشم پوشی خطرناک، درحالی است که هیچ کس به اندازه خود ما نسبت به ضعف‌ها و مشکلاتمان آگاهی ندارد و هیچ کس به اندازه خود ما نمی‌داند که از کجا ضربه می‌خورد و گره اصلی کار کجاست.

برای پایه گذاری این سنت حسنه که همگی نقد و نقادی را از خودمان شروع کنیم، سراغ برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه رفته و از آنها خواستیم تا به بهانه روز ملی "روابط عمومی و ارتباطات" (27 اردیبهشت)، خودشان، خودشان را به بوته نقد بگذارند و خیلی شفاف و ساده، گیر کارشان را بیان کرده و ضعف‌هایشان را تشریح کنند.

هرساله در این روز این اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه و برخی متولیان فرهنگی هستند که به نقد عملکرد روابط عمومی ها می‌پردازند، اما این بار میدان را خود مدیران روابط عمومی‌ها سپردیم که شجاعانه عملکردشان را نقد کرده و از طرفی راهکار رفع نقاط ضعف فعلی را هم تشریح کنند.

...«من نقد کنم؟!»، «مگر ما مشکلی داریم!»، «من نقد کنم همکاران روابط عمومی ناراحت می شوند»، «واقعا نقدی به ما وارد نیست! و مدیران دستگاه ها باید عرصه را برای فعالیت ما باز بگذارند» اینها نخستین صحبت‌های برخی مدیران روابط عمومی ها در پاسخ به سوال ما در خصوص نقد عملکردشان بود. از خیلی هاشان با کلی اصرار وقت مصاحبه گرفتیم و در نهایت بعد از کلی تماس برخی‌هاشان با شجاعت بی نظیری حاضر به پاسخگویی و بیان نقاط ضعف کار روابط عمومی های استان شدند.

امیر همایون دولتشاهی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه که تجربه سالها کار در عرصه روابط عمومی را در کارنامه خود دارد، نداشتن مهارت و تخصص را اصلی‌ترین و مهمترین نقد وارد به عمده روابط عمومی های استان می‌داند و می گوید: یک بررسی اجمالی نشان می دهد که نصف روابط عمومی های استان اصلا سواد و تخصص این کار را ندارند.

وی ادامه می‌دهد: برخی از نیروهای فعلی روابط عمومی‌های استان، افرادی هستند که به سختی مدرک دیپلم گرفته اند و قطعا از چنین افرادی توقع داشتن مهارت و تخصص و مباحثی چون سواد رسانه ای و مهندسی افکار عمومی بیشتر به تخیل می‌ماند.

دولتشاهی در حاشیه ماندن برخی نیروهای روابط عمومی و دور ماندن آنها از وظایف اصلی شان را نقطه ضعف دیگر روابط عمومی های استان عنوان می کند و می گوید: خیلی مواقع شاهد هستیم که نیروهای روابط عمومی استان به جای اینکه در نقش یک مشاور فعال برای مدیران ظاهر شوند، عملا در حاشیه مانده و تنها به کارهایی از جمله نصب بنر و پلاکارد و نوشتن چند خبر ساده اکتفا می‌کنند.

مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم به عنوان یکی از مدیران با تجربه در این عرصه از عدم «تولید محتوا» به عنوان ضعف اصلی روابط عمومی های استان یاد می کند و می گوید: متاسفانه اغلب روابط عمومی های استان از این وظیفه خطیر روابط عمومی غافل مانده‌اند و کمتر شاهد تولید محتوا و جریان سازی از سوی آنها هستیم.

وی معتقد است، عمده روابط عمومی های استان در حال حاضر تنها به "ماشین فوروارد" تبدیل شده اند و مدام اخبار تکراری و بازنشر شده رسانه ها و کانال ها و سایت‌های مختلف را در سایت و کانال سازمان خود بازنشر می کنند.

محمدی از فعال نبودن روابط عمومی های استان در فضای مجازی هم انتقاد کرده و می گوید: متاسفانه بعضا شاهد هستیم در کانال‌ها و سایت های برخی ادارات، مطالب کهنه و قدیمی بازنشر می‌شود که نشان از به روز نبودن روابط عمومی آن اداره و دستگاه دارد.

وی به تعریف و تمجدیدهای عجیب و غریب برخی روابط عمومی‌های استان از مدیران هم اشاره می کند و می گوید: این مطالب اغراق گونه تنها به جایگاه روابط عمومی و به اعتماد مخاطبان ضربه زده و سود دیگری ندارد.

بهمن اختیاری مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم که سابقه طولانی در این عرصه داردT ضعف نیروهای روابط عمومی استان را نداشتن تحصیلات آکادمیک در این حوزه عنوان می کند و معتقد است، بیشتر نیروهای فعال در این حوزه  تحصیلات آکادمیک مرتبط ندارند و اکثر آنها بصورت تجربی وارد این کار شده اند و در کنار تجربه تنها برخی دوره های آموزشی را گذرانده اند.

او هم از عدم توانایی روابط عمومی‌های استان در بحث تولید محتوا انتقاد می‌کند و می گوید:  متاسفانه روابط عمومی ها نتوانسته اند آنطور که باید به سمت تولید محتوا حرکت کنند و تنها کار آنها، انعکاس اخبار روزانه دستگاه هاست، بدون آنکه بتوانند جریان سازی داشته باشند.

اختیاری به عدم آشنایی برخی نیروهای روابط عمومی با حیطه کاری این صنف هم اشاره می کند و می گوید: متاسفانه برخی نیروهای روابط عمومی استان اصلا شناختی نسبت به کار و وظایف روابط عمومی نداشته و عملا با این حیطه بیگانه اند.

مرتضی حسینی فر رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه هم که از مدیران باسابقه فرهنگی و حوزه روابط عمومی محسوب می‌شود از به روز نبودن روابط عمومی های استان به عنوان ضعف اصلی آنها یاد می‌کند و می گوید: متاسفانه علی رغم افزایش روزافزون استفاده از فضای مجازی و بویژه شبکه های اجتماعی، روابط عمومی های استان، اثربخشی که باید در این فضا را نداشته و به روز نیستند.

وی از عدم وجود ارتباط قوی میان روابط عمومی‌ها با رسانه های استان هم به عنوان ضعف دیگر این صنف یاد می کند و می گوید: متاسفانه فضای مثبت و ارتباط قوی بین روابط عمومی‌های استان با رسانه ها وجود ندارد که همین امر در کاهش اثربخشی کار آنها بسیار موثر بوده است.

حسینی فر هم به نبود تخصص و کارآمدی لازم در نیروهای روابط عمومی استان اشاره می کند و می گوید: متاسفانه چارچوب نظام‌مند و مشخصی برای جذب نیروهای روابط عمومی وجود ندارد. 

مهدی قنادی مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه هم با تجربه طولانی خود در این عرصه از ضعیف بودن و سطح پایین روابط عمومی‌های انتقاد می‌کند و می گوید: متاسفانه عمده کار روابط عمومی‌های استان به نصب پلاکارد تبریک و تسلیت خلاصه شده و این درحالی است که این حوزه وظایف خطیری بر عهده دارد.

او می گوید: در حالی که روابط عمومی ها چشم و گوش سازمان و پل ارتباطی موثر میان مردم و سازمان ها هستند، اما شاهد هستیم که عمده آنها توان و تمرکز خود را بر برنامه ریزی پذیرایی جلسات، نصب پلاکارد و بنر و انتشار پیام تبریک و تسلیت خلاصه کرده اند.

قنادی از نبود نیروهای ماهر و متخصص به عنوان ضعف دیگر روابط عمومی های استان یاد می کند و می گوید: همین امر باعث شده در حال حاضر روابط عمومی های استان از جایگاه چندان رضایت بخشی برخوردار نباشند.

سعید کرمی مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم که سالها تجربه کار در عرصه فرهنگی و روابط عمومی را در کارنامه خود دارد نداشتن سواد رسانه ای و مهارت کافی را عمده ضعف روابط عمومی‌های استان عنوان می کند و می‌گوید: به جرات می توان گفت که 90 درصد نیروهای روابط عمومی استان فاقد مهارت و توانایی لازم در این حوزه هستند.

وی انجام کارهای سطحی در روابط عمومی و دوری از وظایف اصلی را ضعف دیگر این صنف در استان یاد کرد وافزود: متاسفانه عمده روابط عمومی های استان تنها در حد یک پلاکارد زدن فعالیت دارند و از بحث تولید محتوا و جریان سازی خبری دور مانده‌اند.

کرمی می گوید: کمتر شاهد هستیم که روابط عمومی در استان در نقش مشاور مدیران ظاهر شود و عمدتا مشغول انجام کارهای عادی و روزمره مدیران کل هستند.

*******

.... نقدهای وارده به کار روابط عمومی‌ها همگی درست و دقیق و کارشناسی شده هستند، اما آیا این میان تنها نیروهای روابط عمومی کوتاهی داشته‌اند یا عوامل دیگری به اجبار چنین وضعیتی را برای روابط عمومی های استان رقم زده است...

برخی مدیران روابط عمومی را با "پاک کن" اشتباه گرفته اند

دولتشاهی نگاه سلیقه ای برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی را عامل اصلی چنین وضعیتی می‌داند و می گوید: متاسفانه این نوع نگاه موجب شده تا در یک مقطع روابط عمومی یک دستگاه حسب سلیقه مدیر، جایگاه و منزلت پیدا کرده و در مقطع دیگر و با حضور مدیر جدید، روابط عمومی به حاشیه رانده شود.

وی ادامه می دهد: از طرفی عدم شناخت و اشراف برخی مدیران دستگاه‌ها نسبت به جایگاه روابط عمومی موجب شده تا به اجبار نیروهای متخصص و ناکارآمد راهی این بخش از سازمان شوند و همین امر موجب تضعیف جایگاه روابط عمومی ها شده است.

دولتشاهی معتقد است، همین عدم شناخت مدیران دستگاه‌ها نسبت به جایگاه روابط عمومی موجب شده تا نیروهای این صنف اجبارا به انجام برخی کارها گماشته شوند و کارهایی را انجام دهند که تنها باب میل مدیران باشد و رضایت خاطرآنها را جلب کند.

این مسئول به گوشه ای از نگاه اشتباه مدیران به جایگاه روابط عمومی اشاره می کند و می گوید: به طور مثال بسیاری مدیران، روابط عمومی را با "پاک کن" اشتباه گرفته اند، به اینصورت که مباحث و اطلاعات اشتباهی را مطرح و از روابط عمومی توقع دارند تمامی این اخبار منتشره را به نحوی پاک کند.

دولتشاهی نبود بودجه کافی برای انجام امور روابط عمومی را عامل دیگری در جهت تضعیف فعالیت های این صنف می داند و می‌گوید: وقتی بودجه نباشد، انجام خیلی کارهای خلاقانه در روابط عمومی امکان پذیر نیست و به اجبار نیروهای روابط عمومی به ارسال چند خبر ساده از دستگاه و سازمان خود و یا نهایتا نصب چند پلاکارد اکتفا می کنند.

این مدیر روابط عمومی، به حاشیه رانده شدن برخی روابط عمومی ها را هم نشات گرفته از نوع نگاه مدیران به این جایگاه می داند و می‌گوید: وقتی مدیران مشاورانی به کار می گمارند که موازی کاری با کار روابط عمومی داشته و به آنها اعتماد می کنند، جایی برای فعالیت روابط عمومی ها باقی  نمی ماند.

چارچوبی برای جذب نیروی ماهر و علاقمند نداریم

محمدی نبود چارچوب مشخص برای جذب نیروهای کارآمد و علاقمند را عامل اصلی تضعیف جایگاه روابط عمومی‌ها و مشکلات فعلی آنها می‌داند و می گوید: اگر نیروی ماهر و علاقمند در این عرصه جذب شود قطعا کار دشوار روابط عمومی به سهولت و با کیفیت بالا انجام می شود.

وی تاکید می کند: کار در روابط عمومی فردی را می طلبد که شبانه روز پویا و فعال باشد و قطعا کار با چنین شرایطی مستلزم بکاری گیری افراد علاقمند در این عرصه است.

وی ادامه می‌دهد: تولید محتوا هم به عنوان یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها نیازمند بکارگیری افراد متخصص و ماهر در این عرصه است که بتوانند محتوایی تخصصی و دقیق از فعالیت های سازمان ارائه دهند.

برخی مدیران اعتماد به نفس را از روابط عمومی ها گرفته اند

اختیاری هم ضعف ها و مشکلات روابط عمومی ها را ناشی از نبود چارچوب مشخص برای جذب این افراد می داند و می گوید: متاسفانه چارچوب مشخص علمی و تجربی برای جذب نیروی روابط عمومی وجود ندارد.

او هم بخشی از مشکلات روابط عمومی را ناشی از نوع نگاه برخی مدیران به این جایگاه می داند و می گوید: متاسفانه برخی مدیران عملا اعتماد به نفس را از روابط عمومی ها گرفته اند و همین امر باعث شده روابط عمومی ها به جای جریان سازی، فقط به سمت و سوی انعکاس اخبار باب میل مدیران پیش روند.

اختیاری به نبود شورای هماهنگی روابط عمومی‌های قوی هم در استان اشاره می کند و می گوید: ما فقط به صورت نمادین شورا داریم و این درحالی است که با وجود یک شورای قوی می توان برنامه های مختلف از جمله برنامه های آموزشی، جشنواره ای و ... برای نیروهای روابط عمومی برگزار کرد.

وی تغییر زودهنگام و سلیقه‌ای مدیران روابط عمومی را هم عامل دیگری در جهت کاهش تاثیرگذاری عملکرد این نیروها می داند و معتقد است: نیروی روابط عمومی حداقل باید دو تاسه سال در کار بماند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و این درحالی است که بعضا برخی مدیران روابط عمومی و نیروهای آن هرچند ماه یکبار در برخی ادارات تغییر می کنند.

برخی روابط عمومی‌ها مجبورند فقط خواسته مدیران را عملی کنند

حسینی فر نبود بستر مناسب برای فعالیت روابط عمومی‌ها را عاملی در جهت تضعیف جایگاه آنها می داند و می گوید: یکی از ملزومات کار روابط عمومی، افکار سنجی و اطلاع از نظرات مخاطبان سازمان است، اما درکدام اداره و سازمان امکانات انجام این کار مهیا شده و در کدام نهاد به جای بیلان کاری، نظرات مخاطبان آن دستگاه ارائه شده است.

وی معتقد است: نبود اطلاعات کافی از نظرات مخاطبان و نداشتن آگاهی از افکار عمومی موجب شده تا روابط عمومی اثربخشی که باید را نداشته باشند.

حسینی فر هم مانند دیگر همکاران خود از نوع نگاه برخی مدیران به جایگاه روابط عمومی به عنوان یکی از عوامل تضعیف این جایگاه یاد می کند و می گوید: عمده مدیران در پی تحقق خواسته های خود از طریق روابط عمومی هستند و به جایگاه روابط عمومی ها و وظایف کاری اصلی آنها عملا توجهی ندارند.

رییس اداره روابط عمومی کمیته امداد استان از آمیختگی پُست‌های سازمانی به عنوان یکی دیگر از عوامل زمینه ساز در تضعیف جایگاه روابط عمومی‌ها نام می برد و می گوید: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که پست روابط عمومی با پست حوزه دفتر ریاست، امور بین الملل و ... آمیختگی دارد و همین امر موجب تضعیف جایگاه روابط عمومی ها شده است.

حسینی فر هم نبود دوره های آموزشی را عامل دیگری در جهت تضعیف جایگاه روابط عمومی ها می داند و می گوید: متاسفانه درکنار جذب نیروهای غیرمتخصص در روابط عمومی ها، آموزشی هم برای آنها لحاظ نمی شود که تقویت شوند و همین امر موجب شده تا روابط عمومی‌های کارآمدی نداشته باشیم.

برخی مدیران هنوز نمی‌دانند که "پُشت سر هر مدیر موفق یک روابط عمومی موفق است"

قنادی هم ضعف روابط عمومی ها را ناشی از نوع نگاه برخی مدیران به این جایگاه می داند و می گوید: متاسفانه برخی مدیران آنچنان که باید به اهمیت و جایگاه روابط عمومی واقف نیستند و همین امر عامل تضعیف جایگاه روابط عمومی ها شده است.

وی معتقد است، نادیده گرفتن جایگاه روابط عمومی درحالی است که موفقیت هر سازمان و هر مدیر منوط به داشتن روابط عمومی قوی و موفق بوده و به عبارتی پشت سر هر مدیر موفق یک روابط عمومی قدرتمند و موفق قرار دارد.

قنادی از نبود چارچوب مناسب برای جذب نیروهای روابط عمومی هم به عنوان عامل دیگری در جهت ضعف عملکرد این نیروها یاد می کند و می گوید: اگر چارچوبی تعیین شده و نیروهای متخصص و کارآمد جذب شوند، قطعا جایگاه روابط عمومی ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

این خانه از پای بست "ویران" است

کرمی هم نداشتن چارت کاری مشخص را عامل تضعیف جایگاه روابط عمومی های استان می داند و می گوید: هر روابط عمومی به یک رییس، معاون، کارشناس تبلیغات، کارشناس رسانه و کارشناس روابط عمومی نیاز دارد و این درحالی است که به دلیل نبود چارت کاری، عمده روابط عمومی ها توسط یک یا دو نفر آنهم افراد فاقد تخصص و مهارت اداره می شوند.

وی معتقد است، مشکلات روابط عمومی‌ها ریشه ای و عمیق است و می توان گفت در بحث کار این صنف خانه از پای بست ویران است، چرا که نه زیرساخت های لازم برای فعالیت روابط عمومی ها فراهم است و نه اعتقاد و جایگاهی برای این صنف در میان برخی مدیران وجود دارد.

او هم مانند دیگران همکاران خود معتقد است، نوع نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی تاثیر بسیاری در تضعیف کار آنها داشته، بطوری که مدیران هر نیروی ناکارآمد و در آستانه بازنشستگی را روانه بخش روابط عمومی می کنند.

چشم‌های مدیران را باید شُست!

....نقد و نقادی زمانی ارزش می یابد که در کنار آن راهکار رفع مشکلات و کاستی های موجود بیان شود، در همین راستا بازهم از خود مدیران روابط عمومی خواستیم تا  با توجه به شناخت عمیقی که نسبت به مشکلات حوزه کاری‌شان دارند، کلید حل این مشکلات را هم معرفی کرده و راهکار رفع ضعف های این صنف را ارائه دهند

دولتشاهی راهکار موثر در بحث رفع مشکلات روابط عمومی‌ها را تغییر نگاه مدیران می داند و معتقد است: تا زمانی که نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی تغییر نکند، نمی توان انتظار ارتقا جایگاه این صنف را داشت.

وی می گوید: با تغییر نگاه مدیران علاوه بر ارتقا جایگاه روابط عمومی، افراد متخصص و با مهارت در این بخش بکارگرفته شده و قطعا تقویت جایگاه روابط عمومی شکل گرفته و این صنف به رسالت اصلی خود برمی‌گردد.

محمدی هم معتقد است، ترسیم چارچوب مشخص برای جذب نیروهای کارآمد و متخصص و علاقمند در روابط عمومی راهکار اصلی تقویت جایگاه روابط عمومی هاست و این امر هم مستلزم تغییر نگاه مدیران در سطح کلان به جایگاه این صنف است.

اختیاری هم تغییر نگاه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی را نسبت به روابط عمومی ها، عاملی در جهت تقویت این جایگاه می داند و معتقد است اگر این نگاه تغییر کرده و اهمیت جایگاه روابط عمومی مورد توجه قرار گیرد قطعا گامی موثر در تقویت روابط عمومی ها برداشته خواهد شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای روابط عمومی را هم عامل موثری در تقویت جایگاه آنها می داند و می گوید: روابط عمومی ها هرچه باسوادتر و کارآمدتر شوند، قطعا به جایگاه حقیقی خود در سازمان ها نزدیک‌تر خواهند شد.

حسینی فر هم مانند دیگر همکاران خود لازمه ارتقا جایگاه روابط عمومی ها را تغییر نگاه مدیران در سطح کلان کشوری و وزراتخانه ای می داند و می گوید: اگر مدیران به جایگاه روابط عمومی باور و اعتقاد پیدا کنند، چارت سازمانی مشخص برای آن تعریف کرده و در جهت تقویت جایگاه آن تلاش میکنند و بسترهای لازم برای فعالیت آنها را فراهم می کنند.

وی همچنین برگزاری دوره های آموزشی را عامل اصلی در جهت تقویت روابط عمومی ها می داند و می گوید: اگر همین نیروهای فعلی آموزشی های دوره ای ببینند قطعا می توانند خدمات رسانی بهتری در حوزه روابط عمومی داشته باشند.

حسینی فر معتقد است، تا زمان فراهم شدن امکانات و بسترهای لازم برای فعالیت نیروهای روابط عمومی و تا زمان جذب نیروهای کارآمد، نیروهای فعلی روابط عمومی هم باید خود تلاش کرده و در راستای تقویت خود بکوشند و برای این کار می توانند از همفکری نیروهای جوان و متخصص در این زمینه استفاده کرده و عملا یک اتاق فکر برای خود تشکیل دهند و هراقدام لازم در بحث روابط عمومی را با بهره گیری از این اتاق فکر عملی کنند.

قنادی هم برگزاری دوره های آموزشی را راهکاری برای برون رفت روابط عمومی ها از وضعیت موجود عنوان می داند و معتقد است، اگر نیروهای باسواد و متخصص بکارگرفته شوند، تاثیر گذاری روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمان ها بیش از پیش خود رانشان خواهد داد.

این مدیر روابط عمومی هم بر تغییر نگاه مدیران برای رفع مشکلات روابط عمومی ها تاکید دارد و می گوید: اگر نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی تغییر کند، نیروهای ماهر و متخصص در این جایگاه مشغول به فعالیت خواهند شد و به تدریج یک روابط عمومی کارآمد و پویا خواهیم داشت.

کرمی هم تغییر نوع نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی را راهکار اصلی رفع مشکلات این صنف می داند و می گوید: اگر نگاه مدیران در سطح کلان تغییر کند قطعا چارت سازمانی برای جذب نیروهای این صنف تعریف شده و از این طریق نیروهای متخصص و ماهر جذب روابط عمومی می شوند.

وی همچنین برگزاری دوره های آموزشی را راهکار دیگری در جهت ارتقا سواد و مهارت نیروهای روابط عمومی می داند و معتقد است، این دوره ها باید سطح بندی شده و مستمر ارائه شود.

....آن طور که از صحبت های مدیران روابط عمومی‌های استان بر می آید رفع مشکلات اصلی این صنف در وهله اول بسته به تغییر نگاه مدیران است و ضروری است که مدیران استان لطف کرده و چشم هایشان را شسته و جور دیگری به روابط عمومی ها نگاه کنند و باید بدانند تقویت روابط عمومی ها تضمین موفقیت خود آنها است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)