میرنیوز

«طرح تقویت مرزبانی» در انتظار نگاه ویژه مسئولان نظام

«طرح تقویت مرزبانی» در انتظار نگاه ویژه مسئولان نظام 2020-04-30T11:56:49+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌ها اعتمادسازی خوبی در بین مردم کرده‌اند و مردم اخبار را از رسانه‌های داخلی دنبال می‌کنند، بیان داشت: مرز بسیار حساس‌تر از سایر نقاط کشور است، مقام معظم رهبری فرمودند: مرز هر کشور به، منزله ناموس هر کشور است. برای حفاظت و حراست از مرزها مرزبانی باید تلاش مظاعفی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در کشور قوانین محکمی برای حراست و تغییر در خطوط مرزی داریم، اگر تغییری در حد و حدود مرزهای کشور بخواهد ایجاد شود باید چهار پنجم نمایندگان مجلس رأی بدهند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه محافظان مرز باید اختیارات و تجهیزات متناسب داشته باشند، اظهارداشت: ایران کشوری پهناور با تنوع اقلیمی و جغرافیایی است و همسایگی با ۱۵ کشور از حیث تعدد همسایه، سومین کشور دنیا هستیم. با توجه به دیپلماسی مرزی و بسترسازی برای اجرای مناسب پروتکل‌های سیاسی و مرزی می‌توانیم فرصت‌های خوبی را فراهم کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا به طرح این سئوال که با این تنوع اقلیمی و تفاوت‌های آب و هوایی چه مقدار تجهیزات و امکانات متناسب با شرایط در اختیار مرزبانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال ۹۸، طرحی با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «طرح تقویت مرزبانی» تدوین و در اختیار مسئولان نظام قرار گرفت. امید است در مجلس یازدهم نمایندگان نگاه ویژه ای برای تصویب و نظارت بر اجرای این طرح داشته باشند.

سردار رضایی یکی از انتظارات و مطالبات جدی مرزبانی تامین شناورها و تجهیزات نظامی از جمله خودرو و مورتورسیکلت و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل و حفاظت بهتر از مرزها عنوان کرد و افزود: ایجاد امکانات رفاهی برای پرسنل یکی از دیگر خواسته‌ها است. از این رو نیازمند تامین اعتبار برای شهرک سازی و واحدهای مسکونی جهت اقامت پرسنل است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از ورود بیش از ۹۵ تن مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شد، تصریح کرد: وظیفه مرزبانی در سال جهش تولید، جهش امنیت در مرزها و رونق اقتصادی است. برای اتحقق این شعار سال باید از ورود انواع کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.

به گفته وی، زمانی که تفاوت قیمت اجناس در دو طرف مرز ایجاد می‌شود وظیفه مرزبانی افزایش می‌یابد، مانند قیمت سوخت و سایر اقلام که بستر ایجاد خلاف و قاچاق را فراهم می‌کند. در این زمان مرزبانی باید وارد عرصه مقابله شود.

وی با اشاره به عملکرد مرزبانی ناجا در سال ۹۸ بیان داشت: در راستای مقابله با قاچاق قرارگاه مقابله با، قاچاق در کشور راه اندازی شد. آشنایی مرزنشینان با، قوانین مرزبانی باعث کاهش جرائم مرزی شد. همچنین سال قبل ۶ کشتی بزرگ قاچاق سوخت در مرزهای آبی ایران شناسایی و توقیف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در سال ۹۹ سال جهش در مقابله با مخلان اقتصادی و تسریع در فعالیت‌های اقتصادی در دستور کار مرزبانی قرار دارد.

سردار رضایی در تشریح عملکرد ۴۰ روز گذشته مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: طی سال جاری از ورود ۹ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر رشد داشت. همچنین در استان‌های هرمزگان، بوشهر، ماهشهر و چابهار نسبت به سایر نقاط مرزی بیشترین کشفیات قرص‌های روان گردان بود که در بحث کشف نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث کشف سوخت ۸ درصد نسبت به مدت مشابه شاهد رشد کشفیات بودیم که در همین مدت در استان هرمزگان شاهد افزایش ۸۷ درصدی کشفیات قاچاق سوخت بودیم. در مدت ۴۰ روز گذشته ۲ هزار قلم داروی قاچاق در مرزهای هرمزگان کشف و ضبط شد.

آرامش خلیج فارس توسط مردمان ساکن این منطقه فراهم می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه خلیج فارس منطقه آرامش و همدلی است، بیان داشت مردم فهیم و باشعور شمال و جنوب خلیج فارس ارتباطات فرهنگی، قومی و خانوادگی دارند و تمدن‌های غنی در خلیج فارس قرار دارد. آرامش این منطقه با حضور مردم ساکن در اطراف خلیج، فارس تامین می‌شود و نیازی به بیگانگان ندارند.

وی تاکید کرد: مرزبانی در کنار سایر نیروهای مسلح در آمادگی عملیاتی سطح بالایی قرار دارد. وفق و همدلی را باید. در خلیج فارس مشاهده کرد، تمامی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران مانند سپاه، ارتش، ناجا و سایر در، همدلی و وفاق در کنار هم قرار دارند.

بسترهای خوبی برای سکونت مردم در بوموسی و جزایر خلیج فارس فراهم شده است

سردار رضایی تصریح کرد: در جزیره بوموسی بستر خوبی برای سکونت مردم ایجاد شده است. امتیازات خوبی به مردم، و کسب و کارها داده شده است. با توجه به منابع آبزی غنی منطقه می‌تواند خواستگاه خوبی برای ایجاد صنایع تبدیلی شود.

وی با بیان اینکه مرزبانی هم از سکونت و حضور ساکنان ایرانی در این، جزایر حمایت خواهد کرد، افزود: برآوردها نشان می‌دهد که شرایط برای سکونت ۵۰ هزار نفر در جزیره فراهم است.

سردار رضایی عنوان کرد: سال گذشته تعدادی شناور تاکتیکی حیدر به ناوگان دریابانی الحاق یافت. امسال هم با توجه به قراردادهایی که با صنایع و وزارت دفاع برای شناورهای تاکتیکی و شناورهای سنگین داریم، در مرحله اول تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ بخشی از شناورها وارد ناوگان عملیاتی مرزبانی خواهد شد و بخش دیگر شناورها شهریور ماه اماده الحاق به ناوگان نظامی مرزبانی خواهد بود.

لزوم بهره گیری مرزبانی از تجهیزات الکترونیکی و پهبادی برای کنترل مرزهای آبی و خاکی

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی و رصد هوشمند سواحل و مرزها بیان داشت: یکی از برنامه‌های جدی مرزبانی رصد هوشمند مرزهای آبی و خاکی کشور است. از این از دو سال گذشته پادگان‌های آموزشی ویژه برای آموزش و جذب نیروهای متخصص در حوزه IT و استفاده از تجهیزات نظامی الکترونیک راه اندازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در کنار بهره گیری از تجهیزاتی مانند شناور و خودروهای سنگین و نیمه سنگین بهره گیری از تجهیزات الکترونیک و هوشمند برای نیروهای نظامی هم مورد تاکید است. سال گذشته تعدادی پهباد برای کنترل بهتر مرزها در اختیار مرزبانی قرار گرفت. تجهیز و افزایش توان الکترونیکی مرزبانی مورد تاکید و توجه است و در سال ۹۹ هم این روند افزایشی ادامه خواهد یافت.

سردار رضایی در پایان خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای تجهیز نیروهای نظامی در اختیار مرزبانی قرار گفت و امسال توان موتوری مرزبانی تقویت می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)