میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، صمصام آقایی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به بیان توضیحاتی پیرامون سابقه و چگونگی احداث خط راه آهن اتصال یاسوج به راه آهن سراسری پرداخت و افزود: احداث و ساخت و ساز هر پروژهای به ویژه در طرحهای عظیم نیازمند تأمین منابع فراوان از محل بودجه عمرانی کشور خواهد بود.
آقایی تصریح کرد: مبحث توسعه راه آهن در کل کشور به دلیل نیاز به تأمین منابع زیاد در حال حاضر که با کمبود منابع روبرو هستیم به کندی پیش میرود و این موضوع تنها مربوط به منطقه ما نیست و کمبود منابع در اکثر پروژههای راه و راه آهن وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه پیشرفت چندانی نداشته است و اولویت ما در حال حاضر با توجه به منابع دولت، توسعه راه بوده و اجرای راه آهن در گرو و بسته به تأمین منابع لازم است.
آقایی به توپوگرافی کوهستانی منطقه کاکان و محور یاسوج به اقلید اشاره کرد و گفت: برای احداث راه لهن در فاصله حدود ۱۷۰ کیلومتری یاسوج به اقلید به حدود صد هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.
آقایی افزود: دو مورد در انجام این طرح دخیل خواهد بود که اولین مورد تأمین منابع است و امیدواریم در سالهای آینده منابع لازم برای شروع این پروژه در نظر گرفته شود و دومین شرط احداث راه آهن، پیشرفت صنعتی و تناژ بار مناسب برای حمل و نقل در مقایسه با سایر نقاط کشور است.
کارشناس ارشد حوزههای راه و زیر بناهای حمل و نقل تصریح کرد: با توجه به کوهستانی و ناهموار بودن، منطقه هزینه ساخت راه آهن نزدیک به ۳ برابر احداث راه و جاده است و پیگیریهای لازم از طرف استاندار و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون برای تأمین اعتبارات مناسب جهت ساخت راه و راه آهن در این محور در حال انجام است.
آقایی بودجه تعریف شده برای پروژه چهار خطه کردن جاده مسیر یاسوج_اقلید و اتصال به بزرگراه شیراز _اصفهان را امسال ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اولویت اجرا با توجه به شرایط کوهستانی بودن منطقه و کمبود منابع در نظر گرفته شده این طرح خواهد بود.
تعطیلی پروژه با کمبود اعتبار
وی گفت: در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ عملیاتی بر روی پروژه راه آهن در سالهای گذشته انجام نشده و قسمت کمی از عملیات اجرایی در محدوده استان فارس طی سالهای گذشته انجام شده که با کمبود مالی این پروژه در حال حاضر تعطیل است.
وی در آخر اعتبار بودجهای راه آهن یاسوج به اقلید را در قانون بودجه سال جاری یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزینه هر کیلومتر احداث راه آهن آن هم در منطقه ما بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که امید با پیگیریهای استاندار و نمایندگان استان منابع مناسب تأمین شده و شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه در آیندهای نزدیک باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«محل تردد یوزپلنگها» به سرعت خود بیافزایید!
اجرای طرح سلامت نوروزی و نظارت بهداشتی بر اماکن عمومی در کرمانشاه
وزش باد هوای تهران را قابل قبول کرد
وقوع زمین لرزه در خراسان رضوی
نقش کتابخانههای عمومی در توسعه فرهنگی و تقویت هویت ملی
آثار قدردانی و شکرگزاری نعمات خداوند؛ درس بزرگ سوره ابراهیم
ایثارگران جنگ تحمیلی افتخاری جهانی در یک قرن اخیر ثبت کرده اند
نقره داغ شدن سارق چوب درختان پسته در زرند
جوانان برتر خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
حضور در مرزهای دانش و تکنولوژی کار جدی دانشگاهها است
ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران در آخرین جمعه سال
دو زلزله بالای ۳ ریشتر جوادآباد در جنوب تهران را لرزاند
روحیه جهادی دستاورد ایمان به وعدههای الهی است
سوال روز سیزدهم مسابقه «زندگی با آیهها» در فارس
خراسان رضوی در مسیر گسترش همکاریهای دوجانبه با ایالتهای پاکستان است
پاکستان و جمهوری اسلامی ایران یک پیوند عمیق تاریخی مشترک دارند
مردم اجازه دستدرازی به ثروت عظیم «شاهوار» را نمیدهند
جان باختن کودک ۱۱ ساله در رباطکریم زیر آوار میلگردها
مردم اجازه دستدرازی به ثروث عظیم «شاهوار» را نمیدهند
تهیه و ارائه محتوای غنی در مداحی ضرورت دارد
بزرگترین زورخانه شرق کشور با ظرفیت ۸۰۰ تماشاگر در گناباد افتتاح شد
امضای تفاهمنامه مهارت آموزی و اشتغالزایی در صنایع پایین دستی مس کرمان
پزشکیان پاکدشت را ترک کرد
نساجی کیفیت لازم را برای ماندن در لیگ برتر دارد
نارضایتی سرمربی سپاهان از داوری در بازی با نساجی
طرح ۴۰۷ هکتاری شهرسازی در دامنه شاهوار ویرانگر طبیعت است
کمبود منابع و بودجه در وزارت ورزش
مشارکت ۲ هزار میلیارد تومانی خیرین در مدرسه سازی هرمزگان
بارش باران در ۲۹ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان
استاندار گلستان: مدیران بدون اتلاف وقت، مشکلات تولیدکنندگان را حل کنند